Зацепване на ванос
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
Зацепване на ванос
Привет,
Търсих с търсачката но не открих отговор или тема за това.
Преди време имах потропващ ванос(Е36 320и 94г) и прочетох от една хубава тема за решение на този проблем набавих частите смених и колата заработи като часовник но ми се стори малко спъната след тази интервенция. И така стигнах до извода ,че май не сме зацепили ваноса както трябва. При събирането го фиксирахме на средно положение с идеята да има ход и в двете посоки. Колата работи добре има приличен разход но в ниските наистина е малко спъната
Мой приятел е правил същата процедура но са го фиксирали в крайно положение или да дава повече предварение и сега колата набира добре и много равномерно.
Някой знае ли кое е правилното решение или ако има други идеи да сподели. Не съм професионалист и може някъде да бъркам
Търсих с търсачката но не открих отговор или тема за това.
Преди време имах потропващ ванос(Е36 320и 94г) и прочетох от една хубава тема за решение на този проблем набавих частите смених и колата заработи като часовник но ми се стори малко спъната след тази интервенция. И така стигнах до извода ,че май не сме зацепили ваноса както трябва. При събирането го фиксирахме на средно положение с идеята да има ход и в двете посоки. Колата работи добре има приличен разход но в ниските наистина е малко спъната
Мой приятел е правил същата процедура но са го фиксирали в крайно положение или да дава повече предварение и сега колата набира добре и много равномерно.
Някой знае ли кое е правилното решение или ако има други идеи да сподели. Не съм професионалист и може някъде да бъркам

Ма много ме кефи тази кола!!!










- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
И аз бих бил благодарен ако някой колега сподели как става. Искам и аз да я направя тази операция, защото и моя ванос потропва, а също така и повдигачите искам да позачистя, но ваноса е единственото нещо което ме спира. Ако беше без ванос досега да съм ги изчистил, но незнам как да го зацепя после. Рових по ауто дати насам натам, но нещо не схващам как става и не смея да пипам. А 100-200лв няма да дам на някой си при условие че ще мога и аз да го направя, стига някой да сподели как правилно се зацепва без помощта на специалните инструменти дето са дадени в ауто датата.
- Makarov 2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: 27.11.2008
- Местоположение: Silistra
- Пол: Мъж
ето ви зацепването
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Timing.htm
Това ви е зацепването,и е вярно,оня ден свърших основния ремонт и го зацепих по тая схема няма проблем.Имате да черпите!!!!!
Това ви е зацепването,и е вярно,оня ден свърших основния ремонт и го зацепих по тая схема няма проблем.Имате да черпите!!!!!
- Makarov 2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: 27.11.2008
- Местоположение: Silistra
- Пол: Мъж
еуиш
След ремонта ми даде тази грешка.Да знаете как да я оправите ако се получи при вас.
Състояние:
Бяха получени отделни сигнали относно ДМЕ код за грешка 212 - "механични смущения във ВАНОС" - чрез пресветвания на лампата
"Проверка Двигател (Check Engine)"
При такава грешка може да се устят нестабилни обороти на празен ход.
Причина:
Контролното бутало разположено в кожуха на ВАНОСА , може да има нагар на един или повече контролни зъбци , което води до задиране/заклещване при движението в контролния улей
Поправка:
Подобрено контролно бутало на ВАНОСА с жлебови контролни върхове беше пуснато в производство през 6/98 с номенклатурен номер 11 36 1 738 495.
Бележка: Всички части -Ванос от предишен тип бяха спрени от производство и изтеглени от пазара.
Процедура:
Причетете и принтирайте ДМЕ кодовете за грешка.
Ако ДМЕ код за грешка 212 се появи при вас , откачете електрическия конектор на ВАНОС соленоида и отстранете клапана на ВАНОС соленоида (черната стрелка на картинката по-долу) , за да имате достъп до контролното бутало.
Клапана на ВАНОС соленоида се стяга с 30Nm
Бележка: Когато откачите окабеляването на ВАНОС соленоида , проверете за протрити или прекъснати кабели , които също могат да са причина за код за грешка 212.
При свален клапан на соленоида , раздвижете контролното бутало с пръст - напред и назад в улея.
Контролното бутало трябва да се движи свободно в улея, без да задира или спъва.
Ако задира или се спъва то трябва да бъде заменено с новия тип.
Бележка: Контролното бутало на ВАНОСА и неговия улей трябва да се поддържат чисти по време на ремонта , за да се избегне задиране в резултат на замърсяване
Фино намаслете контролното бутало с чисто двигателно масло преди да го инсталирате в улея
ВАЖНО: Прилагайки описаната по горе процедура , премахва необходимостта от цялостна подмяна на ВАНОСА.
Ако след инсталацията на новия тип контролно бутало , Ваноса задира и не работи правилно , то чак тогава трябва да се подмени целия блок ВАНОС
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=30
номер 5 от схемата!
Превода е направен от metodi80-за което страшно благодаря!!!!!
Състояние:
Бяха получени отделни сигнали относно ДМЕ код за грешка 212 - "механични смущения във ВАНОС" - чрез пресветвания на лампата
"Проверка Двигател (Check Engine)"
При такава грешка може да се устят нестабилни обороти на празен ход.
Причина:
Контролното бутало разположено в кожуха на ВАНОСА , може да има нагар на един или повече контролни зъбци , което води до задиране/заклещване при движението в контролния улей
Поправка:
Подобрено контролно бутало на ВАНОСА с жлебови контролни върхове беше пуснато в производство през 6/98 с номенклатурен номер 11 36 1 738 495.
Бележка: Всички части -Ванос от предишен тип бяха спрени от производство и изтеглени от пазара.
Процедура:
Причетете и принтирайте ДМЕ кодовете за грешка.
Ако ДМЕ код за грешка 212 се появи при вас , откачете електрическия конектор на ВАНОС соленоида и отстранете клапана на ВАНОС соленоида (черната стрелка на картинката по-долу) , за да имате достъп до контролното бутало.
Клапана на ВАНОС соленоида се стяга с 30Nm
Бележка: Когато откачите окабеляването на ВАНОС соленоида , проверете за протрити или прекъснати кабели , които също могат да са причина за код за грешка 212.
При свален клапан на соленоида , раздвижете контролното бутало с пръст - напред и назад в улея.
Контролното бутало трябва да се движи свободно в улея, без да задира или спъва.
Ако задира или се спъва то трябва да бъде заменено с новия тип.
Бележка: Контролното бутало на ВАНОСА и неговия улей трябва да се поддържат чисти по време на ремонта , за да се избегне задиране в резултат на замърсяване
Фино намаслете контролното бутало с чисто двигателно масло преди да го инсталирате в улея
ВАЖНО: Прилагайки описаната по горе процедура , премахва необходимостта от цялостна подмяна на ВАНОСА.
Ако след инсталацията на новия тип контролно бутало , Ваноса задира и не работи правилно , то чак тогава трябва да се подмени целия блок ВАНОС
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=30
номер 5 от схемата!
Превода е направен от metodi80-за което страшно благодаря!!!!!
Много точно, с една малка добавка. Грешката "механични смущения във ВАНОС" може да се регистрира при неточно зацепване на валовете, но в интерес на истината трябва много да се разминава с вярното зацепване за да го регистрира DME-то. За разлика от двигателите с двойния Ванос където зацепването без специализирана скоба е невъзможно. Успех и без да подценявам никого ви уверявам, че ако някой прави това упражнение без да го е правил преди няма да може да се справи без скобата за валовете от първата картинка
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
ETW_You_ написа:Много точно, с една малка добавка. Грешката "механични смущения във ВАНОС" може да се регистрира при неточно зацепване на валовете, но в интерес на истината трябва много да се разминава с вярното зацепване за да го регистрира DME-то. За разлика от двигателите с двойния Ванос където зацепването без специализирана скоба е невъзможно. Успех и без да подценявам никого ви уверявам, че ако някой прави това упражнение без да го е правил преди няма да може да се справи без скобата за валовете от първата картинка
да, ама ако не са зацепени валовете, няма да може да зацепи и ваноса...
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
и моито е зацепено в средно положение и ми идваха едни идеи да го зацепя в крайно ляво ама още съм в процес на размисъл дали да го направя или не.
- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
Не ми издържаха нервите и пак го отворих този път го зацепих в крайно ляво с идеята да дава повече предварение. Разликата в ниските обороти е голяма. Колата не се замисля и работи много добре и равномерно. Наложи се да пътувам за Варна и колата ми даде 7.9 при скорост около 120км с климатроник. Много съм доволен 

Ма много ме кефи тази кола!!!










- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
didore написа:Не ми издържаха нервите и пак го отворих този път го зацепих в крайно ляво с идеята да дава повече предварение. Разликата в ниските обороти е голяма. Колата не се замисля и работи много добре и равномерно. Наложи се да пътувам за Варна и колата ми даде 7.9 при скорост около 120км с климатроник. Много съм доволен
Браво ! Хайде безаварийно и икономично !

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
kak си ги зацепвате тея ваноси както ви текне
колелото на ваноса трябва да е прибрано в корпуса му до край , след зацепването се стягат гайките на раздвижния пиньон. всичко трябва да си е по белезите след интервенцията


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
средно или крайно ляво - става дума за смукателния вал не за изпускателния, където се затягат трите болта
Колега, крайно ляво като го гледаш отпред нали ???
Колега, крайно ляво като го гледаш отпред нали ???
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Зацепване на ванос
muskin написа:колеги какво стана че ми е интересно и на мен
Ми човека си е зацепил ваноса и си кара,ей това е станало.



- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани