Гуми с азот,хелии,аргон...
Модератор: Общи модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Гуми с азот,хелии,аргон...
Ще сменям гумите и един комшия ме бъзна да ги надуя с азот
Ако някой е запознат с тая далавера,ще му бъда много благодарен
да сподели за плюсове и минуси. Имали смисъл от подобно
упражнение


Ако някой е запознат с тая далавера,ще му бъда много благодарен
да сподели за плюсове и минуси. Имали смисъл от подобно
упражнение



- bimbolet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
С азот е добре да се напомпат гумите, защото азота не се влияе от външната температура и гумите си държат толкова атмосфери, колкото са напомпани
както зимата така и лятото, докато с въздух, сега специално лятото от жегата ще ти се увеличи с някоя и друга десета налягането т.е. непостоянно! Що се отнася до минуси, това е, че помпането с азот е кинта на гума и , ако се наложи да допомпваш някъде по път с въздух, край на азота в гумата!





Така:
- във въздуха има 78% азот
-всички дву,три и четири атомни газове със симетрична молекула се държат като идеални газове- (та дори и метана)
-закона на Шарл P/T=const е справедлив за всички газове независимо от вида им
Сега за окислението:
-отвън и действа кислорода
-ми тя ще се изтърка по бързо отколкото да се разпадне от окисление
Например си оставил колата на слънсе или по някое дърво половината кола я пече половината на сянка за час два на на горещия асвалт имаш както каза колегата две три десети разлика в налягането и колата ти се дебалансира .С азот или хелии нямаш такъв проблем винаги е на това налегане гумата не се помпа и отпуска от външната температура износва се по малко щото винаги си е точна и си сигурен в нея .Разбира се това се заплаща мисля по 1.30 на Дияна ,но според мен е добре ако са ти нови гумите за да ги пазиш .После задължително трябва да си смениш винтилите и цялата разправия ислиза 10-на лева .Слагат ти зелени или сини капачки да се отличаваш и газ, пък ако изпуска допулваш с въздуш ако нямаш под ръка ня е проблем.




- hangman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 23.05.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 3.0
Мога да споделя личен опит: преди 2 (две!) години си напомпах зимните и летните гуми с азот. Всеки сезон ги въртя. Ами не са мръднали грам
.

Пичове изобщо не ми се спори.....
Разликата в коефициента на топлинно разширение на азота и въздуха е 0.01%
когато говорим за налягането в гумата става дума за разлика в границите 0.00025- 0.005 атм
твоя манометър явно ги хваща разликите.
Предлагамм следния опит - взимаш една гума напомпана с азот и топиш в студена и гореща вода взимаш манометъра и почваш да се наслаждаваш на "постоянното" налягане.

Разликата в коефициента на топлинно разширение на азота и въздуха е 0.01%




Предлагамм следния опит - взимаш една гума напомпана с азот и топиш в студена и гореща вода взимаш манометъра и почваш да се наслаждаваш на "постоянното" налягане.

Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...
Тва с азота е отживелица
сега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...

Тва с азота е отживелица

Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш

Bimmer написа:Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...
![]()
Тва с азота е отживелицасега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш

Akо това с азота го бяха измислили тук в БГ. щях да се съглася с тебе
но в Германия имат железни закони, точно за да пазят от измами ,
тези" малограмотни тарикати".

А,че има нещо ново като Прозив е много хубаво и май е родено от
конкуренция със същите тези "глупости"

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Bimmer написа:Ама ти не четеш ли, или не можеш да разбереш какво съм написал?
както виждам добре си учил физика в училище,
а все пак ти си с какво образование, тъй като образователен процес не се свършва в средно училище.
искам да те питам, чул ли си нещо за бинарни смеси, коефициенти на взаимодействия на два различни газ и т.н.
на кратко ще кажа че свойствата на монокомпонентен газ като чист азот например, силно се различават от свойствата на смес от различни газове като воздух, от там и идва разлика в поведение на газове.
и тази горепосочена формула важи само за идеален газ, не съществуващ в природа, а поведение на реалните газове и особено на смеси от тях подчинява се на не линейни зависимости.
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
Bimmer написа: ...
разбирам, че очевидно си силно подготвен теоретично, и в това няма нищо лошо, но опита показва, че наистина има осезаема разлика от някоя десета. който си има барометър и си играе редовно да си мери налягането в гумите, може да го забележи и потвърди;)
п.с.: темата ще седи по-добре в основния форум, за да могат повече запознати, които не четат " Е36 " да вземат отношение;)

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани