Рейката на 520i 96г.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от Sesko » 28 Окт 2009, 19:22

И мене :lol:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 525DА

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от toi_78 » 30 Окт 2009, 13:31

рециклацията на рейката се извършва след смяна на специални семеринги за високо налягане ,смяна на два броя втулки, от което зависи тропането в рейката както и шлайфа на оста ако разбира се е наранена ! но това момчета едва ли ви интересува :bchug: общо взето това става за ден максимум два ,защото имаме необходимите машини и части!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от mad_presley » 30 Окт 2009, 15:02

toi_78 написа:...но това момчета едва ли ви интересува :bchug: общо взето това става за ден максимум два ,защото имаме необходимите машини и части!

Даже напротив, ужасно много ни интересува, особено 100% от пишещите в този форум :D
До тук разбрахме, че се сменят семерингите за високо налягане, което ще заинтересува хората, на които са им протекли.Двата броя втулки, които стоят в двата края на рейката, ще заинтересува хората, на които им тропа.

Шлайфа на оста не го разбирам, както и не разбирам как се отстранява луфта :)
Последна промяна mad_presley на 30 Окт 2009, 19:22, променена общо 1 път

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от Georgi » 30 Окт 2009, 19:05

toi_78 написа:рециклацията на рейката се извършва след смяна на специални семеринги за високо налягане ,смяна на два броя втулки, от което зависи тропането в рейката както и шлайфа на оста ако разбира се е наранена ! но това момчета едва ли ви интересува :bchug: общо взето това става за ден максимум два ,защото имаме необходимите машини и части!


Дай някакви координати на ЛС.
И давате ли гаранция за ремонта и колко?
Защото аз ходих в един от най-известните сервизи в Пловдив където точно с това се занимават за тропането и хората казаха ,че няма оправяне.Друг е въпроса,че след смяната на втулки ефекта е около 3-6 месеца.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39 96г 520i M52 Б20

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от sigman » 30 Окт 2009, 19:12

Georgi написа:Друг е въпроса,че след смяната на втулки ефекта е около 3-6 месеца.

...a за колко хиляди километра става въпрос .......
Bayerische Motoren Werke

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 525DА

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от toi_78 » 05 Ное 2009, 18:10

ТЕЛЕФОН 0898680554 ако имате въпроси не се претеснявайте да се обадите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от koko29 » 05 Ное 2009, 19:15

toi_78 написа:ТЕЛЕФОН 0898680554 ако имате въпроси не се претеснявайте да се обадите


Не искам да спамя, обаче моята рейка я отвориха пред мен и с просто око се виждаше износения гребен (средните 6 зъба) и червяка (работната площ дето при изправен волан контактува с въпросните 6 зъба). Та и на мен ми е чудно какво подменяш, за да спре тропането?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от mad_presley » 05 Ное 2009, 20:19

koko29 написа:Не искам да спамя, обаче моята рейка я отвориха пред мен и с просто око се виждаше износения гребен (средните 6 зъба) и червяка (работната площ дето при изправен волан контактува с въпросните 6 зъба). Та и на мен ми е чудно какво подменяш, за да спре тропането?

Eто това е тънката тайна, която всички рециклатори крият толкова усърдно :mhihi:

Аз понеже знам за какво става въпрос, защото когато се разтропа на старата ми кола рейката, започнах силно да се интересувам от всички видове рециклиране на рейка.
Това, което се установи е, че в БГ ти сменят две втулки и два семеринга на обща стойност...аре няма да казвам колко , защото е смешно.По интересното е, че всички сменят само тези компоненти, а цените за рециклаж варират от 120 до 600лв Изображение

Добре, да речем че всеки си цени труда различно, но мен просто такъв вид рециклиране не ме интересувсше въобще, защото както се оказа, така рециклирана рейка издържа максимум 10-12000км. и за това някои казват, че карат вече година с рециклирана рейка без проблеми, а други казват, че пак се разтраква след 3 месеца.Просто всичко зависи от километрите които се минават, а не от времето.

И така, като видях, че в БГ никой не може да ми рециклира рейката така, както аз искам, се свързах с австрийската фирма Аutoteile Jakobs, която е специализирана в рециклиране на хидравлики http://www.autoteile-jakobs.de/ , които дават 2 години гаранция и 50000км.
При тях цената на рециклирана рейка е 300 евро + вашата стара рейка (има ги и в ebay http://cgi.ebay.de/Lenkgetriebe-BMW-E39 ... 518ded2d5b ), но там вече рециклирането не се състои само в смяна на втулки и семеринги, а и наваряване на чевяка.
Но, оказа се, че дори и това не може да бъде идеалния вариант, защото хората си признават, че може да се усеща по-трудно вътрене в края на волана (затягане в крайни положения на волана) и това си го признаха хората, които го правят.

Също така, бяха и достатъчно любезни, да ми обяснят по е-mail цялата процедура по рециклажа, за разлика от всички майстори в БГ, които го държат в някаква космическа тайна.

И така, пак казвам, не съм някой малоумник, които го бъхтят парите в главата, за да си купя нова рейка за над 2000лв, просто вариантите, които се предлагат в алтернатива не ме устройват.

Айде със здраве и всеки да си преценява за себе си как ще си решава проблема с рейката :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от LUCIFER'S » 05 Ное 2009, 20:28

Ами как рециклират? Наваряват зъбите и ги престъргват на фреза на ново.... въпроса, е че се губи качеството на материала закалката, износоустойчивостта, за сметка на цената, нали... Нова рейка струва ЕХЕЕЕ .Възможно е и по специална технология да става това нещо, после със ново закаляване и т.н. на новите нарязани зъби...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от koko29 » 05 Ное 2009, 22:21

Да, и на мен ми предложиха този вариант. И когато попитах дали някой ще ми даде писменна гаранция, че няма да се отчупи люспа от навареното и да застане м/у червяка и гребена и да се пребия някъде, знаеш ли какво ми отговориха? :dunno: - Ето този емотикон отговаря точно на реакцията им :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от bmw_n00b » 05 Ное 2009, 23:02

Така и така станоало въпрос за рейка... Мен не че ме интересува много :mrgreen: ... но някой достигнал ли е до недрата на проблема всъщност - защо де*а се огризват рейките на нашите коли? Аз съвсем така ламерски и без да ме интересува си мисля за няколко неща. Първото и неподлежащо на спор е теглото на автомобила. Второто и неподлежащо пак на промяна са навъртените километри. Трето - начина на реализиране на окачването, пак нема кво да се променя... Окачването си има предимства както и недостатъци в сравнение с други реализации. Но се чудя ако една рейка е леко тръгнала, т.е. не чак да тропа, но на стенд при разклащане на колелото, да се чувства вече лекия луфт на въпросните шест зъба в средата.... Дали това е евентуална причина и за клатене на волана при 100-120 км/ч. което съм сигурен, че 90% от нас го имат. Ясно, че при перфектен баланс, хубави гуми и джанти намалява до неузнаваемост, но пак си е там в засада. Знам, че Пресли се бори с този проблем и го моля да сподели дали след монтажа на новата рейка се пребори или не! Ако го интересува, де... :bchug:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от mad_presley » 06 Ное 2009, 11:03

Mario Pankov написа:В САЩ попаднах на един доста голям магазин за части ( как не му запомних линка ), където нова рейка струваше 598$ без доставка. Вероятно до БГ ще стъпне на около 1500лв с доставка, ще взема да се разровя за този линк, ще е от полза за доста хора.

Сигурно имаш предвид този сайт http://www.rmeuropean.com/search.aspx?k ... 2136751745 .Наистина там понякога правят супер яки промоции иимат доставка до БГ :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от Glamav » 06 Ное 2009, 11:08

А какъв е шанса да се разхлопват защото никой никога не сменя хидравличното масло ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 29.05.2009
Местоположение: БМВ Сервиза
Пол: Мъж
Кара: ски през лятото
Мечтае да кара: Форд ескорт '84-та
Детайли за колата: убаа

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от КироКиров » 06 Ное 2009, 11:15

ахаха представям си я тая стомана с незнам си кви си легировки и цементации как я опържват с електрожена и как структурата на кристалната и решетка става като структурата на бъркани яица :mhihi:
ПС: и моита потропва
Последна промяна КироКиров на 06 Ное 2009, 14:41, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: РЕИКАТА НА 520I 96Г.

Мнение от mad_presley » 06 Ное 2009, 11:19

Glamav написа:А какъв е шанса да се разхлопват защото никой никога не сменя хидравличното масло ?

Шанса да се разхлопа е 100% и причината не е хидравличното масло, а е лоша инжинерна мисъл, защото толкова тежка кола с рейка просто не оставя никакъв шанс за рейката :mrgreen:

Няма Е39-ка със здрава рейка, въпросът е до колко е износена и на кой колко му пука :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook