M10B18 '84 проблем с охлаждането

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Mpower84 » 29 Окт 2009, 1:35

Колеги, колата има проблем с охлаждането.Преди известно време спука маркуч, но не е прегряла.От тогава само пороблеми-постоянно прегрява.Сменени са термостат, водна помпа, радяторче на парното и уплътнения на капачката на радятора.Колата прегрява и в момента е с блокиран в отворено положение термостат.Преди да спука маркуча бях забелязал, че няма парно.Караше се така доста време докато не спука маркуча от термостата към помпата (късия).Не надува маркучите и не бълбука което ми говори, че главата и гарнитурата вероятно са здрави.В момента парно има, но поради блокирания термостат не влиза в работна температура.На две седмици се долива по около литър течност (вероятно изпуска от някъде, но още не се знае).С обикновенна газова уредба е и изпарителя загрява (нормално).Възможно ли е да е запушен радятора и от там да идват всичките ядове?Да пробвам ли с добавка за прочистване или няма смисъл от тях?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от porostorm » 29 Окт 2009, 1:59

Какъв термостат сложихте?
Шунтирай газовата и виж как ще е тогава.
Капачката на радиатора също сменете.
Трябва да се обезвъздуши хубаво тая гняс, че иначе все така ще ти прави.
А това с литър течност/предполагам антифриз говориш/ не е добре.

viewtopic.php?f=6&t=170365
:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Mpower84 » 29 Окт 2009, 2:14

Новия термостат е Валео.Да антифриз се сипва само.Капачката нещо не се намира иначе да съм я сменил вече.Ще опитам пак да намеря.Давайте още съвети!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 18.12.2008
Местоположение: София

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от luspa » 29 Окт 2009, 10:35

Нека и аз се опитам да помогна. Имах абсолютно същия проблем, с абсолютно същия двигател и се борех година докато го реша :D . Първо добре е найстина да шунтираш изпарителя, докато нормализираш работата. Капачка и аз съм търсил месец някаде и след като разбрах, че при арабите е 25 лв., а в Дарукар е 30.14 лв. Мога да те посъветвам да си вземеш чисто нова, оригинална за собсвено спокойствие. Ако си с карбуратор системата ти (тука не съм на 100% сигурен) трябва да работи на 1.2 бара налягане. След, като смениш капачката на прясно запален двигател и пълна система, огледай на светно всички маркучи да няма овлажняване или леко сълзене. При най-малкото съмнение сменяй маркуча. Радиатора не мога да те посъветвам как да провериш дали е запушен, но на теория при загрял двигател виж дали е топъл целия. Ако не се получи не забравяй, че на М10-ките главата е слабо място :D . Айде успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от porostorm » 29 Окт 2009, 11:12

17114379047 - това е номера на капачката по БМВ, търси на МотоРад. Като карах м10 бях си я купил за 18 лв.

п.п.: Ако сваляш радиатора го измии на пароструйка на ОМВ, внимавай като отвиваш пластмасовите винтове :wave:
:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Mpower84 » 29 Окт 2009, 20:21

porostorm написа:17114379047 - това е номера на капачката по БМВ, търси на МотоРад. Като карах м10 бях си я купил за 18 лв.

п.п.: Ако сваляш радиатора го измии на пароструйка на ОМВ, внимавай като отвиваш пластмасовите винтове :wave:

Някъде четох как се мие радятора, но не мога да намеря темата заради търсачката.Помня, че май имаше някаква особенност с миенето.По посока на въздуха ли се миеше или обратно?

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от ///Явор » 30 Окт 2009, 1:36

както и да го миеш..стария или менте радиатор си остава такъв..иначе успех...то тука ще чуеш какво ли не..дори калгон върши чудеса
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от vankatagsi » 30 Окт 2009, 9:05

Освен всички съвети които си получил по-горе, аз те съветвам да развиеш свещите и да завъртиш на стартера. Ако изхвърли вода - ясна работата. Не искам да те плаша, но това че губи вода не е добре. Ако не тече от никаде най-вероятно я гори. Аз имах такъв случай с Корса А 1.4 моно, гореше вода, но нямаше никакви други проблеми и не беше смешала водата с маслото. Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Стаевски » 30 Окт 2009, 23:46

за да е нямала преди парно,явно пак ти е хвърляла антифриза и кръга на парното е получил въздух./там се най-лесно остава въздух.
ако сега с отворен термостат не влиза в нормална температура, значи причината не е запушен радиатор.
провери тънкото мъркуче от гърловината на радиатора къде капе след доливане и загряване/може да не ти държи капачката и да излиза от там./всъщност може да сълзи на топло място и да се изпарява"невидимо"/.
запали я с отворена капачка и гледай за мехурчета въздух.
П.С. Ето нещо докато тръгне търсачката: viewtopic.php?f=6&t=168314
Стаевски

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Mpower84 » 31 Окт 2009, 2:16

Парното съм по-склонен да мисля, че е изчезнало заради запушено радяторче.Това ме карада се замисля, че ако е запушено това радяторче дали не е запушен и големия радятор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Стаевски » 31 Окт 2009, 13:58

е големия радиатор ако е запушен нали ще ти грее двигатела и с принудително отворен термостат :idea: .....проследи малко маркучите и помисли...пък и прочети колегите какво са ти написали.
Стаевски

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: СЛИВЕН
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 BMW E34
Мечтае да кара: само B M W

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от pavkata bmw 3 » 17 Ное 2009, 16:42

смени гарнитурата на главата и ще се оправи и я остави с отворения термостат :yes:
B M W е №1

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от Стаевски » 19 Ное 2009, 0:05

pavkata bmw 3 написа:смени гарнитурата на главата и ще се оправи и я остави с отворения термостат :yes:


да бе, и да зацепи виското за по-добро охлаждане....:no:
колеги що не отреагирате? :wave:
Стаевски

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 594
Регистриран на: 24.11.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E30-ката да си пали джапанките
Мечтае да кара: E39 M5

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от JoRkAtA_pld » 19 Ное 2009, 11:34

Това с отворения термостат или зацепено виско хич не е добра идея, колата няма да загрява изобщо и зимата ще гълта доста бензин.
My E30
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: M10B18 '84 проблем с охлаждането

Мнение от amd » 19 Ное 2009, 14:37

Едно на ръка, че ще гори повече, но и ще износва двигател повече, защото не е в нормалната си работна температура. Отделно и в големия студ парното ще идва доста бавно. Тъй, че нито отворен термостат, нито постоянно зацепено виско са добра идея според мен (имал съм неизправна М10-ка и знам). Между другото тия М10-ки все им пати охладителната система, точно защото са стари и често се ползват стари/неизправни части или пък нови и евтини. Дано имаш късмет да намериш читави части.
BMW only!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook