Проблемче!!! (с алармата/заключването)
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- DekeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525D 163hp 2001г.
Проблемче!!! (с алармата/заключването)
Незнам дали някой някога го е срещал но лично аз дълго време се чудих,рових,търсех причината из цялата кола...мислих мисли....и нищо не измислях....до един просветен ден!!за който искам да ви се изповядам...
Проблемчето е следното...със седмици да не кажа и месеци всеки път като натиснех копчето за прословутата аларма...естествено колата се заключваше...тамън направя 2 крачки да си ходя вече и хоп тя се отключи...сама съвсем самичка...понякога се заключваше по за дълго но пък я намирах отключена(което както знаете в София особено в някой квартали не е много здравословно).Първо гледах да не съм забравил нещо отворено,после гледах машинките да не е от тях нещо след тях дойде ред на алармата(рестартирах я с пъти наред...но уви) правех какво ли не търсех къде ли не...и накрая един ден дойде просветлението което всъшност беше просто но никога нямаше да предположа че е от там.Проблемът идваше от бравата на вратата...и по точно от частта която е към купето(на шофьорското място).Дебелият винт,болт,нит или както там искате го наречете...този който влиза в самата врата и прибира палеца на вратата за заключване както и палецът на купето който изключва и включва лампите при отваряне и затваряне на вратите...и отчита че колата е затворена за пред алармата...иии та този нит(примерно) е с пласмасова облицовка която се износва(тъй като вратата е и най използваната) не прибира докрай палецът който е на самата врата който пък от своя страна не прибира палеца и вратата която е видно затворена но вътре всичко отчита напълно обратното!!!!След намесата на струг МАЛКО по голям чук и упорит стругар(жив и здрав да е)...нитът беше сменен благополучно и всичко си дойде на мястото!!!
P.S. Нядявам се темата да е полезна за някой (щото повярвайте не е особено приятно ако се случи)....ако не здраве да е

Проблемчето е следното...със седмици да не кажа и месеци всеки път като натиснех копчето за прословутата аларма...естествено колата се заключваше...тамън направя 2 крачки да си ходя вече и хоп тя се отключи...сама съвсем самичка...понякога се заключваше по за дълго но пък я намирах отключена(което както знаете в София особено в някой квартали не е много здравословно).Първо гледах да не съм забравил нещо отворено,после гледах машинките да не е от тях нещо след тях дойде ред на алармата(рестартирах я с пъти наред...но уви) правех какво ли не търсех къде ли не...и накрая един ден дойде просветлението което всъшност беше просто но никога нямаше да предположа че е от там.Проблемът идваше от бравата на вратата...и по точно от частта която е към купето(на шофьорското място).Дебелият винт,болт,нит или както там искате го наречете...този който влиза в самата врата и прибира палеца на вратата за заключване както и палецът на купето който изключва и включва лампите при отваряне и затваряне на вратите...и отчита че колата е затворена за пред алармата...иии та този нит(примерно) е с пласмасова облицовка която се износва(тъй като вратата е и най използваната) не прибира докрай палецът който е на самата врата който пък от своя страна не прибира палеца и вратата която е видно затворена но вътре всичко отчита напълно обратното!!!!След намесата на струг МАЛКО по голям чук и упорит стругар(жив и здрав да е)...нитът беше сменен благополучно и всичко си дойде на мястото!!!
P.S. Нядявам се темата да е полезна за някой (щото повярвайте не е особено приятно ако се случи)....ако не здраве да е

- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва! 




- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
AcOrP написа:някаде,четох някъв бюлетин ама непомня за е38 ли беше за някакъв вибрационен датчик дето прави точно тоя проблем. Когато затвориш вратата и пуснеш алармата вибрационния датчик отчита вибрациите и после като спрат отчита промяна и спира алармата...
вибрационния датчик (шок датчик) е пълен с течност, намира се от ляво под корите на багажника един вид в подкалника.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
pantzer3 написа:Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва!
Искаш да кажеш, че трябва да дойда до Русе за да ползвам услугите на твоя жичкаджия?? Да го еба. Имам супер странен проблем с това централно и май май е от модула.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Anti-Theft System (DWA) False Alarm caused by Inclination Sensor
Group 65 65 20 96 Woodcliff Lake, N.J. Jan. 1997
Sound Systems, Cruise Product Engineering Alarms, Monitors
SUBJECT: Anti-Theft System (DWA) False Alarm caused by Inclination Sensor (NAG)
MODEL: 5 Series (E34, E39), 7 Series (E32, E38), 8 Series (E31)
Situation: The Anti-Theft System (DWA) may sporadically trigger false alarms under two specific circumstances, as follows:
(A) Approximately 30 seconds after arming DWA
(B) Sporadically, usually at the same parking location
Cause:
(A) Mechanical reverberation of the inclination sensor (NAG).
If a door on the vehicle is slammed shut, the mounting of the inclination sensor (NAG) can vibrate. If the alarm is now armed while the sensor is still vibrating, the DWA Control Module stores a random reference position. After the normal delay of approximately 30 seconds, the DWA Control Module evaluates the signal from the NAG (which has now quit vibrating) and detects a change of position. This now triggers the alarm.
(B) External electromagnetic radiation that acts on the inclination sensor.
Note:
In both cases, the alarm counter will store the "inclination sensor" as the location that triggered the alarm.
Vehicles Affected: 5 Series (E34, E39), 7 Series (E32, E38), 8 Series (E31) - vehicles equipped with DWA and produced prior to July 1996.
Correction: In the event of customer complaint (only affected vehicles equipped with DWA), proceed as follows:
1. Connect the DIS Tester to the vehicle.
2. E38, E39 vehicles: Under "Body Electronics", select "ZKE" (Central Body Electronics) and then "Anti-Theft Alarm".
E31, E32, E34 vehicles: Select "18 Burglar Alarm System".
3. Select "Service Functions".
4. Select "DWA Alarm Counter".
5. If the majority of entries are for the inclination sensor, identify the index number of the sensor itself (index number is printed on the label of the sensor).
Note:
Issue status (10/2001)The NAG is mounted on the left- or right-hand side of the luggage compartment, depending on the model. Refer to the appropriate Electrical Troubleshooting Manual (Component
Location).
6. If the inclination sensor (NAG) bears an index number of 10 or lower, it must be replaced with an NAG bearing an index number of 11 or higher.
Note: Depending on the equipment level of the vehicle, the NAG may be mounted behind various accessories such as CD Changer, Cellular Phone Transceiver, etc.
Identify the Index Number by using a mirror (see illustration) before removing the NAG.
Parts Information: Application Part Number Quantity
E31, E32, E34 65 75 8 366 214 1
E38 65 71 8 368 167 1
E39 65 75 8 367 604 1
Warranty Information: Parts and Labor are reimbursable under the terms of the BMW New Car Limited Warranty of 4 years/50,000 miles.
Defect Code: 65 75 20 14 00
Labor Operation: Refer to appropriate Flat Rate Manual
Labor Allowance: Refer to appropriate Flat Rate Manual
source: http://members.roadfly.org/smoothy/False%20Alarm.pdf
Group 65 65 20 96 Woodcliff Lake, N.J. Jan. 1997
Sound Systems, Cruise Product Engineering Alarms, Monitors
SUBJECT: Anti-Theft System (DWA) False Alarm caused by Inclination Sensor (NAG)
MODEL: 5 Series (E34, E39), 7 Series (E32, E38), 8 Series (E31)
Situation: The Anti-Theft System (DWA) may sporadically trigger false alarms under two specific circumstances, as follows:
(A) Approximately 30 seconds after arming DWA
(B) Sporadically, usually at the same parking location
Cause:
(A) Mechanical reverberation of the inclination sensor (NAG).
If a door on the vehicle is slammed shut, the mounting of the inclination sensor (NAG) can vibrate. If the alarm is now armed while the sensor is still vibrating, the DWA Control Module stores a random reference position. After the normal delay of approximately 30 seconds, the DWA Control Module evaluates the signal from the NAG (which has now quit vibrating) and detects a change of position. This now triggers the alarm.
(B) External electromagnetic radiation that acts on the inclination sensor.
Note:
In both cases, the alarm counter will store the "inclination sensor" as the location that triggered the alarm.
Vehicles Affected: 5 Series (E34, E39), 7 Series (E32, E38), 8 Series (E31) - vehicles equipped with DWA and produced prior to July 1996.
Correction: In the event of customer complaint (only affected vehicles equipped with DWA), proceed as follows:
1. Connect the DIS Tester to the vehicle.
2. E38, E39 vehicles: Under "Body Electronics", select "ZKE" (Central Body Electronics) and then "Anti-Theft Alarm".
E31, E32, E34 vehicles: Select "18 Burglar Alarm System".
3. Select "Service Functions".
4. Select "DWA Alarm Counter".
5. If the majority of entries are for the inclination sensor, identify the index number of the sensor itself (index number is printed on the label of the sensor).
Note:
Issue status (10/2001)The NAG is mounted on the left- or right-hand side of the luggage compartment, depending on the model. Refer to the appropriate Electrical Troubleshooting Manual (Component
Location).
6. If the inclination sensor (NAG) bears an index number of 10 or lower, it must be replaced with an NAG bearing an index number of 11 or higher.
Note: Depending on the equipment level of the vehicle, the NAG may be mounted behind various accessories such as CD Changer, Cellular Phone Transceiver, etc.
Identify the Index Number by using a mirror (see illustration) before removing the NAG.
Parts Information: Application Part Number Quantity
E31, E32, E34 65 75 8 366 214 1
E38 65 71 8 368 167 1
E39 65 75 8 367 604 1
Warranty Information: Parts and Labor are reimbursable under the terms of the BMW New Car Limited Warranty of 4 years/50,000 miles.
Defect Code: 65 75 20 14 00
Labor Operation: Refer to appropriate Flat Rate Manual
Labor Allowance: Refer to appropriate Flat Rate Manual
source: http://members.roadfly.org/smoothy/False%20Alarm.pdf
- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
Zubcho написа:pantzer3 написа:Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва!
Искаш да кажеш, че трябва да дойда до Русе за да ползвам услугите на твоя жичкаджия?? Да го еба. Имам супер странен проблем с това централно и май май е от модула.
Ако дойдеш няма да сбъркаш - ако имаш път на сам ела в понеделник през деня и като я опраят, после на БМВ сбирка привечер да разправяш кво е станало





- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
pantzer3 написа:Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва!
примерно при мен този проблем е от багажника
- DekeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525D 163hp 2001г.
pantzer3 написа:Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва!
Колега аз не съм казвал че това е единствената причина..просто проблема при мен беше такъв...иначе има бая причини и то най различни от които може да се получи(дори и нещо сравнително просто като при мен)

- pantzer3
- ентусиаст
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: 6.05.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М57Д30
- Мечтае да кара: Е65
DekeR написа:pantzer3 написа:Колега - скоро се мъчих с една кола със същите аномалии и първото дето ми дойде на акъла беше точно това със вратата, и след като загубих няколко часа, я закарах на един познат, дето се занимава с музики за коли, аларми и т.н. Той направи оглед на таблото с бушоните, релетата и т.н. и каза: модулът на централното се е скапал - няма проблем ще го оправим. Направо го махна и на неговото място запои две реленца някакви и всичко си стана както трябва. Та мисълта ми е, че не е задължително проблема да идва от вратата - има и други причини за да се самоотключва!
Колега аз не съм казвал че това е единствената причина..просто проблема при мен беше такъв...иначе има бая причини и то най различни от които може да се получи(дори и нещо сравнително просто като при мен)
Ами колега - и аз не съм казал, че ти си казал, че това е единствената причина !!! Просто казвам че освен тази може да има други причини и давам пример за такава !!!



- DekeR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525D 163hp 2001г.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани