E34 524 тд
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
E34 524 тд
Здравейте,
като прилежен форумджия разрових много стари теми за да намеря информация за този модел на БМВ. За съжаление / нормално/ повечето е за ТДС и относително малко за стария мотор.
Случая е следния:
Предлага ми се БМВ 524тд на добра цена. / колкото първите оферти в mobile.bg да кажем/
Колата е пълен ел. пакет+ климатик. Купена е 1994 от сегашния собственик за 18 000 долара и от тогава е в него. Гледана кола е- редовна смяна на консумативи и каквото е трябвало да се подмени. Изглежда непипано- без удари.
За радост собственика е такъв тип, че се е лишил от подобренията / лепенки, побългаряване, заместване на детайли или части/ абе оригинална визия.
Искам да кажа просто, че колата е гледана и като цяло екземпляра е добър.
Какво ме притеснява:
Сега... ясно ми е- дизел не ми е любимото гориво или тези 115 коня не предполагат каквото и да е агресивно каране и.т.н.
Готов съм да направя компромис с всичко това, но при едно условие.
Инженерно- мнението Ви / тези които са поддържали този мотор/ доколко е уместна такава покупка. Знам, че греят и чупят вал или глава. Това от недобра поддръжка ли е или конструктивен надостатък. Четох, че тъй като главата е доста дълга се получава това прегряване. Доколкото си спомням / имал съм преди години друго БМВ/ това го имаше и при бензиновите като проблем, но там беше в резултат на лоша поддръжка а при мен една смяна на разпръсквача над вала реши проблема.
Просто малко повече информация за експлоатацията на този мотор.
Такава кола има разходи / данъци, каско, обслужване и.т.н./
Дали модела с този мотор дава това което взима като пари в течение на ползването му.
Благодаря за мненията...
като прилежен форумджия разрових много стари теми за да намеря информация за този модел на БМВ. За съжаление / нормално/ повечето е за ТДС и относително малко за стария мотор.
Случая е следния:
Предлага ми се БМВ 524тд на добра цена. / колкото първите оферти в mobile.bg да кажем/
Колата е пълен ел. пакет+ климатик. Купена е 1994 от сегашния собственик за 18 000 долара и от тогава е в него. Гледана кола е- редовна смяна на консумативи и каквото е трябвало да се подмени. Изглежда непипано- без удари.
За радост собственика е такъв тип, че се е лишил от подобренията / лепенки, побългаряване, заместване на детайли или части/ абе оригинална визия.
Искам да кажа просто, че колата е гледана и като цяло екземпляра е добър.
Какво ме притеснява:
Сега... ясно ми е- дизел не ми е любимото гориво или тези 115 коня не предполагат каквото и да е агресивно каране и.т.н.
Готов съм да направя компромис с всичко това, но при едно условие.
Инженерно- мнението Ви / тези които са поддържали този мотор/ доколко е уместна такава покупка. Знам, че греят и чупят вал или глава. Това от недобра поддръжка ли е или конструктивен надостатък. Четох, че тъй като главата е доста дълга се получава това прегряване. Доколкото си спомням / имал съм преди години друго БМВ/ това го имаше и при бензиновите като проблем, но там беше в резултат на лоша поддръжка а при мен една смяна на разпръсквача над вала реши проблема.
Просто малко повече информация за експлоатацията на този мотор.
Такава кола има разходи / данъци, каско, обслужване и.т.н./
Дали модела с този мотор дава това което взима като пари в течение на ползването му.
Благодаря за мненията...
- dancenation
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 630
- Регистриран на: 24.03.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E30 324TD '88
- Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
- Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,
Има много изписано колега..едва ли си прочел всичко аз на 85 % от въпросите си намирам отговор във форума,,,,
относно колата аз имам 3 ка със същия двигател ,,,супер мотор само да е читав...като загреее стават чудеса....иначе всичко по охладителната система трябва да ти е изрядно ...ако всичко е както трябва по колата няма да я пипаш освен масло филтри и свещи на 2 години или там колко се сменят....
но никога на студена не е хубаво да я ръчкаш ч етогава цепи глава...(поне така пише във форума) иначе като разход и аз съм писал с 51 литр 750 км съм изминал като последните 120 км градско
сигурно ще мине над 800 км извън градско ако се кара ,,,извън 7-8 градско 9 до 12 до много но това зависи от десния крак...успех
но ще кажа пак..не си прочел многото теми из форума.....но ако сега имах възможност да избирам щях да си зема бензин ..заради тази глава и гнп тата които правят проблеми .иначе другото е супер и много дърпа туй турбо да..е..ба
относно колата аз имам 3 ка със същия двигател ,,,супер мотор само да е читав...като загреее стават чудеса....иначе всичко по охладителната система трябва да ти е изрядно ...ако всичко е както трябва по колата няма да я пипаш освен масло филтри и свещи на 2 години или там колко се сменят....

сигурно ще мине над 800 км извън градско ако се кара ,,,извън 7-8 градско 9 до 12 до много но това зависи от десния крак...успех
но ще кажа пак..не си прочел многото теми из форума.....но ако сега имах възможност да избирам щях да си зема бензин ..заради тази глава и гнп тата които правят проблеми .иначе другото е супер и много дърпа туй турбо да..е..ба
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
аз съм много доволен от двг-то като вървеж и разход не го жала изобщо повтарям изобщо постоянно се мачка и не само от мен а и от баща ми нищо му няма като ходих към морето ми даде 7л/100км със климатик и го бях го закотвил на 130 с темпомата
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
Толкова ли голям проблем е помпата и главата? Или по скоро е въпрос на поддръжка през годините.
Иначе за газенето- ясно, то и бензин ако го тормозиш започва да прави мизерия.
Единственото, което очаквам от такъв автомобил е да ме превози от точка А до точка Б както аз искам. Няма да си купя старо БМВ дизел за да спортувам "рацинг' с него...
Иначе за газенето- ясно, то и бензин ако го тормозиш започва да прави мизерия.
Единственото, което очаквам от такъв автомобил е да ме превози от точка А до точка Б както аз искам. Няма да си купя старо БМВ дизел за да спортувам "рацинг' с него...
- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
с помпите проблема е по малък отколкото при тдс и главите щото май тоз двигател (за тдс) явно е издънка на бмв(и ся почват да ме ядат)но като цяло ако го караш спокойно поддържаш и гледаш ще те кара където поискаш 

Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
golov_bg написа:с помпите проблема е по малък отколкото при тдс и главите щото май тоз двигател (за тдс) явно е издънка на бмв(и ся почват да ме ядат)но като цяло ако го караш спокойно поддържаш и гледаш ще те кара където поискаш
Колега, много хубаво си го написал.... На 15 - 20 годишна кола.... Я се поразрови из форумите и виж как стоят въпросите и с бензиновите коли - пак на тези 15 -20 годишни коли.... Ако аз си зема такава кола от магазина и я карам... гарантирам ти поне 30 години пробег и незнайно колко хиляди или милиони километри изминати без никакви проблеми. Незнам какво търсите от колиците, но много ми се иска да разбера. Всеки тип и вид двигател си има особенности в потдръжката, всяка фирма, която произвежда двигатели сищо прави своите специални препоръки. Колко в този форум могат "с ръка на сърцето" да кажат, че спазват всички препоръки на производителя? Колко от Вас, когато им светне "инспекшъна" ходят на основен преглед на системите на автомобила? Според мен може би около 1% от всички четящи и пишещи тук (не само в подфорума). Който и каквото да казва, но потдръжката на 1 автомобил от класа на тези които са произведени в периода 1980 - 1998 година си е цифра, която ако не се даде на време започва да се "самовнася" под формата на "тежки" ремонти и много съсипани нерви. Колите пукат глави, бубини горят на поразия, помпи отказват и се чупят, гарнитури "сдават багажа", демпферни съединители се "пръскат" и колите спират..... да изреждам ли още? Кой от вас (тукашните рейсъри) сменя детайл по каталожно разписание? Например спирачни дискове на всеки 20к километри?(пробега не е точен и аз не търся точност а просто пример) Затова неискам да давеам на никого съвети каква кола и какъв модел да си купува. Аз съм на простичкия принцип: ВИЖДАМ, ГРАБВА МИ ОКОТО И СЪРЦЕТО И Е МОЯ!!!
Що се отнася до прославутите ПОМПИ (ГНП-та) на дизелаците, то ще Ви дам един прост пример: ПРЕДИ 4 ДНИ СМЕНИХ ВИЛКА НА АКЦЕСОАРЕН РЕМЪК. ПРЕДИ ДА ГО СМЕНЯ КОЛАТА МИ БЕШЕ ПОЧНАЛА ДА МЕНИ ОБОРОТИ. СЛЕД СМЯНАТА - НЕ. Хайде сега "разбирачите" да кажат помпата ли е за смяна? Просто помпата е достатъчно чувствителна за да реагира на всяко нещо което се случва в колата....
П.П. Не искам да бъда съдник или какъвто и да е друг на когото и да е в този форум, но понякога се питам: ЗАЩО "ТЪПИТЕ" ХАМЕРИКАНЦИ ИМАТ ХИРУРГ, КОЙТО ОПЕРИРА САМО ПОСЛЕДНАТА ФАЛАНГА НА ДЕСЕН ПОКАЗАЛЕЦ И НИЩО ДРУГО?!?!?
Замислете се и Вие

Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- golov_bg
- ентусиаст
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: 24.04.2008
- Местоположение: Пловдив,Поповица
- Пол: Мъж
- Кара: Е38-ца
не говорим за исто нови автомобили точно за това давам пример колко теми има пуснати за тдс-а и колко за 24тд не че нещо но само заради това няма да си взема тдс,щото не е ЧИСТО НОВ,а за въпроса какво искаме от колите-искам като се кача като тръгна от т.А за т.Б да спра на т.С и да се чудя що тая кола пуши и не върви и защо ми мени оборотите като невидяла ей това искам
Dirty Hands are a Sign of Clean Money
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Да ти кажа колега 2,4 тд не е чак толкова лош двигател,сьщо в него има поне 50 кончета допьлнителен ресурс,интерколерче,смяна на чиповете(щот са 2,единия за помпата др,за турбото) и става самолет,знаеш ли колко 20-ски,немогат си помрьдна задника камоли да те догонят.мотора ще дьржи на чипването и конверсия без проблем,лично аз по обичам тдс-а ,но сьм барал бая по тия мотори и мога сьвсем отговорно да заевя че е здрав и то много
Вчера я изкарахме да я покараме малко. По окачването забележки няма. Миналата година е сменил всички предни тампони и по хебела имало нещо за смяна. Наистина тръгването е скромно, но аз не съм очаквал кой знае какво. Мотора е тих и работи добре. Звучи наивно, но без минаване през сервиз- толкова. Никакво чукане нито по окачване, нито по интериора. Сменен е съединителя / демпферен/.
Собственика твърди, че на моменти турбото не се включва. Не знам как го е установил. Докато аз я карах имаше лък полъх от пред- значи си работи.Въпроса е как и колко.
Кара я само с Кастрол някакъв ама за дизел не знам кой модел е....
Сменен е ангренаж. / не знам защо останах с впечатление че е верига/ ....
Има 2 проблема- единия е че абс-а се включва при всяко натискане на спирачката, след това минава в авариен режим и няма абс. Другия проблем е в патрона на контактния ключ. Понякога не може да стартира колата и се налага да се извади, размърда не знам си кво там и пак и след това пали.
Свещи е сменял на всеки 2 години без оглед на пробега.
Не е прегрявал колата- поне това знаеше, че трябва да е напълно изправна охладителната система и е сменявал каквото трябва.
Колата е на 233 000 км. Имайки предвид, че я има от 15 години и я е взел млада няма основание да не вярвам. Не че има кой знае какво значение, но все пак едно е 230 друго 530...
Ще помисля още малко и ако се навия ще мина през някой сервиз да я прегледа дизелджия, че аз не съм в час с тая механика....
П.П. Вярно ли е че на този мотор се монтират 2 вида турбини. Едната била на Мицубиши както на тази кола. Така поне твърди човека. А това има ли някакво значение изобщо....говоря експлоатационно иначе ми е все едно...
Собственика твърди, че на моменти турбото не се включва. Не знам как го е установил. Докато аз я карах имаше лък полъх от пред- значи си работи.Въпроса е как и колко.
Кара я само с Кастрол някакъв ама за дизел не знам кой модел е....
Сменен е ангренаж. / не знам защо останах с впечатление че е верига/ ....
Има 2 проблема- единия е че абс-а се включва при всяко натискане на спирачката, след това минава в авариен режим и няма абс. Другия проблем е в патрона на контактния ключ. Понякога не може да стартира колата и се налага да се извади, размърда не знам си кво там и пак и след това пали.
Свещи е сменял на всеки 2 години без оглед на пробега.
Не е прегрявал колата- поне това знаеше, че трябва да е напълно изправна охладителната система и е сменявал каквото трябва.
Колата е на 233 000 км. Имайки предвид, че я има от 15 години и я е взел млада няма основание да не вярвам. Не че има кой знае какво значение, но все пак едно е 230 друго 530...
Ще помисля още малко и ако се навия ще мина през някой сервиз да я прегледа дизелджия, че аз не съм в час с тая механика....
П.П. Вярно ли е че на този мотор се монтират 2 вида турбини. Едната била на Мицубиши както на тази кола. Така поне твърди човека. А това има ли някакво значение изобщо....говоря експлоатационно иначе ми е все едно...
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани