Кой е по добрия мотор М10 или М40

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Кой е по добрия мотор М10 или М40

М10
73
58%
М40
52
42%
 
Общо гласове : 125
пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Мнение от remaka » 20 Юни 2009, 9:23

Никак не може да ме убедите че м40 е по здрав и по малко проблем мотор от м10 а даже бил по тих и по динамичен,Владо (porostorm) е негативно настроен защото неговото м10 даваше много проблеми!!!!Нищо лично към никой налице са ми и 2 та мотора отговора е ясен!!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 20 Юни 2009, 12:27

[steeN] написа:
alpina-ma6inata написа:...


мда, виждал съм Е30ки с механична ижекция и други коли също... много механични части, много места от където може да се появят течове. може кюгелфишера да е мерцедеса на тази горивна система. много ще ми е интересно да го видя това чудо от 71ва и да не са сменяни неща по него пък било и от чисто любопитство ;)

Аз не казвам, че кара 40 години и не дава нито един проблем. Машина е все пак, и то на доста години. Но отвори bmw2002faq.com и виж колко хора си карат с Кюгелфишерите всеки ден и досега 1-2 теми само съм виждал за някакви дребни проблеми. Верно, че не говориме за 2002 тук, извинявам се, че малко се отклонявам, аз може и да съм пристрастен,а ама и на мен ми писна от такива мнения. Те инжинерите на Алпина на най-мощните си коли механични инжекции са слагали и затова с тая грешка на природата са нямали конкуренция на пистата. :)

Не казвам, че това е някакъв връх, не живея в '80-те години, но не смятам, че си прав. ;)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 20 Юни 2009, 12:56

remaka написа:Никак не може да ме убедите че м40 е по здрав и по малко проблем мотор от м10 а даже бил по тих и по динамичен,Владо (porostorm) е негативно настроен защото неговото м10 даваше много проблеми!!!!Нищо лично към никой налице са ми и 2 та мотора отговора е ясен!!!!
Не ве, просто карах читаво м40 1.6 ;)

пияния майстор
Аватар
Мнения: 1211
Регистриран на: 6.11.2007
Местоположение: Там далеч,зад реката
Кара: на мастика с айрян
Мечтае да кара: е30 М3

Мнение от remaka » 20 Юни 2009, 13:11

porostorm написа:
remaka написа:Никак не може да ме убедите че м40 е по здрав и по малко проблем мотор от м10 а даже бил по тих и по динамичен,Владо (porostorm) е негативно настроен защото неговото м10 даваше много проблеми!!!!Нищо лично към никой налице са ми и 2 та мотора отговора е ясен!!!!
Не ве, просто карах читаво м40 1.6 ;)
М10-тката си я виждал а М40-то е на 120000 ням смисъл да спорим повече аз спирам !!! Поздрави,Владе и нищо лично ;)!!!
Remi Performance Garage
Което не става с акъл,става с мощност :)
Ако с мощноста(чука) не стане,потърси по знаещи :)
Ако не можеш да го оправиш не го чупи повече!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Юни 2009, 13:25

alpina-ma6inata написа:...


лично приемаш нещата, не съм имал това предвид определено... Е30 с карбуратор/мех. инжекция никога не бих карал (при наличието на ел. инж.). ако говорим за 2002 реалността е била съвсем различна... тогава просто не са имали друг начин да правят карти на горивото. и аз съм фен на старите машини... респект за колата! но мисля, че и ти трябва да се съгласиш, че 2002 и Е30 са съвсем различни животни. а и между тях има цяло едно поколение тройка ;)

малко носталгия... на тва желязо се научих да карам аз и не съжалявам за това. докато М40ката никога не ми легна на сърцето...
Изображение
Последна промяна steeN на 20 Юни 2009, 13:40, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Мнение от alpina-ma6inata » 20 Юни 2009, 13:40

А, не ги приемам лично, аз не обръщам много внимание на други негативни мнения. :) Е30 и 2002 са различни, да, не го отричам, но тука ставаше въпрос за мех. инжекция, която поне аз мисля, че след като има доста коли на мноого години, които още си свиркат с нея, значи не е толкова голяма грешка тази горивна система. ;)

А за Е30 с карбуратор не знам. Ако става въпрос Е30 не бих карал с М10 като цяло. Не че двигателя е лош или нещо такова. Аз лично даже много си му се кефя, пък нека да е стар. Просто, точно затова, че между 2002 и Е30 има цяло едно поколение 3-ка и вече имаш избор от няколко двигателя и ако не искам някакви внушителни мощности направо ще си сложа М42. С което ще си имам мощността, която ще ми е добра, а не да слагам на М10 4 карбуратора и някакви други модчета, за да го докарам до 140 коня и да ми харчи двойно. ;)

Но това съм си аз, а човека си пита М10 или М40 и в този случай си му казвам М10. :)

Аз лично си казах каквото имаше да казвам. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Юни 2009, 13:57

освен, че тия другите двигатели са с ел. инж. нямам какво повече да кажа и аз...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 19.12.2008

Мнение от RokFort » 20 Юни 2009, 23:55

Ludmil написа:M40 с части от М43



КОЛЕГА Я ДАЙ ИНФО ЗА ТАЯ РАЗРАБОТКА ,ЧЕ МНОГО МЕ ЗАРИБИ!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 915
Регистриран на: 4.09.2003
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е46 M47N20

Мнение от Ludmil » 21 Юни 2009, 10:47

RokFort написа:
Ludmil написа:M40 с части от М43



КОЛЕГА Я ДАЙ ИНФО ЗА ТАЯ РАЗРАБОТКА ,ЧЕ МНОГО МЕ ЗАРИБИ!!!


С аз съм се зарибил, но само това ми е инфото .....

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 21 Юни 2009, 10:55

Има тука в БГ такава кола с М40 с чаркалъци от М43! Б18-ка е и вървеше доста прилично!
Аз не съм имал нито М10 нито М40, но съм карал М10 и М40 и М40-ката ми е по-пъргава, докато М10-тката като дигна капака и като я видя и нещо от вътре ми се повдига! Това е такова дръто, антично и митично желязо че напрао не му отива в коша на Е30ката!
Направете си М40-ките с М43 карантия горе, или редовно си ги обслъжвайте и не вярвам че ще им се сгюбря вала!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Кой е по добрия мотор М10 или М40

Мнение от ивчо3 » 22 Юни 2009, 9:27

Германците не могат да простят на руснаците, че им взеха М10 и го сложиха на москвичите си. :mhihi: По-късно си върнаха "жеста", като сложиха двигателя от ВАЗ 1600 на БМВ под наименованието М40. :mhihi: Майтапа настрана, но газоразпределителния механизъм на М40 с разпределителен вал върху къси кобилици е почти същия като на ладата. Разбира се, че М10 е много по-здрав. Топлинната хлабина се регулира ръчно и може да се кара спокойно в лютеницата. Като динамични възможности М10 1800i с l-jetronik е по-добър от М40b16, а във високите обороти го превъзхожда чувствително. Като недостатък може да се отбележи, по-големия разход и по-малкия торк в ниските обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Мнение от laviatan » 22 Юни 2009, 10:41

Чета,чета- и да си кажа мнението!
Имам една Е36/набор 91/ с тоя мотор М40Б18-търкалям е 7 година!
Километража показва реалните 325000 км. Взех е на 180000.
Карам я доста в лютеницата, на извънградско също ....
Двигалетя мърка, прекъсвача си е както трябва!!!!!
Но-има едно голямо НО!- Сменя се маслото педантично точно на време, докато не е в работна темперетура не я режа и всички по нея се сменя на време!
:winky: -та които не си го поддържа няма да върви и няма да му се отблагодари!
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Мнение от E30_M_Tech_ll » 22 Юни 2009, 13:13

ми и аз точно това се опитах да обесня че няма как да сравняваш два мотора за които не се знае нито как са карани нито как са подържани
но е факт че м10ката издържа доста повече на неподържане :mhihi:
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 17.09.2007
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: насъскана сенокосачка 3.5НР
Мечтае да кара: ИКАРУС по линия 280 или 94
Детайли за колата: Е30 М10Б18 04.88 с ръждата, скоро в ОПЕЛ форума!
няма удар само със самолет и с подводница .За сега!
има шпер, но вие като скорости на "ЧАВДАР"
разход на гориво:виж за"ЗИЛ 131"!!!

Мнение от димящият вожд » 22 Юни 2009, 15:11

м10 е доста лют мотор и е абсолутно идиото устойчив.
а за м40 се носят само легенди,пък и да имаш високи обороти ти трябват нов р.вал и кобилици.

но за смяна на мотора и аз съм м42. :winky:
От свиня маз и от комунист власт се взима само с дране!

газарията и селенията нЕмат почивен ден

рано или късно всяка е30 става "Опел" - ако не ми вярвате вдигнете мокета.




remaka - те му намерили мотор на цена скрап той мисли как некви карбуратори и колектори да слага...боже..,слез си прибери вересийте......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 19.12.2008

Мнение от RokFort » 22 Юни 2009, 15:37

Колеги май сте останали с погрешно мнение ,че си карам колата с М10Д постоянно я пържа и не сменям нищо по нея.
Още като купих колата съм сменил всички консумативи +ВАЛ И КУБИЛИЦИ.
Налях немско масло с молибденова смазка УЖ за да нямам проблем с вала и кубилиците НО ми се прецака повдигач и предполагаемо клапан.
С сменени консумативи има навъртяни 7000км !!!! Масло на кола сменям на 9000км.

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook