Незнам дали е проблем, ама да питам

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Незнам дали е проблем, ама да питам

Мнение от Elesar74 » 03 Авг 2009, 14:45

Значи колеги, колата си върви, сивко е ОК, само дето усещам една разлика. Карам с вкл. климатроник в режим на охлаждане и като натисна газта и се чува едно фучене ли, виене ли незнам как да го кажа и се засилва с покачването на оборотите до високи честоти и обратното. Като не карам в режим на охлаждане, не се чува нищо такова, само работата на мотора. Зачудих се турбина ли е или какво. Колата си върви, ускорява, няма проблеми. Незнам проблем ли е или не и затова тъй и писах темата.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Авг 2009, 16:19

Не е проблем, просто перката започва повече да охлажда заради по-голямата топлина, която се създава при по високите обороти.
И при мен е така, все едно ще излитам като съм на климатик и подам газ. :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e39 tds 98'

Мнение от mitkofriz » 03 Авг 2009, 16:34

това фучене дето го чуваш е вентилатора на двигателя.
значи виско съединителя ти е зацепил.
провери като включиш климатика дали ти се включва ел.перката на климатика (отпред на радиатора)най-вероятно не сработва и затова ти е зацепено виското и ако не сработва ел.перката е проблем и за ДВГ-то и за климаика

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Авг 2009, 16:43

mitkofriz написа:това фучене дето го чуваш е вентилатора на двигателя.
значи виско съединителя ти е зацепил.
провери като включиш климатика дали ти се включва ел.перката на климатика (отпред на радиатора)най-вероятно не сработва и затова ти е зацепено виското и ако не сработва ел.перката е проблем и за ДВГ-то и за климаика

А какво общо има виското с климатика?
Що си мисля, че ел. перката се включва допълнително като пуснеш климатика, или когато виското не може да навакса да охлади достатъчно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Мнение от Elesar74 » 03 Авг 2009, 16:55

Значи като пусна климатика да охлажда(по принцип е в ражим AUTO и само да запаля, охлаждането си е по default включено), ако колата е стояла на слънце особенно, почти веднага се развърта перката на радиатора, ама яко, мисля на максимална степен. Ма така като чувам фученето на перката, не е като онова другото дето се чува като настъпя газта, по-различно е, затова си мислех да не турбина нещо. Ма пък като не охлажда, не се чува нищо такова, незнам.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Авг 2009, 16:58

Elesar74 написа:Значи като пусна климатика да охлажда(по принцип е в ражим AUTO и само да запаля, охлаждането си е по default включено), ако колата е стояла на слънце особенно, почти веднага се развърта перката на радиатора, ама яко, мисля на максимална степен. Ма така като чувам фученето на перката, не е като онова другото дето се чува като настъпя газта, по-различно е, затова си мислех да не турбина нещо. Ма пък като не охлажда, не се чува нищо такова, незнам.

Ами аз за това ти казвам, че не е страшно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Мнение от Elesar74 » 03 Авг 2009, 17:26

Ок, благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 168
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e39 tds 98'

Мнение от mitkofriz » 04 Авг 2009, 11:18

има общо климатика с виското ако не работи вентилатора на климатика загрява се повече въздуха който отива към виското и така зацева,точно затова е сложен електрическия и се включва на 1ва скорост още докато включиш климатика

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 04 Авг 2009, 12:51

Това виене е точно от електрическата перка когато си увеличава степента на въртене, и изобщо не е вярно, че е от неработеща ел. перка!
При по-високи обороти на мотора и включен климатик през радиятора на климатика минава повече фреон, който трябва да се охлади и заради това електрическата перка започва да работи на по висока степен и се чува това фучене, което е съвсем нормално и е показател за изправна охладителна система!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 04 Авг 2009, 15:54

Като спре да вие, тогава е проблем :D

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 1.06.2009

Мнение от krasi0 » 06 Авг 2009, 13:52

А каква може да е причината от време на време при включване на охлаждането(звездичката на климатика) тази предната перка да не зацепва и съответно да не охлажда, а само да върти въздуха? Друг път си тръгва и климатикът работи.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook