Датчик ABS

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Датчик ABS

Мнение от hobotqnin » 09 Сеп 2009, 14:22

Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Re: Датчик ABS

Мнение от joropc » 09 Сеп 2009, 15:39

hobotqnin написа:Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка

Еми почисти хубаво буксите,провери за скъсан кабел и ако продължи да прави проблема,върви на диагностика за да се си сигурен кои датчик е заминал и го сменяй.Имай на предвид,че ако продължиш да караш така,при много лека скорост има вероятност да ти се включва ABS-а дори да не си натиснал педала на спирачката което е много неприятно да не говорим,че е опасно. :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Re: Датчик ABS

Мнение от hobotqnin » 09 Сеп 2009, 21:14

joropc написа:
hobotqnin написа:Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка

Еми почисти хубаво буксите,провери за скъсан кабел и ако продължи да прави проблема,върви на диагностика за да се си сигурен кои датчик е заминал и го сменяй.Имай на предвид,че ако продължиш да караш така,при много лека скорост има вероятност да ти се включва ABS-а дори да не си натиснал педала на спирачката което е много неприятно да не говорим,че е опасно. :!:


Това е неприятно което казваш.Но друго ми направи впечатление че започна да придърпва,от както отказа АБС-а.Никаква връзка не мога да направа :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 09 Сеп 2009, 21:18

И при мен като ми е отказвал датчика ми предърпва колата.Има някаква връзка :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 10 Сеп 2009, 12:01

Придърпва, защото съвсем леко се се включват спирачките дори да не си натиснал педала..........точно за това говорех по-горе.Сменяй датчика и си шест ;)


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 10 Сеп 2009, 13:21

joropc написа:Придърпва, защото съвсем леко се се включват спирачките дори да не си натиснал педала..........точно за това говорех по-горе.Сменяй датчика и си шест ;)

Колега , тук отиде във филма ``Междузвездни войни`` 2-3 и 4 серия.
Айде да обясниш, как по точно става задействането на спирачките /сами / след като EBU следи за скоростта на въртене на колелата. Тази информация идва от колесните датчици, контролиращи всяко едно колело. Възможна е ситуация, когато хлъзгавия път под едно от колелата да провокира неговото ранно блокиране. Тогава EBU по сигнал на датчика от това колело издава команда за намаляване на спирачното усилие, като се предотвратява занасяне и завъртане на автомобила. Наистина, при тази ситуация спирачния път ще бъде такъв, какъвто би бил, ако всички колела се намират на хлъзгав път. Но в случая е важно да се запази управляемостта и възможността за маневриране на автомобила.

Блока на електромагнитните хидроклапани управлява спирачната течност. Във всеки от контурите на спирачната система има по 2 клапана- входящ, който отваря пътя на спирачната течност от акумулатора за налягане към работния /колесния/ цилиндър, когато трябва да се увеличи спирачното усилие и изходящ, позволяващ спирачната течност да се върне обратно в казанчето, когато трябва да се намали налягането, респективно спирачното усилие. При изправна ABS, тези клапани или се отварят или затварят по ред, ако в системата трябва да се запази непроменено налягане.
Така че в покой входящите клапани са отворени, а пък изходящите са затворени. Това позволява при отказ на ABS-а, тя да се изключи от EBU и спирането да се извършва, както при обикновен автомобил.
Също така коя е тази сила / защото Е39 няма такава система / която да натисне буталото на цилиндъра за да се задействат спирачките?Пишеш че даже било опасно. Извини ме , но работата на ABS-а е да ти спаси живота , а не да ти го отнеме.
Или с прости приказки до кажем : Ако свети лампата на ABS-а спираш като Жигули 88год с халогени на бронята.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 10 Сеп 2009, 13:53

ivoo написа: Възможна е ситуация, когато хлъзгавия път под едно от колелата да провокира неговото ранно блокиране......

Точно за това говоря.Просто не се изразих правилно в горния пост.Понеже не съм запознат подробно със спирачната система а виждам,че ти определено"чуваш петела" споделям от мой личен опит.При прекъсващ датчик ми се случваше когато спирам или карам с малка скорост да усещам включването на ABS-са на моменти ,вероятно когато някоя от гумите хванеше сипица или хлъзгав асвалт.Чуството е доста неприятно,особено като започне да го прави често.
Благодаря ти за подробното обяснение на спирачната система.Чисто информативно ще ми е от полза.
От цялата работа за колегата пуснал темата нещата са ясни......трябва нов датчик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 10 Сеп 2009, 13:55

при този случай на претрисане има доста голяма вероятност да е гривната на лагера от която чете абс-а

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 10 Сеп 2009, 16:10

anzak написа:при този случай на претрисане има доста голяма вероятност да е гривната на лагера от която чете абс-а

Да,обаче след като смених проблемният датчик се оправи...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook