Проверка на масло - дискусия....
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Проверка на масло - дискусия....
Здравейте колеги попаднах на нещо, което доста ме учуди:
кога се проверява маслото на автомобила при топъл или
студен двигател, може и да е мое невежество, но аз знаех, че
трябва да е студен.
а, не да е в работна температура и да е постоял 5 минути
загасен да се стече маслото .....
кога се проверява маслото на автомобила при топъл или
студен двигател, може и да е мое невежество, но аз знаех, че
трябва да е студен.

а, не да е в работна температура и да е постоял 5 минути
загасен да се стече маслото .....

- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
наи добре преди да се прибереш я остави на равно и сутринта преди да я запалиш го виж
новият ми номер: 0877787835
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Единствената причина, поради което може да са го написали е, че при топъл двигател маслото е много по-течно и бързичко се стича в картера.
Si non confectus, non reficiat.
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Archangel написа:Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.
колега точно обратното е ,маслото като е студено е по-малко и ако е точно на студен двигател си е добре,на топъл двигател маслото винаги ще е повече а с 100-200 грама да е повече не пречи на колата,така че масло се проверява само на студен двигател

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
unikalen88 написа:Archangel написа:Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.
колега точно обратното е ,маслото като е студено е по-малко и ако е точно на студен двигател си е добре,на топъл двигател маслото винаги ще е повече а с 100-200 грама да е повече не пречи на колата,така че масло се проверява само на студен двигател
Абе като га заразпъвате тези стари спомени от времето на Жигулитата и Москвиите ....

Колега Уникален, прочети внимателно какво е написано в заграденото в червено каре в първия пост. В т.2 пише:
"2. Изключете двигателя, който трябва да бъде в неговата РАБОТНА температура. ....."
200 грама в повече не били от значение

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Не е написано просто така в книжката.... Маслото се проверява , когато е в работна температура
И ако искате да сте съвсем педантични - маслото достига работната си температура малко по-късно от охл. течност. Затова проверявайте маслото след като сте карали определено време, а не да гледате стрелката на Т да застане на позиция 12 ч. (трябва още време маслото да загрее).
Също така е хубаво да знаете точно колко масло ви побира двигателя, така ще се предпазите от препълване и доста неприятни проблеми (примерно избиване на някоя малка смотана гарнитура набутана на най-гадното място)
И ако искате да сте съвсем педантични - маслото достига работната си температура малко по-късно от охл. течност. Затова проверявайте маслото след като сте карали определено време, а не да гледате стрелката на Т да застане на позиция 12 ч. (трябва още време маслото да загрее).
Също така е хубаво да знаете точно колко масло ви побира двигателя, така ще се предпазите от препълване и доста неприятни проблеми (примерно избиване на някоя малка смотана гарнитура набутана на най-гадното място)

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
kriso85 написа:...маслото достига работната си температура малко по-късно от охл. течност...
Тука хич не съм съгласен, колега. Ако си чел устройство на ДВГ ще знаеш, че маслото охлажда доста повече, отколкото охл. течност... оттук логично маслото загрява преди охл. течност. То е в директен контакт с горивната камера, горивния процес и триещите се повърхности - няма начин да загрява по-късно.
Si non confectus, non reficiat.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Колега, без лоши чувства, но говориш малко несериозни неща. Почети още малко за ДВГ-тата и малко от физиката и ще стигнеш до верния извод.
Все пак един жокер като за начало:
Каква е повърхността и масата на минаващото през цилиндровата глава масло за еденица време и колко пъти по-малко са те от тези на охлаждащата течност?
Успех!
Все пак един жокер като за начало:
Каква е повърхността и масата на минаващото през цилиндровата глава масло за еденица време и колко пъти по-малко са те от тези на охлаждащата течност?
Успех!
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
pazokolarov написа:Колега, без лоши чувства, но говориш малко несериозни неща.
В спора се ражда истината

Един контравъпрос - знаеш ли какъв е температурния коефициент (единица енергия, нужна на единица обем флуид да промени температурата си с единица) на маслото и на охл. течност? И какви са загубите по трасето горивен процес-маслен филм-бутална риза-материал на главата-охл. течност?
А и през главата минава бая масло...
Si non confectus, non reficiat.
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
масло
Ето сега стана интересно,получи се сблъсък на 2 интелекта с подобен потенциал и сериозни технически познания,осланящи се на лични обеждения.Да видим кой ще успее да убеди другия в противното 

- Stoyan7777
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 776
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Детройт, София
не съм съгласен с Zagy...
охладителната течност ще достигне х темепература,
преди маслото ти да е достигнала същата х Т, независимо
от дебелината на маслото ти!
Имаше един сайт, който даже сравняваше по скала,
кое масло кога достига определена температура и
това всичкото е сравнено с времето на охл. течност.
Там ясно си личеше кое загрява по-бързо, но не мога
да се сетя кой беше сайта...
охладителната течност ще достигне х темепература,
преди маслото ти да е достигнала същата х Т, независимо
от дебелината на маслото ти!
Имаше един сайт, който даже сравняваше по скала,
кое масло кога достига определена температура и
това всичкото е сравнено с времето на охл. течност.
Там ясно си личеше кое загрява по-бързо, но не мога
да се сетя кой беше сайта...

57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани