Тампони на стабилизиращите щанги

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Тампони на стабилизиращите щанги

Мнение от bmw_n00b » 03 Сеп 2009, 21:32

Въпросът ми е някой сменял ли ги е и дали е установил някакво подобрение впоследствие. Забелязах, че моите са много меки особено задните. Дано да има някой, който ги е сменил само тях, а не и половината предница/задница, та да изкаже обективно мнение. Благодаря!

ПП Знам за PоwerFlex и т.н. Мисълта ми е дали "пресни" тампончета ще окажат някакво влияние върху леко клатещия се кораб в момента. Амортисьори, тампони на предни носачи, биалетки са сменени. Луфтове няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 03 Сеп 2009, 21:54

Ако са за смяна тропа като караш по гаден път, павета чакъл от тях на ниска скорост, на висока не можеш да ги усетиш. Чукането е остро, аз ги бях набелязал на моята, обаче се оказа при мен от накладки

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 03 Сеп 2009, 22:07

Ми работата е точно там, че ми се чува някакво тропане, но е много глухо, все едно от амортисьор, но не е, защото като я клатиха на теста за амортисьори нищо не се чуваше. Амортисьорите са в граници съгласно теста. А тропането идва точно по неравни улици при ниска скорост, когато колелата в най-голяма амплитуда, примерно от едната страна вдлъбнато на паважа, от другата изпъкнало :mhihi: :mhihi: :mhihi: често срещано явление по нашия ландшафт. При преминаване през легнали полицаи няма нищо. С други думи точно, когато щангите са под най-голям стрес. Не са накладки, спирачни апарати или камъчета между предпазителите на дисковете. Не дрънчи на тенекия, личи че има нещо гумено намесено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 03 Сеп 2009, 22:12

bmw_n00b написа: С други думи точно, когато щангите са под най-голям стрес.


точно, но това се появява и от амортисьори - мъртъв ход. наистина много трудно се определя от кое заради това натоварване, което трудно се симулира. Тампоните няма да са много скъпи изтрамбушвай ги

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 03 Сеп 2009, 22:14

Мда :mhihi: ... и моята идея е такава. Ще започна с тампоните и ще докладвам за резултати ;)


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 03 Сеп 2009, 23:53

Колеги точно по същия начин беше и при мен! Като карам с ниска скорост по големи неравности и се усещаха големи лувтове в предницата. Всичко си беше наред няколко пъти я преглеждах обстойно- всичко беше здраво амортисйори, носачи.
Накрая реших да видя какъв ше е ефекта ако сменя тампоните на стаб щангата, не че имаха голям луфт но ми се струваше че е от тях. След като ги смених нещата се промениха коренно сега кораба е стегнат и минава плътно през неравностите. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Мнение от kotak » 04 Сеп 2009, 0:01

добре де колеги,къде са тези тампони на РЕАЛ.ОЕМ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 04 Сеп 2009, 0:15

dbanchev написа:Колеги точно по същия начин беше и при мен! Като карам с ниска скорост по големи неравности и се усещаха големи лувтове в предницата. Всичко си беше наред няколко пъти я преглеждах обстойно- всичко беше здраво амортисйори, носачи.
Накрая реших да видя какъв ше е ефекта ако сменя тампоните на стаб щангата, не че имаха голям луфт но ми се струваше че е от тях. След като ги смених нещата се промениха коренно сега кораба е стегнат и минава плътно през неравностите. :)


:bowdown: :bowdown: :bowdown: тенкю, колега!!! Ако може да допълниш и каква марка си сложил... цена нямаш :D

@ kotak - Ей ги предни, ей ги задни ;)
Последна промяна bmw_n00b на 04 Сеп 2009, 0:25, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 525DA
Мечтае да кара: E60 530XD
Детайли за колата: Edition Lifestyle

Мнение от kotak » 04 Сеп 2009, 0:25

благодаря,колега!При мен симптомите са същите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 04 Сеп 2009, 0:58

момчета аз карам Е36 и имам същите симптоми, при леко каране по неравен път се чува твърдо глухо тропкане отдолу, в сервиза тестваха шарнири биалетки тампони и т.н. и казаха че всичко е наред :shock: остана тези тампончета на щангата да са :D сори че ви се меся в раздела с моята Е36-ца но нали затова сме колеги :)
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 04 Сеп 2009, 9:24

Колкото повече колеги се намесят, толкова по-добре :mhihi: Все са щанги и тампони, дали ще е е39, е34, е36... По-другата седмица ще влизам в бокса и ще сменя предни и задни. Някой ако ме изпревари да дава данни за статистиката 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 04 Сеп 2009, 10:14

И някой като смени да пише и цените какви са-предни и задни.А как става смяната,трудоемко ли е?Някъде бях чел че е доста трудна смяната.Или се бъркам? :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 10 Сеп 2009, 17:17

Днес смених предните тампони, щото задни нямаше. Никога не били сменяли задни в сервиза :roll: 2х33,50 + 20 труд = 87 лв. Старите бяха доста разширени и вътре, където контактуват с щангата бяха станали порести. Имаше ръжда по щангата, която трябваше да се поизстърже. Това е нормално след като са разширени и има възможност да влиза прах и влага. Определено потропването изчезна :yes: Днес карах само градско и околовръстно (до 100 км/ч) и ми се струва, че осезаемо се уравновеси колата при безконечните камшични разклащания по нашите пътища. Все едно съм с нови амортисьори.

На шофьорската страна се сменя много лесно тампона. От другата е по-кофти, щото има една предпазна ламаринка за ауспуха, която трябва да се демонтира. Но за 20 кинта не си заслужава човек да се мъчи. Процедурата се извърши в Найси Кар при Илиан :yes:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 10 Сеп 2009, 17:42

Самата смяна не е никак трудна, стига да знаеш от коя страна се държи отвертката. Тампоните не са труднодостъпни, не се сменят трудно - само трябва да вдигнете колата. Един съвет - вземете си полиуретанови тампони, практически вечни са.
Si non confectus, non reficiat.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook