ако сваля акумулатора,после немога да запаля колата?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: АКУМОЛАТОРА
Това е с цел при разхлабване на плюсовата клема да не опреш с ключа на маса(което съм и правил).Но за модулите на колата няма абсолютно никакво значение кое първо ще разкачиш!
Re: АКУМОЛАТОРА
Основната причина е, че при разкачане на положителната клема (+) преди минуса (-) има голяма вероятност да се получи искра (както и става на практика) а за един съвременен автомобил пълен с електроника това не е най-доброто което може да му се случи.
Същото важи и при свързването на клемите при закачане на акумулатора ...
Друга макар и не маловажна причина е предотвратяването на късо съединение при неволен контакт на гаечен ключ на положителната клема с шасито
PS
Дори на старите автомобили (предимно товарни и леко-товарни) имаше "ключ-маса", който както личи по името изключваше именно минуса (-), а там (в ключа) няма никаква опасност от късо и нищо не се разкачва
Същото важи и при свързването на клемите при закачане на акумулатора ...
Друга макар и не маловажна причина е предотвратяването на късо съединение при неволен контакт на гаечен ключ на положителната клема с шасито
PS
Дори на старите автомобили (предимно товарни и леко-товарни) имаше "ключ-маса", който както личи по името изключваше именно минуса (-), а там (в ключа) няма никаква опасност от късо и нищо не се разкачва

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: АКУМОЛАТОРА
jikata0202 написа:Искам да попитам,вярно ли е че ако свля акумолатора,после немога да запаля колата?В смисъл,казаха ми да не спирам тока като сменям акумолатора,че после трябвало да я карам в сервиз да я закачат на комп за да я оправят.
Не стига че си неграмотен, а и пишеш с главни букви!!!
Защо не четете правилата за писане във Форумите?!
jikata0202 написа:АКУМОЛАТОРА
CheGevara:
Взе ми думите от устата

- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: АКУМОЛАТОРА
tsb_bg написа:Основната причина е, че при разкачане на положителната клема (+) преди минуса (-) има голяма вероятност да се получи искра (както и става на практика) а за един съвременен автомобил пълен с електроника това не е най-доброто което може да му се случи.
Същото важи и при свързването на клемите при закачане на акумулатора ...
Друга макар и не маловажна причина е предотвратяването на късо съединение при неволен контакт на гаечен ключ на положителната клема с шасито
PS
Дори на старите автомобили (предимно товарни и леко-товарни) имаше "ключ-маса", който както личи по името изключваше именно минуса (-), а там (в ключа) няма никаква опасност от късо и нищо не се разкачва
Искра(електрическа дъга) се получава когато се изключа под товар.Ако има товар(консумация)която и клема да откачиш ще искри!И обратно,няма товар,няма ток няма и искри.
Ключ масата се слага на минуса по конструктивни причини.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: АКУМОЛАТОРА
Пък и мястото на акомулатора е облицовано със палстмаса и няма как да дадеш ключа на "късо".
- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
Re: АКУМОЛАТОРА
ICE написа:jikata0202 написа:Искам да попитам,вярно ли е че ако свля акумолатора,после немога да запаля колата?В смисъл,казаха ми да не спирам тока като сменям акумолатора,че после трябвало да я карам в сервиз да я закачат на комп за да я оправят.
Не стига че си неграмотен, а и пишеш с главни букви!!!
Защо не четете правилата за писане във Форумите?!jikata0202 написа:АКУМОЛАТОРА
CheGevara:
Взе ми думите от устата
Колега разбра ли?Завършил съм колеж във София.Грешките са от бързо натискане на клавишите
- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: АКУМОЛАТОРА
spacepl написа:Пък и мястото на акомулатора е облицовано със палстмаса и няма как да дадеш ключа на "късо".
Има,има!!!

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: ако сваля акумулатора,после немога да запаля колата?
явно са ни различни колите - при мен на разстояние колкото нормално ключе 13 всичко е в пластмаса
- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
Re: ако сваля акумулатора,после немога да запаля колата?
Колега, ICE аз мисля че трябва да те извадят от списъка с админи защото си дребнав.Няма място за теб като администратор.
Лично мое мнение.

- 520_i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: 20.11.2007
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525
Re: ако сваля акумулатора,после немога да запаля колата?
Наистина някои колеги доста издребняват и се вживяват за правописа.Наистина е важен но чак пък толкова забележки и упреци..........
Не може за една правописна грешка да се прави такъв проблем!!!
Не може за една правописна грешка да се прави такъв проблем!!!
- jikata0202
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: IVAILOVGRADD
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 530D
- Мечтае да кара: BMВ M5
Re: ако сваля акумулатора,после немога да запаля колата?
Мерси колега,трябва да спре да се издребнява. 

26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани