прилашкване при смяна на скорости
Модератор: Технически модератори
36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
ddddk написа:Здравейте колеги,
Сега да видим дали ще мога да обясня това, което ми е в главата...
Да си представим следната ситуация:
Стойм на сфетофара, двигателя работи, изключили сме от скорост, пуснали сме съединителя натиснали сме спирачката. Картинката е ясна - чакаме жълто. Какво е положението: Коляновият вал се върти, върти се и маховика. През феродовия диск, чрез претискателния диск се върти и входящия вал на скоростната кутия. Тъй като няма зацепени зъбни колела, изходящият вал не се върти и колата е в покой. Светва жълто :
Натискаме съединителя. В този момент притискателният диск отслабва натиска към феродовия и последният започва да приплъзва спрямо маховика, но не спира. Не спира също и входящият вал на скоростната кутия. Натискаме лоста към нас и напред. В този момент синхронизаторът изравнява оборотите на входящия и изходящия вал на скоростната кутия. Това става за сметка на повече приплъзване на диска. Ама какво изравнява, та той изходящият е в покой. Значи входящият също преминава в покой и две зъбни колела се зацепват. Но от въртенето си входящият вал има някаква инерция и изведнъж спира. Тази инерция се предава на зацепеното колело на изходящия вал и чрез него (колетото) се предава въртящ момент на изходящия вал. Този момент трябва да се умъртви (демпфира), защото ние още държим спирачката натисната и колата е в покой. Убиецът на тази инерция е т.н. гумено каре. Ето тука е разковничето! Ако по тази кинематична верига има луфт, то преди гуменото каре да поеме енергията от инерцията трябва да се обере луфта. Точно това обиране на луфта се усеща като лопане, лашкане и т.н.
И пак се връщаме на мойто твърдение - здраво ли е карето - значи е монтирано с луфт! Това е!
Поздрави,
Д
Колега, благодаря за изчерпателната информация. Това си го представих лесно, но мисълта ми е има ли орпавия това досадно нещо или ще се наложи да си карам така. Прочете ли коментара на iv40to според теб има ли смисъл от това нещо

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Едно е сигурно - НЕТРЯБВА да се кара така. Това може да доведе до скъсване на каре или още един куп други неща.
Къде да търся луфта незнам и проблема е, че явно и повечето майстори незнаят...
Аз вече имам един познат добър сервиз, който смятам да попитам, ама то питането си е с пари, а сега ме чакат едни други дивотии в и под таблото и ще покарам още някой месец с това лопане и като изплувам ще почна да ходя и по тези мъки...
... много са ни хубави колите, ама много има да се прави по тях, м****у... няма нищо вечно, колкото и добре да е направено в началото... старото си е старо...
Еми, това е от мен.
Поздрави и успех на всички
Д
Къде да търся луфта незнам и проблема е, че явно и повечето майстори незнаят...
Аз вече имам един познат добър сервиз, който смятам да попитам, ама то питането си е с пари, а сега ме чакат едни други дивотии в и под таблото и ще покарам още някой месец с това лопане и като изплувам ще почна да ходя и по тези мъки...
... много са ни хубави колите, ама много има да се прави по тях, м****у... няма нищо вечно, колкото и добре да е направено в началото... старото си е старо...
Еми, това е от мен.
Поздрави и успех на всички
Д

- Steelheart
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12.06.2009
- Местоположение: София
ddddk написа:Едно е сигурно - НЕТРЯБВА да се кара така. Това може да доведе до скъсване на каре или още един куп други неща.
Къде да търся луфта незнам и проблема е, че явно и повечето майстори незнаят...
Аз вече имам един познат добър сервиз, който смятам да попитам, ама то питането си е с пари, а сега ме чакат едни други дивотии в и под таблото и ще покарам още някой месец с това лопане и като изплувам ще почна да ходя и по тези мъки...
... много са ни хубави колите, ама много има да се прави по тях, м****у... няма нищо вечно, колкото и добре да е направено в началото... старото си е старо...
Еми, това е от мен.
Поздрави и успех на всички
Д
Благодаря и на теб



- joro_marinov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 13.04.2009
- Местоположение: Стара Загора
колеги луда тема излезна тази явно много от нас го имат този проблем. аз лично взех да се отчайвам защото няма разрешаване вече поне 20 пъти я вдигах на подемник и по канали я карах не мога да намеря този луфт. Да ви кажа вече си мисля че е от демпфера на съединителя логично е в този вариант да предрусва при тръгване /което не прави/ но е възможно пружините да са се отпуснали само толкова колкото да прилашква. Ако има някои който да е измислил нещо да не се свени да пише
javascript:emoticon(':help:')

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Съединителят ми е SACHS комплект и го смених 4000 км преди да сменя гуменото каре... ама пак в същия сервиз... ама след смяната на съединителя не лопаше... всъщност въобще не лопаше колата, докато не смених карето, както писах по-рано, после почна... абе майстори...
поздрави,
Д
поздрави,
Д

36 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани