Колата стана на 200'000 км

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 25 Авг 2009, 9:39

mad_presley написа:Смяната на масло, сосбено при GM кутиите е повече от задължително, за разлика от ZF-ките.
Дрифтиш не дрифтиш, ако един път си сменял масло на такава кутия и си видял на какво прилича самото масло, филтъра и електромагнитите за обиране на едри частици, ще разбереш значението на LifeTime.

Още по-лошо е, че като усетиш някакъв проблем, вече е късно, за това превантивната смяна на масло си е повече от добра идея ;)

Мога да се басирам с вас, че това което казвате сте го прочели във форума и изобщо не са ваши знания!
Всеки има глава на раменете и решава какво да прави на своята кола в крайна сметка!
П.С Мад Пресли, сменявал съм много пъти масло на скорости и то не само на БМВ и мога да кажа, че маслото е на гняс когато нещо не е наред в скоростите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2009, 10:00

Може би ако си изясним точно понятието LifeTime ще ни стане ясно на колко км се сменя или направо кутия и диф се сменя. ;) LifeTime какъв пробег означава, едва ли вечен, няма такъв лубрикант който да запази качествата си след толкова мазане и години !!! а като знам, че в нормалните държави колите се карат по 5-8години или в км около 300хил. Да не говорим пък за филтъра... Аз съм твърдо за обслужване на скоростната кутия и дифа.

Някъде по-горе стана въпрос за дрифтене. Е39 и дрифтене за мен е малоумна работа, както и с всеки сток автомобил....

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 25 Авг 2009, 10:03

LUCIFER'S написа:Може би ако си изясним точно понятието LifeTime ще ни стане ясно на колко км се сменя или направо кутия и диф се сменя. ;) LifeTime какъв пробег означава, едва ли вечен, няма такъв лубрикант който да запази качествата си след толкова мазане и години !!! а като знам, че в нормалните държави колите се карат по 5-8години или в км около 300хил. Да не говорим пък за филтъра... Аз съм твърдо за обслужване на скоростната кутия и дифа.

Някъде по-горе стана въпрос за дрифтене. Е39 и дрифтене за мен е малоумна работа, както и с всеки сток автомобил....

Нали все пак говорим за автомобил на 200к и на 6 години, а не за барака на милион километри и 25 години?

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Мнение от Ilko Ivanov » 25 Авг 2009, 10:18

DAEL написа:
ivanov 530d написа:
DAEL написа:GM A5S390R, и мисля повече да не осираме на колегата темата!

Съгласен съм с теб за "осирането",направи си труда да провериш колко би струвал един евентуален ремонт на тази кутия и после ми кажи дали не би било полезно да се сменя маслото ;)

Много е спорено на тази тема и нямам намерение пак да стане така!
Искам само да те питам, мислиш ли, че точно маслото е проблема да се скапе една кутия, т.е. неговото не сменяне, или по-скоро други фактори като "дрифтене" буксуване и тн.?

Вярвай ми колега,че имам повече разглобени такива кутии от теб,така че щом ти не смяташ да си сменяш маслото на твоята не налагай мнението си на всички останали.Всеки сам да си решава дали да го сменя или не.Много хора са идвали с такива кутии и "Дай да сменим маслото-тя ще се оправи" - ДА ама НЕ ;) Дори след малко ще сменям маслото на едно Х5 дето му влиза в авариен режим кутията и остава на 3-та скорост :mhihi: Незнам защо но ми е ясен какъв ще е крайният резултат от мача.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2009, 10:20

Ако е от Германия 200 забрави... бил е на 200 хил ама на 3 година :mhihi: казвам ти го от опит всички коли там които не се купуват от лично от собственик са магерени, от към км и от към сервизна книжка с поменени листи, но това са други подробности.... има си и напълно реални автомобили но процента е 1 към гьотере 8)

Въпроса тук е друг можем ли да си сменим маслото пак с LifeTime, а не с някакъв барчок за 60 хил. На мен ми предстои такова обслужване ще ходя да си поръчвам, ако изобщо го доставят (работят с такова) оторизираните сервизи...

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 25 Авг 2009, 10:26

На Х5 си им е проблем скоростите, така че не ги сравнявай с Е39, а относно това, че си "ремонтирал" много кутий жив и здрав да си, но не мисля, че в БГ има хора които са много в час с тези работи, куцо и сакато се прави, че много знае и затова сме на тоя хал.
Както и да е, но не се опитвам да си налагам мнението за разлика от много и спирам да споря, защото и тази тема отиде по дяволите!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Мнение от Ilko Ivanov » 25 Авг 2009, 10:29

DAEL написа:На Х5 си им е проблем скоростите, така че не ги сравнявай с Е39, а относно това, че си "ремонтирал" много кутий жив и здрав да си, но не мисля, че в БГ има хора които са много в час с тези работи, куцо и сакато се прави, че много знае и затова сме на тоя хал.
Както и да е, но не се опитвам да си налагам мнението за разлика от много и спирам да споря, защото и тази тема отиде по дяволите!

Само за инфо на Х5,Е46 и на Е39 кутиите GM са еднакви разлика има само в опашката на кутията ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 25 Авг 2009, 10:53

имам познат които работи в сервиза Джемини посока Божурище, та пича работи там поне от 10 години, и тои е твърдо за смяната на маслото в скоростите, скоро сменихме маслото на една 740 е38 в неговия гараж, и после се усети разликата много по плавно превключване, само гледаите да нема 'злато' както му викат по картера на скоростите или както му се вика, на това което се сваля и седи оплатнението и филтъра ..
та скоро пак бях в дженеми сервиза и видях е60 и го попитах какво търси тук - и тои ми отг, че ще му сменят маслото , а беше дизел автомат

просто немците са направили така, че кутията да изкара 200 км, и после се хвърля с нова . това ми го каза тои, а човека е много наясно да не казвам какви коли се прават в този сервиз

а като видях какВо представлява кутията отдоло отворена на 740 автомат, никога няма да си взема автомат кола .. то това толкова жици, много сложно устроена работа и ако се преебе, после маика му жална на собственика

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Мнение от LUCIFER'S » 25 Авг 2009, 11:04

BMW-E39 написа:а като видях какВо представлява кутията отдоло отворена на 740 автомат, никога няма да си взема автомат кола .. то това толкова жици, много сложно устроена работа и ако се преебе, после маика му жална на собственика


:yes: то е достатъчно и да и видиш само блока и за управление и ти става ясно за какво иде реч без да гледаш вътре ;)

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 25 Авг 2009, 11:07

ivanov 530d написа:
DAEL написа:На Х5 си им е проблем скоростите, така че не ги сравнявай с Е39, а относно това, че си "ремонтирал" много кутий жив и здрав да си, но не мисля, че в БГ има хора които са много в час с тези работи, куцо и сакато се прави, че много знае и затова сме на тоя хал.
Както и да е, но не се опитвам да си налагам мнението за разлика от много и спирам да споря, защото и тази тема отиде по дяволите!

Само за инфо на Х5,Е46 и на Е39 кутиите GM са еднакви разлика има само в опашката на кутията ;)

Само за инфо, Х5 е 4х4 и натоварването в кутията е доста по-сериозно! :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 4.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530D

Мнение от lowlevel » 25 Авг 2009, 14:18

Благодаря на всички за отговорите. Ясно - маслото ще се сменя. А това в масло в диференциала - то също ли се сменя на определен пробег ? Нещо специално ли е, може ли да бъде извъшено наведнъж - тоест изисква ли нещо специално. Иначе колата е купувана от BMW Лайпциг, и е била служебна в BMW в същия град.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 25 Авг 2009, 14:55

lowlevel написа:А това в масло в диференциала - то също ли се сменя на определен пробег ? Нещо специално ли е, може ли да бъде извършено наведнъж - тоест изисква ли нещо специално.

До колкото знам се сменя след 80 000 км. Аз съм го сменял в Дару кар и не мога да споделя подробности за технологията на смяната, но знам, че се изсмуква и после се налива до като протече от пробката. Няма да забележиш осезаема разлика в звука и поведението на колата. За разлика от маслото в СК - при мен (колата беше Е39 на 160хмк) изтече някаква жълтеникаКва жмел. Смених го два пъти и определено мога да кажа, че имаше подобрение при смяна на скоростите (говоря за ръчна СК). Не ми се вярва, че при АСК законите на физиката се заобикалят по някакъв вълшебен начин.
В американските форуми дават смяна на маслото и филтъра в АСК на всеки 30000 мили, въпреки табелата "Лонглайф". Не знам до колко е оправдана такава процедура, но е факт. Отделно може да се коментира вече въпроса за умствения багаж на американското население и какво влияние оказва това на приходите на сервизите в УСА :D
Изображение
ИзображениеИзображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 26 Авг 2009, 15:55

ivanov 530d написа:
DAEL написа:...
Само за инфо на Х5,Е46 и на Е39 кутиите GM са еднакви разлика има само в опашката на кутията ;)

Само за твое инфо ГРЕШИШ,
Е39 се прави с 2 различни кутии.
Моята беше 2001 г с кутия GM,
А на колега 2002 с ZF... ;)

ПП. X5 след 2002 също е с ZF...

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

За кутиите

Мнение от ICE » 26 Авг 2009, 15:59

Колегата, аз на моята смених всичко, и маслото в скоростите и в дифа. Съветвам те да направиш същото. Ако нямаш доверен човек, ще ти дам... Той е правил много коли, и на колефи във форума, 525dA, 530dA, 745i, X5 3.0d...
Успех!
8)

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Мнение от Ilko Ivanov » 26 Авг 2009, 20:19

ICE написа:
ivanov 530d написа:
DAEL написа:...
Само за инфо на Х5,Е46 и на Е39 кутиите GM са еднакви разлика има само в опашката на кутията ;)

Само за твое инфо ГРЕШИШ,
Е39 се прави с 2 различни кутии.
Моята беше 2001 г с кутия GM,
А на колега 2002 с ZF... ;)

ПП. X5 след 2002 също е с ZF...

Прочети ВНИМАТЕЛНО какво съм написал и ще разбереш че не греша! Казвам че кутиите" GM " са еднакви и те се слагат на Е39 с ДИЗЕЛОВИТЕ мотори с излючение на ТДС-а Бензиновите са с ZF и Х5 след фейслифта слагат на дизеловите мотори ZF ;)

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook