Моля знаещите да отговорят
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Ами да.Мойта през зимата обръща посоката на въртене на двигателя,от там и компресора се върти в обратна посока и вътре духа топло ,а отвън студено,но не всеки го знае този номер. 

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Абе колеги,
какво го мислите този компресор?
Това е една елементарна винтова двойка, която се задвижва, когато магнитния съединител се включи и компресорът се върти със скорост приведена към скоростта на въртене на коляновия вал (точното предавателно число не го знам, но може лесно да се сметне - делим делителният диаметър на шайбата на коляновия вал към делителния диаметър на шайбата на магнитния съединител на климатика)
И така, ако предавателното число е 1,5, то като двигателя ти поддържа 1000 об-1, то компресорът на климатика се върти с 1500 об-1. Съответно като "настъпиш" и компресора е "настъпан"
Относно управлението му: Подава се сигнал на контактор и той включва (подава напрежение) на ел.магнита и външната шайба се придърпва към компресора и така притиска ремъчната шайба (тя се върти от коляновия вал чрез ремъка) към една шайба на компресора, която от своя страна е хваната към водещия вал на винтовата двойка и "климатика тръгва". Като тръгне какво прави - ами, движи фреона от изпарител към кондензатор и обратно. Това е. Като отпадне сигнала към контактора и тока спира, външната шайба изкача навън и ремъчната шайба почва да се движи свободно.
Кой подава сигнала към контактора и как? Има два температурни датчика: за външната температура и за вътрешната температура.
За външната температура е защитен - да не включва компресорът при външна температура под +7 или +10 градуса (не помня точно и защо е така е много за обяснение и не е по темата). Вътрешният датчик отчита интериорната температура и подава сигнал на микропроцесор (4... 20 mA). Микропроцесорът сравнява зададеното от нас чрез потенциометъра със сигнала от датчика. Ако в купето е по-топло от исканото, то тогава включва климатика. Ако в купето е по-студено, то има два варианта 1. да сме натиснали да върти само вътрешен въздух - тогава се отваря клапа на парното за да стопли; 2. да не сме натиснали бутона за вътрешно въртене на въздух - тогава просто климатика спира и се чака докато външният въздух стопли купето.
Туй е то т.н. "автоматичен климатик".
"Неавтоматичният" се казва МЕХАНИЧЕН. И се казва така, защото си охлажда яко докато ти окапят пломбите и ти чисто механично - демек с кунка го изключиш от копчето.
Накрая можем да заключим, че компресорът няма нищо общо с механичното и автоматично управление на температурата на купето.
Поздрави,
Д
P.S.: Описанието, което направих на принципа на функциониране на климатика е доста опростено. Има доста други подробности, но мисля, че те не са толкова съществени.
какво го мислите този компресор?
Това е една елементарна винтова двойка, която се задвижва, когато магнитния съединител се включи и компресорът се върти със скорост приведена към скоростта на въртене на коляновия вал (точното предавателно число не го знам, но може лесно да се сметне - делим делителният диаметър на шайбата на коляновия вал към делителния диаметър на шайбата на магнитния съединител на климатика)
И така, ако предавателното число е 1,5, то като двигателя ти поддържа 1000 об-1, то компресорът на климатика се върти с 1500 об-1. Съответно като "настъпиш" и компресора е "настъпан"
Относно управлението му: Подава се сигнал на контактор и той включва (подава напрежение) на ел.магнита и външната шайба се придърпва към компресора и така притиска ремъчната шайба (тя се върти от коляновия вал чрез ремъка) към една шайба на компресора, която от своя страна е хваната към водещия вал на винтовата двойка и "климатика тръгва". Като тръгне какво прави - ами, движи фреона от изпарител към кондензатор и обратно. Това е. Като отпадне сигнала към контактора и тока спира, външната шайба изкача навън и ремъчната шайба почва да се движи свободно.
Кой подава сигнала към контактора и как? Има два температурни датчика: за външната температура и за вътрешната температура.
За външната температура е защитен - да не включва компресорът при външна температура под +7 или +10 градуса (не помня точно и защо е така е много за обяснение и не е по темата). Вътрешният датчик отчита интериорната температура и подава сигнал на микропроцесор (4... 20 mA). Микропроцесорът сравнява зададеното от нас чрез потенциометъра със сигнала от датчика. Ако в купето е по-топло от исканото, то тогава включва климатика. Ако в купето е по-студено, то има два варианта 1. да сме натиснали да върти само вътрешен въздух - тогава се отваря клапа на парното за да стопли; 2. да не сме натиснали бутона за вътрешно въртене на въздух - тогава просто климатика спира и се чака докато външният въздух стопли купето.
Туй е то т.н. "автоматичен климатик".
"Неавтоматичният" се казва МЕХАНИЧЕН. И се казва така, защото си охлажда яко докато ти окапят пломбите и ти чисто механично - демек с кунка го изключиш от копчето.
Накрая можем да заключим, че компресорът няма нищо общо с механичното и автоматично управление на температурата на купето.
Поздрави,
Д
P.S.: Описанието, което направих на принципа на функциониране на климатика е доста опростено. Има доста други подробности, но мисля, че те не са толкова съществени.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
За външната температура е защитен - да не включва компресорът при външна температура под +7 или +10 градуса (не помня точно и защо е така е много за обяснение и не е по темата).
Колега,това не е вярно-може да го включиш и при минусови температури за да суши стъклата. Ако е автоматичен тогава съединителя постоянно включва и изключва и през зимата за да се подържа зададената температура.

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
На мен през зимата при натискане бутона за сушене на стъклата си духа само топло на тях, без значение пуснат ли е компресора... сега обаче за 2сек ги прави кристал ... само да бодна и 2-те копчета...
Някой ако може да ми обясни защо при натискане копчето за вътрешна циркулация се включва компресора... дори и при отрицателни температури и потенциометри на червено на мах? пак си духа топло, но ми бави конете... и не само на мен - забелязал съм такова нещо и при други марки автомобили от тези години...
Някой ако може да ми обясни защо при натискане копчето за вътрешна циркулация се включва компресора... дори и при отрицателни температури и потенциометри на червено на мах? пак си духа топло, но ми бави конете... и не само на мен - забелязал съм такова нещо и при други марки автомобили от тези години...
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dokie написа:На мен през зимата при натискане бутона за сушене на стъклата си духа само топло на тях, без значение пуснат ли е компресора... сега обаче за 2сек ги прави кристал ... само да бодна и 2-те копчета...
Някой ако може да ми обясни защо при натискане копчето за вътрешна циркулация се включва компресора... дори и при отрицателни температури и потенциометри на червено на мах? пак си духа топло, но ми бави конете... и не само на мен - забелязал съм такова нещо и при други марки автомобили от тези години...
Защото системата така е направена ,че подържа определена температура като смесва в определена пропорция въздушните потоци от радиатора на отоплението и изпарителя на климатика,а не чрез вкарване на студен въздух от вън,защото ако въздуха е мръсен ти може да не го желаеш в купето

- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
boiko_andreev написа:Колеги,
качвам снимки за управлението на климатроника в колата.
http://picbg.net/img.php?file=2373e72653db0bf4.jpg
http://picbg.net/img.php?file=85f5b4cc9a2bd3df.jpg
а защо трябва да е на ауто

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
sniper74 написа:boiko_andreev написа:Колеги,
качвам снимки за управлението на климатроника в колата.
http://picbg.net/img.php?file=2373e72653db0bf4.jpg
http://picbg.net/img.php?file=85f5b4cc9a2bd3df.jpg
а защо трябва да е на ауто
Оставяш го сам да реши от къде да духа-това са трите бутона за въздушните потоци.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
това е идеята на автоматичния климатик: Ръгаш на ауто, настройваш си 21 градуса и си караш целогодишно без въобще да поглеждаш към тая зона на таблото... ама нали ние все за разхода и за цената на бензина мислим и не го правим това... а германеца го сложил да ни е готино... ама ... нашенска работа...

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
ddddk написа:това е идеята на автоматичния климатик: Ръгаш на ауто, настройваш си 21 градуса и си караш целогодишно без въобще да поглеждаш към тая зона на таблото... ама нали ние все за разхода и за цената на бензина мислим и не го правим това... а германеца го сложил да ни е готино... ама ... нашенска работа...
На Е34 климатроника не е много добър-особено през лятото не ръчкаш ли копчетата не се усещаш много комфортно.Виж при Е36 има невероятно силно парно през зимата ,ако обичаш топлото и добро охлаждане през лятото.Е може да се дължи и на големината на купетата.
- boiko_andreev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.01.2007
- Местоположение: Sofia
Здравейте Колеги,
заредих климатика с фреон и реших да го включа, че ми беше топло.
Дотук добре.
При усилвне на скоростта тоест на оборотомера над 3000 оборота се чува шум все едно има лагер с паднала циментация.
Шума се чува при включване на компресора и изчезва при изклячването му.
Компресора е зареден с фреон както си е по табелата на климатика 1920гр.

заредих климатика с фреон и реших да го включа, че ми беше топло.
Дотук добре.
При усилвне на скоростта тоест на оборотомера над 3000 оборота се чува шум все едно има лагер с паднала циментация.
Шума се чува при включване на компресора и изчезва при изклячването му.
Компресора е зареден с фреон както си е по табелата на климатика 1920гр.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
boiko_andreev написа:Здравейте Колеги,
заредих климатика с фреон и реших да го включа, че ми беше топло.
Дотук добре.
При усилвне на скоростта тоест на оборотомера над 3000 оборота се чува шум все едно има лагер с паднала циментация.
Шума се чува при включване на компресора и изчезва при изклячването му.
Компресора е зареден с фреон както си е по табелата на климатика 1920гр.
Най-вероятно от съединителя на компресора.Може и да е замърсен и да превърта-трябва да го почистиш или пък е вече за смяна.

27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани