Вибрации при точно и определена скорост
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Вибрации при точно и определена скорост
Здравейте колеги,
получават се вибраций точно при 120км/ч до 130км/ч. Преди това и след това няма никакви такива неща.... от какво може да е ако може да ме насочите .... защото съм проверявал предницата в 2 сервиза била "желязо", но явно не е така...
Мерси
получават се вибраций точно при 120км/ч до 130км/ч. Преди това и след това няма никакви такива неща.... от какво може да е ако може да ме насочите .... защото съм проверявал предницата в 2 сервиза била "желязо", но явно не е така...
Мерси
Последна промяна sean-john на 27 Фев 2010, 23:47, променена общо 1 път
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Вибраций при точно и определена скорост
И при мен беше така. Точно в този диапазон, и при мен предницата е добре. Днес, обаче се оказа, че предните две джанти са леко криви = изправяне, баланс и готово. Та, виж дали и при теб не е в това "проблема".
- stasko5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f80 M3 Competition Package
- Мечтае да кара: M6 GC
Re: Вибраций при точно и определена скорост
При мен е при 80-90 само този диапазон. Джантите са изправяни уж, макар че разбрах че ако са нови гумите и можело баланса да не е много добър. Доста познати така правиха по 2-3 баланса и се оправиха нещатата.
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Аз също съм на мнението на колегите.Закарай джaнтите на баланс и пак пробвай.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Окей колеги мерси за насоката 

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Вибраций при точно и определена скорост
БМВ е капризен автомобил по отношение на предницата. Понякога уморените тампони на носачите са друга вероятна причина за твоите проблеми. Майсторите не ги хващат, защото не са скъсани, а и нали не се занимават само с любимата ни марка. Има и др. причини.. за които ще ти напиша по-натам... Успех!

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Вибраций при точно и определена скорост
По същия начин беше и при мене лятото. Точно между 120-130 км/ч - много гадна вибрация. След изправяне на една крива предна и една крива задна джанта, баланс и всичко заспа. Но както и колегата Ice е написал причините може да са още много. Наример преди ми вибрираше така при 80 км/ч от криви и неправилно износени гуми. Провери си първо джантите и после търси другаде причината.
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Re: Вибраций при точно и определена скорост
ICE написа:БМВ е капризен автомобил по отношение на предницата. Понякога уморените тампони на носачите са друга вероятна причина за твоите проблеми. Майсторите не ги хващат, защото не са скъсани, а и нали не се занимават само с любимата ни марка. Има и др. причини.. за които ще ти напиша по-натам... Успех!![]()
Колега ICE, хайде сподели и за другите причини, които знаеш, моля те, не ни дръж в неведение?
Мисля, че ще е от голяма полза за всички ни тук.

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Благодаря на всички и както каза колегата ICE за тампоните и аз натам съм се упътил след проверка на джантите... защото имам още една забележка към предницата при някакви малки дупки прелопва много кофти... и тези двете неща ме навеждат на мисълта за някакви тампони...може би на кривия носач (защото единствено при него поддаде много малко когато го напанаха с щангата) а да попитам само тампони отделно продават ли се или вървят комплект с носачите (долен/горен)
Re: Вибраций при точно и определена скорост
sean-john написа:Благодаря на всички и както каза колегата ICE за тампоните и аз натам съм се упътил след проверка на джантите... защото имам още една забележка към предницата при някакви малки дупки прелопва много кофти... и тези двете неща ме навеждат на мисълта за някакви тампони...може би на кривия носач (защото единствено при него поддаде много малко когато го напанаха с щангата) а да попитам само тампони отделно продават ли се или вървят комплект с носачите (долен/горен)
Eдните носачи вървят в комплект с тампони,за другите се купуват отделно
но незнам за кои беше точно,за горните или долните
Когато полужението стане напечено,
оцелявят само печените.
оцелявят само печените.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Вибраций при точно и определена скорост
За кривите носачи има отделни тампони проверих в реалоем мерси
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Здравейте ентусиасти!
Као за начало, препоръчвам на новите потребители на форума да прочетат темата за детските болести:
viewtopic.php?f=35&t=25522
Това, което мога да нахвърлям накратко е:
1. Гуми с джанти
За локализиране и отстраняване на проблема е задължително да спазвате, това което ще ви напиша. Джантите, трябва да са оригинални (никакви реплики!!!) и да отговарят на параметри на тези за модела. Пример (личен опит), джанти от Е38 имат по-малък централен отвор 72,56мм от тези за Е39, с р-р 74,1мм. При пистъргване на мен ми бяха направили отвора по-голям с 1,5-2 мм, което не се коригира в пластмасови втулки. Това е само приимер. Същото важи за офсета ЕТ и т.н. Накрая купих оригинални М-кови джанти 17". След като решихме проблема с джантите, отиваме на гумите. Те трябва да са по предписанието на призводителя. Тук се гледа следното. При монтирана, дори чисто нова гума, може да се сблъскате със следния проблем. Баланс машината показва дебаланс 0:0, но колата има вибрации. Оказа се, че гумите, след като ги завъртите на баланс машината "подскачат", т.е. едната от платките (частите, парчетата), от които е съставена гумата, при въртене е над останалите (може и да е под останалите). Това също е прболем. При гуми 2-ра употреба, ако е спирано аварийно, може да се получи плосък участък от гумата и тя вече няма да е кръгла, следователно пак ще имате проблем.
Още причини:
- неправилно износени гуми,
- гуми удряни, в следствие, на което са се дефирмирали теловете вътре в гумата,
- лепения на гумата, които дебалансират гумата и т.н.
Ако всичко това е изрядно, значи минаваме на възможна причина #2!
2. Окачване.
За окачването говорихме доста по-нагоре, затова само в ретроспекция... Преглед на цялото окачване е задължително да се прави от проверени хора и такива, които са правили поне 30 предници на БМВ и знаят, че БМВ е капризна на окачване. Преглеждат се вс тампони на носачите, което означава, не дали са скъсани, а дали са уморени. Често се случва следното. Качвате се на колата, карате си спирате си и всичко е ОК, но след продължително каране започват пролемите с вибрациите. ЗАЩО? Защото, когато тампоните са уморени, след първите няколко спирания (да кажем, че преди това колата е нощувала някъде и не е карана), тампоните започват да омекват и да не успяват да се справят с напрежението, в седствие на което, предницата зпочва да се "разкрачва" или "събира", или и двете, според коловозите и състоянието на пътната настилка. От там предните колела, започват, ту да се разкрачват, ту да се събират и ето ви проблем! Аз го реших с полиуретанови тампони на POWERFLEX. Има ги третирани в една друга моя тема. Аз лично бях доволен. Те ми дадоха без проблем +20км/ч повече в завоите в извънградски условия, като по паветата в града нямаше промяна в комфорта (при положение, че оставате със същите гуми с джанти, а не преминавате на по-големи, защото тогава ще се втвърди много колата, но главната заслуга за това ще е на големите търкала). И след като отхвърлим и това, отиваме на вероятна причина #3.
3. Рейка.
Странно е, но голяма част от проблемите идват от рейката. Тя е сравнително нежна за нашите пътища, но главната причина е, че колите, които купуваме на са на 120'000км, а на 200'000-300'000. Тогава съвсем нормално е рейката да е за смяна. КАЗАХ СМЯНА, а не рециклиране! Моля запомнете го. Аз купих нова рейка от Германия, от БМВ, но при мен се оказа, че рейката е здрава, и така не я монтирах. Други колеги са си решавали проблема с подмяна на рейката с нова. Да не забравяме че имаме опци, проблем във самата рейка и проблем във кормилните накрайници. След като отхвърлихме и това, преминаваме на #4.
4. Спирачки.
Тук нещата са много специфични. Първо се преглеждат дисковете и накладките. Дисковете не трябвада са под минимума. Дисковете не трябва да са релики, т.е. италиански, турски и други кашкавалени изделия. БМВ 5-та серия е много тежка отпред и има проблем със спирачките. Аз препоръчвам само оригинални дискове+накладки, и 1-2 вида от неоригиналните накладки (марките са различни в годините, защото и качеството се мени с времето. Едно врема преди 5 год., Текстар бяха супер, а сега не са!). Но дори и да са нови тези компоненти, нищо няма да постигнете, ако не сте обслужили спирачните апарати,. Защото, ако имате проблем, и апарата задържа накладката в/у диска, то последният ще е винаги горещ и изметнат, деформиран, и проблемчето остава. Затова, най-важното е да се обслужат спирачките, което трябва да се прави при човек, който знае какво означава това и ще го направи съвестно, защото тази процедура е неблагодарна, т.е. изиска много време, а не можеш като заплащане да искаш майка си и баща си за нея. Затова, тази процедура се прави заедно със смяната на дисковете и накладките. Зaбравих да споменa, че съм доволен също така от сп. дискове на ATE - Power Disc, както и на BREMBO - Max.
Момчета заболяха ме пръстите...
С това смятам да приключа за днес.
ВАЖНО!!!
Искам само да спомена следното.
Това е лично мой опит и лично мое мнение, и с него не ангажирам никого.
Затова ще съм благодарен, да не започвате да спорите, кое е така и кое не.
Ако намерите нещо полезно, ползвайте го. Ако ли не, подминете моето мнение мълчаливо.
Благодаря на всички за вниманието надявам се да ви е било интересно.
Успех!
И един апел към всички тук, нека този Форум бъде БЪЛГАРСКИ:
viewtopic.php?f=35&t=56569
Као за начало, препоръчвам на новите потребители на форума да прочетат темата за детските болести:
viewtopic.php?f=35&t=25522
Това, което мога да нахвърлям накратко е:
1. Гуми с джанти
За локализиране и отстраняване на проблема е задължително да спазвате, това което ще ви напиша. Джантите, трябва да са оригинални (никакви реплики!!!) и да отговарят на параметри на тези за модела. Пример (личен опит), джанти от Е38 имат по-малък централен отвор 72,56мм от тези за Е39, с р-р 74,1мм. При пистъргване на мен ми бяха направили отвора по-голям с 1,5-2 мм, което не се коригира в пластмасови втулки. Това е само приимер. Същото важи за офсета ЕТ и т.н. Накрая купих оригинални М-кови джанти 17". След като решихме проблема с джантите, отиваме на гумите. Те трябва да са по предписанието на призводителя. Тук се гледа следното. При монтирана, дори чисто нова гума, може да се сблъскате със следния проблем. Баланс машината показва дебаланс 0:0, но колата има вибрации. Оказа се, че гумите, след като ги завъртите на баланс машината "подскачат", т.е. едната от платките (частите, парчетата), от които е съставена гумата, при въртене е над останалите (може и да е под останалите). Това също е прболем. При гуми 2-ра употреба, ако е спирано аварийно, може да се получи плосък участък от гумата и тя вече няма да е кръгла, следователно пак ще имате проблем.
Още причини:
- неправилно износени гуми,
- гуми удряни, в следствие, на което са се дефирмирали теловете вътре в гумата,
- лепения на гумата, които дебалансират гумата и т.н.
Ако всичко това е изрядно, значи минаваме на възможна причина #2!
2. Окачване.
За окачването говорихме доста по-нагоре, затова само в ретроспекция... Преглед на цялото окачване е задължително да се прави от проверени хора и такива, които са правили поне 30 предници на БМВ и знаят, че БМВ е капризна на окачване. Преглеждат се вс тампони на носачите, което означава, не дали са скъсани, а дали са уморени. Често се случва следното. Качвате се на колата, карате си спирате си и всичко е ОК, но след продължително каране започват пролемите с вибрациите. ЗАЩО? Защото, когато тампоните са уморени, след първите няколко спирания (да кажем, че преди това колата е нощувала някъде и не е карана), тампоните започват да омекват и да не успяват да се справят с напрежението, в седствие на което, предницата зпочва да се "разкрачва" или "събира", или и двете, според коловозите и състоянието на пътната настилка. От там предните колела, започват, ту да се разкрачват, ту да се събират и ето ви проблем! Аз го реших с полиуретанови тампони на POWERFLEX. Има ги третирани в една друга моя тема. Аз лично бях доволен. Те ми дадоха без проблем +20км/ч повече в завоите в извънградски условия, като по паветата в града нямаше промяна в комфорта (при положение, че оставате със същите гуми с джанти, а не преминавате на по-големи, защото тогава ще се втвърди много колата, но главната заслуга за това ще е на големите търкала). И след като отхвърлим и това, отиваме на вероятна причина #3.
3. Рейка.
Странно е, но голяма част от проблемите идват от рейката. Тя е сравнително нежна за нашите пътища, но главната причина е, че колите, които купуваме на са на 120'000км, а на 200'000-300'000. Тогава съвсем нормално е рейката да е за смяна. КАЗАХ СМЯНА, а не рециклиране! Моля запомнете го. Аз купих нова рейка от Германия, от БМВ, но при мен се оказа, че рейката е здрава, и така не я монтирах. Други колеги са си решавали проблема с подмяна на рейката с нова. Да не забравяме че имаме опци, проблем във самата рейка и проблем във кормилните накрайници. След като отхвърлихме и това, преминаваме на #4.
4. Спирачки.
Тук нещата са много специфични. Първо се преглеждат дисковете и накладките. Дисковете не трябвада са под минимума. Дисковете не трябва да са релики, т.е. италиански, турски и други кашкавалени изделия. БМВ 5-та серия е много тежка отпред и има проблем със спирачките. Аз препоръчвам само оригинални дискове+накладки, и 1-2 вида от неоригиналните накладки (марките са различни в годините, защото и качеството се мени с времето. Едно врема преди 5 год., Текстар бяха супер, а сега не са!). Но дори и да са нови тези компоненти, нищо няма да постигнете, ако не сте обслужили спирачните апарати,. Защото, ако имате проблем, и апарата задържа накладката в/у диска, то последният ще е винаги горещ и изметнат, деформиран, и проблемчето остава. Затова, най-важното е да се обслужат спирачките, което трябва да се прави при човек, който знае какво означава това и ще го направи съвестно, защото тази процедура е неблагодарна, т.е. изиска много време, а не можеш като заплащане да искаш майка си и баща си за нея. Затова, тази процедура се прави заедно със смяната на дисковете и накладките. Зaбравих да споменa, че съм доволен също така от сп. дискове на ATE - Power Disc, както и на BREMBO - Max.
Момчета заболяха ме пръстите...
С това смятам да приключа за днес.

ВАЖНО!!!
Искам само да спомена следното.
Това е лично мой опит и лично мое мнение, и с него не ангажирам никого.
Затова ще съм благодарен, да не започвате да спорите, кое е така и кое не.
Ако намерите нещо полезно, ползвайте го. Ако ли не, подминете моето мнение мълчаливо.
Благодаря на всички за вниманието надявам се да ви е било интересно.
Успех!

И един апел към всички тук, нека този Форум бъде БЪЛГАРСКИ:
viewtopic.php?f=35&t=56569
- lozen_bmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 15.11.2007
- Местоположение: sofia
- Кара: e60 само с десния крак
- Мечтае да кара: m5
Re: Вибраций при точно и определена скорост
а на мене ми вибрира при 60 км. много странно дано при смяната на гумите със зимни да се оправи.....верно си е капризна 39 ката
NE SI GO DAVAM BMW-to-MOE SI E!!!!
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Аз съ съгласен с това което казва ICE,
но аз съм искал до сега в три сервиза
да ми обслужат спирачните
апарати и в трите ми казват че няма
нужда след като съм сменил
дисковете и накладките.Излишно е
да казвам че във VIA INTERKAR-Плевен
ме гледаха като полезно изкопаемо
като поисках това обслужване след смяна им
но аз съм искал до сега в три сервиза
да ми обслужат спирачните
апарати и в трите ми казват че няма
нужда след като съм сменил
дисковете и накладките.Излишно е
да казвам че във VIA INTERKAR-Плевен
ме гледаха като полезно изкопаемо
като поисках това обслужване след смяна им
Когато полужението стане напечено,
оцелявят само печените.
оцелявят само печените.
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: Вибраций при точно и определена скорост
Благодаря колега ICE
ще последвам примерите ти които си описал и дано да се махне това вибриране.

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани