Въпрос за перка на климатика.Помогнете, че се овъртях.
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос за перка на климатика.Помогнете, че се овъртях.
Нов собственик съм на автомобил с марката БМВ. 520 , 1995 г., автоматик, touring. От 3 месеца.Колата е невероятна и надмина всичките ми очквания. За сега след около 2 500 километра съм изключително доволен.
Сега на въпросите. Първо нека са извиня, ако са досадни.Прочетох тук почти всичко за е34 и за перката на климатика ама пак ''забоскувах''.
Когато купих автомобила, преди 3 месеца моя майстор, кото ми смени консумативите ми каза ,че климатроника работи и охлажда перфектно но,перката на климатика не работи.Прати ме при майстори за автоклиматици да проверят дали до перката достига ток когато пусна климатроника. Отговора беше ''Ток до нея стига от датчика,сигурно е изгоряла и е за смяна''. Купих перка смени ми я майстора, като ми каза,че преди да я сложи я е пробвал с ток от акомулатора и работела. Но и новата перката не включва. Карах колата така 2 месеца,без перка.Колата не загрявя,температурата си стои на ''12 без 1 минута'' дори и в задръстване с пуснат климатик,
ама мен ме човърка да не скапя нещо .Разбрах,че има вариант от липса на фреон налягането в системата да е ниско и перката за това да не включва и днес ходих до друг сервиз за климатици.Провериха фреона, беше 1050 грама , при необходими 1550.Тестваха системата доляха 500 грама, пускам климатика , колата поработи 2-3 минути на място на 2000 оборота и перката пак не включва. Майстора ми каза ,че сега до като не оправя перката да не включвам климатика, че компресора ще вдигне прекалено много налягането и ще изхвърли фреон от системата .Да търся ел.техник да я оправи.
Та въпросите са ми.
1. Възможно ли е при изправна перка, датчик и достатъно фреон в системата да има някаква друга причина за това перката да не работи и каква е тя евентуално.Някакви предположения.
2.Ако в тоя случай реша да карм колата с пуснат климатик,без работеща перка на климатика/ виското го смених и другата перка работи перфектно/ и се движа примерно със 100-130 км в час , компресора ще се охлажда ли от въздушната струя или ще загрее и изхвърли част от фреона.
Извинявам се за многословието, но моля ви дайте съвет какво да правя.
Сега на въпросите. Първо нека са извиня, ако са досадни.Прочетох тук почти всичко за е34 и за перката на климатика ама пак ''забоскувах''.
Когато купих автомобила, преди 3 месеца моя майстор, кото ми смени консумативите ми каза ,че климатроника работи и охлажда перфектно но,перката на климатика не работи.Прати ме при майстори за автоклиматици да проверят дали до перката достига ток когато пусна климатроника. Отговора беше ''Ток до нея стига от датчика,сигурно е изгоряла и е за смяна''. Купих перка смени ми я майстора, като ми каза,че преди да я сложи я е пробвал с ток от акомулатора и работела. Но и новата перката не включва. Карах колата така 2 месеца,без перка.Колата не загрявя,температурата си стои на ''12 без 1 минута'' дори и в задръстване с пуснат климатик,
ама мен ме човърка да не скапя нещо .Разбрах,че има вариант от липса на фреон налягането в системата да е ниско и перката за това да не включва и днес ходих до друг сервиз за климатици.Провериха фреона, беше 1050 грама , при необходими 1550.Тестваха системата доляха 500 грама, пускам климатика , колата поработи 2-3 минути на място на 2000 оборота и перката пак не включва. Майстора ми каза ,че сега до като не оправя перката да не включвам климатика, че компресора ще вдигне прекалено много налягането и ще изхвърли фреон от системата .Да търся ел.техник да я оправи.
Та въпросите са ми.
1. Възможно ли е при изправна перка, датчик и достатъно фреон в системата да има някаква друга причина за това перката да не работи и каква е тя евентуално.Някакви предположения.
2.Ако в тоя случай реша да карм колата с пуснат климатик,без работеща перка на климатика/ виското го смених и другата перка работи перфектно/ и се движа примерно със 100-130 км в час , компресора ще се охлажда ли от въздушната струя или ще загрее и изхвърли част от фреона.
Извинявам се за многословието, но моля ви дайте съвет какво да правя.
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
перката си е просто вентилатор с 2 степени не виждам как след като и идва ток и тя е изправна да не иска да завърти....струва ми се че този който е замерил нещо нищо не е направил....провери дали на самата букса на перката идва напрежение....защото съм сигурен че такова няма
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.
другия вариант е релето за перката да е прецакано.
другия вариант е релето за перката да е прецакано.


- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.
+1
наи вероятно резистора за 1-та степен е заминал

Последна промяна stambo_81dg на 07 Юли 2009, 18:00, променена общо 1 път
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
stambo_81dg написа:Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.
+1
наи вероятно резистора за 2-та степен е заминал
втората степен няма резистор, а си е директна.
може да се направи тест с кламер примерно...
махаш буксата на датчика на радиатора, намираш кое е масата (май кафяв) и укъсяваш първо маса с едната жичка и после с другата. там са степените. това разбира се се прави на контакт или на запалена кола.
ако ти бачка само една степен, то резистора е за смяна. ако не бачка нито една си погледни релето. и или бушона/

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Stanchev написа:stambo_81dg написа:Stanchev написа:казва се резистор. той ти е изгорял и не ти включва първата степен най-вероятно е от него.
+1
наи вероятно резистора за 2-та степен е заминал
втората степен няма резистор, а си е дирeктна/
объркал съм копчетата

Днес познат електричар дойде да замери до къде ходи ток.
Човека погледна първо бушоните които са за климатроника. Май са 3 или 4 . Извади ги позачисти ги, въпреки че таблото изглежда като ново и пак ги сложи. Палим двигателя, пускаме климатика и перката тръгна. Дори нямаше изгорял бушон.
Не мога да повярвам,че това е бил проблема.
Или гнездата за бушоните са били разхлабени и не е имало връзка, или са били патинирали и след зачистването са дали добър контакт.
Явно, винаги трябва да започва да се търси решение от най-простия вариант...,а аз започнах от смяна на перка.
Благодаря все пак за съветите, колеги.
Човека погледна първо бушоните които са за климатроника. Май са 3 или 4 . Извади ги позачисти ги, въпреки че таблото изглежда като ново и пак ги сложи. Палим двигателя, пускаме климатика и перката тръгна. Дори нямаше изгорял бушон.

Или гнездата за бушоните са били разхлабени и не е имало връзка, или са били патинирали и след зачистването са дали добър контакт.
Явно, винаги трябва да започва да се търси решение от най-простия вариант...,а аз започнах от смяна на перка.

Благодаря все пак за съветите, колеги.
- kudo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 295
- Регистриран на: 24.07.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 3,0D
- Мечтае да кара: МНООООГО ЯКО BMW
re
Да не отварям нова тема само да попитам имали отделен бушон за втората степен на перката на климата че датчика 101С май се е прецакал и постояно фучи
Мога да дръпна и буксата му но е на адски неудобно място.

- Иван Стоянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 375
- Регистриран на: 20.09.2008
- Местоположение: София
Re: re
kudo написа:Да не отварям нова тема само да попитам имали отделен бушон за втората степен на перката на климата че датчика 101С май се е прецакал и постояно фучиМога да дръпна и буксата му но е на адски неудобно място.
Няма втори бушон.Сигурно е датчика.
- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани