Проверка на масло - дискусия....
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
57 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Спорете колеги - интересно ни е.
А за маслото и раб. температура - логиката за топлото масло е, че маслото трябва да е в точното количество при загрял двигател. Маслото има топлинно разширение и като се загрее увеличава обема си. Я си представете, че сте го наблъскали догоре с масло. Ми като загрее къде ще отиде излишъка?
....бе кво да ви кажа - не откриваме топлата вода май...
А за маслото и раб. температура - логиката за топлото масло е, че маслото трябва да е в точното количество при загрял двигател. Маслото има топлинно разширение и като се загрее увеличава обема си. Я си представете, че сте го наблъскали догоре с масло. Ми като загрее къде ще отиде излишъка?
....бе кво да ви кажа - не откриваме топлата вода май...

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Колега Заги, имаш напредък! Правилно си се ориентирал в разсъжденията си, но почти.
Когато говориш за температукни коефициенти, предполагам имаш предвид и тези на топлоотдаване и топлопоглъщане. Последните, освен че зависят от понетието "вискозитет", се влияят в мого силна степен и от понятията полщ и маса.
Айде малко по-накратко, че аман от дисертанти
. Маслото, в М47N примерно, е 5,5 л., антифриза - 9,3 л. От последния не повече от 6 л., че дори и по-малко, се намират в малкия кръг. Масления филм го забрави като факотр. Сравни мислено от каква площ поглъщат топлина двата флуида, къде се движат и как си "менкат" топлината?
Съгласен съм, че маслото би се загряло по-бързо при равни други условия, но на практика техническите решения променят нещата.
Антифриза поглъща топлина от площ многократно по-голяма в сравнение с маслото, като допълнително поглъща и топлина от последното чрез oil-to water heat exchanger, който е до масления филтър. Т.е. в двигателя антифриза първо подгрява маслото след старта на студен двигате и после го охлажда и поддържа в оптимална температура не само чрез топлообменника но и през целия блок на двигателя.
На следващо място дебита на антифриза е в пъти по-голям от този на маслото, независимо че маслото се нагнетява до по-висока степен.
Помисли иза друго. Какво би станало с едно масло ако се "изпича" при висока температура при всеки старт на двигателя? Май по- често ще сменяш мало от колкото да зареждаш гориво.
Така, че напрактика маслото в ДВГ се загрява по-бавно от антифриза. А! Като написах "антифриз" се сетих, че има малко по-ралични свойства от водата

Когато говориш за температукни коефициенти, предполагам имаш предвид и тези на топлоотдаване и топлопоглъщане. Последните, освен че зависят от понетието "вискозитет", се влияят в мого силна степен и от понятията полщ и маса.
Айде малко по-накратко, че аман от дисертанти

Съгласен съм, че маслото би се загряло по-бързо при равни други условия, но на практика техническите решения променят нещата.
Антифриза поглъща топлина от площ многократно по-голяма в сравнение с маслото, като допълнително поглъща и топлина от последното чрез oil-to water heat exchanger, който е до масления филтър. Т.е. в двигателя антифриза първо подгрява маслото след старта на студен двигате и после го охлажда и поддържа в оптимална температура не само чрез топлообменника но и през целия блок на двигателя.
На следващо място дебита на антифриза е в пъти по-голям от този на маслото, независимо че маслото се нагнетява до по-висока степен.
Помисли иза друго. Какво би станало с едно масло ако се "изпича" при висока температура при всеки старт на двигателя? Май по- често ще сменяш мало от колкото да зареждаш гориво.
Така, че напрактика маслото в ДВГ се загрява по-бавно от антифриза. А! Като написах "антифриз" се сетих, че има малко по-ралични свойства от водата

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
nik4o_83 написа:Спорете колеги - интересно ни е.
А за маслото и раб. температура - логиката за топлото масло е, че маслото трябва да е в точното количество при загрял двигател. Маслото има топлинно разширение и като се загрее увеличава обема си. Я си представете, че сте го наблъскали догоре с масло. Ми като загрее къде ще отиде излишъка?
....бе кво да ви кажа - не откриваме топлата вода май...

ИМЕННО! Швабите са си изчислили добре всичко по двигателя, щото се ползва по доста по-различен начин от този на Трабант. И всяко допълнително създадено налягане в системиете на двигателя води до главоболоие и изтъняване на джоба!






- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Аз съм май без никакво техническо образование, но все си мисля, че имам техническо мислене. Първо да поясня, че съвсем не си мисля, че всъм наясно с цялостната система на охлаждане и кое първо се загрява, но да споделя и аз нещочко.
1) Ако маслото е 5л, а охлаждащата течност 9л - по-малкия обем се загрява по-бързо
2) oil-to water heat exchanger (така както е написано не знам защо ме навежда на мисълта, че маслото отдава температура на водата - т.е. маслото е по-горещо о топлоотдава, а водата по-хладна и топлоприема)
3) освен работния обем имайте предвид и работното място - останал съм с впечатлението, че маслото е по-близо до горивната камера, отколкото водата, т.е. по-близо до източника на температура
4) колкото до капацитет на топлоприемане, степен на топлообмен, температура на завиране, работна температура и т.н. мога само да гадая
Затова не смея да твърдя, кое по-бързо се нагрява до работната си температура, но допускам, че са различни. На охлаждащата течност предполагам е около 90 градуса, а за маслото не знам - може би 120??? В този случай може да се допусне, че водата се загрява по-бързо до работната си температура, но е възможно и да е обратното.
И понеже въобще не съм наясно, няма и да влизам в спор с вас заради самия спор - просто ще чакам с интерес да науча още нещо интересно.
1) Ако маслото е 5л, а охлаждащата течност 9л - по-малкия обем се загрява по-бързо
2) oil-to water heat exchanger (така както е написано не знам защо ме навежда на мисълта, че маслото отдава температура на водата - т.е. маслото е по-горещо о топлоотдава, а водата по-хладна и топлоприема)
3) освен работния обем имайте предвид и работното място - останал съм с впечатлението, че маслото е по-близо до горивната камера, отколкото водата, т.е. по-близо до източника на температура
4) колкото до капацитет на топлоприемане, степен на топлообмен, температура на завиране, работна температура и т.н. мога само да гадая
Затова не смея да твърдя, кое по-бързо се нагрява до работната си температура, но допускам, че са различни. На охлаждащата течност предполагам е около 90 градуса, а за маслото не знам - може би 120??? В този случай може да се допусне, че водата се загрява по-бързо до работната си температура, но е възможно и да е обратното.
И понеже въобще не съм наясно, няма и да влизам в спор с вас заради самия спор - просто ще чакам с интерес да науча още нещо интересно.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
А защо подяволите ги мислите всички тия неща, температурни коефициенти, разширяемост на маслото и не знам си кви тъпотии. Той Гюнтер не е толко тъп, че да го напише грешно, все пак тоя дето го е правил тоя двигател е казал кога да се мери маслото.
Не си губете времето с размишления върху открити и написани неща отдавна.
Не си губете времето с размишления върху открити и написани неща отдавна.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Sharo написа:А защо подяволите ги мислите всички тия неща, температурни коефициенти, разширяемост на маслото и не знам си кви тъпотии. Той Гюнтер не е толко тъп, че да го напише грешно, все пак тоя дето го е правил тоя двигател е казал кога да се мери маслото.
Не си губете времето с размишления върху открити и написани неща отдавна.
Никой не коментира умствения капацитет на Гюнтер, колега. Просто се опитваме да разберем защо е така

А сега по темата - колегата zmeyan мисли като мен - и аз си зададох такива въпроси, отговорите ми се сториха логични. Затова и аз мисля, че маслото се загрява по-бързо, отколкото охл. течност. Относно площта на поглъщане, дали едни водни пътища в блока и главата имат по-голяма площ, отколкото маслото, което директно облива всичката карантия в главата, също така биели, валове, лагери и какво ли още не... А за изпичането - нали затова си купуваме хубаво масло, за да минимизираме ефекта на опичане на граничните слоеве по двигателя. Но такова изпичане винаги има, колкото и да се стараят конструктивно и технологично да го избягнат. Масления филм не трябва да се пренебрегва, нали затова е там - да го има.
Хубава темичка се получава, айде и други да се включват

Последна промяна Zagy на 04 Сеп 2009, 9:34, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
А работната температура на маслото, каква е
Не мисля, че е 90 градуса
Още повече не забравяйте наличието на охладителната система (малък, голям кръг и т.н. термостат) - тя е направена така за да може в най-кратки срокове двигателят да достигне раб. температура и после да я поддържа без да прегрява, изстива и т.н.
Аз технически познания нямам по ДВГ , но споделям опит който съм чул, прочел и що-годе спазвам .... Не претендирам, че е правилно... но колкото повече изчакваме преди натоварването на двигателя до краен предел, толкова по-добре за него...
ПП: "малко" се отклонихме от темата за нивото на маслото .....


Още повече не забравяйте наличието на охладителната система (малък, голям кръг и т.н. термостат) - тя е направена така за да може в най-кратки срокове двигателят да достигне раб. температура и после да я поддържа без да прегрява, изстива и т.н.
Аз технически познания нямам по ДВГ , но споделям опит който съм чул, прочел и що-годе спазвам .... Не претендирам, че е правилно... но колкото повече изчакваме преди натоварването на двигателя до краен предел, толкова по-добре за него...
ПП: "малко" се отклонихме от темата за нивото на маслото .....

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
ами малко ако помислите ще таразберете че несте прави,ами като е достигнала температурата и маслото е точно,на другия ден колата като изтине маслото е по-малко от колкото трябва и докато загре е колата,кво правим,се едно да караш без масло,имах преди това мерцедес и тои като го запаля и ми сигнализираше че трябва да му долея 200-300 мл.след като загре е се изтриваше грешката и нямаше нужда от доливане,след смяна на маслото казах да му долеят повече,и проблема изчезна,след това 1 година не е святкала нито веднаж,така че колата беше ц220 и ако пък маслото е много пак сигнализира но никога вече не видиах грешка за масло била по малко или повече маслото,така че аз сам за себе си зная че се гледа масло на студен двигател а ако е повече с 200 грама няма проблем,а не колегата да ми слага икони че съм луд и тем подобни,ако ми каже с 200 грама повече кво ще стане на колата ще го почерпа

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
unikalen88 написа:луд и тем подобни,ако ми каже с 200 грама повече кво ще стане на колата ще го почерпа
Ти наистина ли мислиш, че 200 гр. масло НАД МАКСИМУМА е полезно за колата


Когато маслото е повече от необходимото , то започва да си търси път да избие от някъде - и резултата е избиване на някоя малка гарнитурка, уплънение или нещо от сорта. Още повече , когато маслото е в повече започва да го гори и т.н. абе доста неща можеш да скапеш от масло
над максимума
А относно бързото смазване на мотора, когато маслото е повече






Още повече маслото си има МИН и МАХ на щеката за проверка. Дръжте го някъде по-средата за да ви е мирна главата

ПП: и за да ти отговоря колега @уникален - по-добре 200 гр. под МАКСа , от колкото 200 гр. НАД МАКСИМУМА , при количеството масло в ДВГ принципа на Мечо Пух ("колкото повече, толкова повече") е неприложим
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Ами помисли логично като е изчислен обема на двигателя до милилитъра, къде ще го дене това масло - по генерация, катализатор и т.н., ако приемем че въобще стигне дотам.
Toва е абсолютно същото като с гумите. Карани гуми не се мерят. Мери им се налягането студени - когато въздухът не е разширен. Защото една студена гума на 2,8 бара, като се загрее се качва на 4.
Препоръчителните методи за мерене са написани според това как е изчислен даденият компонент. Ако оптималният момент за мерене е в работна температура - то така трябва да се измери, защото за такъв момент е предписано даденото количество.
Всеки гледа маслото както иска. Аз го гледам както немеца е казал да се гледа, не прилагам техниките от 80та година.
Toва е абсолютно същото като с гумите. Карани гуми не се мерят. Мери им се налягането студени - когато въздухът не е разширен. Защото една студена гума на 2,8 бара, като се загрее се качва на 4.
Препоръчителните методи за мерене са написани според това как е изчислен даденият компонент. Ако оптималният момент за мерене е в работна температура - то така трябва да се измери, защото за такъв момент е предписано даденото количество.
Всеки гледа маслото както иска. Аз го гледам както немеца е казал да се гледа, не прилагам техниките от 80та година.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Аз пък ще ви кажа - на студено горе долу по средана на мин и макс. Като е топло е почти на макс. Нищо повече - и яко газ....
Колега unikalen88,
Ако маслото ти е било около минимума е нормално като изстине да ти падне под това ниво и да ти светка по таблото. Някъде бях чел, че разликата от мин до макс е по-малко от 0.5л. Така, че 200мл. както могат да са в повече и да ти избива от капачката, така и може да не ти достигат и да ти светкат лампите.
Извод - 200мл. масло са както много малко, така и предостатъчно.
Колега unikalen88,
Ако маслото ти е било около минимума е нормално като изстине да ти падне под това ниво и да ти светка по таблото. Някъде бях чел, че разликата от мин до макс е по-малко от 0.5л. Така, че 200мл. както могат да са в повече и да ти избива от капачката, така и може да не ти достигат и да ти светкат лампите.
Извод - 200мл. масло са както много малко, така и предостатъчно.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
nik4o_83 написа:Аз пък ще ви кажа - на студено горе долу по средана на мин и макс. Като е топло е почти на макс. Нищо повече - и яко газ....
Колега unikalen88,
Ако маслото ти е било около минимума е нормално като изстине да ти падне под това ниво и да ти светка по таблото. Някъде бях чел, че разликата от мин до макс е по-малко от 0.5л. Така, че 200мл. както могат да са в повече и да ти избива от капачката, така и може да не ти достигат и да ти светкат лампите.
Извод - 200мл. масло са както много малко, така и предостатъчно.
Разликата от мин до макс е литър. Поне при нашите коли.
Si non confectus, non reficiat.
- kmet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 7.03.2004
- Местоположение: общ.Трявна гр.Плачковци
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318d
- Мечтае да кара: всички от марката БМВ
Здравейте.Аз разсъждавам от гледна точка на моята кола 318д.Ако пише да се мери при топъл двигател, немците са го сметнали.Писах, че на моята кола лампата за маслото свети 2-3 сек след запалване и тогава изгасва Казаха, че е защото се отича маслото от филтъра и магистралите /било нормално/.Ако пише да меря на топъл мотор трябва тогава, защото маслото ще слезе в картера и ще покаже повече,ако изчакам по дълго време или докато изтине мотора .Ако пише студен мотор значи е предвидено това отичане.
izviniavam se za 6lokavicata, ama ne sam v BG (admina ako iska - da trie posta)
meri se na topal dvigatel (kakto si pise v instrukciata) zastoto pri razrabotkata i testovete na dvigatelia taka se praviat smetkite.
ne propuskaite tova koeto pise - 5 minuti SLED gasene na dvigatela (tova e dostatachno vreme)
mita za merene pri studen e ot vremeto na LADA/MOSKVICH
pravi sa kolegite koito pisat che moze da se slaga maslo malko NAD maksimuma.
moze. ima oste malko tolerans. no niama osoben smisal... i v granicite da e si stiga.
meri se na topal dvigatel (kakto si pise v instrukciata) zastoto pri razrabotkata i testovete na dvigatelia taka se praviat smetkite.
ne propuskaite tova koeto pise - 5 minuti SLED gasene na dvigatela (tova e dostatachno vreme)
mita za merene pri studen e ot vremeto na LADA/MOSKVICH
pravi sa kolegite koito pisat che moze da se slaga maslo malko NAD maksimuma.
moze. ima oste malko tolerans. no niama osoben smisal... i v granicite da e si stiga.
57 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани