Датчик ABS
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- hobotqnin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
Датчик ABS
Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Re: Датчик ABS
hobotqnin написа:Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка
Еми почисти хубаво буксите,провери за скъсан кабел и ако продължи да прави проблема,върви на диагностика за да се си сигурен кои датчик е заминал и го сменяй.Имай на предвид,че ако продължиш да караш така,при много лека скорост има вероятност да ти се включва ABS-а дори да не си натиснал педала на спирачката което е много неприятно да не говорим,че е опасно.

- hobotqnin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive
Re: Датчик ABS
joropc написа:hobotqnin написа:Колеги,от няколко дена ту светне,ту гасне АБС-а(525ТДС,98г),и от вчера започна да свети постоянно.Мисла че е на предно ляво колело,защото преди беше излезнало на диагностика,но не помна вече,а и ако е заден-няма да отчита скоростта.Та,въпроса е дали има някакъв прост начин да разбера дали е заминал.Днеска ги свалих и двата,и ги почистих,но няма промяна,а ми нарпави впечатление че на левия,на буксата(която е под калника)беше леко окислена едната пластинка
Еми почисти хубаво буксите,провери за скъсан кабел и ако продължи да прави проблема,върви на диагностика за да се си сигурен кои датчик е заминал и го сменяй.Имай на предвид,че ако продължиш да караш така,при много лека скорост има вероятност да ти се включва ABS-а дори да не си натиснал педала на спирачката което е много неприятно да не говорим,че е опасно.
Това е неприятно което казваш.Но друго ми направи впечатление че започна да придърпва,от както отказа АБС-а.Никаква връзка не мога да направа

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Придърпва, защото съвсем леко се се включват спирачките дори да не си натиснал педала..........точно за това говорех по-горе.Сменяй датчика и си шест 

joropc написа:Придърпва, защото съвсем леко се се включват спирачките дори да не си натиснал педала..........точно за това говорех по-горе.Сменяй датчика и си шест
Колега , тук отиде във филма ``Междузвездни войни`` 2-3 и 4 серия.
Айде да обясниш, как по точно става задействането на спирачките /сами / след като EBU следи за скоростта на въртене на колелата. Тази информация идва от колесните датчици, контролиращи всяко едно колело. Възможна е ситуация, когато хлъзгавия път под едно от колелата да провокира неговото ранно блокиране. Тогава EBU по сигнал на датчика от това колело издава команда за намаляване на спирачното усилие, като се предотвратява занасяне и завъртане на автомобила. Наистина, при тази ситуация спирачния път ще бъде такъв, какъвто би бил, ако всички колела се намират на хлъзгав път. Но в случая е важно да се запази управляемостта и възможността за маневриране на автомобила.
Блока на електромагнитните хидроклапани управлява спирачната течност. Във всеки от контурите на спирачната система има по 2 клапана- входящ, който отваря пътя на спирачната течност от акумулатора за налягане към работния /колесния/ цилиндър, когато трябва да се увеличи спирачното усилие и изходящ, позволяващ спирачната течност да се върне обратно в казанчето, когато трябва да се намали налягането, респективно спирачното усилие. При изправна ABS, тези клапани или се отварят или затварят по ред, ако в системата трябва да се запази непроменено налягане.
Така че в покой входящите клапани са отворени, а пък изходящите са затворени. Това позволява при отказ на ABS-а, тя да се изключи от EBU и спирането да се извършва, както при обикновен автомобил.
Също така коя е тази сила / защото Е39 няма такава система / която да натисне буталото на цилиндъра за да се задействат спирачките?Пишеш че даже било опасно. Извини ме , но работата на ABS-а е да ти спаси живота , а не да ти го отнеме.
Или с прости приказки до кажем : Ако свети лампата на ABS-а спираш като Жигули 88год с халогени на бронята.

- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
ivoo написа: Възможна е ситуация, когато хлъзгавия път под едно от колелата да провокира неговото ранно блокиране......
Точно за това говоря.Просто не се изразих правилно в горния пост.Понеже не съм запознат подробно със спирачната система а виждам,че ти определено"чуваш петела" споделям от мой личен опит.При прекъсващ датчик ми се случваше когато спирам или карам с малка скорост да усещам включването на ABS-са на моменти ,вероятно когато някоя от гумите хванеше сипица или хлъзгав асвалт.Чуството е доста неприятно,особено като започне да го прави често.
Благодаря ти за подробното обяснение на спирачната система.Чисто информативно ще ми е от полза.
От цялата работа за колегата пуснал темата нещата са ясни......трябва нов датчик.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
при този случай на претрисане има доста голяма вероятност да е гривната на лагера от която чете абс-а
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
anzak написа:при този случай на претрисане има доста голяма вероятност да е гривната на лагера от която чете абс-а
Да,обаче след като смених проблемният датчик се оправи...
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани