Проблем при работата на двигателя - гърми BMW 316

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: София

Проблем при работата на двигателя - гърми BMW 316

Мнение от tile » 25 Юли 2009, 23:57

Здравейте, получи се един проблем при мен, за който не мога да разбера от какво се получи. Смених гарнитура на колекторите на главата, както и въздухопровода, който беше нацепен. От там насетне нещо се случи с автомобила. Първият ден започна да гърми на бензин, а на следващият вече и на газ. Дебитомера е здрав. Свещи, палец, дистрибуторната капачка са нови. Кабелите също. Не мога да разбера какво се случи. Някой може ли да даде някаква идея. Предварително благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 26 Юли 2009, 0:26

Колега казваш че си сменили гарнитура на "колекторите на главата" - предполагам имаш предвид изпускателните колектори (то други колектори на главата няма ...), говориш и за "въздухопровод" .... предполагам говориш за въздуховода м/у дебитомера и дроселовата клапа .... Не мисля , че те имат нещо със настоящия ти проблем (но все пак автомобила е като организъм - едно нещо да не е както трябва всичко започва да страда ... ) . Все пак огледай дали монтажа на гарнитурата на изпускателните колектори е правилен ....
Според мен обаче тези детонации се дължат най -вече на ламбда сонда .... Обясни малко по-подробно поведението на двигател , кога детонира , постоянно ли е , при палене ли е само , силно ли е , слабо ли е .... и т.н.
Намали си и размера на аватара , че модераторите ще те скастрят....
Аааа и :welcome:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: София

Мнение от tile » 26 Юли 2009, 2:55

metodi80 написа:Колега казваш че си сменили гарнитура на "колекторите на главата" - предполагам имаш предвид изпускателните колектори (то други колектори на главата няма ...), говориш и за "въздухопровод" .... предполагам говориш за въздуховода м/у дебитомера и дроселовата клапа .... Не мисля , че те имат нещо със настоящия ти проблем (но все пак автомобила е като организъм - едно нещо да не е както трябва всичко започва да страда ... ) . Все пак огледай дали монтажа на гарнитурата на изпускателните колектори е правилен ....
Според мен обаче тези детонации се дължат най -вече на ламбда сонда .... Обясни малко по-подробно поведението на двигател , кога детонира , постоянно ли е , при палене ли е само , силно ли е , слабо ли е .... и т.н.
Намали си и размера на аватара , че модераторите ще те скастрят....
Аааа и :welcome:



Благодаря за бързият отговор. Колата детонира и при студен и топъл двигател, между 1000 и 2000 оборота. Колата изгуби и мощност. Детониренето е слабо, но почти неперкъснато, като няколко пъти се случи доста силно на газ единично.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 M40 1.8 metan

Мнение от buny_boy11 » 26 Юли 2009, 10:09

Изключи акумулатора за половин час

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: София

Мнение от tile » 26 Юли 2009, 11:57

buny_boy11 написа:Изключи акумулатора за половин час


Благодаря за съвета, ще го направя, но ми обясни каква е връзката е него. :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 M40 1.8 metan

Мнение от buny_boy11 » 26 Юли 2009, 12:38

Когато мотора не работи добре компютьра трупа грешки.Като раэкачиш акумулатора компютьра се рестартира.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 26 Юли 2009, 20:19

buny_boy11 написа:Когато мотора не работи добре компютьра трупа грешки.Като раэкачиш акумулатора компютьра се рестартира.


Това е така , но не мисля , че с откачане на акомулатора проблема ще му се реши , но не пречи да опита....
Колега според мен имаш проблем с ламбда сондата ...
Погледни тези линкове (те са от раздел "Полезни теми " на форума Е36 и на "Сервизно обслужване"
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=109677
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... E%ED%E4%E0[/b
Не казвам че 100% това ти е проблема , може от дебитомер да идва , но ти казваш , че е здрав ... Най -на края иди на диагностика може па да ти помогне ...

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: София

Мнение от tile » 26 Юли 2009, 21:18

metodi80 написа:
buny_boy11 написа:Когато мотора не работи добре компютьра трупа грешки.Като раэкачиш акумулатора компютьра се рестартира.


Това е така , но не мисля , че с откачане на акомулатора проблема ще му се реши , но не пречи да опита....
Колега според мен имаш проблем с ламбда сондата ...
Погледни тези линкове (те са от раздел "Полезни теми " на форума Е36 и на "Сервизно обслужване"
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=109677
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... E%ED%E4%E0[/b
Не казвам че 100% това ти е проблема , може от дебитомер да идва , но ти казваш , че е здрав ... Най -на края иди на диагностика може па да ти помогне ...




Много благодаря за помоща, с акумулатора нищо не стана, т.е. няма никаква промяна. Ламбда сндата я погледнах и ми се вижда в ред, кабелите са здрави. Остават само свещите, те също са нови, но ще ги проверя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Re: Проблем при работата на двигателя - гърми BMW 316

Мнение от Игнатов » 26 Юли 2009, 22:13

tile написа:Здравейте, получи се един проблем при мен, за който не мога да разбера от какво се получи. Смених гарнитура на колекторите на главата, както и въздухопровода, който беше нацепен. От там насетне нещо се случи с автомобила. Първият ден започна да гърми на бензин, а на следващият вече и на газ. Дебитомера е здрав. Свещи, палец, дистрибуторната капачка са нови. Кабелите също. Не мога да разбера какво се случи. Някой може ли да даде някаква идея. Предварително благодаря.


колега, в газта ти е проблема .................. аз преди имах Passat B3 и от тая газ му се прецака дебитомера (големи мъки после докато намеря същия дебитомер).............. та от тогава газта я ползвам само за битови нужди 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Мнение от Amorphis » 26 Юли 2009, 22:37

Колега провери си свещите и кабелите, от тях може да гърми.
Пусни една диагностика да видиш дали ламда сонда отчита вярно , защото ако не е така може гърмежите да са причинени от много богата/бедна смес.В този ред на мисли провери и темп.датчик ,но ако е нещо от изброените диагностиката ще го каже.
На мен една друга кола ми гърмеше на газ точно заради свещи и кабели+настройка на АГУто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Мнение от lubchitu » 26 Юли 2009, 23:30

Ако ти е обикновена газовата уредба е от нея... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 27 Юли 2009, 9:21

Нещо си пропуснал при монтажа. Предполатам си сменил гарнитурата на смукателния колектор. Виж някой маркуч да не е останал разкачен. Някоя скоба да не е затегната. Гърменето щом го има и на бензин, значи не е от газовата уредба. От нацепен въздуховод също може да гърми, макар че е сменян, прегледай го още веднъж. Също така виж дебитомера да не е отварян и "ремонтиран" от "компетентен майстор". Има и такива случаи- смуче въздух отнякъде и за по-лесно е да се отвори дебитомера и да се променят настройките. Когато отстраниш повредата, в случая напукан въздуховод, параметрите които задава дебитомера са некоректни и има преобогатена смес.

Плевен тийм
Плевен тийм
Аватар
Мнения: 3296
Регистриран на: 5.09.2007
Местоположение: Плевен!
Пол: Мъж
Кара: 323ti
Мечтае да кара: 332ti
Детайли за колата: сива

Мнение от Ogi » 27 Юли 2009, 9:43

имам 2 двигателя 1.6 на части.. нещо ако ти трябва пиши :) цените са промоционални :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.07.2009
Местоположение: София

Мнение от tile » 27 Юли 2009, 22:10

Много ви благодаря на всички отзовали се на въпроса ми. Явно ще се ходи на диагностика..... Остава или дебитомер или ламба сондата. Въздуховода е на 3 дни и е закачен много добре.

На колегата с частите - мога да те потърся щом са на промоционални цени :)


Газовата уредба е италианска, колата си дойде с нея и работеше перфектно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 27 Юли 2009, 22:21

lubchitu написа:Ако ти е обикновена газовата уредба е от нея... :)


Да де ама що гърми и на бензин? Че даже на бензин е почнало гърменето.
Между другото гърменето се получава от бедна смес, а не от богата, така че има голяма вероятност в определен момент да дърпа от някъде повече въдух, отколкото дебитомерът е отчел (сиреч има дерт с маркуча някъде след дебитомера). :dunno:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook