Гуми с азот,хелии,аргон...
Модератор: Общи модератори
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Да опитам и аз...
Изразявам лично мнение, но както винаги се стремя да съм обективен...
Дали гумите са напомани с въздух или с азот, поведението им е едно и също. Това за бинарните смеси.... няма да го коментирам...
Има една разлика обаче между помпането с азот и въздух - когато се помпа с въздух, в него има влага, чието съдържание зависи доста силно от техническото оборудване, с което се помпа гумата. В азота влагата отсъства или поне е в пъти по-малко отколкото във въздуха. Тази влага, или по-точно казано молекулата на водата успява да премине през гумата в атмосферата, както най-вероятно се случва и обратното, но в много по-малка степен заради по-ниското налягане отвън. Когато въздухът в гумата е топъл, има някакво равновесие на сложната газова смес, когато обаче е студен, влагата не виждам причини да не кондензира и оттам намаляването на налягането ми се струва съвсем логично. Обратно - помпаме си гумите на 2 бара през зимата и всичко е студено. Когато влажността на въздуха е голяма и да кажем апаратурата на компресора не успява добре да охлади и отдели влагата от сгъстения въздух, тази влага (вода) влиза в гумата и там кондензира в известна степен като се охлади (въпреки високото налягане). След това част от нея преминава през гумата и налягането намалява. Идва лятото - постоянно е топло и влагата се изпарява и повишава налягането малко. Колко малко ли, ами зависи колко влага има...
А в азота влагата би трябвало да не присъства, оттам и закона за идеалния газ си важи. Също толкова добре си важи закона и при сух въздух, но едва ли в гумата е такъв...
Та така... помислете дали е възможно да е заради влагата и ако не е... съжалявам, че съм ви подвел
Изразявам лично мнение, но както винаги се стремя да съм обективен...
Дали гумите са напомани с въздух или с азот, поведението им е едно и също. Това за бинарните смеси.... няма да го коментирам...

Има една разлика обаче между помпането с азот и въздух - когато се помпа с въздух, в него има влага, чието съдържание зависи доста силно от техническото оборудване, с което се помпа гумата. В азота влагата отсъства или поне е в пъти по-малко отколкото във въздуха. Тази влага, или по-точно казано молекулата на водата успява да премине през гумата в атмосферата, както най-вероятно се случва и обратното, но в много по-малка степен заради по-ниското налягане отвън. Когато въздухът в гумата е топъл, има някакво равновесие на сложната газова смес, когато обаче е студен, влагата не виждам причини да не кондензира и оттам намаляването на налягането ми се струва съвсем логично. Обратно - помпаме си гумите на 2 бара през зимата и всичко е студено. Когато влажността на въздуха е голяма и да кажем апаратурата на компресора не успява добре да охлади и отдели влагата от сгъстения въздух, тази влага (вода) влиза в гумата и там кондензира в известна степен като се охлади (въпреки високото налягане). След това част от нея преминава през гумата и налягането намалява. Идва лятото - постоянно е топло и влагата се изпарява и повишава налягането малко. Колко малко ли, ами зависи колко влага има...
А в азота влагата би трябвало да не присъства, оттам и закона за идеалния газ си важи. Също толкова добре си важи закона и при сух въздух, но едва ли в гумата е такъв...
Та така... помислете дали е възможно да е заради влагата и ако не е... съжалявам, че съм ви подвел

Да бе,да....
Възниква и въпроса как може да се докаже, че това в бутилката дето я използват, за да ти напомпат гумите с азот, е АЗОТ или обикновен сгъстен въздух.... Щото един приятел дето работи в такава гумаджийница, вика - ами то само отначало само май имаше азот в бутилката, сега само я донапомпваме с компресора отвреме на време....
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
а мен ми е интересно нещо друго....
1. колко време и километри искарвате без да си накривите джантите ? щото като се накривят и гумата почва да изпуска оттук-оттам и ако ще и с пръдня да е пълна се в гъз !
2. колко често зареждате гориво по бензиностанциите? щото скромния ми опит показва че човек се бави еднакво много на бензиностанцията ако накара човека дето му зарежда гориво да му провери гумите и да ги напомпи/отпусне, както ако не го направи! а тва редовно проверяване на гумите докато чакаме да си платим сметката, да излезе касовия бон и евентуално фактурата (за опашка няма да споменавам) може да бъде полезно от гледна точка на това че когато една гума започне системно да изпуска въздуха ще знаем че има някакъв проблем... който обикновено е крива джанта
иначе се е заформил интересн спор но... малко безмислен ми се струва
1. колко време и километри искарвате без да си накривите джантите ? щото като се накривят и гумата почва да изпуска оттук-оттам и ако ще и с пръдня да е пълна се в гъз !
2. колко често зареждате гориво по бензиностанциите? щото скромния ми опит показва че човек се бави еднакво много на бензиностанцията ако накара човека дето му зарежда гориво да му провери гумите и да ги напомпи/отпусне, както ако не го направи! а тва редовно проверяване на гумите докато чакаме да си платим сметката, да излезе касовия бон и евентуално фактурата (за опашка няма да споменавам) може да бъде полезно от гледна точка на това че когато една гума започне системно да изпуска въздуха ще знаем че има някакъв проблем... който обикновено е крива джанта

иначе се е заформил интересн спор но... малко безмислен ми се струва

- Hastalavista
- Е21 fanatic
-
- Мнения: 692
- Регистриран на: 12.03.2005
- Местоположение: София, Младост1
Днес бях в една доста голяма гумаджииница (няма да й кажа името) и питах относно помпането с азот. Отговара, който получих беше:
''Азота не се влияе от външната температура, от което следва, че налягането му е константа. Също така не се загрява, и гумите си стоят с еднаква температура. Единственият минус е, че струва пари (е верно 1левче е!)''
Та си мисля че, или с въздух, или с азот, особена разлика няма. Единсъвеното е, че при въздуха по-често трябва да се следи налягането.
оф топик: на ф1 и другите съзтезания със какво са пълни гуметата, предполагам не с въздух?
''Азота не се влияе от външната температура, от което следва, че налягането му е константа. Също така не се загрява, и гумите си стоят с еднаква температура. Единственият минус е, че струва пари (е верно 1левче е!)''
Та си мисля че, или с въздух, или с азот, особена разлика няма. Единсъвеното е, че при въздуха по-често трябва да се следи налягането.
оф топик: на ф1 и другите съзтезания със какво са пълни гуметата, предполагам не с въздух?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
.
Последна промяна steeN на 01 Май 2021, 18:03, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Bimmer написа:Aurora, като по-запознат да каже как се мери концентрация на азот пък било то и в бинарни смеси![]()
във лаборатория.
а вода във воздуха още повече влияе на разликата между азот и въздух, и това е пак към въпроса за смеси. а по точно към фазови превращения.
Представите си такава ситуация, напомпали сте гумите при 30 градусна жега и влажност 90%. вода е растворена във въздуха под форма на водния пар и заема там определен парциален обем, създава парциално налягане.
А сега представете: наступило е това шибано време + 10 или още по-зле осента дойде, и цялата влага се конденсира (става течна) и заема сега много по-малък обем в гумата. Това още повече кара налягане да падне тъй като другите газове трябва сега да заемат и този обем, който беше на водния пар, и се расширяват допълнително, съответно налягането пада повече.
Хаха
Доста безсмислена дискусия...
Това е същото като разните магнитчета дето ти намалява разхода на гориво, че даже ти увеличават мощността....
Ами те балъците си никнат сами, както печурките.... и пълнят джобовете на тарикатите...
Това е същото като разните магнитчета дето ти намалява разхода на гориво, че даже ти увеличават мощността....
Ами те балъците си никнат сами, както печурките.... и пълнят джобовете на тарикатите...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
днес си фактурирах една бутилка 100 кила с азот щото ми затрябва за работа ,и мисля тези дни да си напомпя и гумите да видим ще има ли разлика ..
25 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Fishery