хидравлика на волана ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

хидравлика на волана ?

Мнение от klintan66 » 14 Авг 2009, 15:14

Колеги,
интересува ме дали всички е34 са с еднакви хидравлични помпи?
Моята си работи перфектно но все пак спрямо някои други модели и марки волана е по-тежък .

Искам да е по-лек така ,че когато въртя пълен волан ,на място, да не се налага да натискам много с дланта .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 14 Авг 2009, 15:27

Здравей, смени си маслото: ATF Dextron 2, иначе ако имаш нужда от друга помпа Опел Омега, по тънкана идва.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 14 Авг 2009, 16:39

И моя е по-тежък макар че масло съм сменил.Работата при мен е че съм за кормилна кутия.Невярвам помпата да ти е проблема поне щеше да вие най-малкото :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 14 Авг 2009, 17:03

Има 2 вида хидравлични усилватели. Стандартен и сервотроник. Мисля, че е ясно как действа сервотроника? Ако не е ще опиша в този пост.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 14 Авг 2009, 17:09

Zubcho написа:Има 2 вида хидравлични усилватели. Стандартен и сервотроник. Мисля, че е ясно как действа сервотроника? Ако не е ще опиша в този пост.

Поздрави

Тва което го написа се отнася за кормилните кутии.Иначе и помпите са два вида според това колата дали е с нивомат или не.Тия които са с нивомат са с тандем помпи :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 14 Авг 2009, 18:33

Ще ме извините, но да попитам какво е това, в което влизат две маркучета, които излизат от казанчето на хидравликата? Филтър?
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 14 Авг 2009, 18:40

незнам тоя сервотроник каква яка екстра е бил в Е34 ама като се качих на една дърта 124-ка 200 Е която освен хидравлика ,централно и ел огледала нямаше нищо друго и завъртях с едно пръстче големия Икарусов волан :confused: и сравня с моята бангия която няма тая свръх технологична екстра разликата е от земята до небето-а уж с Мерца сме в един клас :confused:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 14 Авг 2009, 19:04

На едно Ауди 100 (същия клас) хидравликата се въртеше с малкия пръст на празен ход на място... след смяна на рейката (старата си "била заминала") сега е по-тегаво... но имало някакъв болт (или нещо такова на пръта на волана) от който се регулирало и могло да се отпусне (не съм толкова запознат). Единствената по-лека хидравлика от това ауди бе на един Land Rover Discovery - все едно волан за компютър без пружини, без feedback - не знам как става тая работа :roll:
При мен на е34-ката ми направи впечатление, че на място при празен ход се върти доста по-трудно... при леко подаване на газ - олеква... ама и след смяната на течността при едни "майстори" започна да вие помпата при около 1000 оборота... ще сменя ремъка и течността отново и ще видя дали ще се пооправи нещо...
Волана ми става по-лек и като отпусна секторната кутия, ама пък луфта става прекалено голям и съм го нагласил на компромисен вариант до подмяната на сектора (дано не и помпата)...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 14 Авг 2009, 21:35

Еее веднага схванахте за какво става дума .
Точно ,че като сравня със 124 и ми се вижда тежък след това волана.

Аз съм сигурен ,че помпата и кутията са отлични но си мислех ,че при различните модели помпата е с различно налягане,примерно и от там волана да е по-лек или по-тежък. Но явно няма да е така .[/list]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 14 Авг 2009, 21:38

Ми аз невиждам проблем. Карайте си 124-ките.... Тука е форум за Е34. Задавали ли сте си въпроса при повече от 200км/ч. какво ще се случи ако завуртите с малкия пръст волана?!?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 14 Авг 2009, 21:46

тежкия волан също става и от кофти гуми.
смени си АТФ-а или ЦХФ (зависи с какво си) напомпи си гумите според нормите и си карай
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 14 Авг 2009, 21:49

хех надявам се при 200 км волана да се втвърдява щото иначе ще да е доста интересно изживяване
:mhihi: и тук никъде не видях да сме казали че боготворим 124 или Олимпиада 100 че чак и да си ги караме ;) Просто се чудим с колегите как може един гол като врабче Мерц да се управлява с по-малко усилие от нашите коли ;)
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 14 Авг 2009, 22:21

E та иначе кой ще го купи?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 28.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Disco 300Tdi

Re: хидравлика на волана ?

Мнение от 6inline » 14 Авг 2009, 22:31

klintan66 написа:Колеги,
интересува ме дали всички е34 са с еднакви хидравлични помпи?
Моята си работи перфектно но все пак спрямо някои други модели и марки волана е по-тежък .

Искам да е по-лек така ,че когато въртя пълен волан ,на място, да не се налага да натискам много с дланта .


Servotronic е една от най-хубавите екстри, защото се усеща мек волана при ниска скорост. По различен начин се предава пътя и управлението. Аз си я сложих по неволя и колата стана друга. Помпата е два пъти по-голяма от стандартната, кормилната кутия е различна и казанчето е черно цилиндрично и по-голямо. Може да бъде комбинирано с АСЦ и нивомат, но не е задължително. Виждал съм сервотроник без нивомат и без АСЦ.
'...engage your brain before difflocks...'

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: хидравлика на волана ?

Мнение от klintan66 » 15 Авг 2009, 9:49

6inline написа:
klintan66 написа:Колеги,
интересува ме дали всички е34 са с еднакви хидравлични помпи?
Моята си работи перфектно но все пак спрямо някои други модели и марки волана е по-тежък .

Искам да е по-лек така ,че когато въртя пълен волан ,на място, да не се налага да натискам много с дланта .


Servotronic е една от най-хубавите екстри, защото се усеща мек волана при ниска скорост. По различен начин се предава пътя и управлението. Аз си я сложих по неволя и колата стана друга. Помпата е два пъти по-голяма от стандартната, кормилната кутия е различна и казанчето е черно цилиндрично и по-голямо. Може да бъде комбинирано с АСЦ и нивомат, но не е задължително. Виждал съм сервотроник без нивомат и без АСЦ.


Т.е сложил си помпа и кутия на Е34 така ли ?
А от кой модел са?
Сложен ли е монтажа?Нещо преправя ли се ?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook