Зацепване на ванос

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Зацепване на ванос

Мнение от didore » 05 Юли 2009, 23:03

Привет,
Търсих с търсачката но не открих отговор или тема за това.
Преди време имах потропващ ванос(Е36 320и 94г) и прочетох от една хубава тема за решение на този проблем набавих частите смених и колата заработи като часовник но ми се стори малко спъната след тази интервенция. И така стигнах до извода ,че май не сме зацепили ваноса както трябва. При събирането го фиксирахме на средно положение с идеята да има ход и в двете посоки. Колата работи добре има приличен разход но в ниските наистина е малко спъната
Мой приятел е правил същата процедура но са го фиксирали в крайно положение или да дава повече предварение и сега колата набира добре и много равномерно.
Някой знае ли кое е правилното решение или ако има други идеи да сподели. Не съм професионалист и може някъде да бъркам :roll:
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Мнение от joreto_88 » 05 Юли 2009, 23:41

И аз бих бил благодарен ако някой колега сподели как става. Искам и аз да я направя тази операция, защото и моя ванос потропва, а също така и повдигачите искам да позачистя, но ваноса е единственото нещо което ме спира. Ако беше без ванос досега да съм ги изчистил, но незнам как да го зацепя после. Рових по ауто дати насам натам, но нещо не схващам как става и не смея да пипам. А 100-200лв няма да дам на някой си при условие че ще мога и аз да го направя, стига някой да сподели как правилно се зацепва без помощта на специалните инструменти дето са дадени в ауто датата.
E36 318i sedan '95
Е36 320iA coupe '93

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

ето ви зацепването

Мнение от Makarov 2 » 06 Юли 2009, 23:01

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm


Това ви е зацепването,и е вярно,оня ден свърших основния ремонт и го зацепих по тая схема няма проблем.Имате да черпите!!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

еуиш

Мнение от Makarov 2 » 06 Юли 2009, 23:08

След ремонта ми даде тази грешка.Да знаете как да я оправите ако се получи при вас.
Състояние:
Бяха получени отделни сигнали относно ДМЕ код за грешка 212 - "механични смущения във ВАНОС" - чрез пресветвания на лампата
"Проверка Двигател (Check Engine)"
При такава грешка може да се устят нестабилни обороти на празен ход.

Причина:
Контролното бутало разположено в кожуха на ВАНОСА , може да има нагар на един или повече контролни зъбци , което води до задиране/заклещване при движението в контролния улей

Поправка:
Подобрено контролно бутало на ВАНОСА с жлебови контролни върхове беше пуснато в производство през 6/98 с номенклатурен номер 11 36 1 738 495.

Бележка: Всички части -Ванос от предишен тип бяха спрени от производство и изтеглени от пазара.

Процедура:
Причетете и принтирайте ДМЕ кодовете за грешка.
Ако ДМЕ код за грешка 212 се появи при вас , откачете електрическия конектор на ВАНОС соленоида и отстранете клапана на ВАНОС соленоида (черната стрелка на картинката по-долу) , за да имате достъп до контролното бутало.
Клапана на ВАНОС соленоида се стяга с 30Nm

Бележка: Когато откачите окабеляването на ВАНОС соленоида , проверете за протрити или прекъснати кабели , които също могат да са причина за код за грешка 212.

При свален клапан на соленоида , раздвижете контролното бутало с пръст - напред и назад в улея.
Контролното бутало трябва да се движи свободно в улея, без да задира или спъва.
Ако задира или се спъва то трябва да бъде заменено с новия тип.

Бележка: Контролното бутало на ВАНОСА и неговия улей трябва да се поддържат чисти по време на ремонта , за да се избегне задиране в резултат на замърсяване
Фино намаслете контролното бутало с чисто двигателно масло преди да го инсталирате в улея

ВАЖНО: Прилагайки описаната по горе процедура , премахва необходимостта от цялостна подмяна на ВАНОСА.
Ако след инсталацията на новия тип контролно бутало , Ваноса задира и не работи правилно , то чак тогава трябва да се подмени целия блок ВАНОС


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=30


номер 5 от схемата!


Превода е направен от metodi80-за което страшно благодаря!!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.02.2005
Кара: Е39 525d

Мнение от ETW_You_ » 07 Юли 2009, 1:24

Много точно, с една малка добавка. Грешката "механични смущения във ВАНОС" може да се регистрира при неточно зацепване на валовете, но в интерес на истината трябва много да се разминава с вярното зацепване за да го регистрира DME-то. За разлика от двигателите с двойния Ванос където зацепването без специализирана скоба е невъзможно. Успех и без да подценявам никого ви уверявам, че ако някой прави това упражнение без да го е правил преди няма да може да се справи без скобата за валовете от първата картинка

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Мнение от EnimEn » 07 Юли 2009, 3:41

ETW_You_ написа:Много точно, с една малка добавка. Грешката "механични смущения във ВАНОС" може да се регистрира при неточно зацепване на валовете, но в интерес на истината трябва много да се разминава с вярното зацепване за да го регистрира DME-то. За разлика от двигателите с двойния Ванос където зацепването без специализирана скоба е невъзможно. Успех и без да подценявам никого ви уверявам, че ако някой прави това упражнение без да го е правил преди няма да може да се справи без скобата за валовете от първата картинка

да, ама ако не са зацепени валовете, няма да може да зацепи и ваноса...
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 09 Юли 2009, 11:11

и моито е зацепено в средно положение и ми идваха едни идеи да го зацепя в крайно ляво ама още съм в процес на размисъл дали да го направя или не.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 20 Юли 2009, 20:50

Не ми издържаха нервите и пак го отворих този път го зацепих в крайно ляво с идеята да дава повече предварение. Разликата в ниските обороти е голяма. Колата не се замисля и работи много добре и равномерно. Наложи се да пътувам за Варна и колата ми даде 7.9 при скорост около 120км с климатроник. Много съм доволен ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 20 Юли 2009, 21:34

didore написа:Не ми издържаха нервите и пак го отворих този път го зацепих в крайно ляво с идеята да дава повече предварение. Разликата в ниските обороти е голяма. Колата не се замисля и работи много добре и равномерно. Наложи се да пътувам за Варна и колата ми даде 7.9 при скорост около 120км с климатроник. Много съм доволен ;)


Браво ! Хайде безаварийно и икономично ! :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Мнение от mitrax » 20 Юли 2009, 22:41

kak си ги зацепвате тея ваноси както ви текне :D колелото на ваноса трябва да е прибрано в корпуса му до край , след зацепването се стягат гайките на раздвижния пиньон. всичко трябва да си е по белезите след интервенцията
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 21 Юли 2009, 10:29

средно или крайно ляво - става дума за смукателния вал не за изпускателния, където се затягат трите болта


Колега, крайно ляво като го гледаш отпред нали ???

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: VELINGRAD
Кара: M3

Re: Зацепване на ванос

Мнение от muskin » 09 Ное 2010, 0:10

колеги какво стана че ми е интересно и на мен :?:
ЯКО С ПОРТИТЕ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Зацепване на ванос

Мнение от Biogame » 09 Ное 2010, 10:51

muskin написа:колеги какво стана че ми е интересно и на мен :?:

Ми човека си е зацепил ваноса и си кара,ей това е станало.
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Зацепване на ванос

Мнение от bum_bum » 09 Ное 2010, 11:04

Не е истина тия дни кви антични теми излязоха.
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook