BMW 5 Series Gran Turismo

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 428
Регистриран на: 24.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '13 Bmw F10 520d

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от Man0Lov » 03 Окт 2009, 23:35

Значи, останах е така от тази кола :shock: ! Качих се 5 пъти в нея. Просто е страхотна, на снимките не е това което е на живо. Много ми хареса!


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от SKISA » 03 Окт 2009, 23:35

тая версия малко нагорва бензинец в повечко! та ше е гъзарския вариант. от четеното за тестовете всички казват,че вози доста удобно и като в лодка ,но не се накланя в завои като френска чикия! а и тва се случва само при комфорт настройката. иначе не. при тия характеристики дори и 3литровия вариант на дизела си е екстра раота!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW f10/3.0D

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от Venkata » 06 Окт 2009, 0:35

Е те такова животно нема. Невероятен автомобил.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 10.12.2005
Пол: Мъж
Кара: 3er E90

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от Naiob » 06 Окт 2009, 22:30

Колата е невероятна, и във Франкфурт я видях и се качих в нея, и няколко пъти вече в Германия съм я виждал и съм шофирал зад нея, наистина е адски красива на живо

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от Vlados » 08 Окт 2009, 8:41

Един нов представител обогати наскоро и без това богатата гама на германския производител на луксозни автомобили БМВ. Новият член на баварското семейство носи името "Серия 5 Гран Туризмо", или накратко 5GT, като амбицията му е огромна - да събере в себе си предимствата на лимузина (комфорта и простора), комби (багажния обем), купе (силуета) и SUV (високата позиция на шофьора). Идеята е да се получи нещо като прочутите швейцарски ножчета, в които има за всекиго по нещо

Първата среща
При първата ми среща на живо с автомобила го подминавам без особено внимание. Мернах колата на един от терминалите на мюнхенското летище с периферното зрение и реших, че това е новата седма серия. Впоследствие ми направи впечатление голямото количество зяпачи около автомобила и при втория поглед вече забелязах, че говорим за един приличащ на седмицата, но и доста различен автомобил. Често казано, не съм много по словесните описания на колите, но тук някак спонтанно си казах, че БМВ 5GT прилича на седмица на стероиди, деформирана от твърде усърдните занимания във фитнеса.

Моделът изглежда доста по-агресивно от лимузината и докато предницата е издържана в типичния за баварците стил от последните години, задницата е с доста странна и спорна форма. И това е нормално, тъй като именно там новият модел демонстрира мултифункционалния си талант.

Ако вземем капака на багажника например, той има два варианта на отваряне - само на капака (подобно на седан) или цялата задна част заедно със стъклото (като при комбитата и хечбеците). Това прави автомобила подходящ за най-разнообразни като обем, форма и размери товари, като минималният багажен обем е минимум 430 литра, а при сгъване на облегалките на задните седалки товарна площ става 1650 литра.

В купето
Часове след първата ми среща на живо с БМВ 5 GT вече съм в неговия салон, при това в ролята на пасажер, на едно от двете места на задните седалки (в базовата версия отзад има три места). Това, което ме впечатлява най-напред, е огромното свободно пространство около мен, като в един момент инстинктивно се закопчавам с колана заради обзелото ме чувство на уязвимост, заради твърде голямото разстояние до облегалката на шофьорската седалка.

Всъщност пътниците в новия модел се ширят на цели три метра, колкото е и пространството в БМВ 7 серия. Предвид дължината на колата от 4.99 метра (при 5.07 за лимузината) това не е никак учудващо. Добавените около седем сантиметра във височина осигуряват и простор над главите на пътниците въпреки скосената задна част. Чувството за простор се засилва и от огромния панорамен таван (предлаган като опция).

Другото, което веднага прави впечатление в 5 GT, са изключително удобните задни седалки. Всяка от тях е с индивидуално регулиране на наклона на облегалката, възможност за преместване с десет сантиметра напред и назад, подгряване и охлаждане. Те се предлагат като опция срещу 3846 лв.

Не липсва и системата за забавление с екрани в подглавниците на предните седалки, като всеки от пътниците може да избере с какво да се занимава - радио, филм от DVD, навигационната система, дори сърфиране в интернет, което за съжаление е възможно в малко страни в Европа.

Няма как да не се удивя и на комфорта на борда на БМВ 5 GT. Адаптивното окачване е с четири режима на работа (нормален, спорт, спорт+ и комфортен), като при последният колата се носи като лодка през неравностите. Всеки от тях е свързан и с промени в работата на мотора, скоростната кутия и управлението.

Качеството на изработка и използваните материали едва ли се нуждаят от коментар - те просто са сред най-добрите на пазара. Що се отнася до оформлението на арматурното табло, то е синтез от интериора на седма серия и Х6, като се характеризира с подреденост, функционалност и не на последно място стил.

Зад волана
Денонощие след като съм видял БМВ 5GT за пръв път и няколко часа след като съм се возил на него, идва и моментът да седна зад волана на новата баварка. При избора на модификация не се колебая особено и направо се хвърлям в дълбокото, като избирам автомобил с V-образен осемцилиндров бензинов двигател с мощност от 407 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм.

Най-мощният мотор в гамата на 5 GT ми е добре познат от Х6 и седма серия, но интересното тук е, че той е комбиниран с нова осемстепенна автоматична трансмисия.
Огромната мощност създава известни проблеми, тъй като при всяко малко по-силно натискане на педала на газта колата реагира като ужилена - изревава, сваля една или две предавки и се изстрелва напред.

Настъпиш ли газта докрай, става още по-интересно, като изпреварванията са детска игра. С нервната работа на мотора обаче се свиква и след няколко десетки километра вече успявам да се придвижвам плавно и без излишни ускорения. Въпреки това разходът на гориво в края на тестовата отсечка е 12 на сто, което е добро постижение предвид теглото и мощността на БМВ 5 GT.

През втората част от теста пробвам трилитровия дизел с мощност 245 к.с.(540 Нм), който веднага ме спечелва със спокойната си работа, добра динамика (ускорение до 100 км/ч за 6.9 сек.) и икономичност (около 10 на сто). Хипотетично разходът би могъл да бъде свален до 6.5 на сто в смесен цикъл, но по изпъстрените със завои пътища край Лисабон не мисля да гоня такова постижение.

По-скоро съм любопитен доколко е стабилна новата баварска лимузина и определено съм впечатлен от нейната непоклатимост, стриктно подчиняване на командите от волана и невъзмутимо преодоляване на неравностите. В режим "Спорт+" купето се наклонява минимално, а стабилизиращата програма позволява елегантни дрифтове.

Спирачките са безупречни, а може би единствената критика към БМВ 5GT е катастрофалният обзор назад. Това обаче не е голям проблем при пътуване заради достатъчно големи странични огледала, а при маневриране така или иначе камерата за заден ход е пръв помощник.

Цени и конкуренти
В България, както и в цяла Европа продажбите на новия модел на БМВ започват официално на 24 октомври. Най-евтината модификация е 530d, струваща 115 400 лв. с ДДС, а най-скъпата ще се продава за 169 000 лв. За сравнение - цените на БМВ 7 започват от 126 000 лв.

Въпреки че създава нов автомобилен клас и на практика няма преки конкуренти, "Серия 5 Гран Туризмо" все пак ще се опита да изкуши феновете на автомобили като "Мерцедес CLS" (120 319 лв.), "Порше Панамера" (209 856 лв) и "Мазерати Куатропорте" (290 000 лв.).

dnevnik.bg
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от Dimo » 08 Окт 2009, 21:52

В общи линии в първата кола, която като се качиш все едно не си в кола, а у вас. Странно ми е, карането е същото положение, същински параход :mhihi: всъщност имам чувството, че е ван, но когато се понастъпи ти излизат тези мисли от главата :mrgreen:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: Sofia, Drujba 1
Пол: Мъж

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от thewhitestig » 10 Окт 2009, 0:30

Жалко че ще е само автоматик. Знам че тази кола е повече семейна кола и бизнес/лукс и бие повече към 7-мица а не към 5-ца, но нищо не им пречеше да оставят за базов модел ръчни.

Според мен е доста готина кола , и със сигурност е добрър заместител на 5-ца Touring.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от ///M_Martin » 10 Окт 2009, 0:45

Съгласен съм че колата е много различна на живо отколкото на снимки.Предполагам ще е супер за семейни разходки и бизнес срещи :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Т-34
Мечтае да кара: F1 race car!
Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от P1tbuL » 10 Окт 2009, 11:34

колеги на пръв поглед си е грозничка ама ако се вгледа човек не е толкова зле... лично на мен започва да ми допада малко или много ГТ-то

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 12.07.2009
Кара: Е60 530д

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от chepila » 10 Окт 2009, 13:36

acho.rs написа:Може да не е най-естетичното БМВ , но някой може ли да ми посочи , нещо по-красиво във класа ? Много,ама много по-по-по е от Е60 комби , във всяко едно отношение ! Има всички екстри на 7цата - 4 завиващи колела , 8 степенна скоростна кутия и какво ли не още . В сравнение със 530Д туринг е цели 260кг по-тежко и само със 10 коня по-мощно , но ускорява по-добре и гори по-малко !!! Единствено като малък минус казват лекото клатушкане в лускозен режим на ресиорите , но нали си има - спорт :twisted:
Към Скиса - баце 535д ГТ не е твоя модел и за това го няма , за сметка на това има 535и ГТ - искренно ти пожелавам да си вземеш това животно .
Багажника се отваря на две степени за , за да не ти се деклиматизира купето от вътре ;) . Знаем какво става зимата като отвориш капака на хечбек :)

Споделям мнението на колегата.За седан не става,ама е много по добра от всеко едно грозно комби.А пак и европеиците ще се спукат да я копуват.Шефожете в БМВ са предимно бизнесмени според мен.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: Варна

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от E61FAN » 10 Окт 2009, 19:12

лично на мен много ми се нрави дизайна. Даже според мен е красив. Ама в крайна сметка всеки с мнението си :lalala: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: Sofia, Drujba 1
Пол: Мъж

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от thewhitestig » 10 Окт 2009, 23:18

Прилича на следващата 5-ца малко, на мен пък дизайна ми харесва отпред, одзад е малко грозна но пък е по добре от комби ( както беше казано преди мен).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1319
Регистриран на: 24.02.2008
Местоположение: Варна/Разград
Пол: Мъж
Кара: Е34 Individual
Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
Детайли за колата: една сбъдната мечта

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от ИлХиТо » 12 Окт 2009, 23:42

Ето как виждат в AC Schnitzer 5 series GT:

ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Източник: http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/ ... ie-raeder/
КОГАТО ФАКТИТЕ ГОВОРЯТ И БОГОВЕТЕ МЪЛЧАТ!

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 1.11.2005
Пол: Мъж

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от tdrome » 13 Окт 2009, 2:07

[quote="SKISA"]до 60км/ч завиват задните колела обратно на предните за по-лесно маневриране! над 80 завиват в една и съща посока ,като мисля,че градусите бяха 3!

Я помисли дали не е обратното :mrgreen:
BMW POWER


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: BMW 5 Series Gran Turismo

Мнение от SKISA » 13 Окт 2009, 9:56

tdrome написа:
SKISA написа:до 60км/ч завиват задните колела обратно на предните за по-лесно маневриране! над 80 завиват в една и съща посока ,като мисля,че градусите бяха 3!

Я помисли дали не е обратното :mrgreen:

изобщо не е обратното-помисли ти!!!!
Последна промяна SKISA на 14 Окт 2009, 12:03, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook