Проверка на масло - дискусия....

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Проверка на масло - дискусия....

Мнение от Valado » 02 Сеп 2009, 18:43

Здравейте колеги попаднах на нещо, което доста ме учуди:

кога се проверява маслото на автомобила при топъл или
студен двигател, може и да е мое невежество, но аз знаех, че
трябва да е студен.


Изображение

а, не да е в работна температура и да е постоял 5 минути
загасен да се стече маслото .....
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Мнение от marto853. » 02 Сеп 2009, 18:53

наи добре преди да се прибереш я остави на равно и сутринта преди да я запалиш го виж
новият ми номер: 0877787835

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Мнение от Valado » 02 Сеп 2009, 19:17

твоето мнение значи колега е като това, което знаех аз (при студен
двиг.), искам да обсъдим всички дали има причина от BMW да са
написали, че трябва да е в работна температура ....
нека хората, които са по-навътре в техническата страна на
нещата да кажат какво мислят :paranoid:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 02 Сеп 2009, 19:35

Единствената причина, поради което може да са го написали е, че при топъл двигател маслото е много по-течно и бързичко се стича в картера.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Мнение от Archangel » 02 Сеп 2009, 20:15

Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 02 Сеп 2009, 20:26

Archangel написа:Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.

колега точно обратното е ,маслото като е студено е по-малко и ако е точно на студен двигател си е добре,на топъл двигател маслото винаги ще е повече а с 100-200 грама да е повече не пречи на колата,така че масло се проверява само на студен двигател
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2009, 21:19

unikalen88 написа:
Archangel написа:Проверява се както е по книжката. Не си прави експерименти на студен двигател, защото като долееш повече можеш да си докараш ядове. Маслото също подобно на антифриза подлежи на някакво(не голямо) разширяване при работна температура, затова е и написано така в упътването.
На студен двигател цялото масло се е стекло и количеството на пръчката може да изглежда достатъчно. Но когато запалиш колата и се качи масло по двигателя реалното количество спада много и може да ти светне датчика.

колега точно обратното е ,маслото като е студено е по-малко и ако е точно на студен двигател си е добре,на топъл двигател маслото винаги ще е повече а с 100-200 грама да е повече не пречи на колата,така че масло се проверява само на студен двигател

Абе като га заразпъвате тези стари спомени от времето на Жигулитата и Москвиите .... :nono: Уникало !
Колега Уникален, прочети внимателно какво е написано в заграденото в червено каре в първия пост. В т.2 пише:
"2. Изключете двигателя, който трябва да бъде в неговата РАБОТНА температура. ....."
200 грама в повече не били от значение :kuku: И после БМВ-тата били калпави....
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 02 Сеп 2009, 22:30

Не е написано просто така в книжката.... Маслото се проверява , когато е в работна температура
И ако искате да сте съвсем педантични - маслото достига работната си температура малко по-късно от охл. течност. Затова проверявайте маслото след като сте карали определено време, а не да гледате стрелката на Т да застане на позиция 12 ч. (трябва още време маслото да загрее).
Също така е хубаво да знаете точно колко масло ви побира двигателя, така ще се предпазите от препълване и доста неприятни проблеми (примерно избиване на някоя малка смотана гарнитура набутана на най-гадното място) ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 27.04.2009

Мнение от Valado » 02 Сеп 2009, 22:55

Благодаря за бързите отговори колеги, това беше една полезна
информация, която не знаех :bchug:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 02 Сеп 2009, 23:01

kriso85 написа:...маслото достига работната си температура малко по-късно от охл. течност...


Тука хич не съм съгласен, колега. Ако си чел устройство на ДВГ ще знаеш, че маслото охлажда доста повече, отколкото охл. течност... оттук логично маслото загрява преди охл. течност. То е в директен контакт с горивната камера, горивния процес и триещите се повърхности - няма начин да загрява по-късно.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 02 Сеп 2009, 23:39

Колега, без лоши чувства, но говориш малко несериозни неща. Почети още малко за ДВГ-тата и малко от физиката и ще стигнеш до верния извод.
Все пак един жокер като за начало:
Каква е повърхността и масата на минаващото през цилиндровата глава масло за еденица време и колко пъти по-малко са те от тези на охлаждащата течност?
Успех!
Изображение
ИзображениеИзображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 02 Сеп 2009, 23:56

pazokolarov написа:Колега, без лоши чувства, но говориш малко несериозни неща.


В спора се ражда истината :D

Един контравъпрос - знаеш ли какъв е температурния коефициент (единица енергия, нужна на единица обем флуид да промени температурата си с единица) на маслото и на охл. течност? И какви са загубите по трасето горивен процес-маслен филм-бутална риза-материал на главата-охл. течност?

А и през главата минава бая масло...
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

масло

Мнение от Face » 03 Сеп 2009, 0:30

Ето сега стана интересно,получи се сблъсък на 2 интелекта с подобен потенциал и сериозни технически познания,осланящи се на лични обеждения.Да видим кой ще успее да убеди другия в противното :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 776
Регистриран на: 5.08.2006
Местоположение: Детройт, София

Мнение от Stoyan7777 » 03 Сеп 2009, 4:22

не съм съгласен с Zagy...
охладителната течност ще достигне х темепература,
преди маслото ти да е достигнала същата х Т, независимо
от дебелината на маслото ти!

Имаше един сайт, който даже сравняваше по скала,
кое масло кога достига определена температура и
това всичкото е сравнено с времето на охл. течност.
Там ясно си личеше кое загрява по-бързо, но не мога
да се сетя кой беше сайта...
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 03 Сеп 2009, 7:37

и аз така съм запомнил - маслото достига по-късно работна температура
не знам защо (нямам техническо обяснение) :mhihi:
само ми е останало като принцип, че стрелката за температурата като достигне средата, трябва да изчакам още малко преди да мога да натисна до край

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook