Тонирани стъкла.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
Тука нищо не се опонемава за ФАБРИЧНО или РЪЧНО !
Ако се прави законно разлика м/у двете, то закона трябваше да изгледажа така :
" Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Забранява се допълнителното ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им. Изключение правят заводски затъмнените ! "
И след като много мнения има, според мен не основателни, че фабричното било законно щото незнам си кво... дайте да го прочетем къде го пише ? Ако не го пише в закон.. значи не е
Всичко друго като сертификати TUV .... бележки от КАТ и личен лакар са свободни съчинения и нито едно не е според закона.
п.п. Нямам за цел да се заформя спор, дали е законно или не.. то ясно че не е.. но не е и законно и за "фабричните" в случая щото неса описани никъде.Ако някой има информация или точка от закона където това е регламентирано и разрешено, моля да го пусне да прочетеме и да ни се изясни !
Тука нищо не се опонемава за ФАБРИЧНО или РЪЧНО !
Ако се прави законно разлика м/у двете, то закона трябваше да изгледажа така :
" Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Забранява се допълнителното ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им. Изключение правят заводски затъмнените ! "
И след като много мнения има, според мен не основателни, че фабричното било законно щото незнам си кво... дайте да го прочетем къде го пише ? Ако не го пише в закон.. значи не е

Всичко друго като сертификати TUV .... бележки от КАТ и личен лакар са свободни съчинения и нито едно не е според закона.
п.п. Нямам за цел да се заформя спор, дали е законно или не.. то ясно че не е.. но не е и законно и за "фабричните" в случая щото неса описани никъде.Ако някой има информация или точка от закона където това е регламентирано и разрешено, моля да го пусне да прочетеме и да ни се изясни !
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Ако е фабрично, просто самото стъкло ще е тонирано, няма да има фолио на него
И да чагъркаш, няма да стане по-прозрачно 


blacksapphire написа:Ако е фабрично, просто самото стъкло ще е тонирано, няма да има фолио на негоИ да чагъркаш, няма да стане по-прозрачно
Но ефекта от " ограничаване на видимостта " ще е на лице .. начи пак опираме до преценката на контролния орган, който не е законотвореца.
Според мен, за да не ти правят проблем трябва това да си го пише ИЗРИЧНО в талона .. че автомобила е с цветни ... или с намалена видимост... стъкла.
Аз такъв талон несъм виждал.. ако някой е...
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли

blacksapphire написа:Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Ами да

По същия принцип защо те карат да минаваш технотес ..? когато автомобила е внесен от Щатите.. нали си има и фарове и мигачи и стопове..
Както и да е, неискам да спорим, просто закона не формулиран както трябва за да има яснота.
Пак призовавам, нека някой да покаже "бележката" .. "сертификата" .."удостоверението" .. което узаконява фабричното затъмнение ?
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
99ufo99 написа:blacksapphire написа:Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Ами данали видимостта е ограничена.. какво като са фабрично така.
Колега, има си специален предмет в правото "Законодателна техника" , за да разбираш и знаеш как са направени законите и как трябва да се четат и тълкуват правилно.
На фабричното тонирано стъкло видимостта не му е ограничена, отвътре си се вижда прекрасно

- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
намерете ми кадърен кожен лекар наш човек, които да пише с картон че имаме заболяване на кожата, и после гарантирам за тоя документ, че ще го направя легален 

Тонирани стъкла
99ufo99 написа:
blacksapphire написа:
Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Ами да нали видимостта е ограничена.. какво като са фабрично така.
Колега, има си специален предмет в правото "Законодателна техника" , за да разбираш и знаеш как са направени законите и как трябва да се четат и тълкуват правилно.
На фабричното тонирано стъкло видимостта не му е ограничена, отвътре си се вижда прекрасно
С това съм напълно съгласен, но според мен проблемът е другаде. Просто българските катаджии искат да се заяждат постоянно със собствениците на БМВ-та. Те постоянно си търсят причина, за да се заядат. Мен например щяха да ме глобяват, че подсвирнах на една проститутка на Околовръстното на София. Бил съм излозвал неправилно звуковия сигнал. А защо не спряха една S- Класа, която прехвърча около мен с бясна скорост, а спряха мен. Решат ли, винаги ще ге глобят за нещо.
_________________
blacksapphire написа:
Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Ами да нали видимостта е ограничена.. какво като са фабрично така.
Колега, има си специален предмет в правото "Законодателна техника" , за да разбираш и знаеш как са направени законите и как трябва да се четат и тълкуват правилно.
На фабричното тонирано стъкло видимостта не му е ограничена, отвътре си се вижда прекрасно
С това съм напълно съгласен, но според мен проблемът е другаде. Просто българските катаджии искат да се заяждат постоянно със собствениците на БМВ-та. Те постоянно си търсят причина, за да се заядат. Мен например щяха да ме глобяват, че подсвирнах на една проститутка на Околовръстното на София. Бил съм излозвал неправилно звуковия сигнал. А защо не спряха една S- Класа, която прехвърча около мен с бясна скорост, а спряха мен. Решат ли, винаги ще ге глобят за нещо.
_________________
blacksapphire написа:99ufo99 написа:blacksapphire написа:Пак не ме разбра, колега. Под ограничаване на видимостта се има предвид ти да я ограничиш, т.е ти да си сложиш фолио, което респективно веднага могат да проверят със запалката.
Какво могат да ти кажат за фабрично силно тонирани стъкла - смени си стъклата ли
Ами данали видимостта е ограничена.. какво като са фабрично така.
Колега, има си специален предмет в правото "Законодателна техника" , за да разбираш и знаеш как са направени законите и как трябва да се четат и тълкуват правилно.
На фабричното тонирано стъкло видимостта не му е ограничена, отвътре си се вижда прекрасно
Колега, заформя се спор, който и двамата не сме достатъчно компетентни да довършим ( аз нямам представа от право ) ти може да имаш, незнам, НО тълкуването и позоваването са 2 различни неща.
КАТ няма да ти състави акт въз основа на тълкование, а съобразно гореспоменатия Чл. 105
Та колкото и да съм невеж в правото като наука, щом като пише че не трабва да се намалява видимостта и не е опоменато друго като изключение, закона не е добре написан, и от там са и "тълкуванията" на кой-как му изнася !
Мойте стъкла са тъмни всички, без челното, така ми харесва, и като опре си плащам глобите, но проблема е че за едни може, за други не, и тоз проблем е именно заради тази " недоизказаност " в Чл. 105.
Ако Чл. 105 е категоричен, то важи за всички МПС-та, ако има друг член в закона който регламентира правото на едни да са затъмнени ОК, дайте да го прочетем, всичко друго е на принципа " ние сме силните на деня, и си прайм квот ни е кеф" типична " демокрация " по български !
Нали все-пак закона е за всички, но ако се нарушава от държавните органи МОЖЕ, от пехливаните на село МОЖЕ, от бай-бАровец с колата за 200 К МОЖЕ, а всички останали ... си плащаме данъците и актовете за да пълним хазната ? това ли искаш да кажеш ? Фабрично затъмнени.. ми ок, предлага се като екстра ЗА БЕЛИЯ свят, че даже и в Румъния ( там си затъмняваш ръчно всички стъкла и никой не те ТОРМОЗИ за това, а уж били мнооого по-назад от нас


п.п. без лоши чувства, просто меренето с 2-а аршина си е типично по нашенски !
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Колега, не ми вземай хляба сега
Може да прочетеш мнението ми за КАТ на 1ва страница и как се действа с тях. Аз глоби и актове не плащам и карам с чужди номера, напук на всякакви закони. Всеки един написан ми акт и респективно излязлото нак. постановление се обжалва и така
Сега се върни назад и ми прочети всичките постове, обясних достатъчно подробно какво се има предвид в закона - не твои интерпретации. Чети внимателно и не тълкувай, а възприемай


Сега се върни назад и ми прочети всичките постове, обясних достатъчно подробно какво се има предвид в закона - не твои интерпретации. Чети внимателно и не тълкувай, а възприемай

blacksapphire написа:Колега, не ми вземай хляба сегаМоже да прочетеш мнението ми за КАТ на 1ва страница и как се действа с тях. Аз глоби и актове не плащам и карам с чужди номера, напук на всякакви закони. Всеки един написан ми акт и респективно излязлото нак. постановление се обжалва и така
Сега се върни назад и ми прочети всичките постове, обясних достатъчно подробно какво се има предвид в закона - не твои интерпретации. Чети внимателно и не тълкувай, а възприемай
Е ок, ясно ни е вече на всички че си от адвокатската гилдия, възприемам че си открил решението на всичките ни проблеми, дано да е така, но няма да е лошо да споделиш.. след като си запознат, щот повечето сме солидарни със твоите действия, само дето незнаем как да ги "облечем " в законова форма.
А отностно КАТ, че те хората кво са виновни ? Чл. 105 . тва е.. тех друго не им требе

За данъците как да е, ясно ми е как става номера

ето как въпроса се решава в братска Русия
а ето и 2-ния стандарт у нас
Само некой да не каже сега че вектрата е заводски тунирана,
, а не е 100% фолио от некоя гаражна фирма( тука гаражна да не се чете като обида ) .. " доброволно " е направила жест към органите на реда, че да не им пече по време на работа.
а ето и 2-ния стандарт у нас

Само некой да не каже сега че вектрата е заводски тунирана,

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Виж сега, колега, аз никъде не съм казал, че можеш да караш законно с твоето фолио и да не те закачат. ИМах предвид за фабрично тонираните стъкла, с които колата ако си е излязла така от завода, то тя е безопасна.
Принципно ако в Бг се минаваше технически преглед както трябва, не би трябвало да го минеш, тъй като колата ти е с ограничена видимост и не се води изправна.
Фабрично тонираната кола са и направени вече тези тестове и е ясно със сертификат или ТЮВ, или там квото е, че колата е годна да се движи по пътищата, без да се застрашава живота на никого.
С една дума - всичко aftermarket трябва да се узакони със сертификат, ТЮВ или документ за инкасо автомобил, тъй като недай си боже се случи някакво ПТП, ще носиш гражданска и евентуално наказателна отговорност, тъй като поради непредпазливост, и в частност самонадеясност, си допуснал ПТП заради технически неизправен автомобил.
Другия вариант е да се залееш с бензин и да се запалиш като BMW-E39 да си опърлиш кожата и да ти пишат един документ от ТЕЛК, че ти трябва фолио
Всеки закон си има частни случаи и изключения.
Сектор ПП КАТ са орган на изпълнителната власт и тяхната работа е само да прилагат и спазват законите. Актовете, които пишат до 50 лева, не могат да се обжалват. Обжалването на актове над 50 лева, става след излизането на наказателно постановление по реда на АПК - за административни нарушения. Абсолютно в правото си са да ти спрат колата от движение
Като нещо не ти харесва в наказателното постановление на КАТ, има си съдебна система, която решава доколко са им законосъборазни актовете и постановленията. В около 90% от случаите, те са незаконосъобразни или са с процесуална грешка. Обикновено се преписват едни бланкетни обвинения, които чисто и просто преписват правната норма от закона, без да се внася разяснение и тълкувание за какъв конкретен случай става въпрос, което пък от своя страна е основание за падане на наказателното постановлние, и аз се възползвам именно от тези "хлабави места" в системата.
Другия момент е, че ти трябва специализирана юридическа помощ или солидни правни познания, за да извършваш такива дейности
Принципно ако в Бг се минаваше технически преглед както трябва, не би трябвало да го минеш, тъй като колата ти е с ограничена видимост и не се води изправна.
Фабрично тонираната кола са и направени вече тези тестове и е ясно със сертификат или ТЮВ, или там квото е, че колата е годна да се движи по пътищата, без да се застрашава живота на никого.
С една дума - всичко aftermarket трябва да се узакони със сертификат, ТЮВ или документ за инкасо автомобил, тъй като недай си боже се случи някакво ПТП, ще носиш гражданска и евентуално наказателна отговорност, тъй като поради непредпазливост, и в частност самонадеясност, си допуснал ПТП заради технически неизправен автомобил.
Другия вариант е да се залееш с бензин и да се запалиш като BMW-E39 да си опърлиш кожата и да ти пишат един документ от ТЕЛК, че ти трябва фолио

Всеки закон си има частни случаи и изключения.
Сектор ПП КАТ са орган на изпълнителната власт и тяхната работа е само да прилагат и спазват законите. Актовете, които пишат до 50 лева, не могат да се обжалват. Обжалването на актове над 50 лева, става след излизането на наказателно постановление по реда на АПК - за административни нарушения. Абсолютно в правото си са да ти спрат колата от движение

Като нещо не ти харесва в наказателното постановление на КАТ, има си съдебна система, която решава доколко са им законосъборазни актовете и постановленията. В около 90% от случаите, те са незаконосъобразни или са с процесуална грешка. Обикновено се преписват едни бланкетни обвинения, които чисто и просто преписват правната норма от закона, без да се внася разяснение и тълкувание за какъв конкретен случай става въпрос, което пък от своя страна е основание за падане на наказателното постановлние, и аз се възползвам именно от тези "хлабави места" в системата.
Другия момент е, че ти трябва специализирана юридическа помощ или солидни правни познания, за да извършваш такива дейности

- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
А оня галфон като нищо се е запалил
Толкова му е и акъла
Иначе пак ти казвам, че господата пътни полицаи не се славят с особено висок коефициент на интелигентност
Какъвто и документ да им изкараш, те си преписват директно чл. 105 и не ги е*е, особено ако си некой дришльо от Банкя и видимо немаш проблеми с кожата, а с главния мозък
Друг е въпросът, че ако действително документът ти е автентичен и ако това нещо стигне до съда, полицаят си отнаса глоба ( както в моите случаи, когато не се явяват по дело глобата им е 300 лева
)
НО ако документът ти е фалшив, респективно подлежи на проверка, корелативно веднага се поражда наказателна отговорност за подправяне на официален документ или за изготвянето на такъв. И от една нищо и никаква хуина, може да те осъдят. И тогава не само глоба и разноски по делото, ами и условна присъда може да си изкараш
И както обичам да казвам - Изучавай правилата, за да знаеш как правилно да ги нарушаваш
Законът е врата У широко поле 


Иначе пак ти казвам, че господата пътни полицаи не се славят с особено висок коефициент на интелигентност


Друг е въпросът, че ако действително документът ти е автентичен и ако това нещо стигне до съда, полицаят си отнаса глоба ( както в моите случаи, когато не се явяват по дело глобата им е 300 лева

НО ако документът ти е фалшив, респективно подлежи на проверка, корелативно веднага се поражда наказателна отговорност за подправяне на официален документ или за изготвянето на такъв. И от една нищо и никаква хуина, може да те осъдят. И тогава не само глоба и разноски по делото, ами и условна присъда може да си изкараш

И както обичам да казвам - Изучавай правилата, за да знаеш как правилно да ги нарушаваш


47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани