Настройка на Газов Инжекцион... параметри?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Настройка на Газов Инжекцион... параметри?

Мнение от dokie » 03 Авг 2009, 17:41

М50B20 Vanus с ГИ AG JT-2005.
Взех кабел-а за връзка и сега сам ще настройвам.
Преди да пусна настройка видях, че бензина и газта са с ~ еднакви параметри като ms (~4ms), но ламбдата бе зададена като 0.8..1.6, а моята ламбда дава сигнал от 0.2 до 4.8. Има опция в програмата за ламбдата 0..5Direct и 0..5Inverted - на кое от двете трябва да я дам или да я оставя както си е? и проблем ли е като е по-дълго времето (ms) на газта отколкото бензина (да го настройвам ли ръчно или ~5ms на газ е нормално).
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 04 Авг 2009, 8:07

Има и автоматични настройки в софтуера, запази си текущите данни и после бъзикай.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 04 Авг 2009, 8:53

За да може електрониката да възприема сигнала от Siemens сондата, би трябвало да се сложи на 0...5 V inverted (при настройки 0,8...1,6 сигналът ще бъде out of range). Не знам само дали тази настройка предполага линейна промяна на напрежението според състава на сместа, защото сондата работи в подобен на ключов режим с напрежение на превключване около 2,45 V ако не се лъжа. Т.е. ако за компютъра на ГИ напрежение 1,5 V означава смес примерно ламбда 0,85 (AFR 12,5), то сондата няма да даде такова напрежение при тази смес а ще даде 0,4 V. Затова потърси повече информация за алгоритъма на корекция по ламбда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 04 Авг 2009, 9:30

:OT:
Яворе, след всеки твой пост разбирам, колко малко знам за някои неща. Направо шапка ти свалям :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 04 Авг 2009, 9:32

Zubcho написа::OT:
Яворе, след всеки твой пост разбирам, колко малко знам за някои неща. Направо шапка ти свалям :)



Стига се натяга де :mhihi: :OT: :D :D :D :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 04 Авг 2009, 9:34

:OT:
Zubcho, съжалявам приятелю, за миналия месец вече раздадохме премиите, а за този още не сме почнали ;).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 04 Авг 2009, 13:22

To и аз се почуствах като зъбчо - май тук отиват малко out of range нещата за познанията ми - ще го дам на "проба-грешка" и ще попрочета малко повече по нета. То ако не стане - ще си върна старите настройки - ама то и там дето ми я слагаха нямаха идея на какво трябва да е.
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 04 Авг 2009, 13:40

За ламбдата ти казаха, относно времето на дюзите, зависи от дебита дали трябва да е еднакво с тези на бензина. Кажи за софтуера какво има в него, показанията на сондата само волтове ли са, измерва ли ти АФР-а? Има ли горивна карта или само присъстват като времена?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 04 Авг 2009, 15:27

///peter написа:За ламбдата ти казаха, относно времето на дюзите, зависи от дебита дали трябва да е еднакво с тези на бензина. Кажи за софтуера какво има в него, показанията на сондата само волтове ли са, измерва ли ти АФР-а? Има ли горивна карта или само присъстват като времена?

Дебита не знам де да го видя или трябва да го смятам нещо.
Показанията на сондата освен като волтове ги дава и като "бедна-богата" в едно поленце - реално само играе нагоре надолу без оглед на това на каква настройка е зададено да чете.
АФР? - на какво е инициали?
Има горивна карта, ама доколкото разбрах за нея - тя се отнася за Евро 3 и 4 и се слага някакъв калибрационен датчик - реално си нямам идея дали са ми слагали такова нещо.
Има и една диаграма с наклон и оффсет, ама понеже всичко е на руски в описанието, пък и то малко с техническа насоченост - та ми се усложнява разбирането.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 04 Авг 2009, 15:39

Какво значи, отнася се за евро 3 и 4 ?
Ще ти кажа при мен на Мегата как е.
Имаш някакъв дебит на инжекторите, определяш времето през което да отваря инжектора за даден цикъл. След това в горивната карта задаваш %. В зависимост какво си задал като време, тези % ти определят горивото което се подава. Тоест остави си времето на впръскване, отиди в горивната карта и задай стойностите там.
Ако можеш направи и няколко скриин шота на самата програма с различните екрани за да се ориентирам по-добре :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 04 Авг 2009, 16:14

Колата е загасена, тъй като я чакам да изстине - а в тази жега това е малко трудно. Довечера евентуално ще я закача отново, но запалена. Това е програмата като цяло:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
тук обикновено синята точка при празен ход е на 4-ката от правата...
Изображение
на тази карта принципно мисля трябва да натрупа точки, ама при мен си стоят само 2...
И аз май трябваше да започна с проблема, а именно:
Когато колата е студена и загрее до степен да превключи на газ - превключва автоматично и започва да работи като запорожец и едва и накъсано качва оборотите, тресе, подскача и т.н. - когато позагрее вече е самолет и е 1:1 с бензина. Покачването на температурата за преминаване на газ на 50 градуса оправя нещата - почти не се усеща проблема, но и си карам доста на скъпото гориво... сега не е толкова проблем, но зимата при 40 градуса зададени минавам по 3-4 километра и то на яко педала надолу, а при 50 - направо да си я карам на бензин...
Откакто вързаха ламбдата със старите настройки (преди да пипам аз) започна да харчи 12-13/100 газ - та ме притяснява сега да не ми изяде парите...
Ако някой има предложения...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 04 Авг 2009, 16:38

Направи калибровката и снимай какви екрани има на нея :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 04 Авг 2009, 19:01

И аз май трябваше да започна с проблема, а именно:
Когато колата е студена и загрее до степен да превключи на газ - превключва автоматично и започва да работи като запорожец и едва и накъсано качва оборотите, тресе, подскача и т.н. - когато позагрее вече е самолет и е 1:1 с бензина. Покачването на температурата за преминаване на газ на 50 градуса оправя нещата - почти не се усеща проблема, но и си карам доста на скъпото гориво... сега не е толкова проблем, но зимата при 40 градуса зададени минавам по 3-4 километра и то на яко педала надолу, а при 50 - направо да си я карам на бензин...
Откакто вързаха ламбдата със старите настройки (преди да пипам аз) започна да харчи 12-13/100 газ - та ме притяснява сега да не ми изяде парите...
Ако някой има предложения...



колега колкото на по-висока температура превключва от бензин на газ толкова по добре ... нормално е да превключва на 50-60 градуса.
зада ти работи добре колата и на бензин и на газ е хубаво да спазваш горепосочените температурни граници. Така си предпазваш изпарителя от затлачване и бензиновите дюзи от запушване.

ПП: моята превключва на 60 градуса[/quote]
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 05 Авг 2009, 10:28

Според мен, огромно значение има температурата на рейката (където са инжекторите).Ако е монтирана над колекторите се загрява по-бавно и газта изтива в нея. Ако са под колекторите се загряват от двигателя долълнително и проблема с тресенето след превключване почти изчезва.
Но при тебе надали е само заради това.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 05 Авг 2009, 13:04

///peter написа:Направи калибровката и снимай какви екрани има на нея :)

По време на калибровка не изкарва никаква информация освен съобщения какво да се прави(единствено лентата отдолу примигва в червено):
1. на свободен ход - тя сама превключва на бензин - после на газ
2. давам на 3000 RPM - тя пак сменява на бензин - газ - пак бензин
3. пускам газта (педала) - пак си играе малко с бензина и газта - като на газ й играят много оборотите (явно тества), после спират и ме пита да запомня ли настройките.
Днес като я загрея ще я вържа да се видят параметрите при работеща загрята кола. Доколкото са ми казвали - настройва се при оптимална работна температура.
ПС: инжекторите са отгоре над колекторите, а дюзите над капака на двигателя.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook