Проблем след смяна на ...
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- nafkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Проблем след смяна на ...
Искам първо да се извиня ако случайно темата ми се доблира с предишни (или ако мога да извлека нужната ми инофрмация от няколко теми ) ! Колеги значи преди година като си купих колата виското и не работеше - загряваше - напълниха го със силикон и проблема беше решен. Днес реших да си купя ново защото идва зима и трудно загрява - Купих си ЗАКС ( от ЕлитКар) 162 лв . Сменихме го и направих следният пробег -> 2-3 км нормално каране (за да отида до 1 магазин ) колата седя пред магазина запалена когато по4ти стигна 90 ( 1 косъм остана :Р ) После на връщане когато излязох на главния път на това оскъдно разтояния я изпържих до колкото позволяват кварталните условия после направих един донът и оставих колата запалена . Температурата беше мн малко след 90 из4аках около 5 мин и не се върна на 90 съответно и изфорсирах 6 7 пъти до кам 5 хиляди обурота за да видя какво ще стане ->качи се oще малко и застана между чертата на 90-те градуса и следващата черта . Изчаках още 10 мин и продължи да седи там изнервих се и я огасих . Отворих капака и вече беше почнала да тече вода и си помислих че сам спукал радиатор ( след доста вайкане разбрах че е текнало от капачката само и е подлизвало по цялата долна част на радиатора за мое успокоение ) . Та ВЪПРОСА ми е дали може термостата да е задържал понеже колата 1 година не е минавала над 90 градуса и тои не отворил и също така дали нещо радиатора се е запушил ( въпреки че водата която изтичаше от капачката си беше вряла ) или има нещо друго запушено заради това че не е влизала в нормален режим на работа ( 12:01 ) . Другото което искам да разбера е дали когато колата е запалена и не се движи и е леко позагряля трябва ли виското да върне температурата на 90 градуса ( Другото което забравих да кажа е че нивото на антифирза беше 2 пръста над чертичката обозначена на радиота )
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблем след смяна на ...
СЛед като не е загрявала през тази една година, това означава, че термостата не е затварял и постоянно е въртял големия кръг. Няма логика от това да имаш запушване където и да било по системата. АКо до сега не си правил профилактика обаче, е добре да направиш. Свали довния радиатор и го промий добре. Не само вътре а и вън между ламелите или с маркуч и пръста отпред за да направиш яка струя или на водоструйка-нямаш на идея каква мизерия пада. Ако имаш климатик-прегледай и неговия радиатор да няма запушвания от мизерии. Дори и на място да работи мотора, виското трябва да го държи, но ако не се справя, тогава трябва да включи перката на климатика... ако всичко по охладителната уредба ти е наред, но колата пак загрява, това означава че или това виско не е за твоя мотор или че е дефектно.
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: Проблем след смяна на ...
сигурен ли си че това виско което си сложил работи
- nafkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Re: Проблем след смяна на ...
Ами би трябвало да работи ново днес съм го купил "МАДЕ ИН ГЕРАМНИ" си пише от ЕлитКар ... Виското трябва да работи поне като го гледам нямам кураж да пробвам да го спра със пръст и като давам газ като е зацепило (след 90 ) се усеща как се увеличава скоростта на завъртане и вуздушната струя . Пък и когато колата работи на място 15-20 мин с цел да се види има ли въздух в системата температурата не се промени запалих я на 90 и я изгасих на 90 ...
- nafkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Re: Проблем след смяна на ...
Профилактика никога не е правена през тази година а предполагам и преди това...
- bera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 1.07.2008
- Местоположение: Papenburg-Germany
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
Re: Проблем след смяна на ...
nafkata написа:Другото което забравих да кажа е че нивото на антифирза беше 2 пръста над чертичката обозначена на радиота )
Студена ли? ще го хвърли през капачката като загрее.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблем след смяна на ...
viewtopic.php?f=7&t=156669&hilit=%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B8+%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%B8
темата е доста дълга, но мисля, че ще ти е от полза да я изчетеш цялата.
Отговор може и да не получиш от приложената тема, но може да ти спести главоблъсканици.
И като я оправиш задължително пиши.
Само откъс от темата ще споделя, че SAHS го върнах и взех BEHR-HELLA. Разликата беше осезаема.
Поздрави и успех,
Д
темата е доста дълга, но мисля, че ще ти е от полза да я изчетеш цялата.
Отговор може и да не получиш от приложената тема, но може да ти спести главоблъсканици.
И като я оправиш задължително пиши.
Само откъс от темата ще споделя, че SAHS го върнах и взех BEHR-HELLA. Разликата беше осезаема.
Поздрави и успех,
Д

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Проблем след смяна на ...
Нямам идея какво е точно състоянието на виското ми - и студена и загряла перката я въртя (при загасено положение) по един и същи начин... мисля, че реално това не е на зацепено виско... Температурата ми стига до 12 без 1 и не мърда от там без значение дали е празно казанчето на радиатора или пълно до горе, дали има въздух в системата (след ремонти покрай редуктора на ГИ-то... каквото и да правя не излиза въздух през вентилчето за обезвъздушаване), дали навън е -20 или +30 градуса, дали съм със или без пуснат климатик, парно и т.н. ... едва веднъж това лято покрай настройки на газовата (бе много голяма жега) и колата трябваше да работи в гаража (непоносима топлина) чух какво е да зацепи виското - станах като F16 на форсаж
тогава обаче пак стрелката за температурата не се отмести от гореупоменатата позиция... след едно кръгче в махалата охлади и забравих повече за зацепването на виското... сигурно ще го чуя пак другото лято 
ПП: нормален режим на работа не е ли 12 без 1, а не 12:01
ППП: термостата не е ли затворен (т.е. големия кръг през радиатора) при студен автомобил - и да отваря при определена температура?!



ПП: нормален режим на работа не е ли 12 без 1, а не 12:01
ППП: термостата не е ли затворен (т.е. големия кръг през радиатора) при студен автомобил - и да отваря при определена температура?!
- S_h_e_f_a
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 795
- Регистриран на: 15.11.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е34/М50 и М60
- Мечтае да кара: Е34 V12
- Детайли за колата: Ооо много са...
Re: Проблем след смяна на ...
dokie написа:Нямам идея какво е точно състоянието на виското ми - и студена и загряла перката я въртя (при загасено положение) по един и същи начин... мисля, че реално това не е на зацепено виско... Температурата ми стига до 12 без 1 и не мърда от там без значение дали е празно казанчето на радиатора или пълно до горе, дали има въздух в системата (след ремонти покрай редуктора на ГИ-то... каквото и да правя не излиза въздух през вентилчето за обезвъздушаване), дали навън е -20 или +30 градуса, дали съм със или без пуснат климатик, парно и т.н. ... едва веднъж това лято покрай настройки на газовата (бе много голяма жега) и колата трябваше да работи в гаража (непоносима топлина) чух какво е да зацепи виското - станах като F16 на форсаж![]()
тогава обаче пак стрелката за температурата не се отмести от гореупоменатата позиция... след едно кръгче в махалата охлади и забравих повече за зацепването на виското... сигурно ще го чуя пак другото лято
И при мен е така


Относно 12 без 1 и 12 и 1,тези показатели на стрелката са 86-91 градуса

Към колегата,когато си на място и форсираш за да охлади виското го прави до макс 2500об,а не 5000 както си писал. Ако ти се наложи пак е напълно достатачно да форсиаш леко м/у 1500 и 2000об и ще чуеш след няколко секунди (до минута) как виското ще отпусне. Когато отпусне значи е охладило до кам 87-88 градуса и можеш да угасиш спокойно

Правил съм си тези експерименти,докато си правих настройките на ГИ-то околко 3 часа колата е работила на място и закачена на лаптопа

- nafkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Re: Проблем след смяна на ...
Колеги проблема е разрешен ! Първа причина е било това че е имало повече вода ! Майстора каза 4е нивото на течността трябва да седи дори малко под чрртичката . Другия проблем е бил в капачката на този радиотор нещо е била прецакана . Това което направих е източи се водата до положение под тази черта купих си нова копачка от варна карс и всичко си дойде на мястото . Единственото което за мен не стана ясно е дали в резултат на повечето течност се е преебала капакчката или от преди това не е била в час. Налягането в тази система била 1 бар затова капачката трябвало да бъде както трябжа и новото да бъде макс до горепосоченото ниво ( малко под чертичката ).
Отностно профилактиката там с промиване човека направо се изсмял и казал няма нищо такожа само "газ" и толкова ! За информация проблема го видя за 10 секунди от каде и ми даде отговор . Капакчката по принцип струвала 45 лв но имало някаква промоция за стари автомобили и я взех за 27 .Надявам се да съм бил полезен и благодаря за вниманието !
Отностно профилактиката там с промиване човека направо се изсмял и казал няма нищо такожа само "газ" и толкова ! За информация проблема го видя за 10 секунди от каде и ми даде отговор . Капакчката по принцип струвала 45 лв но имало някаква промоция за стари автомобили и я взех за 27 .Надявам се да съм бил полезен и благодаря за вниманието !
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем след смяна на ...
Колега твоя майстор не го слушай. Направи си профилактиката с измиването на радиаторите, защото тука доста хора се чудеха защо им загряват колите и дадоха сума ти пари за водни помпи, вискота, термостати, антифризи и тн., а се оказа, че е трябвало да измият радиаторите си (този на климатика и водния). Просто между двата с годините се набиват какви ли не гадости, които спират въздушния поток и самия радиатор, чиято функция е да отдава топлината, спира да си върши правилно работата. Следва загряване на мотора и ходене по мъките.
Поздрави
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Проблем след смяна на ...
nafkata написа:...Първа причина е било това че е имало повече вода ! Майстора каза 4е нивото на течността трябва да седи дори малко под чрртичката ...
Toй тоя "майстор" явно разбира повече от инжинерите от BMW...
nafkata написа:... Налягането в тази система била 1 бар затова капачката трябвало да бъде както трябжа и новото да бъде макс до горепосоченото ниво ( малко под чертичката )...
Kaпачката трябва да е на 2 бара... да не си сложил на 1.5 ?
nafkata написа:...Отностно профилактиката там с промиване човека направо се изсмял и казал няма нищо такожа само "газ" и толкова...
Кажи му на тоя тъпанар да не се изпуска да говори такива простотии пред хората, че не той, а него ще му се смеят. Явно му викат майстор само защото не му знаят името.
nafkata написа:... Капакчката по принцип струвала 45 лв но имало някаква промоция за стари автомобили и я взех за 27 .Надявам се да съм бил полезен и благодаря за вниманието !
Капачката, оригинална на BMW, 2bar в М Kaр струва точно 30лв, без никакви промоции.
Важното е, че си си решил проблема!
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
Re: Проблем след смяна на ...
едно е ясно причината да грее не е от това че е имало повече охладителна течност
- nafkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 23.09.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 купе М52B20
- Мечтае да кара: V8
Re: Проблем след смяна на ...
Ако някой иска да разбере кой е майстора ми и е от варна да пише едно лс ако смята че е некомпетентен . На другите ще ми е трудно да им обясня както и да е проблема е решен балгадоря на хората които проявиха интерес да пишат дано и темата да помогне на някой с идентичен проблем . (Само моля ако можете старайте се да няма крайни изказвания ).
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани