V10 и KERS в новата M5?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Re: Re:

Мнение от DEFLEPPARD » 30 Сеп 2009, 15:11

Feanor написа:
DEFLEPPARD написа:относно 4х4-то според мен е по ефективно от задното при стоенето на пътя, единствения му проблем на практика е че има малко повече загуби и се дрифти по трудно... ама на кого му пука ако имаш 600 коня под капака ;)


Мда... А защо тогава F1, Enzo, CCX и Carrera GT са със задно? :)


малко невъзпитано от моя страна ама.. ще ти отговоря на въпроса с въпрос:

Защо в Рали шампионатите по цял свят колите съд задно изчезнаха и на тяхно място дойдоха колите с предно (в по-ниските класове) и тия дето са 4х4 (в по-високите класове) ;)
спортистите със задно останаха само по пистите...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Re:

Мнение от acho.rs » 30 Сеп 2009, 15:25

Feanor написа:
DEFLEPPARD написа:относно 4х4-то според мен е по ефективно от задното при стоенето на пътя, единствения му проблем на практика е че има малко повече загуби и се дрифти по трудно... ама на кого му пука ако имаш 600 коня под капака ;)


Мда... А защо тогава F1, Enzo, CCX и Carrera GT са със задно? :)

Или иначе казано - недозавиване се контолира по-лесно от презавиване :idea: А като говория за CGT - знаеш ли какво става като подадеш повечко газ ? Може да е забавно , но определно не е забавно ако си на пътя и има някой покрай теб . И какво му толкова по-добрето на задно пред 4х4 ? Да вземем 911 Турбо и ГТ2 - ГТ2 е със задно само , по-леко и със 50 коня по-мощно - и какъв е резултата - 7,32 срещу 7,40 на ринга . 0-100 за същото време . Даже съм сигурен , че ако се понапомпи турбината(911 турбо) до 530-540 коня ще даде същите резултати :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: Re:

Мнение от Feanor » 30 Сеп 2009, 16:21

acho.rs написа:Или иначе казано - недозавиване се контолира по-лесно от презавиване


Това продължаваш да го повтаряш, но не съм съгласен с него.
За да ти отговоря на въпроса с какво задното е по-добро... има поне две причини задното да е по-добро за 500+ к.с. коли.

Първо, на тези коли така или иначе идеята им не е да са лесни за каране, цивилизовани и да седят в пътя. Точно обратното, трябва да са "нервни", та чак диви. Задното определено им пасва повече.

Второ, има много изписано по темата защо чисто технически задното е подходящо за спортни автомобили, което не мисля да повтарям. Ще отбележа обаче, че е много по-вероятно да видиш М5 на писта, отколкото на рали-трасе. А доводът "ама на дъжд/сняг"... е несериозен... С 500 коня на хлъзгаво имаш точно два варианта - или да внимаваш много какво правиш, или да си търсиш белята, при което кои са ти задвижващите колелета няма особено значение.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Re: Re:

Мнение от DEFLEPPARD » 30 Сеп 2009, 16:32

acho.rs написа:Или иначе казано - недозавиване се контолира по-лесно от презавиване :idea: А като говория за CGT - знаеш ли какво става като подадеш повечко газ ? Може да е забавно , но определно не е забавно ако си на пътя и има някой покрай теб . И какво му толкова по-добрето на задно пред 4х4 ? Да вземем 911 Турбо и ГТ2 - ГТ2 е със задно само , по-леко и със 50 коня по-мощно - и какъв е резултата - 7,32 срещу 7,40 на ринга . 0-100 за същото време . Даже съм сигурен , че ако се понапомпи турбината(911 турбо) до 530-540 коня ще даде същите резултати :roll:


всъщност, това което казвам е че недозавиването се контролира по-лесно с предно предаване (или 4х4) отколкото със задно... и това ти позволява да караш по-близо до максимума на възможностите на автомобила.. щото при задното винаги си имаш 1 на ум и караш на 98% да речем, а с предното караш с 99-100% и знаеш че дори да отидеш на 102% има оправия...

като видиш че изтърваш завоя и си с предно+шпер+добри гуми+достатъчно сила смачкваш газта, галиш леко ръчната и колата влиза в пътя.. с новите 4х4 е почти същото щото по електронен път мощността отива на предните колелета... но със задно не можеш да направиш абсолютно нищо... освен да се опиташ да намалиш ама тва е решение само за леко недозавиване.. надциниш ли се - единственото което ти остава е да се молиш да не уцелиш някое дърво...

презавиването при задното също е по-лесно за контролиране - просто връщаш леко газта и внимаваш за камшици...

а абривиатурата 4х4 реално означава едно единствено нещо - ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ СЦЕПЛЕНИЕ и с новите електроники, шанса да се пребиеш е силно намален (макар че те май не работят при състезанията)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Re:

Мнение от acho.rs » 30 Сеп 2009, 18:37

[quote="Feanor"]quote]
До някъде си прав , но доклкото съм гледал какво парви обикновен човек във болид от Ф1 (обикновен разбирай ,че кара по-добре от 99% от хората във форума) - ами думата е пумпал - няма вкарване в пътя . А по време на дъжд - спомняш ли си последната формула , при проливен дъжд , как всички се въртяха бясно - по 3-4 пъти на обиколка и то при 100-150 км/ч . А когато си копувая луксозен седан 500-600 коня се предполага че ще пътуваш доста със него и ако в БГ вали 10-15 дни в годината в някой страни дъжда е ежедневие и едва ли е много приятно да си на тръни при всяко подаване не газ по аутобана.
А какво ще кажеш за новия Хдрайв във 7цата , който подава 80% от тягата на задните колела във завой ? Не можеш да ме убедиш , че при тези нови системи (като например тези във Фокус РС) задно е по-добре от AWD . От супер спортните само екзотиките останаха със задно , а тях няма какво толкова да ги дискутираме.
И да не забравя - 500 коня одавна не са мерило за супер спортисти . Хубаво е че съществуват 2,5 тонни лимозини , разполагащи с такава мощност . Нямо лошо да си цар на магистралта ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: Re:

Мнение от Feanor » 01 Окт 2009, 13:04

acho.rs написа:
Feanor написа:quote]
До някъде си прав , но доклкото съм гледал какво парви обикновен човек във болид от Ф1 (обикновен разбирай ,че кара по-добре от 99% от хората във форума) - ами думата е пумпал - няма вкарване в пътя . А по време на дъжд - спомняш ли си последната формула , при проливен дъжд , как всички се въртяха бясно - по 3-4 пъти на обиколка и то при 100-150 км/ч . А когато си копувая луксозен седан 500-600 коня се предполага че ще пътуваш доста със него и ако в БГ вали 10-15 дни в годината в някой страни дъжда е ежедневие и едва ли е много приятно да си на тръни при всяко подаване не газ по аутобана.
А какво ще кажеш за новия Хдрайв във 7цата , който подава 80% от тягата на задните колела във завой ? Не можеш да ме убедиш , че при тези нови системи (като например тези във Фокус РС) задно е по-добре от AWD . От супер спортните само екзотиките останаха със задно , а тях няма какво толкова да ги дискутираме.
И да не забравя - 500 коня одавна не са мерило за супер спортисти . Хубаво е че съществуват 2,5 тонни лимозини , разполагащи с такава мощност . Нямо лошо да си цар на магистралта ...


Все си мисля, че ако искаш луксозен седан за да пътуваш доста с него, ще предпочетеш по-скоро нещо от сорта на 550i, 750i или подобните им. М5/RS6 ми се струват... коли с друго предназначение. Най-малкото ще ти е много по-удобно с мекото окачване... нали? :)

За "суперспортните" изобщо не си прав. Фераритата всичките са RWD, например. Ако броиш и поршетата, то и те имат GT2/GT3, пак на задно. То май в тоя измислен клас други няма. Иначе от по-сериозните коли всички са на задно, с единственото изключение на Мурсиелагото. :)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от acho.rs » 01 Окт 2009, 13:32

Да бе - ще избере 550и да си се вози , пък със М5 ще чупи рекорди на Ринга . Има си далеч по-евтини и ефективни начини за това - спортните лимозини са си за по-дълги пътуваня , пък и нали има вече адаптивни амортесиори , които доста подобряват положението ... Всичко останало , което дъвчем , ми е писнало да се преповтаря , най-малкото го има във същата тема , малко по-горе (за ГТ2 и Турбо , например)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от Feanor » 01 Окт 2009, 13:38

Има по-ефективни начини, да. Въпросът е в друго... който си купува М5, а не 550i, го купува с ясната идея, че иска нещо повече от това да се вози в него. Така си мисля аз де... :)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от acho.rs » 01 Окт 2009, 19:08

Feanor написа:Има по-ефективни начини, да. Въпросът е в друго... който си купува М5, а не 550i, го купува с ясната идея, че иска нещо повече от това да се вози в него. Така си мисля аз де... :)

Това е ясно , но се търси и лукс и мощност . А лукса е за удобни пътуваня - виж например колко много махагон (признак за клубна атмосфера , не за спортни нотки) има в М5 (ако си го поръчаш) ... А М5 комби ? То за какво е ? То и за това РС6 излиза като комби първоначлано ... доста тъпо според мен , но пък ми потвърждава теорията , че тези коли са и за дълги пътувания , които пък често са свързани със лоши пътища и метеусловия .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 7.04.2008
Кара: към мантинелата

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от BalBosA » 01 Окт 2009, 21:09

Добре де щом коли като М5 рс6 са за дълги пътувания,с-клас и 7-а серия за какво са?Не са ли точно лимозините за дълги пътувания?Коли от класа на м5 са спортни коли,които може да караш и всеки ден и на писта,примерно,т.е който не иска ферари което да кара веднъж месечно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от BMW_RIDER » 01 Окт 2009, 21:28

DEFLEPPARD написа:0-100 за същото време


Да а от 0-300 разлика 8 секунди в полза на ГТ2 което при тия скорости е рейсове разтояние. 4х4 е далеч по сигурно на пътя, и каквато е тенденцията дори и при супер спортните коли да стават по лесни за управление по сигурни и по екологични и дори и не много опитни шофйори да могат да ги карат бързо, Джереми се беше избъзикал с едно галардо бяха слошили бабичка и куче да кара - именно заради 4х4. И то 4х4 което един куп електроника му изчислява към коя гума да предаде мощността.
Иначе 4х4 е много неефективна система а особено и ако тръгне да се тунингова и да се слагат сликове или полусликове напрежението в централния диф, трансмисията ,а съединителя да не говорим, е огромно. Не са малко случайте особено на коли като мурсиелаго и рс4 с ръчна трансмисия като се тръгне с много обороти съединителя умира.
При добри условия и добри шофйори 4х4 има предимство само на старта.
Иначе относно ноавта м5 много бих искал да видя атмосферен V12 с 600кс и намалено тегло, ама едва ли сигурно ше е поредната туин турбо лодка 3 тона като S65 и RS6
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от Бимбо » 02 Окт 2009, 0:59

Хора това което си пишете е хубаво и вярно,но нали се сещате че колите сас задно са силни но на определени писти.Вижте само 10-клипа на бест-моторинг/японци/и ще разберете за какво говоря.Всички знаете за спора коя кола е по барза на ринга ГТ–2 или ГТ-Р.Едната била сас сликове другата другата с обикновенни гуми и т.н.В крайна сметка ГТ-Р се оказа доста по бърз.Когато М3 ЦСЛ направи варховната обиколка от 7:22:08 всички казаха "уха"много добре но има коли кито ще я победят.Аз лично незнам за кола от този клас с 360к.с двуврата и с тегло над 1400к.г да я е била за вече колко"?"...............години.Затова доста е специфично изказването 4х4 или РВД е по добро давам за пример Ц63 АМГ на ринга ще даде сигурно 10-минути.Защото е напомпан с коне,но не и с управление.http://www.google.bg/url?q=http://www.e ... LVREBHP22w това е клипа с времето на М3 цсл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от steeN » 02 Окт 2009, 9:19

тази не е сток... има си компресорче ;)
иначе обиколката е уникална. колата е може би най-доброто, което е излизало някога от bmw, a пилота е машина.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от Zagy » 02 Окт 2009, 11:45

steeN написа:тази не е сток... има си компресорче ;)
иначе обиколката е уникална. колата е може би най-доброто, което е излизало някога от bmw, a пилота е машина.

:ok: :yes: Това наистина е най-уникалния модел на БМВ - е46 М3/М3 CSL. Всеки път като видя такава кола агрегатното състояние на коленете ми се сменя. Като луд фен на точно този модел не мога да не се съглася с теб.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R

Re: V10 и KERS в новата M5?

Мнение от Бимбо » 03 Окт 2009, 0:35

Така е колега :yes: просто показах как кола с приблизително 500к.с със задно може да направи със 7-секунди по добра обиколка от ГТ-Р :bowdown:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook