M10B18 '84 проблем с охлаждането
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
M10B18 '84 проблем с охлаждането
Колеги, колата има проблем с охлаждането.Преди известно време спука маркуч, но не е прегряла.От тогава само пороблеми-постоянно прегрява.Сменени са термостат, водна помпа, радяторче на парното и уплътнения на капачката на радятора.Колата прегрява и в момента е с блокиран в отворено положение термостат.Преди да спука маркуча бях забелязал, че няма парно.Караше се така доста време докато не спука маркуча от термостата към помпата (късия).Не надува маркучите и не бълбука което ми говори, че главата и гарнитурата вероятно са здрави.В момента парно има, но поради блокирания термостат не влиза в работна температура.На две седмици се долива по около литър течност (вероятно изпуска от някъде, но още не се знае).С обикновенна газова уредба е и изпарителя загрява (нормално).Възможно ли е да е запушен радятора и от там да идват всичките ядове?Да пробвам ли с добавка за прочистване или няма смисъл от тях?
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Какъв термостат сложихте?
Шунтирай газовата и виж как ще е тогава.
Капачката на радиатора също сменете.
Трябва да се обезвъздуши хубаво тая гняс, че иначе все така ще ти прави.
А това с литър течност/предполагам антифриз говориш/ не е добре.
viewtopic.php?f=6&t=170365
Шунтирай газовата и виж как ще е тогава.
Капачката на радиатора също сменете.
Трябва да се обезвъздуши хубаво тая гняс, че иначе все така ще ти прави.
А това с литър течност/предполагам антифриз говориш/ не е добре.
viewtopic.php?f=6&t=170365

- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Новия термостат е Валео.Да антифриз се сипва само.Капачката нещо не се намира иначе да съм я сменил вече.Ще опитам пак да намеря.Давайте още съвети!
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Нека и аз се опитам да помогна. Имах абсолютно същия проблем, с абсолютно същия двигател и се борех година докато го реша
. Първо добре е найстина да шунтираш изпарителя, докато нормализираш работата. Капачка и аз съм търсил месец някаде и след като разбрах, че при арабите е 25 лв., а в Дарукар е 30.14 лв. Мога да те посъветвам да си вземеш чисто нова, оригинална за собсвено спокойствие. Ако си с карбуратор системата ти (тука не съм на 100% сигурен) трябва да работи на 1.2 бара налягане. След, като смениш капачката на прясно запален двигател и пълна система, огледай на светно всички маркучи да няма овлажняване или леко сълзене. При най-малкото съмнение сменяй маркуча. Радиатора не мога да те посъветвам как да провериш дали е запушен, но на теория при загрял двигател виж дали е топъл целия. Ако не се получи не забравяй, че на М10-ките главата е слабо място
. Айде успех.


Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
17114379047 - това е номера на капачката по БМВ, търси на МотоРад. Като карах м10 бях си я купил за 18 лв.
п.п.: Ако сваляш радиатора го измии на пароструйка на ОМВ, внимавай като отвиваш пластмасовите винтове
п.п.: Ако сваляш радиатора го измии на пароструйка на ОМВ, внимавай като отвиваш пластмасовите винтове


- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
porostorm написа:17114379047 - това е номера на капачката по БМВ, търси на МотоРад. Като карах м10 бях си я купил за 18 лв.
п.п.: Ако сваляш радиатора го измии на пароструйка на ОМВ, внимавай като отвиваш пластмасовите винтове
Някъде четох как се мие радятора, но не мога да намеря темата заради търсачката.Помня, че май имаше някаква особенност с миенето.По посока на въздуха ли се миеше или обратно?
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
както и да го миеш..стария или менте радиатор си остава такъв..иначе успех...то тука ще чуеш какво ли не..дори калгон върши чудеса

С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Освен всички съвети които си получил по-горе, аз те съветвам да развиеш свещите и да завъртиш на стартера. Ако изхвърли вода - ясна работата. Не искам да те плаша, но това че губи вода не е добре. Ако не тече от никаде най-вероятно я гори. Аз имах такъв случай с Корса А 1.4 моно, гореше вода, но нямаше никакви други проблеми и не беше смешала водата с маслото. Успех.
- Стаевски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 205
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: Свищов
- Кара: Е30 318i
- Мечтае да кара: Комби
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
за да е нямала преди парно,явно пак ти е хвърляла антифриза и кръга на парното е получил въздух./там се най-лесно остава въздух.
ако сега с отворен термостат не влиза в нормална температура, значи причината не е запушен радиатор.
провери тънкото мъркуче от гърловината на радиатора къде капе след доливане и загряване/може да не ти държи капачката и да излиза от там./всъщност може да сълзи на топло място и да се изпарява"невидимо"/.
запали я с отворена капачка и гледай за мехурчета въздух.
П.С. Ето нещо докато тръгне търсачката: viewtopic.php?f=6&t=168314
ако сега с отворен термостат не влиза в нормална температура, значи причината не е запушен радиатор.
провери тънкото мъркуче от гърловината на радиатора къде капе след доливане и загряване/може да не ти държи капачката и да излиза от там./всъщност може да сълзи на топло място и да се изпарява"невидимо"/.
запали я с отворена капачка и гледай за мехурчета въздух.
П.С. Ето нещо докато тръгне търсачката: viewtopic.php?f=6&t=168314
Стаевски
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Парното съм по-склонен да мисля, че е изчезнало заради запушено радяторче.Това ме карада се замисля, че ако е запушено това радяторче дали не е запушен и големия радятор.
- Стаевски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 205
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: Свищов
- Кара: Е30 318i
- Мечтае да кара: Комби
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
е големия радиатор ако е запушен нали ще ти грее двигатела и с принудително отворен термостат
.....проследи малко маркучите и помисли...пък и прочети колегите какво са ти написали.

Стаевски
- pavkata bmw 3
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: СЛИВЕН
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E30 BMW E34
- Мечтае да кара: само B M W
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
смени гарнитурата на главата и ще се оправи и я остави с отворения термостат 

B M W е №1
- Стаевски
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 205
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: Свищов
- Кара: Е30 318i
- Мечтае да кара: Комби
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
pavkata bmw 3 написа:смени гарнитурата на главата и ще се оправи и я остави с отворения термостат
да бе, и да зацепи виското за по-добро охлаждане....

колеги що не отреагирате?

Стаевски
- JoRkAtA_pld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: 24.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ката да си пали джапанките
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Това с отворения термостат или зацепено виско хич не е добра идея, колата няма да загрява изобщо и зимата ще гълта доста бензин.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането
Едно на ръка, че ще гори повече, но и ще износва двигател повече, защото не е в нормалната си работна температура. Отделно и в големия студ парното ще идва доста бавно. Тъй, че нито отворен термостат, нито постоянно зацепено виско са добра идея според мен (имал съм неизправна М10-ка и знам). Между другото тия М10-ки все им пати охладителната система, точно защото са стари и често се ползват стари/неизправни части или пък нови и евтини. Дано имаш късмет да намериш читави части.
BMW only!
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани