e39 525tds въпроси

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: въпрос за датчик на въздуха 525tds/РЕШЕН сега други въпроси/

Мнение от sety » 26 Сеп 2009, 21:00

мерси колега
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 27 Сеп 2009, 21:36

смених предни амортисьори,че бях само на пружини :mhihi:
проблеми със сходимостта нямах преди,нямам и сега,обаче ме гложди въпроса дали да не мина един реглаж на предницата просто е така профилактично.
как мислите?
като сменях амортисьорите забелязах,че кулера ми се е набил с кал от гумата.между него и гумата има една кора с решетка която е отзад на бронята и влиза под нея.та въпроса ми е така ли е по принцип или при мен липсва някаква част от тая кора. не ми се струва нормално гумата да задръства кулера с кал и какво ли още не.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от LUCIFER'S » 27 Сеп 2009, 21:51

Чета как ги морите тия ТДС с щанги напъвате регулирате помпи с милиметри... после палят чакмак. палят добре, но не се ли замисляте, обаче че тази вериги са се разтегнала още при Ханс или Салваторе и вие бутате бутате помпата до като не може повече и тези вериги се разтягат с около 10 15мм минимум и това разтягане влияе и на момент на отваряне/затваряне на всмукателни и изпускателни клапани...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 27 Сеп 2009, 21:57

в моя случай стария собственик ми каза че се сменени и че не палела от помпата.
по принцип след смяна на вериги и след определен пробег се препоръчва точно това колега и то от производителя а колкото до разтягане аз лично се съмнявам че може да се разтегне 10-15мм. :winky:

p.s. е може и да бъркам нещо да кажат по-просветените
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от LUCIFER'S » 27 Сеп 2009, 22:04

То е пределно ясно, че трябва да се прави наново центровка именно заради това разтягане, а наистина се разтягат с по толкова, въпроса е, че когато са рзтегнати много мърда не само центровката на момент на впръскване, ами и центровка на газоразпределение и ако е атмосферен двигатела се усеща голям спад на мощност и от момент на отваряне и затваряне на клапаните... това ми беше мисълта
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от anzak » 27 Сеп 2009, 22:09

аз нещо не ми е ясно как точно опъвате веригата с помпата ............... единственото което правите е да променяте градуса на начално впръскване
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 27 Сеп 2009, 22:13

да съгласен съм но не мога да кажа че има разлика в работата на мотора поне на усет дет се вика.
виж имам чувството че ми свали леко разхода но и за това не съм много сигурен
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 27 Сеп 2009, 22:15

anzak написа:аз нещо не ми е ясно как точно опъвате веригата с помпата ............... единственото което правите е да променяте градуса на начално впръскване


е да де тя веригата си е пак разтегната ама моите трябва да са нови ушким
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от Пресиян Василев » 27 Сеп 2009, 22:17

LUCIFER'S написа:То е пределно ясно, че трябва да се прави наново центровка именно заради това разтягане, а наистина се разтягат с по толкова, въпроса е, че когато са рзтегнати много мърда не само центровката на момент на впръскване, ами и центровка на газоразпределение и ако е атмосферен двигатела се усеща голям спад на мощност и от момент на отваряне и затваряне на клапаните... това ми беше мисълта

Тя колега мисьлта ти е много точна,то и на тдс-чето като му преместиш помпата ,спира да вьрви ,почва да дими и чуколяви баш кат някои дрьт транзит.Много ясно е че че като направиш да работи в аванс ще си тьрпиш последсвията,А на някои дали им идва на ум че с тоя аванс почват да се пукат бренерчета и клапанчета.Някои беше написал че тои производителя бил казьл че е хубаво да се бара тьи,никога несьм чувал че БМВ дават специален инструмент чук и щанга,а са написали за центровка на ГНП, -ЧАСОВНИКОВ индикатор и шаблон за разпр.вал за вериги след 200к километра ,но не след 300 ,Това маи значи да се сменя.Хубаво ги прочетете и запомнете тия работи,колеги дето карате и искате сами да си правите тдс-ките
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от anzak » 27 Сеп 2009, 22:19

абе колега ти закачил ли си я тая кола на компютър гледал ли си на какъв градус впръсква дали има колебание в градусите това да не е редова помпа без електроника да и даваш предварение и закъснение докато вземе да пали ти дори не знаеш дали ти е разтеглена или не веригата прежали 30 лева иди на диагностика да ти видят актуалните данни на колата ако е верига ще има голямо колебание от рода на градус и повече при празен ход топлия старт може да е акумулатор стартер верига центровка и на последно място плочка на гнп
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 27 Сеп 2009, 22:40

понеже много от тези които пишат явно не четат подробно ми се иска да поясня малко нещата:
колата я карам от скоро и единствения и недостатък по мотора беше топлия старт.
студена пали супер/вече и топла/
не пуши от аспуха нито студена нито топла/май се оказва че е рядкост при BG тдските/само дига прахта от асвалта
би трябвало да е с нови вериги!
та предвид всичко това и доста информация изчетена тук във форума за tds стигнах до извода че сам ще се справя.
помпата съм я преместил една идея и колата почна да пали,е да сигурно не е като да съм платил някви 200-300лв. в сервиз и да ме обеждават че са ми сменили какво ли не и че колата ще слуша още 200000км. и тн. но е факт че вече пали и топла а колкото до мърдането на помпата въобще не съм си играл да я въртя напред и назад ,просто и дадох съвсем малко предварение и тя зе да си пали. да съгласен съм че е хубаво и една диагностика да мине но за сега ще е така.
иначе плочката не съм я пипал още но винаги има първи път :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от Пресиян Василев » 27 Сеп 2009, 22:52

sety написа:понеже много от тези които пишат явно не четат подробно ми се иска да поясня малко нещата:
колата я карам от скоро и единствения и недостатък по мотора беше топлия старт.
студена пали супер/вече и топла/
не пуши от аспуха нито студена нито топла/май се оказва че е рядкост при BG тдските/само дига прахта от асвалта
би трябвало да е с нови вериги!
та предвид всичко това и доста информация изчетена тук във форума за tds стигнах до извода че сам ще се справя.
помпата съм я преместил една идея и колата почна да пали,е да сигурно не е като да съм платил някви 200-300лв. в сервиз и да ме обеждават че са ми сменили какво ли не и че колата ще слуша още 200000км. и тн. но е факт че вече пали и топла а колкото до мърдането на помпата въобще не съм си играл да я въртя напред и назад ,просто и дадох съвсем малко предварение и тя зе да си пали. да съгласен съм че е хубаво и една диагностика да мине но за сега ще е така.
иначе плочката не съм я пипал още но винаги има първи път :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Еми ти си човека,караи и толкова,хубавото е че сам си се справил и си подходил внимателно.Може да сьм взел прибьрзано решение добре е че написа кое как е ,защото си нямаш на идея какви коли ми идват и какви чудеса сьм виждал,как са направени да греят и топли сьс сьпротивления в бусата за темпер.на мотора.Последния случаи оня ден, Баце вика чух че си цар на тия кратуни ,а бутни там малко,бутам аз ма кво да видя .помпата на пьлен аванс,управлението тече и е накриво и толкова гориво че чак се дави колата като пуснеш гаста дьржи 5 мин на 1000 об.закачам я пише -29 гр тем. охлабдаща течност.и това нов внос е-39 на 160 к РЕАЛНИ нали че тьи
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 1.07.2008
Местоположение: Papenburg-Germany
Пол: Мъж
Кара: 525tds

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от bera » 27 Сеп 2009, 23:45

sety написа:смених предни амортисьори,че бях само на пружини :mhihi:
проблеми със сходимостта нямах преди,нямам и сега,обаче ме гложди въпроса дали да не мина един реглаж на предницата просто е така профилактично.
как мислите?
като сменях амортисьорите забелязах,че кулера ми се е набил с кал от гумата.между него и гумата има една кора с решетка която е отзад на бронята и влиза под нея.та въпроса ми е така ли е по принцип или при мен липсва някаква част от тая кора. не ми се струва нормално гумата да задръства кулера с кал и какво ли още не.

Реглаж на 10-15 000км заедно с маслото при тея пътища (вече няма такава долна дума с която да ги опиша)
А за кулера ,май и моя е така....до колкото разбрах как го описваш....значи си е така...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 18.08.2006
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: E38 740i
Детайли за колата: individual

Re: e39 525tds въпроси

Мнение от sety » 28 Сеп 2009, 11:14

Незнам тоя кулер ако е така по принцип нещо не ми харесва/сигурно ще трябва да се сваля да се чисти на 5-6 месеца / ако се окаже че си е така съм намислил едно подобрение на подкалника.
Моя е много зле се едно имам кална пита в бронята :mhihi: въздух със сигурност не преминава през него.в събота ще го свалям да го чистя . Отвън ми е ясно как а отвътре четох някаде тука във форума че се правело с топла нафта и после бензин.Даже мисля да го оставя с нафтата примерно една нощ да разкисне по добре.А ако си има специални препарати за тая деиност ще се радвам да ме светнете и мене :D
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook