2 бара...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 01 Май 2005, 18:04

Postman написа:
landikar написа:...Ако налягането след турбината е по-малко,отколкото преди нея не стаа ли нещо като КПД над 100%,или перпетуум там как беше?

Това винаги е така...- може би имаш друго в предвид?!?
При уговорката, че турбина значи турбина, компресор - компресор, а турбокомпресор - комбинацията от двете...

Уф,верно е глупост. :lol: Имах друго предвид ама....няма значение.
ТОМ,малко ти е високо налягането наистина.Премери си буста в целия диапазон на оборотите.Ако искаш колата да върви добре,трябва налягането да остава високо до края.Дай некакви стойности да видим кво става.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 03 Май 2005, 22:11

landikar написа:
Postman написа:
landikar написа:...Ако налягането след турбината е по-малко,отколкото преди нея не стаа ли нещо като КПД над 100%,или перпетуум там как беше?

Това винаги е така...- може би имаш друго в предвид?!?
При уговорката, че турбина значи турбина, компресор - компресор, а турбокомпресор - комбинацията от двете...

Уф,верно е глупост. :lol: Имах друго предвид ама....няма значение.
ТОМ,малко ти е високо налягането наистина.Премери си буста в целия диапазон на оборотите.Ако искаш колата да върви добре,трябва налягането да остава високо до края.Дай некакви стойности да видим кво става.

Ей, тук станало интересно, а аз чак сега го виждам :D Сега... тези 2 бара са измерени при буст около 1 бар. Пълненето започва около 3000 об, и от 4000 вече си е 1 бар до прекъсвача. За съжаление това е максималното което мога да дам със старт от място. 2 бара в изпускателния не са толкова много. Аз го отдавам на това че ми е малък интерколера ~ 29х25х6см а тръбата от турбото до интерколера ~38 мм :uups: (стандарт) и затова се налага да затягам повече уеста че получа този 1 бар и от там повишеното налягане в изпускателния :!: След събора ще взема мерки да коригирам малко размерите :mhihi: А между турбото и гърнето налягането е 0.6 бара...и е множко...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 04 Май 2005, 8:00

Не е ли там проблема, че за този 1 бар тръбите и кулера идват малки?

Все пак 38мм е адски малко, хората работят с 60 и нагоре мм.
Това само ти спъва турбото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Май 2005, 10:41

Тази турбина колко надува в стандартна конфигурация?Без да натягаш гейта?Стандартна японска турбина ако нормално е на 0.6 бара при затворен гейт едвам задържа 1 бар.Може и да има някакъв пик на 1.2-1.3,ама толкова.Много хора не разбират че истинската сила идва от турбината.Без нея нищо не става.Ама не някаква кльощава със супер натегнат гейт,а направена специално за целта.Щото тия серийните може и да дават някакво налягане,обаче никой не отчита,че в овърбуст почват да запушват мотора.И каквато и генерация да сложиш пак не става.Уж колата върви,а времето слабо.

П.С.Събирай пари за истинско турбо.Това ми е съвета. :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 04 Май 2005, 19:45

Че БМВ нали уж не произвеждат коли с двг. с принудително пълнене.
Май са само с атмосферни двигатели.

Тоест няма как да има серийнни турбота.
Всичко е after market както се казва.

Но иначе си прав, 90% от резултатите идват от правилно подбрано турбо ( или компресор) и след това по това какво точно си взел си напасваш останала железария.
Но го има момента в който се опира до пари.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Май 2005, 20:46

Че БМВ нали уж не произвеждат коли с двг. с принудително пълнене.

Ма тук случаят май е друг.Май има и произведени такива.Така ми казаха,щото не съм напълно запознат с двг на БМВ.
А по въпросът за after market турбините - ми те си купуват турбини,ама от АУДИ 1.8Т,2.5 TDi,2.5 tds,и т.н.Това не са турбини за рейсинг.Или пък правени такива от разни майстори,които действително дават илюзия за сила,ама като дойде хронометъра има доста разочарования.Да не говорим,че след 2-3000 км почват да ти пълнят аспуха с масло.Щото те направили перките,ама втулки,лагери,материали??А истинските неща започват след 1 бар. ;).Повечето конвенционални турбини не работят на повече от 0.8 бара.За да се изстиска повече турбото почва да му се вади джигера,отделно че то почва да задръства мотора.Аз затова питах ТОМ какво е замерил на 1 бар и нагоре.Щото 0.6 е ниско налягане.Това налягане от 2 бара при по-голям буст може да отиде доста нагоре и като резултат във високите обороти колата просто няма да върви.Виждал съм такива случаи,и хората си мислят,че смесите им са бедни.Иначе мощност има,ама тя е в много малък диапазон,въртящият момент също.Обикновено в началото,защото такива турбини се развъртат много бързо като им затапиш уестгейта.Повечето момчета в БГ не търсят проблемът тук.Погледни някои динографики на коли със сток турбини да видиш как във високите налягането почва да пропада.
Но го има момента в който се опира до пари.

От личен опит,и от съветите на другите с по-голям такъв,съм стигнал до изводът,че да правиш компромиси с някои неща заради пари накрая ти излиза доста по-скъпо.Просто има някои чаркове,за които трябва да се дадат пари,и турбината е едното от тях. ;).Другото е електрониката.Без тях по-добре нищо не прави.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Май 2005, 21:22

vutov написа:Не е ли там проблема, че за този 1 бар тръбите и кулера идват малки?

Все пак 38мм е адски малко, хората работят с 60 и нагоре мм.
Това само ти спъва турбото.

Да, точно там е проблема. Просто не ми остава време да си го реша :( а и си ползвах бегачката и за работа :confused: Но сега си вземах една е34 и започвам промените ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Май 2005, 21:29

landikar написа:Тази турбина колко надува в стандартна конфигурация?Без да натягаш гейта?Стандартна японска турбина ако нормално е на 0.6 бара при затворен гейт едвам задържа 1 бар.Може и да има някакъв пик на 1.2-1.3,ама толкова.Много хора не разбират че истинската сила идва от турбината.Без нея нищо не става.Ама не някаква кльощава със супер натегнат гейт,а направена специално за целта.Щото тия серийните може и да дават някакво налягане,обаче никой не отчита,че в овърбуст почват да запушват мотора.И каквато и генерация да сложиш пак не става.Уж колата върви,а времето слабо.

П.С.Събирай пари за истинско турбо.Това ми е съвета. :lol:

Абсолютно съм съгласен с теб :!:
Стандартния буст го дават 0.3-0.5. Забелязах че зимата не е проблем да ми държи 1.2-1.3 но сега като се стопли времето дава 0.9. А турбината отдавна съм я нарочил за замяна. Но преди да я сменя ще сложа по-големия кулер и 60 мм тръби и очаквам налягането да се вдигне до 1.2-1.3 :idea:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 04 Май 2005, 21:44

Чакай малко , дай да почнем от начало.

Каква тоно ти е турбината сега, от ква кола е взета, каква марка , модел, и т.н.
За тръбите, 60мм казах че са минимума, както е казъл Мечо Пух, "колкото повече, толкова повече" , ако имаш място в коша може да сложиш и 70мм+ тръби.

За кулера, ами той е доста зависим от турбината, от една страна е по-хубаво да е по-голям, но пък колкото по-голям кулър и по-дълги тръби толкова лага става по-голям.

Та за кулер и дължината на тръбите трябва да решиш каква турбина ще ползваш и за какво ще си ползваш колата.Тоест дали искаш да е няква лудница на 400 метра или искаш на магистралата да си царя, ( да тръгва лудо от 200 нагоре), това определя много неща. Е може и смесено, но това ще бъде компромис и няма да получиш най-добите резултати нито на 400 метра нито на магистралата.

Та първо кажи за кво предпочиташ да е колата?

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 04 Май 2005, 22:06

vutov написа:Чакай малко , дай да почнем от начало.


Та първо кажи за кво предпочиташ да е колата?


Благодаря за съветите :D , но няма нужда. Имам някакъв опит :D Двигателя е М30Б34 а духалката К27. А максимална скорост не търся, искам старт. Просто исках да разбера някой мерил ли е налягането в изпускателния колектор на колата си...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 04 Май 2005, 23:30

vutov написа:Че БМВ нали уж не произвеждат коли с двг. с принудително пълнене.
Май са само с атмосферни двигатели.

изключение правят Е23 745i с 3.5 с турбина (Том, поправи ме ако греша - макс налягане 0.7) и БМВ 2002 tii.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 05 Май 2005, 2:30

vutov написа:....

Колега тука споделяме предимно собствения си опит. Преди да даваш съвети може ти да споделиш твоя 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 05 Май 2005, 9:23

Еми в този случей аз се отеглям от темата, защото реално нито съм имал турб кола, нито лично съм слагал компресор или турбина. Всичкото дето съм го разбрал досега за компресоритете ( турбините) е от прочетено и видяно по кнжики, и-нет, чуто от приятели и видяно по чужди коли.

Така че, аз съм out.
Извинете ме за неправилното включване по темата.
Но все пак ще я следя с интерес.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 06 Май 2005, 15:40

landikar - :yes:

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook