Да си поговорим за масла...
Модератор: Технически модератори
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Да си поговорим за масла...
Така, тъй като вече почти е време да сменям маслото на двигателя, почнах сериозно да се замислям относно това какво масло да му сипя
Първо ще припомня че на комбинизончо сърчицето е М50Б20 Ванос
В момента е с Мобил 10-40, точния модел не го знам, но меко казано не съм доволен
Както някой знаят се оплаквах че двигателя работи шумно и тресе, с голямо учудване установих че с падането на температурите замърка като малко котенце згушено в одеалце
/ама каква метафора само...
/
Работи супер тихо и спокойно, няма и помен от тресенето
Което ме кара да мисля че въпросния Мобил е нещо като маргарин и в топлото не си е вършил работата а се е разтичал кретена му с кретен
Едно поне е сигурно, от този Мобил НЯМА да сипя пак
Тук обаче идва главоблъсканицата
КАКВО ДРУГО ДА СИПЯ?!
Одавна се бях наканил да се вслушам в лепенката на кутията на бушоните и да сипя 10-60 Formula на Кастрол, но го обсъждах с Тано по една друга причина, и с него стигнахме до извода че за зимата не е много удачно
ХУБАВО! Няма да е 10-60, ще е 10-40 отново, но или някое от другите 2 Кастрола/GTX, Magnatec/ или Мотул.
Да, обаче кое от 4-те, защото и при Мотула имам избор
Съответно 4100 или 6100
Е, накрая реших да попитам www.castrol.com какво ще ме посъветва
Той ме посрещна любезно и ме помоли да си избера моя модел БМВ измежду
не мога да броя до толкова
Аз като един възпитан клиент си избрах моята и той ми отговори свръх любезно и изчерпателно:

Най-вероятно вече сте се досетили че седях и гледах като теле в железница
Аз тъй като очаквах нещо съвсем друго, а за капак този вид Кастрол го виждам за 1-ви път почнах да чета и се оказа че почти ме убедиха
Всичко хубаво само дето пак се сетих за разговора с Тано
Та така сега главоблъсканицата стана пълна
и идва момента за вашата помощ
Идеята ми е всеки който е карал с някое от изброените масла и зимата и лятото да изкаже мнение
Особенно ми е интересно също и мнението на двамата ни модератори
Също така ако някой е много доволен и от друга марка масло нека да каже.
Идеята ми е да се получи интересна дискусия, която да ни ориентира относно това какви масла понасят най-добре на двигателите на нашите красавици
както при скъпите масла, така и при по-евтините.
В закючение искам само да кажа че това масло което ще сипя сега, ще го сменям най-вероятно средата на идното лято, така че е желателно да се държи добре и при по-високи температури, не като сегашния Мобил
Искам да помоля и JIKI_GAS_RACING, да не ми предлага пристата
Нека темата да бъде сериозна

Първо ще припомня че на комбинизончо сърчицето е М50Б20 Ванос

В момента е с Мобил 10-40, точния модел не го знам, но меко казано не съм доволен

Както някой знаят се оплаквах че двигателя работи шумно и тресе, с голямо учудване установих че с падането на температурите замърка като малко котенце згушено в одеалце


Работи супер тихо и спокойно, няма и помен от тресенето


Което ме кара да мисля че въпросния Мобил е нещо като маргарин и в топлото не си е вършил работата а се е разтичал кретена му с кретен

Едно поне е сигурно, от този Мобил НЯМА да сипя пак


Тук обаче идва главоблъсканицата

КАКВО ДРУГО ДА СИПЯ?!


Одавна се бях наканил да се вслушам в лепенката на кутията на бушоните и да сипя 10-60 Formula на Кастрол, но го обсъждах с Тано по една друга причина, и с него стигнахме до извода че за зимата не е много удачно

ХУБАВО! Няма да е 10-60, ще е 10-40 отново, но или някое от другите 2 Кастрола/GTX, Magnatec/ или Мотул.

Да, обаче кое от 4-те, защото и при Мотула имам избор



Съответно 4100 или 6100

Е, накрая реших да попитам www.castrol.com какво ще ме посъветва

Той ме посрещна любезно и ме помоли да си избера моя модел БМВ измежду


Аз като един възпитан клиент си избрах моята и той ми отговори свръх любезно и изчерпателно:

Най-вероятно вече сте се досетили че седях и гледах като теле в железница



Аз тъй като очаквах нещо съвсем друго, а за капак този вид Кастрол го виждам за 1-ви път почнах да чета и се оказа че почти ме убедиха

Всичко хубаво само дето пак се сетих за разговора с Тано

Та така сега главоблъсканицата стана пълна


Идеята ми е всеки който е карал с някое от изброените масла и зимата и лятото да изкаже мнение

Особенно ми е интересно също и мнението на двамата ни модератори

Също така ако някой е много доволен и от друга марка масло нека да каже.

Идеята ми е да се получи интересна дискусия, която да ни ориентира относно това какви масла понасят най-добре на двигателите на нашите красавици

В закючение искам само да кажа че това масло което ще сипя сега, ще го сменям най-вероятно средата на идното лято, така че е желателно да се държи добре и при по-високи температури, не като сегашния Мобил

Искам да помоля и JIKI_GAS_RACING, да не ми предлага пристата



Нека темата да бъде сериозна

- _FIRMATA_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 20.09.2005
- Пол: Мъж
- Кара: 306 Hp 600 Nm
Re: Да си поговорим за масла...
Здравей колега! В момента моята кола е със същия кастрол който си показал! Промени в шума на двигателя не съм забелязъл през зимата и лятото! Мотора ми е същия като твоя! Тъй като повдигачите ми поклопват, забелязах че лятото осезателно повече се чуват от през зимата! Това е което мога да споделя! И на мен ще ми е интересна темата, защото и на мен ми предстои смяна на маслото!
Ма мяза на оригиналдъ бря .... не виждам свински опашки, следователно не е измислено във Враца - следователно никъде по света не може да е измислено
Мойта не се кутира по тия параметри, а със сигурност не е от Враца, значи или има други мушингии или вин таблицити ви са перде кириз

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Да си поговорим за масла...
За тебе Веско имам страшна оферта : М10Д на 2,60лв за литър , + филтър - за 20 кинта ще изригнеш!
Взимай не се чуди , грам нема да тракнеш повече !
Взимай не се чуди , грам нема да тракнеш повече !

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Тва м10д си го сипи в тиквата че тя трака повече и от берящо душа м40
Казах сериозно



Казах сериозно

- rdvr_burgas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 566
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: T-34
Re: Да си поговорим за масла...
Motul 6100 10W40
Преди бях с Мотула, сега съм с Магнатек и Кастрола е по-зле

Преди бях с Мотула, сега съм с Магнатек и Кастрола е по-зле

R6 - Was sonst?
- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Да си поговорим за масла...
много спецове говорят че и българското било хубаво 

БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Да си поговорим за масла...
rdvr_burgas написа:Motul 6100 10W40![]()
Преди бях с Мотула, сега съм с Магнатек и Кастрола е по-зле
и аз съм с мотул, но сутрин ми прави впечатление за 1-2 секунди похлопват повдигачите... и аз имам дилема дали да не сипя лики моли с молибден?

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Да си поговорим за масла...
първо,двигателят ти тресе от друга причина,най вероятно скапан дебитомер,и със застудяването на времето и наличието на повече кислород във въздуха смесите са си дошли от самосебеси най вероятно и се е самоуправил за зимния сезон.
второ,много хубаво ти е казал чичо кастрол кое е твоето масло,ама ти не го слушай,сипи пак 10/40 което 100 е ментак може би.най малко се правят ментета от пълните синтетики на скъпите масла.
и трето,първите цифрички на маслото са за:колкото са по малки значи че са за по студен климат,а вторите:колкото са по големи толкова повече маслото си запазва характеристиките при горещо време.сиреч зимата е хубаво да караш с 0/30 0/40 5/30 5/40 а лятото 10/50 10/60 20/60. на всичките тези масла вискозитета им при средна температура от 100 градуса е еднакъв,гледа се експлотационния клас,различното е вискозитета им при високи и ниски температури.колкото е по ниска първата цифра,маслата са с по малък вискозитет при ниска температура,сиреч при минус 10 с масло 0 на нещо си ще запалиш лесно и няма да товариш маслената помпа и ще имаш добро налягане и добро мазане в системата.когато горната цифра е 60 например дори и при температура на околната среда от 40 градуса и температура на маслото при натоварване която може да достигне 140,150 градуса,вискозитета му се запазва почти непроменен.за умерен климат в повечето случаи дават 10/40,но с напредване на технологията можеш например през целия сезон да си поволиш да караш примерно с 5/50,и най важното е маслото да е пълна синтетика и "качествено",ако не е,квито и цифри да сложиш ефекта е тракане,горене на масло загряване и тнт.

второ,много хубаво ти е казал чичо кастрол кое е твоето масло,ама ти не го слушай,сипи пак 10/40 което 100 е ментак може би.най малко се правят ментета от пълните синтетики на скъпите масла.
и трето,първите цифрички на маслото са за:колкото са по малки значи че са за по студен климат,а вторите:колкото са по големи толкова повече маслото си запазва характеристиките при горещо време.сиреч зимата е хубаво да караш с 0/30 0/40 5/30 5/40 а лятото 10/50 10/60 20/60. на всичките тези масла вискозитета им при средна температура от 100 градуса е еднакъв,гледа се експлотационния клас,различното е вискозитета им при високи и ниски температури.колкото е по ниска първата цифра,маслата са с по малък вискозитет при ниска температура,сиреч при минус 10 с масло 0 на нещо си ще запалиш лесно и няма да товариш маслената помпа и ще имаш добро налягане и добро мазане в системата.когато горната цифра е 60 например дори и при температура на околната среда от 40 градуса и температура на маслото при натоварване която може да достигне 140,150 градуса,вискозитета му се запазва почти непроменен.за умерен климат в повечето случаи дават 10/40,но с напредване на технологията можеш например през целия сезон да си поволиш да караш примерно с 5/50,и най важното е маслото да е пълна синтетика и "качествено",ако не е,квито и цифри да сложиш ефекта е тракане,горене на масло загряване и тнт.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Еми аз ако взимам Кастрол мисля да го взимам от официален вносител
Колкото до тресенето аз повече клоня към ламбада но това ще се види на диагностика
В краен случей ти ми препоръчваш отново 10-40, до колкото разбрах, но не разбрах каква марка?
Едит: Сега видях че си споменал за горене на масло, та аз мойта поне я следя почти всеки ден и не го пипа

Колкото до тресенето аз повече клоня към ламбада но това ще се види на диагностика

В краен случей ти ми препоръчваш отново 10-40, до колкото разбрах, но не разбрах каква марка?

Едит: Сега видях че си споменал за горене на масло, та аз мойта поне я следя почти всеки ден и не го пипа

- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: Да си поговорим за масла...
аз за мобил(маслото с което си ти) съм чувал все добри неща и затова ще те попитам откъде си го взимал че ни си доволен аз иначе съм доволен от бмв ориджинъл
Re: Да си поговорим за масла...
Не е вярно .. нито castrol нито motul .. лидера в бранша е POLYTRON най-добрите масла 





- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Официалните вносители са хора на бащата и го взима от тях, което ме кара да не се съмнявам в пройзхода на маслото 
Владо, темата е сериозна
Ще ми побелеят косите вече с тия гуми масла и какви ли не други части
Колкото до БМВ ориджинал, мене пък ме разколебават все повече и повече за него, защото поне това в българия не е с напълно ясен пройзход, а ако попадна не менте ще рева мнооооого

Владо, темата е сериозна

Ще ми побелеят косите вече с тия гуми масла и какви ли не други части

Колкото до БМВ ориджинал, мене пък ме разколебават все повече и повече за него, защото поне това в българия не е с напълно ясен пройзход, а ако попадна не менте ще рева мнооооого

Re: Да си поговорим за масла...
хах даа сори аа сега сериозно.
Азз от масла не разбирам .. нооо знам само едно.
Castrol за евридейката (поне аз съм доволен най-много от тях 10w40).
Motul за лъзгачката,масло което издържа на тормоз и наистна е така !
А и съм чувал от много хора положителни мнения за него.
Поне като те знам тебе .. комбинизона се кара леко и се пази за тва препоръчвам castrol-а.
п.п акоо решиш пък оргиналдЪ масло,при мене има туби,варели .. авее секви разфасовки
Азз от масла не разбирам .. нооо знам само едно.
Castrol за евридейката (поне аз съм доволен най-много от тях 10w40).
Motul за лъзгачката,масло което издържа на тормоз и наистна е така !
А и съм чувал от много хора положителни мнения за него.
Поне като те знам тебе .. комбинизона се кара леко и се пази за тва препоръчвам castrol-а.
п.п акоо решиш пък оргиналдЪ масло,при мене има туби,варели .. авее секви разфасовки

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Да си поговорим за масла...
Това че избягвам да я напъвам много много е истина, ама като ме удари съчмата...
Така че предпочитам хубаво масло държащо на натоварване
П.с.: Писах ти в скайп



Така че предпочитам хубаво масло държащо на натоварване

П.с.: Писах ти в скайп

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Да си поговорим за масла...
В една от другите теми за масла (май в Е36-форума) писах,че съм доста доволен от YACCO.Други хора също писаха доста ласкави отзиви за това масло.Хубавото е,че офиса на официалния вносител е в Пловдив и си го купих от магазина им директно.Двигателя ми заработи доста по-тихо,равномерно,малкия разход на масло,между смените,засега изчезна.Сипах от VX500 (полу-синтетика) серията им.Имат и доста по-добри.Може да се види на I-net страницата им,много пълна и подробна.
Motul-a 4100 и 6100 сериите просто са с по-различни изисквания,които покриват.6100 покрива по-високи изисквания.Не е лошо, и с него съм карал.Въпреки това пробвайте с YACCO-то,ще останете много доволен.
Motul-a 4100 и 6100 сериите просто са с по-различни изисквания,които покриват.6100 покрива по-високи изисквания.Не е лошо, и с него съм карал.Въпреки това пробвайте с YACCO-то,ще останете много доволен.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани