Да си поговорим за масла...
Модератор: Технически модератори
Re: Да си поговорим за масла...
Специално за моето масло, на немския сайт на Castrol пише, че се предлага в следните разфасовки: Erhältlich in 1, 4, 5, 60 und 208 Liter. Моето също е 5-литрова туба.
За Magnatec и GTX не споменават.
За Magnatec и GTX не споменават.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
хммм доста интересно, защото ето какво пише тук 

Re: Да си поговорим за масла...
VesoPesa написа:хммм доста интересно, защото ето какво пише тук
Според мен под Available имат предвид,че само от 1 и 4 литра имат като наличност.
Available - наличен,на разположение.
п.п неможe да няма оригинална 5 литрова туба на castrol.
Aз винаги съм си взимал 5 + 1.
Re: Да си поговорим за масла...
Може би швабите са доста закостенели и не приемат току така Edge Sport-a, което идеално с връзва с нуждата залежалите количества от Formula RS все някъде да се продадат
... пазари различни, стратегии различни.

- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Re: Да си поговорим за масла...
Аз съм с ФУКС- немско, ама почукват повдигачи. Наскоро чух за едно Еуро оил http://www.eurooil-bg.com/main.php . Някой може ли да каже повече за него?
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Да си поговорим за масла...
Колеги следя с интерес темата от началото, дайте да обобщиме кастрола е по-добър от мотула? Castrol Edge > Мотул 6100 обаче не е ли и по-скъп? Заслужава ли си за 20 годишен мотор пълна синтетика? Относно добавките знам, че не са препоръчителни за бмв-тата, но четох за молибденовия дисулфит в лики моли маслата и ми изглежда добре на думи поне? Някой да е пробвал все пак защото мисля да сложа такова след седмица ?
- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Re: Да си поговорим за масла...
Аз карам 5w40 зимно и лятно време. Преди карах с МOTUL XS 8100 5w40 - ама на последък цената му е доста висока (~27лв/л), та преминах на масло марка Dparts HD Multi 5w40, което се внася от Даскалов Кар Русе http://www.dynamicparts.de/bg/show-product.php?id=1 ( май така беше името) разликата в цената е осезаема около 10лв на литър и да ви кажа честно колата си работи по един и същ начин. Маслото го сменям на около 9000км +- 500км
ПС: от смяна до смяна ми изгаря около 0.5л масло докато бях с МОТУЛ-а както и със сегашното масло
ПС: от смяна до смяна ми изгаря около 0.5л масло докато бях с МОТУЛ-а както и със сегашното масло
Последна промяна BAI_DOBRI на 17 Окт 2009, 20:38, променена общо 1 път
Re: Да си поговорим за масла...
още веднъж ще го кажа за мен motula е маслото за тормоз,доволен съм а и само позитивни отзиви за него
съм слушал.А за продуктите на лики моли аз имам наблюдения на Meguin-a но само върху VAG групата и то на tdi.
Всички са страшно доволни от него а и даже го предпочитат пред други марки масла.
съм слушал.А за продуктите на лики моли аз имам наблюдения на Meguin-a но само върху VAG групата и то на tdi.
Всички са страшно доволни от него а и даже го предпочитат пред други марки масла.
Re: Да си поговорим за масла...
Моята баварка е М52 Б20 двигател, по километраж е на 180к и съм с Лики Моли 5w40 BMW long life 98.Много съм доволен
...добре смазва, добре почиства, не тракат повдигачи и двигателя има доста лек ход.За 12к ми хапва около 500 грама.
Маслото с молибденов дисулфит не съм го сипвал, но иначе доста добри отзиви съм чувал от колегите във форума.

Маслото с молибденов дисулфит не съм го сипвал, но иначе доста добри отзиви съм чувал от колегите във форума.
Има истина една,
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!

- RS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 30.03.2004
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: скрап
Re: Да си поговорим за масла...
За маслата от хора дето уж разбират много съм чувал следното:
Ако парите не са проблем се подбира вискозитет от серията 300V на Motul. Ма в тоя случай има бонус - разход на масло
Ако пък разхода на масло е нещо дето дразни много, се взима избрания вискозитет, но от серията 8100 на същата марка.
Другия вариант бил да си намери човек немски Castrol, като в зависимост от състоянието на мотора 10w60 или 0w40.
П.П.Това било за в България вариант, ако си държиш на колата.
Ако парите не са проблем се подбира вискозитет от серията 300V на Motul. Ма в тоя случай има бонус - разход на масло
Ако пък разхода на масло е нещо дето дразни много, се взима избрания вискозитет, но от серията 8100 на същата марка.
Другия вариант бил да си намери човек немски Castrol, като в зависимост от състоянието на мотора 10w60 или 0w40.
П.П.Това било за в България вариант, ако си държиш на колата.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Еми аз вече го реших какво ще е и ще сипвам от него, а именно 10-40 Магнатек на Кастрол
Ся остава да си намеря истинско и да видим какъв ще е резултата

Ся остава да си намеря истинско и да видим какъв ще е резултата

- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Re: Да си поговорим за масла...
В книжката пише:
Студен климът - 5w30
Умерен климът - 10w40
Топъл климът - 15w40
от клас масла - SH/A2-96
Алтернативен варянт за умерен климът - 10w60 Synthetic
от клас - SH/A3-96
Това се отнася за М50
Студен климът - 5w30
Умерен климът - 10w40
Топъл климът - 15w40
от клас масла - SH/A2-96
Алтернативен варянт за умерен климът - 10w60 Synthetic
от клас - SH/A3-96
Това се отнася за М50

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Да си поговорим за масла...
Здравейте колеги,
Късно се включвам темата, въпреки че имах желание да го направя по-рано...
както и да е...
Ето моя опит по този въпрос:
Като взех колата, мислейки, че много разбирам сбърках маслото и дори пуснах тема тук (някои може и да си спомнят) и полека полека стигнах до човека:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14952
, който има истински знания по въпроса за маслата и го намерих във форума на ауди и му писах и той ми отговори и от получилия се диалог с него разбрах следното:
1. Няма значение марката! Важното е на тубата да пише:
Спецификации:
ACEA A3/B3/B4
Одобрения:
VW 504 00/507 00
MB 229.51
BMW Longlife-04
2. Има огромна разлика между МОБИЛ и МОБИЛ1
В заключение:
1. От голямото чудене си смених маслото с 10W-40 с надпис на тубата "BMW" и 6000 км по късно съм крайно недоволен - всичко трака като за световно!!!
2. Маслата на Кастрол са разделени на класове като най-ниският клас е GTX, следва MAGNATEC, после EDGE и най високият е EDGE Sport.
3. Изберете по-висок клас масло независимо от марката.
4. Независимо от марката на тубата да пише текста даден в т.1 от изложението.
Пожелавам успех на всички.
Поздрави,
Д
Късно се включвам темата, въпреки че имах желание да го направя по-рано...
както и да е...
Ето моя опит по този въпрос:
Като взех колата, мислейки, че много разбирам сбърках маслото и дори пуснах тема тук (някои може и да си спомнят) и полека полека стигнах до човека:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14952
, който има истински знания по въпроса за маслата и го намерих във форума на ауди и му писах и той ми отговори и от получилия се диалог с него разбрах следното:
1. Няма значение марката! Важното е на тубата да пише:
Спецификации:
ACEA A3/B3/B4
Одобрения:
VW 504 00/507 00
MB 229.51
BMW Longlife-04
2. Има огромна разлика между МОБИЛ и МОБИЛ1

В заключение:
1. От голямото чудене си смених маслото с 10W-40 с надпис на тубата "BMW" и 6000 км по късно съм крайно недоволен - всичко трака като за световно!!!
2. Маслата на Кастрол са разделени на класове като най-ниският клас е GTX, следва MAGNATEC, после EDGE и най високият е EDGE Sport.
3. Изберете по-висок клас масло независимо от марката.
4. Независимо от марката на тубата да пише текста даден в т.1 от изложението.
Пожелавам успех на всички.
Поздрави,
Д

- BAI_DOBRI
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 20.01.2007
- Местоположение: Разград&Русе
- Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
- Мечтае да кара: E90 335d
Re: Да си поговорим за масла...
ddddk написа:Здравейте колеги,
Късно се включвам темата, въпреки че имах желание да го направя по-рано...
както и да е...
Ето моя опит по този въпрос:
Като взех колата, мислейки, че много разбирам сбърках маслото и дори пуснах тема тук (някои може и да си спомнят) и полека полека стигнах до човека:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14952
, който има истински знания по въпроса за маслата и го намерих във форума на ауди и му писах и той ми отговори и от получилия се диалог с него разбрах следното:
1. Няма значение марката! Важното е на тубата да пише:
Спецификации:
ACEA A3/B3/B4
Одобрения:
VW 504 00/507 00
MB 229.51
BMW Longlife-04
Д
За спецификациите колега си напълно прав, ама още по-важното според мен е,че съдържанието в опаковката да отговаря на написаното върху самата опаковка. Аз много често коментирам с един приятел въпроси свързани с масла и той всеки път ми казва следното: "няма значение каква марка масло слагаш, важното е щом пише,че маслото отговаря на даден стандарт пр. BMW-Longlife-04 то наистина съдържанието в опаковката да отговаря на този стандарт."
- boiko_andreev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.01.2007
- Местоположение: Sofia
Re: Да си поговорим за масла...
Ето какво пише на стикера на маслото което купих преди известно време:
CASTROL GTX7 Dynatec
SAE 5W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
VW Norm 502 00/505 00 BMW Longlife-98
MB 229.3 Porche Freigabe

CASTROL GTX7 Dynatec
SAE 5W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
VW Norm 502 00/505 00 BMW Longlife-98
MB 229.3 Porche Freigabe



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани