Моля знаещите да отговорят

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 22 Юни 2009, 19:23

Ами да.Мойта през зимата обръща посоката на въртене на двигателя,от там и компресора се върти в обратна посока и вътре духа топло ,а отвън студено,но не всеки го знае този номер. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 22 Юни 2009, 20:24

Абе колеги,

какво го мислите този компресор?

Това е една елементарна винтова двойка, която се задвижва, когато магнитния съединител се включи и компресорът се върти със скорост приведена към скоростта на въртене на коляновия вал (точното предавателно число не го знам, но може лесно да се сметне - делим делителният диаметър на шайбата на коляновия вал към делителния диаметър на шайбата на магнитния съединител на климатика)

И така, ако предавателното число е 1,5, то като двигателя ти поддържа 1000 об-1, то компресорът на климатика се върти с 1500 об-1. Съответно като "настъпиш" и компресора е "настъпан"

Относно управлението му: Подава се сигнал на контактор и той включва (подава напрежение) на ел.магнита и външната шайба се придърпва към компресора и така притиска ремъчната шайба (тя се върти от коляновия вал чрез ремъка) към една шайба на компресора, която от своя страна е хваната към водещия вал на винтовата двойка и "климатика тръгва". Като тръгне какво прави - ами, движи фреона от изпарител към кондензатор и обратно. Това е. Като отпадне сигнала към контактора и тока спира, външната шайба изкача навън и ремъчната шайба почва да се движи свободно.

Кой подава сигнала към контактора и как? Има два температурни датчика: за външната температура и за вътрешната температура.
За външната температура е защитен - да не включва компресорът при външна температура под +7 или +10 градуса (не помня точно и защо е така е много за обяснение и не е по темата). Вътрешният датчик отчита интериорната температура и подава сигнал на микропроцесор (4... 20 mA). Микропроцесорът сравнява зададеното от нас чрез потенциометъра със сигнала от датчика. Ако в купето е по-топло от исканото, то тогава включва климатика. Ако в купето е по-студено, то има два варианта 1. да сме натиснали да върти само вътрешен въздух - тогава се отваря клапа на парното за да стопли; 2. да не сме натиснали бутона за вътрешно въртене на въздух - тогава просто климатика спира и се чака докато външният въздух стопли купето.

Туй е то т.н. "автоматичен климатик".

"Неавтоматичният" се казва МЕХАНИЧЕН. И се казва така, защото си охлажда яко докато ти окапят пломбите и ти чисто механично - демек с кунка го изключиш от копчето.

Накрая можем да заключим, че компресорът няма нищо общо с механичното и автоматично управление на температурата на купето.

Поздрави,
Д

P.S.: Описанието, което направих на принципа на функциониране на климатика е доста опростено. Има доста други подробности, но мисля, че те не са толкова съществени.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 22 Юни 2009, 20:39

За външната температура е защитен - да не включва компресорът при външна температура под +7 или +10 градуса (не помня точно и защо е така е много за обяснение и не е по темата).


Колега,това не е вярно-може да го включиш и при минусови температури за да суши стъклата. Ако е автоматичен тогава съединителя постоянно включва и изключва и през зимата за да се подържа зададената температура.;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Мнение от dokie » 22 Юни 2009, 21:45

На мен през зимата при натискане бутона за сушене на стъклата си духа само топло на тях, без значение пуснат ли е компресора... сега обаче за 2сек ги прави кристал ... само да бодна и 2-те копчета...
Някой ако може да ми обясни защо при натискане копчето за вътрешна циркулация се включва компресора... дори и при отрицателни температури и потенциометри на червено на мах? пак си духа топло, но ми бави конете... и не само на мен - забелязал съм такова нещо и при други марки автомобили от тези години...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 23 Юни 2009, 15:38

dokie написа:На мен през зимата при натискане бутона за сушене на стъклата си духа само топло на тях, без значение пуснат ли е компресора... сега обаче за 2сек ги прави кристал ... само да бодна и 2-те копчета...
Някой ако може да ми обясни защо при натискане копчето за вътрешна циркулация се включва компресора... дори и при отрицателни температури и потенциометри на червено на мах? пак си духа топло, но ми бави конете... и не само на мен - забелязал съм такова нещо и при други марки автомобили от тези години...


Защото системата така е направена ,че подържа определена температура като смесва в определена пропорция въздушните потоци от радиатора на отоплението и изпарителя на климатика,а не чрез вкарване на студен въздух от вън,защото ако въздуха е мръсен ти може да не го желаеш в купето ;) През зимата компресора пак включва и суши въздуха,но ти не го усещаш ,защото работи и радиатора на отоплението и като цяло въздушната струя я усещаш като топла.Почти през цялата зима наистина включването на компресора не е необходимо(само когато вали сняг или е много влажно) и наистина конете се намаляват ,а разхода вдига безсмисленно-единственото решение е да се прекъсне веригата на съединителя на компресора с едно ключе и сигурно на следващата си кола ще го направя,само не трябва да се забравя ,че все пак компресора трябва да се пуска поне веднъж седмично ,за де не се разсъхнат уплътненията и фреона да замине.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от sniper74 » 23 Юни 2009, 17:26

boiko_andreev написа:Колеги,
качвам снимки за управлението на климатроника в колата.
http://picbg.net/img.php?file=2373e72653db0bf4.jpg
http://picbg.net/img.php?file=85f5b4cc9a2bd3df.jpg


а защо трябва да е на ауто :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 23 Юни 2009, 17:31

sniper74 написа:
boiko_andreev написа:Колеги,
качвам снимки за управлението на климатроника в колата.
http://picbg.net/img.php?file=2373e72653db0bf4.jpg
http://picbg.net/img.php?file=85f5b4cc9a2bd3df.jpg


а защо трябва да е на ауто :roll:


Оставяш го сам да реши от къде да духа-това са трите бутона за въздушните потоци.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 23 Юни 2009, 20:00

това е идеята на автоматичния климатик: Ръгаш на ауто, настройваш си 21 градуса и си караш целогодишно без въобще да поглеждаш към тая зона на таблото... ама нали ние все за разхода и за цената на бензина мислим и не го правим това... а германеца го сложил да ни е готино... ама ... нашенска работа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 23 Юни 2009, 20:17

ddddk написа:това е идеята на автоматичния климатик: Ръгаш на ауто, настройваш си 21 градуса и си караш целогодишно без въобще да поглеждаш към тая зона на таблото... ама нали ние все за разхода и за цената на бензина мислим и не го правим това... а германеца го сложил да ни е готино... ама ... нашенска работа...


На Е34 климатроника не е много добър-особено през лятото не ръчкаш ли копчетата не се усещаш много комфортно.Виж при Е36 има невероятно силно парно през зимата ,ако обичаш топлото и добро охлаждане през лятото.Е може да се дължи и на големината на купетата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 27.01.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от boiko_andreev » 26 Юни 2009, 20:13

Здравейте Колеги,
заредих климатика с фреон и реших да го включа, че ми беше топло.
Дотук добре.
При усилвне на скоростта тоест на оборотомера над 3000 оборота се чува шум все едно има лагер с паднала циментация.
Шума се чува при включване на компресора и изчезва при изклячването му.
Компресора е зареден с фреон както си е по табелата на климатика 1920гр.
:D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 26 Юни 2009, 20:17

boiko_andreev написа:Здравейте Колеги,
заредих климатика с фреон и реших да го включа, че ми беше топло.
Дотук добре.
При усилвне на скоростта тоест на оборотомера над 3000 оборота се чува шум все едно има лагер с паднала циментация.
Шума се чува при включване на компресора и изчезва при изклячването му.
Компресора е зареден с фреон както си е по табелата на климатика 1920гр.
:D


Най-вероятно от съединителя на компресора.Може и да е замърсен и да превърта-трябва да го почистиш или пък е вече за смяна. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 26 Юни 2009, 23:13

Масълце има ли си компресора?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook