Задънен воден радиатор.Как се справяте...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Задънен воден радиатор.Как се справяте...
...ако в момента нямате възможност за подмяна с НОВ?
Раиатора е задънен,задръстен и т.н. Какви методи предлагате да опитам ,преди да предприема други мерки.
В момента радиатора е свален от колата(в която не знам къде ли не търсих причината да захрява,след като подмених стария радиатор,който получи дупка от перката) и се опитва ме да го омагьосаме,така че да пусне поне малко водица от долната дучица,след като наливаме от горната дупчица.
Та,някакви идеи колеги?
Раиатора е задънен,задръстен и т.н. Какви методи предлагате да опитам ,преди да предприема други мерки.
В момента радиатора е свален от колата(в която не знам къде ли не търсих причината да захрява,след като подмених стария радиатор,който получи дупка от перката) и се опитва ме да го омагьосаме,така че да пусне поне малко водица от долната дучица,след като наливаме от горната дупчица.
Та,някакви идеи колеги?
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Моя лично го чистих с помощта на Ицо (ico-bmw) и неговата пароструйка, след 10 минути пръскане вътре в него се поизчисти с спря да пълва кал.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Добре виж намерих едно мнение на колега от е34 техническия:
Не знам дали не е опасно обаче, има вероятност да текне като лейка радиатора ако има признаци на корозия .... незнам не съм го продвал това, Митко (dancenation) е участвал в експеримента, вика че е ОК.
Andriu написа:Взех нов радиатор 2-ра употреба за 80-кинтане е кой знае какво но за парите си заслужава.Направих ме малко еКсперименти с Митака, купихме "КИСЛОЛ, Сода Бикарбонат, Оцет" Направихме следното сложихме 700мл Оцет в радиатора едно пакетче Сода Бикарбонат, и накрая Кислол стана ОЛЕ мале кипи да си е** майката
Зеха да изкачат мизерийте отвътре и клатим радиатора Ланг Ланг след 5-10мин всичко на вънка.Утре ще се монтира радиатора и ще се види маистрорлъка на майсторите.
Не знам дали не е опасно обаче, има вероятност да текне като лейка радиатора ако има признаци на корозия .... незнам не съм го продвал това, Митко (dancenation) е участвал в експеримента, вика че е ОК.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Първо искам да ти благодаря за отзивчивостта.
В момента ние сме го напълнили с 10 % раствор на солна киселина.Все още кипи,но резултата все още е неизвестен.Смятаме да промием вс ода и после 3-та промивка с киселината.
В общи линии действам преди да съм проучил в случая,но ми беше интересно опита на колегите .
някой друг ,който да си пада химик ?:)
В момента ние сме го напълнили с 10 % раствор на солна киселина.Все още кипи,но резултата все още е неизвестен.Смятаме да промием вс ода и после 3-та промивка с киселината.
В общи линии действам преди да съм проучил в случая,но ми беше интересно опита на колегите .
някой друг ,който да си пада химик ?:)
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
аз пък направо свалям колектора и чистя тръбичките . Има доста случаи когато в тръбичките има едни серпентинки - тогава задръстването е пълно
. Колектора го лепя обилно с черен силикон за челни стъкла и не мръдва , естествено след почистване / обезмасляване на повърхностите. Разглобването на колектора с широка права отверка , сглобването с американски клещи и после джамджийско чукче.
По същия начин излирах и 2 от тръбичките като ми беха стрелнали колата с флоберка в радиатора
Дата на експеримента преди 5 години
...


По същия начин излирах и 2 от тръбичките като ми беха стрелнали колата с флоберка в радиатора

Дата на експеримента преди 5 години



YaHooooO написа:след малко измивам солната киселина,и ако резултата не е удовлетворителен ще пробвам с Пропър.Как точно го прилагаш-съотношение на разтвор,за колко време?
Зависи обаче с кво е задръстено... ако има метални елементи или се е запушило с няква гума няма да стане...
пробвай иначе с пропър имаше и едно друго за отпушване на мивки кадето почва да кипи или с белина го накисни за известно време но пробваи и на обратно със пароструйката не само отгоре щото ако е застанало на някоя свивка няма да мръдне. Съоношението иначе трябва да е с малко вода колкото да се разпени че иначе нестава. Аз така си отпушвах един маслен радиатор кадето маслото беше станало на каша като грес и гранули

Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
то кривки няма , 2 колектора и всички тръбички - паралелно между тях. Това е кофти че като със струя опиташ 3 от тръбичките да не са запушени водата минава през тях и лъже че всичко е точно а всъщност радиатора не може да отдава

Експеримента приключи.Мисля успешно.До сега няма течове.Стрелкичката вече показва напред
.
Съжалявам,че не направих снимки през гърловината на капачката преди и след...като в реклама на WS teleshop. Тръбичките се вждаха тотално запушени.В момента всичко вътре има алунимиево-сребрист цвят.
Всичко накратко:
-Задръстен радиатор,през който течността почти не можеше да премине
-солна кисленина-1л 34-35% ,разредена с 3 литра вода(т.е. ратвор на солна киселина 10%) Важно!!!Винаги наливайте солната киселина във водата!Никога обратно!!!
-първа промивка-30 минути
-промивка с вода
-втора промивка-2 часа
-обилно промиване с вода
Благодаря още веднъж на колегит,които се отзоваха:)

Съжалявам,че не направих снимки през гърловината на капачката преди и след...като в реклама на WS teleshop. Тръбичките се вждаха тотално запушени.В момента всичко вътре има алунимиево-сребрист цвят.
Всичко накратко:
-Задръстен радиатор,през който течността почти не можеше да премине
-солна кисленина-1л 34-35% ,разредена с 3 литра вода(т.е. ратвор на солна киселина 10%) Важно!!!Винаги наливайте солната киселина във водата!Никога обратно!!!
-първа промивка-30 минути
-промивка с вода
-втора промивка-2 часа
-обилно промиване с вода
Благодаря още веднъж на колегит,които се отзоваха:)
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Хубаво обобщи браво.
Инъче за солната киселина какви предпазни средства използвахте за ръцете си и лицето ? Се пак е силно разяждаща тая чудесия.
Нека колегите които ще правят такава промивка да имат предвид че солната киселина е опасна за дробовете при вдишване, ако попадне в очите много опасно.
Добре е да предупредим колегите, че ако има някой по нахакан и незнаещ като нищо да стане беля за 100/200 лева
(което е новия радиатор).
Поздрави за успешната работа.
Инъче за солната киселина какви предпазни средства използвахте за ръцете си и лицето ? Се пак е силно разяждаща тая чудесия.
Нека колегите които ще правят такава промивка да имат предвид че солната киселина е опасна за дробовете при вдишване, ако попадне в очите много опасно.
Добре е да предупредим колегите, че ако има някой по нахакан и незнаещ като нищо да стане беля за 100/200 лева

Поздрави за успешната работа.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Предпазни средтсва единствено гумирани ръкавици за ръцете.Работихме внимателно,странично от гърловината ,в която наливахме(в случай,че се получи някаква реакция,изхвърли се течност да не сме на пътя й).
Отворите на радиатора бяга запушени,с изключение на този,през който наливахме(целта беше да го напълним на максимум).
Докато трае реакцията има кипене-не е добре да се дите наблизо,макар,че кипенето не е силно.
Относно използването на този метод-Когато започнахме бяхме на ясно,че или ще отпуши тръбичките,или ще отпуши още пари за нов радиатор (сиреч-везможността да се прецака е непредвидима-РИСК).
Колеги,с това се сблъсках днес,това направих.Надявам се да съм бил полезен и на Вас,както бях полезен и на себе си.Ако на някой му
хрумнат въпроси-пишете.
П.с.Киселина-аз лично я взех от магазин,в който продават фаянс,оборудване за бани...тапети,лепила,химически препарати.Т.е. не е трудно откриваемо и литъра струва 1,80 лв.
Отворите на радиатора бяга запушени,с изключение на този,през който наливахме(целта беше да го напълним на максимум).
Докато трае реакцията има кипене-не е добре да се дите наблизо,макар,че кипенето не е силно.
Относно използването на този метод-Когато започнахме бяхме на ясно,че или ще отпуши тръбичките,или ще отпуши още пари за нов радиатор (сиреч-везможността да се прецака е непредвидима-РИСК).
Колеги,с това се сблъсках днес,това направих.Надявам се да съм бил полезен и на Вас,както бях полезен и на себе си.Ако на някой му
хрумнат въпроси-пишете.
П.с.Киселина-аз лично я взех от магазин,в който продават фаянс,оборудване за бани...тапети,лепила,химически препарати.Т.е. не е трудно откриваемо и литъра струва 1,80 лв.
Последна промяна YaHooooO на 16 Юли 2009, 15:05, променена общо 1 път
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
mitrax написа:поздрави и от мене , а киселина от каде ?
От магазина за почистващи препарати, подвизава се под името "Кислол"
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани