Съвети относно BMW 525 TDS...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Съвети относно BMW 525 TDS...
Здравейте,
Вчера си купих въпросната кола но съм пресен шофьор и даже книжката ми не е готова все още. Що се касае за коли, съм гола вода , та затова се обръщам към вас за съвети относно карането на точно тази кола защото разбрах че имало доста специфики заради това че била дизел и заради това че била БМВ.
Вече разбрах че на студено палане, трябвало да изчаквам малко повече , за да може хубаво да загрее, после да не я зоря много. Беше ми казано че двигателя бил по-капризен и ако съм я бил юркал , задължително проблемите нямало да закъснеят. Доколко е вярно всичко това - не знам. Както предполагате - разбирачи много , така че на този етап просто събирам мнения. Просто искам да не направя някоя глупост по колата, породена от моята некомпетентност.
Всички съвети са добре дошли. Благодаря предварително.
П.С- май съм объркал и раздела, за което се извинявам
Вчера си купих въпросната кола но съм пресен шофьор и даже книжката ми не е готова все още. Що се касае за коли, съм гола вода , та затова се обръщам към вас за съвети относно карането на точно тази кола защото разбрах че имало доста специфики заради това че била дизел и заради това че била БМВ.
Вече разбрах че на студено палане, трябвало да изчаквам малко повече , за да може хубаво да загрее, после да не я зоря много. Беше ми казано че двигателя бил по-капризен и ако съм я бил юркал , задължително проблемите нямало да закъснеят. Доколко е вярно всичко това - не знам. Както предполагате - разбирачи много , така че на този етап просто събирам мнения. Просто искам да не направя някоя глупост по колата, породена от моята некомпетентност.
Всички съвети са добре дошли. Благодаря предварително.
П.С- май съм объркал и раздела, за което се извинявам

- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
помоли някой мод да ти премести темата
ПС:лично мнение- по принцип не е лош двигателя но трябва да си го купил много гобре гледан иначе ще имаш кофти проблеми
по принцип дизеловия двигател е добре когато е с голяма кубатура на леко купе защото не се затормозява толкова много но случая при 5ците е по друг защото са тежки... примерно 3.0d common rail е страшен двигател... но за 2.5tds-ките съм чувал много отрицателни мнения....

ПС:лично мнение- по принцип не е лош двигателя но трябва да си го купил много гобре гледан иначе ще имаш кофти проблеми
по принцип дизеловия двигател е добре когато е с голяма кубатура на леко купе защото не се затормозява толкова много но случая при 5ците е по друг защото са тежки... примерно 3.0d common rail е страшен двигател... но за 2.5tds-ките съм чувал много отрицателни мнения....
- xdriver
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: 11.09.2009
- Местоположение: Пловдив
- Кара: x3
- Мечтае да кара: m5 e60; x6
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Честито, колега
Машината е добра - имал съм я. Знам, че не трябва да се юрка много, защото има вероятност да спука глава /не е задължително разбира се/. Като си карал дълго време, особено по-бързичко, да кажем на магистрала, когато спираш преди да изгасиш двигателя, остави я да поработи 5 мин. - то това се отнася не само за твоя модел де. Абе ако е запазена и си я коткаш и тя ще те слуша
Успех!


- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Благодаря за отзивите, както и за линка към онази тема, видях че е подробна и заслужава четене. Сам щях да си я намеря но търсачката пише, че е не работи.
За колата- забравих да споделя. взех я след обстоен преглед на мой приятел монтьор- човека тва си работи и си разбира, доколкото мога да преценя. качи колата на стенд , огледа ходова част, двигател, подкара я , форсира я. доста се въртя под нея и ни караше да натискаме педали, да сменяме предавки и други такива. Исках да я закарам и на компютърна диагностика но така и не я направихме като хората (хората там не беха особено в час, па добре че аз съм особено в час като видя лаптоп, знам кво точно гледам. и не кимам като идиот когато ми се говорят общи приказки , особено за софтуер и компютри. та ония даже не се и вързаха с бордовия компютър, по неясни за тях причини. Но казаха че "немало грешки", при което аз им изтъкнах че нямат потвърждение за връзка от страна на бордовия комп, тъй че мноо ясно че листа с грешките ще е празен.не им и платих, разбира се). Но всички разбирачи казаха че машината е в много добро състояние ,запазена. даже не можах да сваля цената, немаше какво да посоча като проблем по колата.
От доста хора чух крайно негативни както и крайно положителни оценки , както за колата (като модел, не за моята конкретно), така и за двигателя. Но май този модел наистина има проблеми с главата (квото и да е тва) и с някаква перка която била силиконова и при рязка смяна на температурата, сдавала багажа.
Мен лично ми се струва странно кола от този клас да се налага да я оставя да работи 5 мин преди да я изгася, предполагам че към спиране просто ще карам по леко . Под "по леко" се има предвид ниски обороти, доколкото разбирам. Преди това съм карал само бензинови коли (доколкото може да се каже че съм карал де, както казах немам особен стаж като шофер, просто впечатления), и знам че те поначало се карат на по високи обороти. Опира си и до стил на каране ,разбира се. Докато тази кола се държи чудесно и дъпра осезаемо дори и ако караш до 2000 обората, като на 2к , може най спокойно да минеш на горна предавка. а видях че като мине 2.5к ,се включва турбото (ако има такова. или просто се подава повече гориво, не разбрах точно) и колата осезаемо подема още повече. Лично аз смятам да карам спокойно ,без излишни форсирания и скорости. Особено на моя стаж.
Харесах БВМ защото винаги съм чувал че са синоним на "здрава , мощна кола на която можеш да разчиташ". Иначе както казах - аз всичките ги глеам кат бял камък, но за сметка на тва па бързо се уча
Но ми се наложи бая да се дърпам от колици които други мои познати разбирачи ми предлагаха като по удачен вариант. Доколко съм бил прав, ще видим.
Сега само знам че трябва да и сменя консумативите - ремъци, филтри , масла, както и да взема зимни гуми. Не знам точно как става процедурата но моя познат в сервиза казва че знае кое ,как,точно и смятам много внимателно да го гледам в ръчичките
Благодаря още веднъж за отзивите и ще съм благодарен за всякакви други съвети. Извинявам се за дългия пост.
За колата- забравих да споделя. взех я след обстоен преглед на мой приятел монтьор- човека тва си работи и си разбира, доколкото мога да преценя. качи колата на стенд , огледа ходова част, двигател, подкара я , форсира я. доста се въртя под нея и ни караше да натискаме педали, да сменяме предавки и други такива. Исках да я закарам и на компютърна диагностика но така и не я направихме като хората (хората там не беха особено в час, па добре че аз съм особено в час като видя лаптоп, знам кво точно гледам. и не кимам като идиот когато ми се говорят общи приказки , особено за софтуер и компютри. та ония даже не се и вързаха с бордовия компютър, по неясни за тях причини. Но казаха че "немало грешки", при което аз им изтъкнах че нямат потвърждение за връзка от страна на бордовия комп, тъй че мноо ясно че листа с грешките ще е празен.не им и платих, разбира се). Но всички разбирачи казаха че машината е в много добро състояние ,запазена. даже не можах да сваля цената, немаше какво да посоча като проблем по колата.
От доста хора чух крайно негативни както и крайно положителни оценки , както за колата (като модел, не за моята конкретно), така и за двигателя. Но май този модел наистина има проблеми с главата (квото и да е тва) и с някаква перка която била силиконова и при рязка смяна на температурата, сдавала багажа.
Мен лично ми се струва странно кола от този клас да се налага да я оставя да работи 5 мин преди да я изгася, предполагам че към спиране просто ще карам по леко . Под "по леко" се има предвид ниски обороти, доколкото разбирам. Преди това съм карал само бензинови коли (доколкото може да се каже че съм карал де, както казах немам особен стаж като шофер, просто впечатления), и знам че те поначало се карат на по високи обороти. Опира си и до стил на каране ,разбира се. Докато тази кола се държи чудесно и дъпра осезаемо дори и ако караш до 2000 обората, като на 2к , може най спокойно да минеш на горна предавка. а видях че като мине 2.5к ,се включва турбото (ако има такова. или просто се подава повече гориво, не разбрах точно) и колата осезаемо подема още повече. Лично аз смятам да карам спокойно ,без излишни форсирания и скорости. Особено на моя стаж.
Харесах БВМ защото винаги съм чувал че са синоним на "здрава , мощна кола на която можеш да разчиташ". Иначе както казах - аз всичките ги глеам кат бял камък, но за сметка на тва па бързо се уча

Сега само знам че трябва да и сменя консумативите - ремъци, филтри , масла, както и да взема зимни гуми. Не знам точно как става процедурата но моя познат в сервиза казва че знае кое ,как,точно и смятам много внимателно да го гледам в ръчичките

Благодаря още веднъж за отзивите и ще съм благодарен за всякакви други съвети. Извинявам се за дългия пост.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Браво, колега, честито! Вадя извод, че нямаш 20 години още и въпреки това се забелязва искрена заинтересованост в мнението ти. Пожелавам ти да те радва много колицата и да те слуша. Принципно има два варианта:
1. Да ти мине интереса и да ти е все едно какво ще караш.
2. Да откриеш в себе си един фен на хубавите автомобили и въпреки че сега нищо не разбираш, да научиш много за автомобилите и тяхното устройство. Научиш ли това ще разбереш, че БМВ е една от най-добрите марки и има защо да е така.
Всичко, което бива експлоатирано от хора рано или късно се чупи, дори при най-добро отношение. Дизелът ще те радва в градски условия с по-голямата си еластичност, но както си разбрал и ти трябва да го пазиш. Като начало може да изчетеш първите няколко теми от раздела (лепнатите). Там има предостатъчно информация като за начало. А после като имаш конкретни въпроси може и търсачка да ползваш (като заработи). Няма друг автомобилен форум с такава богата база данни в БГ. И тема да пуснеш - никой няма да ти откаже помощ
1. Да ти мине интереса и да ти е все едно какво ще караш.
2. Да откриеш в себе си един фен на хубавите автомобили и въпреки че сега нищо не разбираш, да научиш много за автомобилите и тяхното устройство. Научиш ли това ще разбереш, че БМВ е една от най-добрите марки и има защо да е така.
Всичко, което бива експлоатирано от хора рано или късно се чупи, дори при най-добро отношение. Дизелът ще те радва в градски условия с по-голямата си еластичност, но както си разбрал и ти трябва да го пазиш. Като начало може да изчетеш първите няколко теми от раздела (лепнатите). Там има предостатъчно информация като за начало. А после като имаш конкретни въпроси може и търсачка да ползваш (като заработи). Няма друг автомобилен форум с такава богата база данни в БГ. И тема да пуснеш - никой няма да ти откаже помощ

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
ТДСа е кораво копеле, ама си иска поддръжка ти сега да не почнеш като бабичка да се влачиш.... Чети в Е39 също и в Е34 подфорумите всичко е написано, но като стигнеш до АГР клапана не го изолирай, че и от него пука главата, обезателно в сервиз всичко да ти проверят по двигателя и най вече охладителната система...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- harko77
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 26.05.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Мотопед :)
- Мечтае да кара: колело
- Детайли за колата: супер е
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Честито колега със здраве да си я караш
Лично мое мнение е че не е за начинаещ шофьор тази кола трябва си малко практика
Лично мое мнение е че не е за начинаещ шофьор тази кола трябва си малко практика

- dmxl
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d 05
- Мечтае да кара: F10 M550D
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
честито и от мен, дано си случил на читава кола за да и се радваш!!!
- monogamnia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 10.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 525 TDSA
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Честито колега със здраве да си я караш да я счупиш и новата да си купиш 
Като нов шофъор бих те посъветвал като завиваш сега на мокрото време и на снега внимаваи с педала на гасна защото да не се увлечеш и да не литнеш на някаде! Внимаваи съвсем сериозно го казвам
И най-важното като дойде зима, бмв без гуми не върви!!!

Като нов шофъор бих те посъветвал като завиваш сега на мокрото време и на снега внимаваи с педала на гасна защото да не се увлечеш и да не литнеш на някаде! Внимаваи съвсем сериозно го казвам

- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Отново благодаря за всички съвети и поздрави.
Както harko77 изтъкна, тази колица може би е малко голяма лъжица за моята уста. Честно казано и аз самия имах опасения от този сорт но други хора ме разубедиха да взема някоя трошка, да я дотроша, блейки, да разбера по трудния начин кое как що и чак тогава да си взема читава кола. Така или иначе , човек трябва да свикне на всяка нова кола. Вярно че малко повече стаж щеше да ми дойде добре преди да се кача на тази точно, но с по внимателно каране в началото и без изхвърляне , се предполага че не би трябвало да има проблеми. Аз самия определено нямам намерение да се гъзарея и да се правя на Шумахер и да си забравям крака на газта, колкото и да е изкушаващо на тази кола (да, пробвах , определено радва ускорението и мощта). Просто исках здрава, запазена кола в опреледелени финансови граници и тази се оказа добро предложение.
Да, тази седмица ще ходим да избираме гуми. Един познат имал някакво местенце на което могат да се намерят доста читави гуми на прилични цени. При всички положения ще изберем нещо АКО става на работа. А и почти всички стари шофери покрай мен си имат местенца откъдето взимат гуми така че предполагам че няма да е проблем. Сега смятам да и сменя всички консумативи. Знам че с гуми, спирачна , хидравлична ,охладителна система и маслата към тех, компромиси не се правят. Така че ще взема това което "трябва" , а не това дето е "тънко". Както знаем, евтините неща после винаги излизат скъпи. Добрата новина е че поне ми е малко по широко около врата от финансова гледна точка (засега), колкото и нескромно да звучи, така че определено няма да се циганя за тези неща.
Единственото нещо, което малко ме притеснява, е че така и не и направих читава компютърна диагностика. В дарукар ми искаха 130 лв за преглед, но един познат каза че имал приятели в сервиз които имали същата техника и щели да свършат същата работа но за по поносими пари. За съжаление ,те не направиха читава диагностика, но всички харесаха колата и казаха че ако имала била проблеми, нямало да е в това състояние, да пали така,понеже била много капризен двигател и тн. В крайна сметка ,всички казаха че е излишно да се ходи в Дарукар. Лично аз предпочитах да ида ,но бях притиснат от време (което беше основния фактор, защото в ДаруКар се запазва с час и щеха да отидат още няколко дена а това беше 3-тото място на което карах колата за преглед) и вече всички се изнервяха прокрай мен, имам предвид моите разбирачи дето ги мъкнех с мен по огледи и сервизи, не продавача , много ясно
. Затова им се доверих и взех колата така. Въпроса ми е дали има смисъл сега да я закарам до Дарукар за преглед за да видим дали все пак няма да се окаже че има нещо и после да бера ядове? Какво ще ме посъветвате? Може би задавам риторичен въпрос , но тези хора за които споменах определено са в час. Единия държи автосервиз, другия кара бмв-та от доста години и двамта бяха единодушни че колата е в чудесно състояние.
Благодаря още веднъж за ведрото посрещане и ще следя тази тема за всякакви бъдещи съвети.
Както harko77 изтъкна, тази колица може би е малко голяма лъжица за моята уста. Честно казано и аз самия имах опасения от този сорт но други хора ме разубедиха да взема някоя трошка, да я дотроша, блейки, да разбера по трудния начин кое как що и чак тогава да си взема читава кола. Така или иначе , човек трябва да свикне на всяка нова кола. Вярно че малко повече стаж щеше да ми дойде добре преди да се кача на тази точно, но с по внимателно каране в началото и без изхвърляне , се предполага че не би трябвало да има проблеми. Аз самия определено нямам намерение да се гъзарея и да се правя на Шумахер и да си забравям крака на газта, колкото и да е изкушаващо на тази кола (да, пробвах , определено радва ускорението и мощта). Просто исках здрава, запазена кола в опреледелени финансови граници и тази се оказа добро предложение.
Да, тази седмица ще ходим да избираме гуми. Един познат имал някакво местенце на което могат да се намерят доста читави гуми на прилични цени. При всички положения ще изберем нещо АКО става на работа. А и почти всички стари шофери покрай мен си имат местенца откъдето взимат гуми така че предполагам че няма да е проблем. Сега смятам да и сменя всички консумативи. Знам че с гуми, спирачна , хидравлична ,охладителна система и маслата към тех, компромиси не се правят. Така че ще взема това което "трябва" , а не това дето е "тънко". Както знаем, евтините неща после винаги излизат скъпи. Добрата новина е че поне ми е малко по широко около врата от финансова гледна точка (засега), колкото и нескромно да звучи, така че определено няма да се циганя за тези неща.
Единственото нещо, което малко ме притеснява, е че така и не и направих читава компютърна диагностика. В дарукар ми искаха 130 лв за преглед, но един познат каза че имал приятели в сервиз които имали същата техника и щели да свършат същата работа но за по поносими пари. За съжаление ,те не направиха читава диагностика, но всички харесаха колата и казаха че ако имала била проблеми, нямало да е в това състояние, да пали така,понеже била много капризен двигател и тн. В крайна сметка ,всички казаха че е излишно да се ходи в Дарукар. Лично аз предпочитах да ида ,но бях притиснат от време (което беше основния фактор, защото в ДаруКар се запазва с час и щеха да отидат още няколко дена а това беше 3-тото място на което карах колата за преглед) и вече всички се изнервяха прокрай мен, имам предвид моите разбирачи дето ги мъкнех с мен по огледи и сервизи, не продавача , много ясно

Благодаря още веднъж за ведрото посрещане и ще следя тази тема за всякакви бъдещи съвети.
- kobrata55
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: gr, Samokov
- Кара: e39 520
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
честито колега и да ти кажа нещо докато колата сутрин като я запалиш не излезе от синия сектор карай я до 1500-2000мах така никога няма да пукне глава след като загрее на средата може да в сцепиш от ръчка няма ядове,успех
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
пич честито за придобивката и за да си спокоен , март месец смени водна помпа, термостат и виско + промивка на радиаторите (воден и климатичен)
няма какво да я водиш колата в дару ако няма видими проблеми, хората са го казали - жена и кола на късмет,
няма какво да я водиш колата в дару ако няма видими проблеми, хората са го казали - жена и кола на късмет,
- M_krika
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E70 4.0d и F15 M50d
- Мечтае да кара: BMW
Re: Съвети относно BMW 525 TDS...
Честито колега не е лош мотора стига да случиш на такъв
Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани