Електрически неволи

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 18.12.2008
Местоположение: София

Електрически неволи

Мнение от luspa » 03 Юли 2009, 17:01

Добър ден. Преди 2-3 дена ми светна зелената лампичка за халогените, а халогени аз нямам. Викам си "нека си свети не ми пречи", е да ама вчера като ме заваля дъжд за пореден път си карам на чистачки всичко точно докато не реших да тръпна лостчето за чистачите и да пръсна малко вода на стъклото( защо го направих и аз не знам :mhihi: ). И в този момент ми изгасна зелената лампичка, но ми спряха и чистачиките - оказа се бушон. Като сложа бушон свети лампичката и има чистачки но като искам да пръсна гърми бушона. Днес реших да се позанимавам да видя каде е проблема и при една от пробите от колоната на волана излезна малко пушек, разбрах че е лостчето, извадих го и с мултицет замерих всичко пуска си ток както си трябва. Замерих колко ток достига до помпичката на казанчето и там има 3 волта и нещо. Да си купя ново лостче е най-лесно, но преди това искам да се допитам до вас дали е съзможно да се окъсява в нещо веригата и него така каква е връзката на чистаките с халогените. И въобще каде да търся проблема.
Втория проблем е малко по особен. Откакто взех колата не и свети левия габарит, не достига ток до там, проблема е някаде по жиците, но не ми се занимава, а и не карам на габарити, накратко не съм се занимавал. Но днес брат ми ми обърна внимание че този ляв габарит, които попринцип не свети е започнал да свети когато е отключен волана и в положенията по нататък (контакт и запалена кола). Като светенето му не се влияе от това дали съм включил фарове (демек свети и без да съм дръпнал сключа). Като е изваден ключа и заключен волана не свети. Не свети и като включа онази функция да светят само леви или само десни габарити. Тук нямам никакви предположения каде може да е проблема освен в ключа. Но зумера, които съм вързал директно за ключа не свири когато свети този габарит.
Извинявам се ако нещо не съм обяснил разбираемо, но и на себе си не мога да обясня, какво става.
Колата е двоен стоп "86 набор с М10 двигател.
Благодаря предварително на отзовалите си.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: София

Мнение от bmwlado » 03 Юли 2009, 22:47

Според мен проблема ти е в лостчето за фаровете.Свали волана и лостчето и провери.Там е късото.Почти съм сигурен.
bmwlado

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: Свищов
Кара: Е30 318i
Мечтае да кара: Комби

Мнение от Стаевски » 04 Юли 2009, 17:04

като отвори не видя ли откъде е бил пушека...
провери сноповете кабели,тръгни от кабелите на ключа за халогените и по тях до таблото с предпазителите,гледай за разтопена изолация и слепени проводници...обърни внимание на мястото където преминават в двигателния отсек/опират ли на ламарината
не слагай по-големи предпазители,че лошо...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 18.12.2008
Местоположение: София

Мнение от luspa » 05 Юли 2009, 20:34

Пушека по всяка вероятност е от лостчето. Но няма нагоряло по него, само някаква гняс е изтегла, но това може и смазката от вътре да е. Кабелите по спомен са си закачени за купето с пластмасовите щипки и нямат стопено никаде, само под кутията с бушони не съм погледнал. Утре след работа ще погледна по обстоино. И евентуално ще купя лостче, което е наи лесното. А бушоните слагам по 5А, че пукат веднага :mhihi: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 18.12.2008
Местоположение: София

Мнение от luspa » 02 Авг 2009, 12:03

След месец ремонтиране и зарязване на проблема поради липса на време. Стигнах до извода, че всичко е наред и пак не работи :D . След внимателно проследяване на всички снопове кабели, установих че всички кабели са здрави. Но и че има лек нагар на 2 кабелчета в кутията на бушоните при релето за чистачите. Но окъсяването се получава и без релето. Също така махнах лостчето, разглобих го и не видях нищо нередно в него. Съживявам тази тема с надеждата някои на ми обясни каква е веригата на пръскалките. Тъй като на мене ми се губят от каде минава "+" от каде "-". И дали е възможно лостчето да прави мизерията при положение че подава "-" и до него не достига никаде "+".
П.П. Левия габарит и лампата за халогена изгаснаха отсамосебеси.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 02 Авг 2009, 21:09

luspa написа:...ток достига до помпичката на казанчето и там има 3 волта и нещо...окъсяването се получава и без релето...
http://bmw.ctcms.net/BMW/E-Books/E30/Wiring%20Diagrams%20-%20E30%20%281983%20to%201992%203%20Series%29/e30_86.pdf
Стр.60.
"Минус"-а от лостчето само "минава покрай" релето за чистачките - колкото да им даде импулс и да бръснат 3 пъти. Тоя минус направо си отива на помпата. Щом там има само 3V - махни куплунга от помпата и пробвай пак.
Ако на куплунга си дойдат 12-14V и бушона не изгори - нова/друга помпа (аз сложих от задна чистачка на Лада :P).
Ако бушона пак гори - "късото" е в куплунга към помпата или по сдвоените жици до него.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 18.12.2008
Местоположение: София

Мнение от luspa » 02 Авг 2009, 21:53

Мерси за инфото. :) Моторчето му дадох ток директно от акумулатора и си бачка.Срязах жиците при лявото бонбе с цел да си прокарам нови и установих, че проблема е някаде в снопа с кабели след бушоните. Отворих, видях каква олелия е там и утре ще си прокарам нови дублиращи кабели от лостчето. Поне вече знам от каде трябва да минават тия кабели, че месец си размотавам кабели около фаровете.

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook