Проверка на масло - дискусия....

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Мнение от Valado » 04 Сеп 2009, 1:29

Страхотна тема се заформи колеги, само така :yes:

в общи линии това което аз разбрах е, че при:
1. Студен Двигател:
- маслото се е стекло в картера (щеката показва по-голямо количество).
- маслото се е свило (по ниска температура = по малък обем).

2. Топъл Двигател:
- маслото е по двигателя (щеката показва по-малко количество).
- маслото се е раширило (по-висока температура = по-голям обем).

Моята лична практика показва, че промяната на обема на маслото играе доста по-малка
роля от колкото дали маслото е в картера или "нагоре" по двигателя, защото при студен
двигател маслото ми е точно на максимума, а след проверка по книжка (топъл двигател +
5 мин. загасен за да се стече) е посредата между минимума и максимума.

По темата кое достига работна температура по-бързо, маслото или охладителната течност
все още не съм достатъчно компетентен да изкажа каквото и да е мнение, но след
прочетеното мисля, че и двамата колеги имат право, просто работните температури на
двата флуида са различни и затова се получава разликата във времето на достигане на
температурата, както каза един от колегите ако работната температура на охладителната
течност е 90 градуса, а на маслото 120 примерно, и охладителната течност след 7-8 минути
е на 90 градуса, то маслото е на 90-100, но не е на 120, което е неговата работна температура.

Не твърдя, че съм прав просто така си обяснявам всичко написано ...

Поздрави... :have one:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 04 Сеп 2009, 11:04

По темата кое достига работна температура по-бързо, маслото или охладителната течност.....,

нека колегите с М-ки да се изкажат, те имат уреди на таблото и за двете температури.

ПС. Моето лично убеждение, е че маслото загрява по-бавно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Мнение от IvaN66 » 04 Сеп 2009, 18:21

И изстива по-бавно :).Има водни и маслени радиатори за битови нужди,та маслените загряват по-бавно,но и задържат за по-дълго време приетата топлинна енергия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 04 Сеп 2009, 18:38

kriso85 написа:
unikalen88 написа:луд и тем подобни,ако ми каже с 200 грама повече кво ще стане на колата ще го почерпа

Ти наистина ли мислиш, че 200 гр. масло НАД МАКСИМУМА е полезно за колата :roll: и няма проблем :?:
Когато маслото е повече от необходимото , то започва да си търси път да избие от някъде - и резултата е избиване на някоя малка гарнитурка, уплънение или нещо от сорта. Още повече , когато маслото е в повече започва да го гори и т.н. абе доста неща можеш да скапеш от масло
над максимума
А относно бързото смазване на мотора, когато маслото е повече :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Освен ако не пълниш двигателя до капачката с малсо ( :help: ) не виждам друга идея . Когато колата е спряла маслото си е в картера цялото и при старт се подкачва от маслената помпа. Ако ДВГ ти е наред (маслените пътища са добре), маслото е подходящо за колата,климата и е качествено (не му е минал срока на годност, не са пресрочни километрите за смяна и т.н.) то си смазва относително бързо триещите се повърхности.
Още повече маслото си има МИН и МАХ на щеката за проверка. Дръжте го някъде по-средата за да ви е мирна главата ;)
ПП: и за да ти отговоря колега @уникален - по-добре 200 гр. под МАКСа , от колкото 200 гр. НАД МАКСИМУМА , при количеството масло в ДВГ принципа на Мечо Пух ("колкото повече, толкова повече") е неприложим

колега ти сигорен ли си че 200 грама ако е повече ще стане над-максимума.с една дум аако си на средата и долееш 200 грама ще стане над максимума така е по тжвоите думи,а колегата каза че има 1 митър между минимум и максимум.няма да споря повече но 1.5 година карам и все така го проверявам ,и нито капка е изгорила нито лампи за доливане нито нищо и все така ще го гледам,а вие си пишете теми-помощ лампата свети 10 секунди след палене или жълтата лампа не гасне или,надува през щеката или капачката
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 06 Сеп 2009, 10:27

Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!??? :twisted:
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!? :bcry:
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?
Изображение
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Сеп 2009, 10:58

titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!??? :twisted:
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!? :bcry:
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?
Изображение


Това май показва, че маслото ти е на средата... Това на студен мотор ли е?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 06 Сеп 2009, 11:06

Zagy написа:
titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума и то след като запалих, изчаках 15-20 мин.и го проверих!???Нали уж и по книжка си го дават 6.5л.за М52B20, сега май ще трябва да източа малко, а!??? :twisted:
Що не си гледах нивото по щеката, ами сиипвам ли сипвам.....!? :bcry:
В момента ми е на червената чертичка(снимката), а трябва да е на зелената, нали така!?
Изображение


Това май показва, че маслото ти е на средата... Това на студен мотор ли е?
На топъл, след като изчаках 15-20 мин да се стече.Нали средата между мин.и макс. е зелената черта!? :uups:


Edit: Мдаа, ще трябва да източа малко :twisted: : http://www.bmw325i.net/maint_oil_level.shtml Защо по дяволите по каталог му дават 6.5 л. като трябва 6 л.!??? :roll:
Последна промяна titto на 06 Сеп 2009, 11:41, променена общо 1 път
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 06 Сеп 2009, 11:38

titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума


Ако не бъркам ти си с 2.0 мотор ...дизел...4 цилиндъра.
Не знам къде си видял да пише 6.5 литра...
А не съм чул никъде такова нещо - мотора хваща 5.5 литра, не 6.5 литра...

Всъщност може и 7 да хване...въпроса е, че по каталожни данни го дават 5.5 литра.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 06 Сеп 2009, 11:42

Dimitroff написа:
titto написа:Колеги, вчера смених маслото, сипах 6.5л. и останах много учуден от факта, че на щеката нивото показваше над максимума


Ако не бъркам ти си с 2.0 мотор ...дизел...4 цилиндъра.
Не знам къде си видял да пише 6.5 литра...
А не съм чул никъде такова нещо - мотора хваща 5.5 литра, не 6.5 литра...

Всъщност може и 7 да хване...въпроса е, че по каталожни данни го дават 5.5 литра.
Бензин-M52B20TU
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 06 Сеп 2009, 11:42

Да, средата е между мин и макс, и маслото трябва да ти е максимум на макс...логично ;)
Разликата между мин и макс на щеката е точно 1л., така че май си попрепълнил с масло.
И как 6,5л. Откъде тая голяма разлика с по-малките двигатели?
На моята е 5л маслото точно, даже по-малко, а е 1995 куб. см.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 06 Сеп 2009, 11:56

Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 29.05.2006
Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
Пол: Мъж
Кара: 330xdА
Детайли за колата: Става все още.

Мнение от ангелски » 06 Сеп 2009, 12:09

Здравейте колеги, по спора кое се загрява по бързо маслото или антифриза, ще Ви кажа какво направих.
Колата беше оставена цяла нощ и на сутринта я запалих изчаках да достигне до работната си температура 12 чеса / без да се форсира на празен ход/ изгасих я и източих маслото.
Резолтата: Маслото беще по студено на допир. С едната ръка пипах маркучите с другата изтичащото масло, естествено бях с ръкавици.
Успех на всички.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 06 Сеп 2009, 12:16

ангелски написа:Здравейте колеги, по спора кое се загрява по бързо маслото или антифриза, ще Ви кажа какво направих.
Колата беше оставена цяла нощ и на сутринта я запалих изчаках да достигне до работната си температура 12 чеса / без да се форсира на празен ход/ изгасих я и източих маслото.
Резолтата: Маслото беще по студено на допир. С едната ръка пипах маркучите с другата изтичащото масло, естествено бях с ръкавици.
Успех на всички.
Това нали не го направи само заради темата!? :mhihi:
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 06 Сеп 2009, 12:23

titto написа:http://www.dtbmw.com/tips/Engine_Oil_Chart2.pdf


Струва ми се, че тук всичко е завишено. 6.5л е много за М52.
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 06 Сеп 2009, 12:30

6.5л беше още при М50В20
нормално е да е толкова и при М52

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook