температура в изпускателниа колектор
Модератор: bum_bum
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
температура в изпускателниа колектор
Даите идеи за термодвоики и цени!
Много хора като помпат двигателите си гледат да ги понахранят ,обаче въпреки това пак има детонаций , земат че върнат аванса хоп детонацийте изчезнат ,но резултата е рязко увеличаване на температурата в изпускателния колектор ,от там следват изтичане на клапани яко издухване топлите лопатки на турбината абе гадна работа и пак както винаги трябва компромис ,
за да го направим трябва да знаем някви стойности, например температурата в изпускателния колектор и в какви граници тя е нормална и тн , предлагам всеки който знае нещо да понапише пък може да решими този проблем
на мен за момента ми трябва термодвойка която да издържа на високата температура и скорост на газовете след и преди турбото
имам и уред към който да закача термодвойката както и да правя лог файл (да записвам стойностите на температурата и как тя се променя във времето заедно с оборотите на коляновия вал, налягането в смукателния колектор и други ...
)
така могат да вземат мерки при достигане на критичните стойности да се повърне малко педала на газта или буустконтрола да намали надуването или да се пръсне малко водичка или нитро и тн.....
резултата ще бъде да изцедим до максимум механичната част на мотора без да има трайни последици
Много хора като помпат двигателите си гледат да ги понахранят ,обаче въпреки това пак има детонаций , земат че върнат аванса хоп детонацийте изчезнат ,но резултата е рязко увеличаване на температурата в изпускателния колектор ,от там следват изтичане на клапани яко издухване топлите лопатки на турбината абе гадна работа и пак както винаги трябва компромис ,
за да го направим трябва да знаем някви стойности, например температурата в изпускателния колектор и в какви граници тя е нормална и тн , предлагам всеки който знае нещо да понапише пък може да решими този проблем
на мен за момента ми трябва термодвойка която да издържа на високата температура и скорост на газовете след и преди турбото
имам и уред към който да закача термодвойката както и да правя лог файл (да записвам стойностите на температурата и как тя се променя във времето заедно с оборотите на коляновия вал, налягането в смукателния колектор и други ...

така могат да вземат мерки при достигане на критичните стойности да се повърне малко педала на газта или буустконтрола да намали надуването или да се пръсне малко водичка или нитро и тн.....
резултата ще бъде да изцедим до максимум механичната част на мотора без да има трайни последици

- ///Milen_bmw
- Drinker
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 328i
- Мечтае да кара: нормално
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
///Milen_bmw написа:
![]()
![]()
да нещо подобно имам предвид но си трябва точна стойност за температурта , цвета на колектора не може да бъде кой знае какъв ориентир защото зависи не само от температурата а и от материала и дебелината на тръбите
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
KAMIKADZE написа:Моята върви на пълна газ с 750-850 градуса мисля че е висока но това според мен е проблем с много връщане на аванса от Еку-то за ляти бутала 850 градуса макс
а термодвойката комплект ли я взе , ти нали си беше купувал широколентова ламбда заедно с устройството за логфайлчета то има три аналогови входа единия си използвал за термодвойката ,а подкарали си оборотите на двигателя ,щотмай имамсъщото устройство под ръка
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
идеята ми е следната: монтира се цифров течнокристален дисплей някъде на удобно място на арматурното табло чрез него визуално добиваме представа за стоиностите на ламбдата и трите по-важни температури температура в смукателния колектор ,температура в изпускателния колектор ,както и температура на маслото (ако оригинално няма;) ) на един и същи дисплей последователно се редуват показанията за различните величини (сменят се през 2 секунди например )
Този дисплей има три цвята син(когато стоиността е в нормални граници) ,жълт (когато стоиността е извън нормалните граници но не е опасно за двигателя) и червено (когато стоиността еизвън нормалните граници и съществува опасност за двигателя) ,като последната (опасната ,червена стоиност) се появява веднага щом бъде достигната (т.е. не чака обхождане)
има вариант и на отделни дисплейчета за всяка една стойност
разбира се тези дисплейчета са само за да ни информират ''какво става ''с мотора те взимат инфо от изхода на устроиството което управлява широколентовата ламбдасонда на същия изход се връзва
процесорче което обработва данните според това какво устроиство ще използваме дали смт или мегаскуирт които да коригират съответно аванса и горивото и налягането на турбината
но във всички случай е добре човек да знае и реално да вижда какво прави ,на мен ми омръзна от предположения омръзна ми да давам грешни пари ще направим нещата както трябва
Този дисплей има три цвята син(когато стоиността е в нормални граници) ,жълт (когато стоиността е извън нормалните граници но не е опасно за двигателя) и червено (когато стоиността еизвън нормалните граници и съществува опасност за двигателя) ,като последната (опасната ,червена стоиност) се появява веднага щом бъде достигната (т.е. не чака обхождане)
има вариант и на отделни дисплейчета за всяка една стойност
разбира се тези дисплейчета са само за да ни информират ''какво става ''с мотора те взимат инфо от изхода на устроиството което управлява широколентовата ламбдасонда на същия изход се връзва
процесорче което обработва данните според това какво устроиство ще използваме дали смт или мегаскуирт които да коригират съответно аванса и горивото и налягането на турбината
но във всички случай е добре човек да знае и реално да вижда какво прави ,на мен ми омръзна от предположения омръзна ми да давам грешни пари ще направим нещата както трябва
Последна промяна ludiagsm на 17 Май 2005, 0:17, променена общо 1 път
до 900 градуса не го мислете...
всъщност като се замисля- изходящата температура може да е много подвеждаща защото за един двигател 850 може да е много, за друг да е точно, при различните режими на работа различни температури са оптимални и тн... мисля че изх. темп е хубаво да се знае, но не и да се вземат решения базирани на нея.
глейте си аванса, бууста (ако има такъв), а/ф, детонации и другото не го мислете... ако си много любопитен може да мериш и дебит ма повечето пъти инфото спада към "хубаво да се знае, ма не наложително"
ако трябваше да избирам да фърля пари за пирометър или за микрофон за детонации- изобщо нямаше да се занимавам със пирометъра... а кат гледам повечето нямате броячи за детонации та.. само подхвърлям...
мое си мнение де...
всъщност като се замисля- изходящата температура може да е много подвеждаща защото за един двигател 850 може да е много, за друг да е точно, при различните режими на работа различни температури са оптимални и тн... мисля че изх. темп е хубаво да се знае, но не и да се вземат решения базирани на нея.
глейте си аванса, бууста (ако има такъв), а/ф, детонации и другото не го мислете... ако си много любопитен може да мериш и дебит ма повечето пъти инфото спада към "хубаво да се знае, ма не наложително"
ако трябваше да избирам да фърля пари за пирометър или за микрофон за детонации- изобщо нямаше да се занимавам със пирометъра... а кат гледам повечето нямате броячи за детонации та.. само подхвърлям...
мое си мнение де...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
alx написа:до 900 градуса не го мислете...
всъщност като се замисля- изходящата температура може да е много подвеждаща защото за един двигател 850 може да е много, за друг да е точно, при различните режими на работа различни температури са оптимални и тн... мисля че изх. темп е хубаво да се знае, но не и да се вземат решения базирани на нея.
глейте си аванса, бууста (ако има такъв), а/ф, детонации и другото не го мислете... ако си много любопитен може да мериш и дебит ма повечето пъти инфото спада към "хубаво да се знае, ма не наложително"
ако трябваше да избирам да фърля пари за пирометър или за микрофон за детонации- изобщо нямаше да се занимавам със пирометъра... а кат гледам повечето нямате броячи за детонации та.. само подхвърлям...
мое си мнение де...
микрофона си е отделно

alx написа:до 900 градуса не го мислете...
всъщност като се замисля- изходящата температура може да е много подвеждаща защото за един двигател 850 може да е много, за друг да е точно, при различните режими на работа различни температури са оптимални и тн... мисля че изх. темп е хубаво да се знае, но не и да се вземат решения базирани на нея.
глейте си аванса, бууста (ако има такъв), а/ф, детонации и другото не го мислете... ако си много любопитен може да мериш и дебит ма повечето пъти инфото спада към "хубаво да се знае, ма не наложително"
ако трябваше да избирам да фърля пари за пирометър или за микрофон за детонации- изобщо нямаше да се занимавам със пирометъра... а кат гледам повечето нямате броячи за детонации та.. само подхвърлям...
мое си мнение де...
Много вярно,но в зората на тунинга,която ни огрява с пълна сила в настоящият момент,тази температурка не е зле да се наблюдава,поне в началото.

П.С.За термодвойките POSTMAN не помогна ли?
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
неговите термодвойки мерят вярно, но няма да устоят на високата скорост на газовете, трябва им малко ''тунинг''
затова първо търся някой готов вариант на добра цена и ако не намеря ще трябва да преборим и тях
пп:Ех Лъчо, а колко лесно изглеждаше всичко в началото когато ми подари субарското турбо ,как имах някви мечти за 0,3 бара и една допълнителна дюза
,какво става то и преди не спях а сега......
затова първо търся някой готов вариант на добра цена и ако не намеря ще трябва да преборим и тях
пп:Ех Лъчо, а колко лесно изглеждаше всичко в началото когато ми подари субарското турбо ,как имах някви мечти за 0,3 бара и една допълнителна дюза

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
то май бууста е кат харда......никога не стига 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
ludiagsm написа:KAMIKADZE написа:Моята върви на пълна газ с 750-850 градуса мисля че е висока но това според мен е проблем с много връщане на аванса от Еку-то за ляти бутала 850 градуса макс
а термодвойката комплект ли я взе , ти нали си беше купувал широколентова ламбда заедно с устройството за логфайлчета то има три аналогови входа единия си използвал за термодвойката ,а подкарали си оборотите на двигателя ,щотмай имамсъщото устройство под ръка
Мдам комплект с широкобандовата , подкарах сичко аз

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Ами ко да се базикам пуснал съм отдавна даже ти писа там май
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=18852
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=18852

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
да бе вярно мноу яко става а представяш ли си го да гледаш стойностите които си избереш постоянно на дисплей4е монтирано на таблото без лаптоп?
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани