Е30 въпросчета от начинаещ М10Б18

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Е30 въпросчета от начинаещ М10Б18

Мнение от ръб » 08 Сеп 2009, 0:52

Здравейте колеги :)
Замислил съм да купя една Е30ка тукашна (Габрово) УЖ 1990 набор, но пък с М10Б18 (съдейки по външния вид на мотора - големия капак на главата). Ще я взема тънко с цел да се науча да карам кола със задно (от 2 години карам коли с предно, като сегашната ми е Ford Probe 2.5 V6).
Наистина ли е чак такова дърво този мотор ? Четох теми и теми и все хвалят тука М40 като по-пъргав, а М10 го наричат "москвичовия" :confused:

Едно евентуално премахване на гърнета отдолу и отпушване на крайното гърне, с филтър без фар и стръгнат маховик дават ли ефект ? Заваряване на дифа ?

И последния ми най-малоумен може би въпрос - наистина ли е чак толкова трудно да се кара кола със задно, ако до сега си карал само коли с предно (като изключим 2 буса) ?

Мерси предварително :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 08 Сеп 2009, 1:05

m10 карбуратор
http://img352.imageshack.us/img352/4628/silnicekuy8.jpg
м10 инжекцион
http://img48.imageshack.us/img48/1060/photo03582kk.jpg

м40
http://img93.imageshack.us/img93/2707/imgp5767.jpg

Ако е м10 карбуратор - не се занимавай.
Ако е м10 инжекцион и е читав мотора - вземи я, но не си мисли че ще лети.

Лесно се кара със задно 8)

Успех
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Мнение от ръб » 08 Сеп 2009, 1:09

Явно си е инжекция, съдейки по кутията на въздушния филтър :)
Човека, който я притежава е много НЕ наясно и нищо не може да ми каже (вика че била 115к.с., а до тук квото съм прочел нямало М10 115к.с.)

Някакви подобрения за М10Б18 инж. ?

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Е30 въпросчета от начинаещ М10Б18

Мнение от krika » 08 Сеп 2009, 1:09

ръб написа:Здравейте колеги :)
Замислил съм да купя една Е30ка тукашна (Габрово) УЖ 1990 набор, но пък с М10Б18 (съдейки по външния вид на мотора - големия капак на главата). Ще я взема тънко с цел да се науча да карам кола със задно (от 2 години карам коли с предно, като сегашната ми е Ford Probe 2.5 V6).
Наистина ли е чак такова дърво този мотор ? Четох теми и теми и все хвалят тука М40 като по-пъргав, а М10 го наричат "москвичовия" :confused:

Едно евентуално премахване на гърнета отдолу и отпушване на крайното гърне, с филтър без фар и стръгнат маховик дават ли ефект ? Заваряване на дифа ?

И последния ми най-малоумен може би въпрос - наистина ли е чак толкова трудно да се кара кола със задно, ако до сега си карал само коли с предно (като изключим 2 буса) ?

Мерси предварително :)
Ако е инж. е 105кс. Доно да не е К-джет. М10 му викат дърво, щото 90% караме пълни мъртъвци. Читава М10-ка е 16.4 класи над тоя смрад М40. Да не говорим ако се засили, но ти явно няма да стигнеш до там. Поне главата да се ревизира като хората и ако не е тоталка преправяне от някой гаражен лъв ще те радва за начало. Другия въпрос за задното, значи с каране ще и свикнеш и после ще ти се повдига като седнеш на предно.
Последна промяна krika на 08 Сеп 2009, 1:11, променена общо 1 път

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 08 Сеп 2009, 1:11

Или ако искаш по-бърза 30-ка направо и забоди някой друг мотор. ;) Аз също съм голям фен на М10-ките, но при Е30 вече имаш къде къде по-голям избор от двигатели. :D

Иначе ако ти се занимава с М10-ката можеш да вземеш бутала и колянов вал от М10Б20, да я направиш 2.0, но имайки предвид колко взеха да стават редки Б20-ките няма много смисъл. Една ревизирана глава с големите клапани ( 46/38 ). Има и по-големи, но за 1.8 не мисля, че има голям смисъл. Чувал съм вариант за дроселова клапа от 23-ка и дюзи от ис-ка и някакви такива, но не знам подробности.

Като цяло от М10 можеш да извадиш бая, но от по-коравите мотори, преди 80-та година. :)
Последна промяна alpina-ma6inata на 08 Сеп 2009, 1:17, променена общо 2 пъти
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Мнение от ръб » 08 Сеп 2009, 1:12

Утре ще я караме в сервиз за проверка, да не се набутвам с много :)
Братовчед ми вчера я е слушал, каза че не чукал мотора, не пушела синьо, но пък прекъсвала, а и уж не била карана доста време :roll:

Той кара от 2 години Е36 купе 320 ванос, и от време на време го слушам к'во ми говори на тема БМВ, но тука има доста по-знаещи и затова питам :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Мнение от ръб » 09 Сеп 2009, 1:05

Я да ви подпитам луфта на скоростния лост на какво се дължи ?
И ремонта скъп ли е ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Мнение от 320iPower » 09 Сеп 2009, 1:11

:mhihi:
тоя луфт е много често срещан проблем,лостовата система има втулки които се износват та те се сменят и си готов

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Мнение от ръб » 09 Сеп 2009, 1:11

Точно това се разтърсих и чета, мерси все пак :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Haskovo
Пол: Мъж
Кара: Е30 с мерак

Мнение от Padreto » 09 Сеп 2009, 22:20

Колега аз наскоро взех една такава е30b18 и в момента си я стягам и правя за варвенето несам учарован :mhihi: даже спокойно мога да си кажа че е утрепан кон ама пак се возиш в поне за мен уникален автомобил.Така че взимай я и ще видиш как е.
BMW Performance

<script src='http://img685.imageshack.us/shareable/?i=34889754.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Изображение</noscript>

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 9.09.2009

Мнение от Lorenco_lamasa » 09 Сеп 2009, 22:44

Мани го тва м10, форда е играта. мноу връи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Е30 въпросчета от начинаещ М10Б18

Мнение от Egoist » 09 Сеп 2009, 23:23

ръб написа:Здравейте колеги :)
Замислил съм да купя една Е30ка тукашна (Габрово) УЖ 1990 набор, но пък с М10Б18 (съдейки по външния вид на мотора - големия капак на главата). Ще я взема тънко с цел да се науча да карам кола със задно (от 2 години карам коли с предно, като сегашната ми е Ford Probe 2.5 V6).
Наистина ли е чак такова дърво този мотор ? Четох теми и теми и все хвалят тука М40 като по-пъргав, а М10 го наричат "москвичовия" :confused:

Едно евентуално премахване на гърнета отдолу и отпушване на крайното гърне, с филтър без фар и стръгнат маховик дават ли ефект ? Заваряване на дифа ?

И последния ми най-малоумен може би въпрос - наистина ли е чак толкова трудно да се кара кола със задно, ако до сега си карал само коли с предно (като изключим 2 буса) ?

Мерси предварително :)

начи аз имам две пред гаража една с 4 врати с м10б18 инжекция и една карбуратор с две врати като каране бурзо се свикваи както каза единия колега после е гаднои да се качш на предното :D относно заварения диф научи се да я пързаляш поне малко с отворения и после го заваряваи аз така направих :) иначе м10б18 има една опция се пипва малко компа да на няма прекусвач и се развурта моита лично сум я виждал в разходомера на 22 разход за вървене не очакваи да бяга като 320 но е доволно за първо време и е идиото устоичиф мотора нема равен :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Сеп 2009, 23:45

моя съвет е смяна на всичко по запалването, кабели, капачка, палец, свещи... после почистване на дюзи... ревизия няква на дебитомера... тази има сигурно и ламбда... реглаж на клапаните... и някой да врътне правилно делкото най-накрая... тва на първа ръка инче има други подробности.

п.с. това разбира се, ако смяташ да си караш с този мотор... върви като за 105 коня. ни повече, ни по-малко дет се вика ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Мнение от ръб » 10 Сеп 2009, 0:01

абе не ми трябва да върви, Проуба си върви достатъчно за да няма 150-160 коня турбо/атмосферна кола горе на пистата, която да не и направя поне кола, кола и половина :D

Това за кабели, свещи, делко....съм си го решил че ще го направя :)
Искам здрава кола, с не мн. коне да се науча да карам задно (в смисъл да се науча да КАРАМ на една страна) и по-нататък ще търся някое купенце с повечко коне :)

Днес се бях разбрал с един да пробвам една 4 врати М10Б18 и ако е ОК да я вземам, цял ден му званя и не вдига..утре пак ще пробвам

(снощи цяла нощ съм сънувал Е30ки :D ) докато не взема някоя няма да мирясам, и от всичко кво съм прочел до тук, като че ли точно този мотор ми пасва най-вече :)

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Е30 въпросчета от начинаещ М10Б18

Мнение от alpina-ma6inata » 10 Сеп 2009, 0:09

Egoist написа:
ръб написа:Здравейте колеги :)
Замислил съм да купя една Е30ка тукашна (Габрово) УЖ 1990 набор, но пък с М10Б18 (съдейки по външния вид на мотора - големия капак на главата). Ще я взема тънко с цел да се науча да карам кола със задно (от 2 години карам коли с предно, като сегашната ми е Ford Probe 2.5 V6).
Наистина ли е чак такова дърво този мотор ? Четох теми и теми и все хвалят тука М40 като по-пъргав, а М10 го наричат "москвичовия" :confused:

Едно евентуално премахване на гърнета отдолу и отпушване на крайното гърне, с филтър без фар и стръгнат маховик дават ли ефект ? Заваряване на дифа ?

И последния ми най-малоумен може би въпрос - наистина ли е чак толкова трудно да се кара кола със задно, ако до сега си карал само коли с предно (като изключим 2 буса) ?

Мерси предварително :)

начи аз имам две пред гаража една с 4 врати с м10б18 инжекция и една карбуратор с две врати като каране бурзо се свикваи както каза единия колега после е гаднои да се качш на предното :D относно заварения диф научи се да я пързаляш поне малко с отворения и после го заваряваи аз така направих :) иначе м10б18 има една опция се пипва малко компа да на няма прекусвач и се развурта моита лично сум я виждал в разходомера на 22 разход за вървене не очакваи да бяга като 320 но е доволно за първо време и е идиото устоичиф мотора нема равен :)

С тези високи обороти внимавай с кобилиците обаче. :D
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook