съвет за масло 530д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: съвет за масло 530д

Мнение от LUCIFER'S » 30 Окт 2009, 17:05

nightdriver написа:5/40 може да сложи на комонрейла единствено ако му бара маслото!


не точно ей сега пак проверих по спецификациите и за това си промених мнението просто по спецификация най добро е АСЕА А3 В4 С3


A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain

B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
B4 For direct injection passenger car diesel engines

E1 Non-turbo charged light duty diesel
E2 Standard performance level
E3 High performance extended drain
E4 Higher performance and longer extended drain
E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances.

Индекса може да е последван и от годината на приемане на съответния стандарт, примерно А3'96.

Подобна е и API класификацията.
Със "S" се означават класовете за бензинови двигатели, а с "C" за дизели

Бензинови двигатели:

Стандарт: Статус: Предназначение:

SL Актуален За всички съвременни автомобили. Въведен 2001.
SJ Актуален За всички съвременни автомобили произведени преди 2001.
SH Остарял За двигатели произведени преди 1996
SG Остарял За двигатели произведени преди1993
SF Остарял За двигатели произведени преди 1988
SE Остарял За двигатели произведени преди 1979
SD Остарял За двигатели произведени преди 1971
SC Остарял За двигатели произведени преди 1967
SB Остарял За по-стари двигатели. Да се използва само по специална преподъка от производителя.
SA Остарял За още по-стари двигатели без големи натоварвания.Да се използва само по специална преподъка от производителя.


Масла за дизелови двигатели

CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CH-4 Статус: Актуален
Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя.

CG-4 Статус: Актуален
Въведен през 1995 за бързооборотни силнонатоварени 4-тактови двигатели.СН-4 маслата са особено подходящи при исползване на гориво със ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Изисква се за двигатели покриващи стандартите за изгорели газове от 1994. Може да замества CD, CE и CF-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CF-4 Статус: Актуален
Въведен през 1990 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CD и CE маслата.


CF-2 Статус: Актуален
Въведен през 1994 силно натоварени двутактови двигатели. Може да се използва вместо CD-II.


CF Статус: Актуален
Въведен през 1994 за офроуд, индиректно-впръскващи и други дизели, вкл. и такива използващи гориво с над 0,5% сяра (каквото е в България). Може да се използва вместo CD.


CE Статус: Остарял
Въведен през 1987 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CC и CD маслата.


CD-II Статус:Остарял
Въведен 1987 за двутактови двигатели.

CD Статус:Остарял
Въведен 1955 за определени атмосферни и турбо двигатели.

CC Статус:Остарял
Въведен 1961 за всички дизели.

CB Статус:Остарял
Въведен 1949 за средно натоварени двигатели.

CA Статус:Остарял
Въведен 1940 за леко натоварени двигатели.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: съвет за масло 530д

Мнение от Giorceto » 30 Окт 2009, 20:04

Никога не ми е харчила масло, и зима и лято все с 5/40 го карам и да ти кажа... колата е пушка ;)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 16.04.2006
Кара: 535d '12

Re: съвет за масло 530д

Мнение от plam75 » 01 Ное 2009, 1:30

И аз съм карал винаги с 5w40, на Кастрол и на БМВ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: съвет за масло 530д

Мнение от nightdriver » 01 Ное 2009, 5:07

карайте колеги :yes:
един ден, който ви купи колите, той да му мисли :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Re: съвет за масло 530д

Мнение от Georgieff » 01 Ное 2009, 10:58

Motul 5W40 - не пипа маслото колата.
Бмв маслото го гори - не сипвам повече БМВ масло.
Личен опит.
Touring & windsurf club

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Re: съвет за масло 530д

Мнение от El Diablo » 01 Ное 2009, 11:12

Georgieff написа:Motul 5W40 - не пипа маслото колата.
Бмв маслото го гори - не сипвам повече БМВ масло.
Личен опит.

Проблема ти не е от маслото а от колата колега..

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: съвет за масло 530д

Мнение от Giorceto » 01 Ное 2009, 11:24

nightdriver написа:карайте колеги :yes:
един ден, който ви купи колите, той да му мисли :mhihi:



Не знам как човек който си сменя маслото на 25 000 може да каже такова нещо, малко по сериозно предполагам не си на 12.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: съвет за масло 530д

Мнение от LUCIFER'S » 01 Ное 2009, 11:49

При условие, че новите автомобили в БМВ ги обслужват на 30хил км незнам защо се запъвате като магаре на лед. Въпроса тук е, че маслото на комон рейла трябва да е ЛЛ98 (по-стария вариант) 5W 40 ASEA A3 B3 B4 или по-новия вариант 5W 30 ЛЛ04 АСЕА А3 В4 C3, което е специална разработка за високо технологични двигатели дизелови с директно впръскване и с рециркулация на газовете

A3 High performance and / or extended drain
B4 For direct injection passenger car diesel engines
CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от скоро вече уж и в БГ !!!). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.

Аз съветвам да сменяте маслото на 15 хил. км ( говоря за ОЕМ ЛЛ масла или Кастрол) точно заради по-калпавия дизел в БГ, който прецаква маслото ;)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: съвет за масло 530д

Мнение от nightdriver » 01 Ное 2009, 13:33

ще се опитам, да обесня някои неща,

примерно да вземем 5w30, цифрата преди W-то /5/ индикира вискозитета на студено, като колкото е по-малка цифрата, толкова е по-добър вискозитета /важно за комонрейла при студен мотор-бързо смазване на турбо и управлението на 24-то клапана/ :?:

W-winter

цифрата след W-то /30/ означава вискозитета на това масло при загрял двигател /100°/ , колкото е по-голяма цифрата, толкова по-добър вискозитет /бензинови мотори с по-висока работна температура/

всяко масло съдържа добавки, които спомагат за запазване на вискозитета, но с работата и изминатите километри се сдухват и мотора не е вече предпазен /предпазния филм или екран се прекъсва/ и триещите се елементи са в контакт /износване/ така,

5w30 - разликата м/у цифрите е 25

5w40 - разликата м/у цифрите е 30

колкото е по-голяма разликата, толкова на производитела му е трябвало да сложи добавки, за да осигури вискозитета на топло/студено :!:
но, колкото едно масло е по-качествено 100% синтез и добра марка, толкова по-малко добавки са му необходими за осигуряване на вискозитета и от това следва по-дълъг живот на маслото!

това е горе доло

а пък луцифер е достатъчно ясен за нормите и стандартите!








а пък луцифер е достатъчно ясен за норми и стандарти!
Последна промяна nightdriver на 01 Ное 2009, 15:51, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: съвет за масло 530д

Мнение от sadex5 » 01 Ное 2009, 15:31

Колеги аиде да кажем кои какво да гледа като си купува масло?Т.е за дизелите какво и за бензинките какво :mhihi: 5В30 е мисля супер за бензинов.После какво да гледат хората?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: съвет за масло 530д

Мнение от nightdriver » 01 Ное 2009, 16:29

sadex5 написа:Колеги аиде да кажем кои какво да гледа като си купува масло?Т.е за дизелите какво и за бензинките какво :mhihi: 5В30 е мисля супер за бензинов.После какво да гледат хората?


ами тука доста се написа,
за комонрейл да изпълнява стандарта бмв LL /лонглайф/ 01 или 04/ 5W30/ АСЕА А3/В4,С3, като смяната на това масло преди 20000км обезсмисля покупката му, поради простата причина, че това масло съдържа добавки, които стават ефикасни след 15000км :!: /един колега го беше обеснил много добре, ама пуста търсачка/
в противен случай по-добре слагайте старата норма лл-98 и сменяйте по на 10-12000км
ако мотора ти гори маслото 5/30, само тогава пробвай с 5/40, което остава ,, по-дебело,, при загрял мотор
това за дизела :!:

за спортните машини м3/м5 10W60, моторите работят на много по-висока температура и за това трябва 60-добър вискозитет при висока температура
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: съвет за масло 530д

Мнение от LUCIFER'S » 01 Ное 2009, 16:58

sadex5 написа:Колеги аиде да кажем кои какво да гледа като си купува масло?Т.е за дизелите какво и за бензинките какво :mhihi: 5В30 е мисля супер за бензинов.После какво да гледат хората?


Всеки производител си препоръчва какви трябва да са маслата буквичките по спецификация и т.н. писах ги по-горе. Всеки производител на масло ги слага на бутилката или тубата което значи, че това масло е такъв клас.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: съвет за масло 530д

Мнение от sadex5 » 01 Ное 2009, 23:44

Аха,да кажем в Ебаи е така SAE 5W-40 ACEA: A3/B3/B4 BMW Longlife-98 или SAE 5W-30 ACEA: A3/B4/C3 BMW Longlife-04 :mhihi: :mhihi:

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Re: съвет за масло 530д

Мнение от Giorceto » 02 Ное 2009, 10:56

Аз предлагам да приключим темата с ето това мение на alx в секцията полезна информация

alx написа:вискозитет- най-вероятно темата за най-чест спор затова и ще бъда кратък и ще пиша наизуст. вискозитета се мери със числа- колкото по-голямо числото- толкова по-гъсто (по-трудно) се лее (но маже по-добре). автомобилните масла имат 2 числа- примерно 5W30 което означава че студено маслото се лее лесно (5) докато горещо се лее по-трудно (30). маслата които се ползават в момента са 0W30 до 20W60 (други не съм виждал- може и да има). диференцялните масла не се мерят на студено- само при работна температура- от там и W90 е типично диференцялно масло. ако имаш шпер (limited slip) дифернцял се добавя и спецялна добавка за "търкане" за шпера но това е друга тема. та 0 за първото число значи че маслото се лее супер лесно като е студено докато 60 за второто число значи че маслото при високи температури се лее по-трудно. защо има значение? ми към маслото се предявяват много противоречиви изисквания- при запалване на студен двигател маслото трябва да е със нисък вискозитет и да бързо да "напълва" двигателя за да не се трият частите на сухо. 85% от износването на двигателя се получава при първите 5 минути след като студения двигател е запален; същото важи и във по-малка степен като се запали и топъл двигател защото независимо че двигателя е работил преди известно време маслото пак се е стекло в картера и двигателя е сух- от там и по чуждите държави такситата като запалят двигателя като излизат на работа го гасят едва след като им свърши смяната- практиката сочи че е по-евтино да ти работи непрекъснато двигателя и да изкара 500к км без основен ремонт от колкото да го гасиш и палиш и да изкара 150к км... интересно е че при повечето нови бмв-та със ванос поради "масло- сега веднага" изискването на ваноса има малък резервоар със масло които седи над ваноса и при студен старт изсипва съдържанието си на ваноса още преди маслото да се е качило от картера)... също така при новите м модели има спецялен термус със горещо масло които задържа високата температура между 8 и 24 часа пак със цел горещо масло да влезе във системата веднага при студен старт... от друга страна като достигне работна температура маслото трябва да има достатъчно вискозитет че да маже добре дори и на високи обороти когато масленото покритие изтънява и има риск да опре метал в метал. ми хубаво- начи въртиме 0-60 и няма проблеми? не е баш така- проблеми няколко-колкото е по-голяма разликата между 2те числа на маслото- толкова по-неустоичиво термично е то. химия там някаква. друг проблем е че колкото по-гъсто е маслото толкова повече вътрешно съпротивление има двигателя (демек крадат се коне). значи идеята е да се върти масло със минимална разлика между студен и горещ вискозитет и мазането да е добро а вътрешното съпротивление- приемливо. от там и повечето коли въртят 10-30 през лятото и 5-30 през зимата- просто няма нужда от по-гъсто масло. при спортните двигатели обаче е друго- може често да се види 0-40 (амг) и 10-60 и други такива със по-високо 2ро число. всичко зависи от допуските и архитектурата на двигателя- бмв е известно със хлабави си двигатели - демек луфтовете са големи- от там и по-гъстото масло обикновено се препоръчва за тях иначе се качва консумацията което не е лошо но при по-дълга употреба води до зацапване на горивните камери, клапани и тн..
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: съвет за масло 530д

Мнение от dak » 18 Ное 2015, 19:51

Колеги , сега видях , че наливате по 7л. на 530д и маслото отива на макс. Проблема при мен е , че вече 3та смяна за да отиде на макс на щеката наливам 7,7л. :shock: сега пак ми предстои смяна и се чудя дали не съм карал с масло над допустимото ? До момента карах с Кастрол 5W40 edge (сменявам го на 10000,12000 км. и не го пипа) сега мисля да пробвам 5W30 edge. Също да питам и горивния филтър на колко км. се сменява ?

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook