Гуми с азот,хелии,аргон...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 11.03.2005

Гуми с азот,хелии,аргон...

Мнение от nyky » 03 Юни 2005, 23:41

Ще сменям гумите и един комшия ме бъзна да ги надуя с азот :!:
Ако някой е запознат с тая далавера,ще му бъда много благодарен
да сподели за плюсове и минуси. Имали смисъл от подобно
упражнение :?: :?: :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 6.01.2005
Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
Пол: Мъж
Кара: Старо BMW
Мечтае да кара: Ново BMW

Мнение от bimbolet » 04 Юни 2005, 0:04

С азот е добре да се напомпат гумите, защото азота не се влияе от външната температура и гумите си държат толкова атмосфери, колкото са напомпани :arrow: както зимата така и лятото, докато с въздух, сега специално лятото от жегата ще ти се увеличи с някоя и друга десета налягането т.е. непостоянно! Що се отнася до минуси, това е, че помпането с азот е кинта на гума и , ако се наложи да допомпваш някъде по път с въздух, край на азота в гумата!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 04 Юни 2005, 11:37

:mhihi: :mhihi: :mhihi:

Така:
- във въздуха има 78% азот
-всички дву,три и четири атомни газове със симетрична молекула се държат като идеални газове- (та дори и метана)
-закона на Шарл P/T=const е справедлив за всички газове независимо от вида им
Сега за окислението:
-отвън и действа кислорода
-ми тя ще се изтърка по бързо отколкото да се разпадне от окисление

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 04 Юни 2005, 11:48

Например си оставил колата на слънсе или по някое дърво половината кола я пече половината на сянка за час два на на горещия асвалт имаш както каза колегата две три десети разлика в налягането и колата ти се дебалансира .С азот или хелии нямаш такъв проблем винаги е на това налегане гумата не се помпа и отпуска от външната температура износва се по малко щото винаги си е точна и си сигурен в нея .Разбира се това се заплаща мисля по 1.30 на Дияна ,но според мен е добре ако са ти нови гумите за да ги пазиш .После задължително трябва да си смениш винтилите и цялата разправия ислиза 10-на лева .Слагат ти зелени или сини капачки да се отличаваш и газ, пък ако изпуска допулваш с въздуш ако нямаш под ръка ня е проблем.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 23.05.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Z3 3.0

Мнение от hangman » 04 Юни 2005, 11:51

Мога да споделя личен опит: преди 2 (две!) години си напомпах зимните и летните гуми с азот. Всеки сезон ги въртя. Ами не са мръднали грам 8) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 04 Юни 2005, 12:11

Пичове изобщо не ми се спори.....
Разликата в коефициента на топлинно разширение на азота и въздуха е 0.01% :arrow: когато говорим за налягането в гумата става дума за разлика в границите 0.00025- 0.005 атм :mhihi: :mhihi: :mhihi: твоя манометър явно ги хваща разликите.

Предлагамм следния опит - взимаш една гума напомпана с азот и топиш в студена и гореща вода взимаш манометъра и почваш да се наслаждаваш на "постоянното" налягане.

:winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 04 Юни 2005, 16:14

а когато асвалта се напича на 60 градуса каква е разликата????
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 05 Юни 2005, 11:05

Ама ти не четеш ли, или не можеш да разбереш какво съм написал? :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 11.03.2005

Мнение от nyky » 05 Юни 2005, 17:55

Bimmer написа:Ама ти не четеш ли, или не можеш да разбереш какво съм написал? :D

:idea:
Oбясни ми тогава защо тая екстра струва пет (5) пъти по-скъпо
от обикновенно :?: В Германия на пример много мразят да
плащат за нищо,според твоята оценка :?: :?: :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 22.07.2004

Мнение от Bimmer » 05 Юни 2005, 18:45

Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...

:idea:

Тва с азота е отживелица :arrow: сега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 11.03.2005

Мнение от nyky » 05 Юни 2005, 19:37

Bimmer написа:Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...

:idea:

Тва с азота е отживелица :arrow: сега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш :winky:

:idea:
Akо това с азота го бяха измислили тук в БГ. щях да се съглася с тебе
но в Германия имат железни закони, точно за да пазят от измами ,
тези" малограмотни тарикати". :cop:
А,че има нещо ново като Прозив е много хубаво и май е родено от
конкуренция със същите тези "глупости" ;)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 05 Юни 2005, 19:38

:mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.03.2005
Местоположение: София

Мнение от Aurora » 06 Юни 2005, 22:19

Bimmer написа:Ама ти не четеш ли, или не можеш да разбереш какво съм написал? :D

както виждам добре си учил физика в училище,
а все пак ти си с какво образование, тъй като образователен процес не се свършва в средно училище.
искам да те питам, чул ли си нещо за бинарни смеси, коефициенти на взаимодействия на два различни газ и т.н.

на кратко ще кажа че свойствата на монокомпонентен газ като чист азот например, силно се различават от свойствата на смес от различни газове като воздух, от там и идва разлика в поведение на газове.
и тази горепосочена формула важи само за идеален газ, не съществуващ в природа, а поведение на реалните газове и особено на смеси от тях подчинява се на не линейни зависимости.

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 07 Юни 2005, 1:10

Bimmer написа: ...


разбирам, че очевидно си силно подготвен теоретично, и в това няма нищо лошо, но опита показва, че наистина има осезаема разлика от някоя десета. който си има барометър и си играе редовно да си мери налягането в гумите, може да го забележи и потвърди;)

п.с.: темата ще седи по-добре в основния форум, за да могат повече запознати, които не четат " Е36 " да вземат отношение;)
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 07 Юни 2005, 9:40

и аз от няколко години
карам с такава пръдня в
гумите... разлика не съм
усетил единствено поддържам
факта че не си помпя гумите
често и наистина налягането
по-трудно се променя...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook