топло-задръстване-12:03-бели коси... Сагата продължава HELP
Модератор: Технически модератори
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
ако оставиш двигателя без масло, респективно с масло по-малко от минимално изискуемото, то първото което ще се случи е да прегрее двигателя и после ще започне да задира и ще задира в следствие на прегряването, защото маслото губи смазочните си качества при температура по-висока от работната.
Щом на колегата колата грее при намаляне на маслото, то аз препоръчвам смяна на маслена помпа. Явно помпата е износена и при по-малко масло в картера не успява да го разнася "навреме" и от там идва греенето. Друга по-малка причина може да е... има една цедка там отдолу на маслената помпа... или поне трябва да има... и тя да е затлачена и да намалява дебита и от там като падне нивото да се забавя движението на маслото... или по правилното е да не се обменя маслото на всякъде.
Накратко: Ако маслото не се обменя с фабрично заложените скорост и дебит, то двигателят излиза от работната си температура. Това води до излизане на маслото от работна температура, това води до влошаване на мазането и от там ... пук.
Пак ще кажа: препоръчвам на колегата да обърне внимание на помпата, защото това му състояние води до преждевременно износване на двигателя, като се почне първо от повдигачи, после фрикционни лагери, та се стигне до сегменти и айде основен ремонт. Дори когато не грее помпата не функционира правилно и системата не маже достатъчно и всъщност това води до скрито преждевременно износване на двигателя.
Поздрави,
Д
Щом на колегата колата грее при намаляне на маслото, то аз препоръчвам смяна на маслена помпа. Явно помпата е износена и при по-малко масло в картера не успява да го разнася "навреме" и от там идва греенето. Друга по-малка причина може да е... има една цедка там отдолу на маслената помпа... или поне трябва да има... и тя да е затлачена и да намалява дебита и от там като падне нивото да се забавя движението на маслото... или по правилното е да не се обменя маслото на всякъде.
Накратко: Ако маслото не се обменя с фабрично заложените скорост и дебит, то двигателят излиза от работната си температура. Това води до излизане на маслото от работна температура, това води до влошаване на мазането и от там ... пук.
Пак ще кажа: препоръчвам на колегата да обърне внимание на помпата, защото това му състояние води до преждевременно износване на двигателя, като се почне първо от повдигачи, после фрикционни лагери, та се стигне до сегменти и айде основен ремонт. Дори когато не грее помпата не функционира правилно и системата не маже достатъчно и всъщност това води до скрито преждевременно износване на двигателя.
Поздрави,
Д

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Развитието колеги,
Така... днес така пръснах колата, че незнам утре дали ще я събера... средната конзола извадих - радиатора няма теч... филтъра на климатика извадих - ГНЯС излезе там, филтъра е мекица, един час съм бъркал да вадя кал, листа, бубулечки, мазгоч и какво ли още не... явно мазнотиите по стъклото са били от там.
Сега по темата: тръгнах да вадя старото виско и О! болчетата дето държат перката не ги напипвам?!? КАЛ, господа, кал плътно върху външната част на виското дето е пластината! То може и да си е било работещо виското, ама с тая кал плътно по пластината, тя как да се огъне?!? Както и да е - новото си е ново слагам го!
Баси тъпия жабар е бил този моя първи собственик!!!! Ама става по интересно...
Отварям кутийката на термостата и О! силиконче върху стария о-ринг и върху другото фасонно уплътнение за съседната камера! Защо да дава пари за уплътнения пича, я му бухни един силикон и волумето на мах! Та това фасонното уплътнение го нямаше в комплекта на термостата, а старото за нищо не става и утре ще трябва да купя такова и тогава да събирам колата. Апропо термостата НЕ беше заклинил, дори изглежда доста добре... както и да е - новото си е ново.
Да се върна на виското... перката също беше цялата в гняс - повече от час съм я стъргал (11 парчока!) с един затъпен шабър и после я търках със спирт.
В тази връзка, колеги обърнете внимание на перката, ако има налепи, то тя се дебалансира и почва да бие и тогава помпата се пенсионира.
Резултата от разглобяването: едно счупено моторче - вързах му две свински опашки и си счупих касетофона при ваденето - ще се купува нов... някога... хм...
Въпросите технически два:
ПЪРВИЯ:
в каква посока трябва да монтирам перката
от цялото чистене
забравих как я изкарах
питах Митко и той каза, че трябва да смуче от радиатора към мотора, но
на къде смуче
ВТОРИЯ: Защо източих само около 5 литра антифриз от пробката на радиатора? Как да източа останалите 6 л? Искам да разкарам всичкия лайнян антифриз и да си сложа нов, готин, в точна пропорция!
В заключение: Големи благодарности на mitko_n1!!!!! Днес му запалих телефона с въпроси и винаги ми помагаше отзивчиво! Дори накрая си викам, ако му звънна още веднъж, ще ме намрази тоз човек, ама зор, какво да правя - звъня
P.S.: Допускам, че цялата работа е била от калта по виското - нито пластината работи, нито оребрението (което си е своево рода радиатор) работи като е запълнено с кал.
Но, резултата утре... ако успея да събера колата... хм...
Поздрави,
Д
Така... днес така пръснах колата, че незнам утре дали ще я събера... средната конзола извадих - радиатора няма теч... филтъра на климатика извадих - ГНЯС излезе там, филтъра е мекица, един час съм бъркал да вадя кал, листа, бубулечки, мазгоч и какво ли още не... явно мазнотиите по стъклото са били от там.
Сега по темата: тръгнах да вадя старото виско и О! болчетата дето държат перката не ги напипвам?!? КАЛ, господа, кал плътно върху външната част на виското дето е пластината! То може и да си е било работещо виското, ама с тая кал плътно по пластината, тя как да се огъне?!? Както и да е - новото си е ново слагам го!
Баси тъпия жабар е бил този моя първи собственик!!!! Ама става по интересно...
Отварям кутийката на термостата и О! силиконче върху стария о-ринг и върху другото фасонно уплътнение за съседната камера! Защо да дава пари за уплътнения пича, я му бухни един силикон и волумето на мах! Та това фасонното уплътнение го нямаше в комплекта на термостата, а старото за нищо не става и утре ще трябва да купя такова и тогава да събирам колата. Апропо термостата НЕ беше заклинил, дори изглежда доста добре... както и да е - новото си е ново.
Да се върна на виското... перката също беше цялата в гняс - повече от час съм я стъргал (11 парчока!) с един затъпен шабър и после я търках със спирт.
В тази връзка, колеги обърнете внимание на перката, ако има налепи, то тя се дебалансира и почва да бие и тогава помпата се пенсионира.
Резултата от разглобяването: едно счупено моторче - вързах му две свински опашки и си счупих касетофона при ваденето - ще се купува нов... някога... хм...
Въпросите технически два:
ПЪРВИЯ:








ВТОРИЯ: Защо източих само около 5 литра антифриз от пробката на радиатора? Как да източа останалите 6 л? Искам да разкарам всичкия лайнян антифриз и да си сложа нов, готин, в точна пропорция!
В заключение: Големи благодарности на mitko_n1!!!!! Днес му запалих телефона с въпроси и винаги ми помагаше отзивчиво! Дори накрая си викам, ако му звънна още веднъж, ще ме намрази тоз човек, ама зор, какво да правя - звъня


P.S.: Допускам, че цялата работа е била от калта по виското - нито пластината работи, нито оребрението (което си е своево рода радиатор) работи като е запълнено с кал.
Но, резултата утре... ако успея да събера колата... хм...
Поздрави,
Д

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
на блока има пробка
наложи перката до радиатора и си представи посоката на въртене и сам ще си отговориш кога смуче и кога духа
наложи перката до радиатора и си представи посоката на въртене и сам ще си отговориш кога смуче и кога духа
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Дамянски, да идвам утре след работа да помагам със събирането?

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- santo_bansko
- ентусиаст
-
- Мнения: 850
- Регистриран на: 18.05.2008
- Местоположение: Банско!
- Пол: Мъж
- Кара: Само компоти:)
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Колегата беше казал,че неговата стигала до 12 : 5 .Ами вчера като се прибирах от Пловдив към морето по магистралата при външна температура +40 градуса и включен климатик вътре на 19 градуса и поддържана скорост от 170 км/ч (гонихме се и се следвахме с едно ц 180 )и моета по едно време се закова на 12:2. Не е стигала до 12:5, ама странното беше,че по цялата магистрала държеше 12:2 при тази скорост. Като изключа климатика веднага връща на 12 и после пак като го пусна на 19 градуса си държеше 12:1, 12:2.. Като слезнах от магистралата в града по задръстванията си закова на 12 и не мръдна повече от там ... И да Ви се похваля .Мерцедеса не издържа на гонката и малко преди Стара Загора отби в аварийната -там където е разширението и започна да кара по-бавно ...Явно и той е загрял ...
Не мисля,че има условия за притеснения. Явно и външната температура играе голяма роля . Не мога да си представя как са се чуствали вчера тези,който пътуваха по магистралата и са без климатик. Сигурно е било ад?Това слънце като те напече и този горещ въздух и загрят асфалт....
Не мисля,че има условия за притеснения. Явно и външната температура играе голяма роля . Не мога да си представя как са се чуствали вчера тези,който пътуваха по магистралата и са без климатик. Сигурно е било ад?Това слънце като те напече и този горещ въздух и загрят асфалт....
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
- мисля че се завиваше наляво беше с обратна резба доколкото си спомням [/quote]в каква посока трябва да монтирам перката
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
[/quote]saint85 написа:- мисля че се завиваше наляво беше с обратна резба доколкото си спомнямв каква посока трябва да монтирам перката
Аз доколкото знам при завиването е завива на ръка и после като пусне двигателя и понеже е с лява резба и двигателя като врътне и ще завие перката...
.
За посоката- сложи я както и да е,запали една цигара сложи я някъде около перката и я завърти на ръка и виж на къде ще отива дима.Трябва да засмуква въздуха от радиатора и да го праща към двигателя.
За затягането- с лява резба е.Стягаш на ръка после седин ключ 32 и един чук леко донатягаш

За затягането- с лява резба е.Стягаш на ръка после седин ключ 32 и един чук леко донатягаш

- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
И аз имах проблем със загряването.
Преди време смених термостата.
Водната помпа си хвърля вода, доста добре, остана само виското.
Днес го смених и няма никакви проблеми, вече съм много спокоен и доволен. Смятам и промивка на радиотора да направя, че днес го прегледах, пълен е с мизерии от външната страна и ще пиша дали има ефект, защото поне досега не съм видял някой да споменава да е чистил радиатор на М50.
А дали и радиатора на климатика да свалям?
Преди време смених термостата.
Водната помпа си хвърля вода, доста добре, остана само виското.
Днес го смених и няма никакви проблеми, вече съм много спокоен и доволен. Смятам и промивка на радиотора да направя, че днес го прегледах, пълен е с мизерии от външната страна и ще пиша дали има ефект, защото поне досега не съм видял някой да споменава да е чистил радиатор на М50.
А дали и радиатора на климатика да свалям?

E34, E38
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Финала:
Вискотото сменено;
термостат сменен;
стар антифриз разкаран;
система обезвъздушена правилно.
Следва: източване на водата и наливане на готин антифриз в точната пропорция.
Поведение на колата: ПЕРФЕКТ!!!!!!!!!!!!! 11:59 - 12:00 - 12:01 и обратно - БЕТОН!!!!!!!!!!
Благодарности: Митко и Ванката.
Да са живи и здрави и имат от мене голямо
. А, и пак ще ги хвана за обезвъздушаването при наливането на новия антифриз, защото ако не бяха те или щях да получа удар или щях да окотя двигателя или и двете.
Апропо стария термостат беше на 80 градуса и може би за това е държала по-ниска температура извънградско въпреки неработещото виско. А, миналото цяло лято как нито веднъж не мина средата въобще незнам
Както и да е - вече е минало.
Сега няколко размисли:
Колеги, виското го чувам много яко, кога се включва и кога се изключва и дори го усещам и в тягата на двигателя. Така разбирам, че всъщност до сега старото виско въобще не е работело... аз тези шумове за първи път ги чувам... и дори преди в стари теми четях ваши коментари, че виело и шумяло виското и че така трябвало и се пулех и чудех за какво говорите, ама сега разбрах.
И в тази връзка искам да кажа: АДСКИ МНОГО МЕ ДРАЗНИ ТОЗИ ШУМ
Не е нормално това!!!!!!!!!
Я, си представете бай германец 1993 г. влиза в магазина и вика "искам лимузина!" и на въпроса каква изрича трите заветни букви и продавача му отговаря заветната тогава цифра 50 000 марки! Оня плаща, качва се, пали, газ със семейството към френската ривиера и по едно време виууууууу...
Абе, Оня ще се върне в магазина и ще ги изкърти, бе!!!!!!!! Ще даде един чувал пари и то да му вие!!!
Мерцедеса вие ли?!?
Според мен това е проклятието на афтърмаркета
Просто споделям.
Поздрави и успех на всички.
Д
P.S.: Благодарности, разбира се и на всички колеги, които се включиха в темата. И вече наистина последно: перката, дойчо така е направил, че и голям мерак да имаш, пак не можеш да и сбъркаш монтажа!
Deutsche Werke! 
Финала:
Вискотото сменено;
термостат сменен;
стар антифриз разкаран;
система обезвъздушена правилно.
Следва: източване на водата и наливане на готин антифриз в точната пропорция.
Поведение на колата: ПЕРФЕКТ!!!!!!!!!!!!! 11:59 - 12:00 - 12:01 и обратно - БЕТОН!!!!!!!!!!
Благодарности: Митко и Ванката.





Апропо стария термостат беше на 80 градуса и може би за това е държала по-ниска температура извънградско въпреки неработещото виско. А, миналото цяло лято как нито веднъж не мина средата въобще незнам

Сега няколко размисли:
Колеги, виското го чувам много яко, кога се включва и кога се изключва и дори го усещам и в тягата на двигателя. Така разбирам, че всъщност до сега старото виско въобще не е работело... аз тези шумове за първи път ги чувам... и дори преди в стари теми четях ваши коментари, че виело и шумяло виското и че така трябвало и се пулех и чудех за какво говорите, ама сега разбрах.
И в тази връзка искам да кажа: АДСКИ МНОГО МЕ ДРАЗНИ ТОЗИ ШУМ





Не е нормално това!!!!!!!!!




Я, си представете бай германец 1993 г. влиза в магазина и вика "искам лимузина!" и на въпроса каква изрича трите заветни букви и продавача му отговаря заветната тогава цифра 50 000 марки! Оня плаща, качва се, пали, газ със семейството към френската ривиера и по едно време виууууууу...





Според мен това е проклятието на афтърмаркета

Просто споделям.
Поздрави и успех на всички.
Д
P.S.: Благодарности, разбира се и на всички колеги, които се включиха в темата. И вече наистина последно: перката, дойчо така е направил, че и голям мерак да имаш, пак не можеш да и сбъркаш монтажа!



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани