Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от divvakka » 29 Сеп 2009, 20:04

Здравейте колеги, вчера сутринта пътувах от Шумен за Варна и понатиснах малко моята Е46-ца и в началото на града се чу някакво тракане, отидох на ход до сервиза на БОШ (препоръчан от приятел). Оказа се, че предишния собственик (италиянец) само е доливал масло и имаше доста нагар и от некачествено масло е превъртял лагера на 3-ти цилиндър (аз смених маслото с Кастрол 10В40 още като я взех). Казаха ми, че трябва да се шлайфа коляновия вал,мисля да сменя и сегменти и всички гарнитури както се полага. Дали колата ще си върви така добре след ремонта и някой ако е правил подобрен ремонт да сподели тънките моменти? Модела е 318и 12.1999г. Благодаря Ви...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от miroalpina » 29 Сеп 2009, 20:23

колега след шлаиф леко до към 2500 оборота на газта първите 1500 км р масло 10-40 след шлайфа и като минеш 500-600 км го сменяш заедно с масленият филтър , разлика във вървежа няма да усетиш не се шашкай, това с лагерите е малкият дявол :twisted: обаче така и ще отвараш мотора нека ти погледнат и цилиндрите- сегментите за всеки случаи :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от divvakka » 29 Сеп 2009, 20:26

miroalpina написа:колега след шлаиф леко до към 2500 оборота на газта първите 1500 км р масло 10-40 след шлайфа и като минеш 500-600 км го сменяш заедно с масленият филтър , разлика във вървежа няма да усетиш не се шашкай, това с лагерите е малкият дявол :twisted: обаче така и ще отвараш мотора нека ти погледнат и цилиндрите- сегментите за всеки случаи :yes:


Така и така в отроевн двигателя, мисля и тях да ги сменя.
Съществува ли опасност да се е надрала и самата биела и да се наложи смяна? Много съм се притеснил покрай БМВ-то ....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от miroalpina » 29 Сеп 2009, 20:34

КОЛЕГА БИЕЛАТА НЕ СЕ НАДИРА тя или излиза през блока и се криви или така се чу пи и огъва че не може да познаеш биела или скоба е :lol: споко както си писал нема опасност от изкривявяне :yes: лагерите са превъртели нема страшно , един шлайф на вала едни нови лагери по горе ти писах рецептатат за каране след шлайфа и за маслото :bchug: колицата ще пее :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от kokakabana » 29 Сеп 2009, 20:34

Не е лошо да се провери тунела на коляновия вал.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от Zagy » 29 Сеп 2009, 22:42

Колега, споко, не се шашкай. Но наистина така и така мотора е отворен - накарай майстора ти да погледне всичко, да не излезе и нещо друго. Смяна на биелните лагери, шлайф на вала, преглед за евентуални други повреди, затваряне на мотора и колата е като нова.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от kriso85 » 29 Сеп 2009, 22:48

Смени и основните лагери, не само биелните.
Вала го замери, може и да няма нужда от шлайф. На БМВ коляновите валове са доста здрави.
Може и сегментите да си смениш и колата става като нова.
По-горе ти казаха колегите - 1000км. без много газ, маслото вън и после си свиркаш 8)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от Zagy » 29 Сеп 2009, 23:00

Ако е яко надран ще трябва шлайф.
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от plamen_hh » 29 Сеп 2009, 23:19

Закарай да ти уточнят тунела на блока иначе нищо няма да направиш :confused:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 13.04.2008
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e46
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: 318 i

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от krasy1982 » 30 Сеп 2009, 0:13

колега здравей и от мен. Наистина ти съчувставам в този момент. Аз го изживях преди една година. Проблема беше същия само че при мен проблеми с вала нямаше, но пък за сметка на това лагерите бяха превъртели в биелите и те не ставаха. На пръв поглед с тях всичко беше наред, но когато направихме необходимите замервания се оказа друго. Съвета ми е да ги погледнеш мн добре и тях. Лошата новина е че за този мотор биели само оригинални има. Цената е 900 лв. Така и така си отворл мотора направи всичко да е на 6. Най интересното в случея е че моя мотор е същия като твоя и взех да се замислям дали не е разочарование за бмв. Имам и приятели които не са доволни от него и са го отваряли за различни проблеми

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от Alexi » 30 Сеп 2009, 0:31

M43 си е много кораво моторче без никакви фабрични слабости ,но си иска поддръжка ..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от divvakka » 30 Сеп 2009, 6:50

за врмето, което карах колата (около 4 месеца и 7к км) съм много доволен от мотора. Само да бяха сменяли маслото на време в Италия и всичко щеше да е ОК. Мисля да сменя и основни лагери. Ремонта ще е около седмица и ще пиша как вървят нещат. Благодаря на всички отзова ли се....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от Archangel » 30 Сеп 2009, 9:36

Съжалявам за офтопика...ама...Да дойде някой пак да ми обяснява как италианските коли не били карани до последно и как такива приказки били форумни митове....
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 17.05.2009
Пол: Мъж
Кара: Е46 318i
Мечтае да кара: Е60

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от divvakka » 30 Сеп 2009, 20:13

Това за колите внос от Италия има нещо вярно понеже баща ми си взема на старо Голф 4-ка и тя имаше доста проблеми от лоша поддръжка.

Та до къде стигна ремонта:
Трябва и да сменям една от биелите,освен биелни лагери, основни лагери, гарнитури, и др :) Оказа се ,че и съединителя е за смяна ( поръчах на Закс) частите ми ги дават с отстъпка... това е за сега
Незнам само биелата какъв зор е видяла, че да е за смяна, но доверявам се на майсторите...
Това е за сега...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Превъртане на биелен лагер и надиране на колянов вал

Мнение от Alexi » 30 Сеп 2009, 21:16

Archangel написа:Съжалявам за офтопика...ама...Да дойде някой пак да ми обяснява как италианските коли не били карани до последно и как такива приказки били форумни митове....

моята е италианка,М43 .. за 3 години съм сменил .. термостат ... той си беше за смяна още като я купувах ,и това е ,само консумативи .. сега я продавам ,новия и собственик и той само ще кара ,няма нищо за правене

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook