Кой е по добрия мотор М10 или М40
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
Кой е по добрия мотор М10 или М40
Интересува ме кой е по добрия мотор за Е30-ката ми.
Искам сравнително лесен мотор за подръжка с здрава механика и тиха работа.
Но на моята М40-ка двигателя е шумен и се нуждае от ревизия на главата (отново) и тъй като съм на мнение ,че този мотор е най голямата издънка на БМВ се чудя дали направо не си сложа една М10-ка и да си реша проблема.
Не съм запознат с М10 като мотор и искам да знам стаблиен ли е като работа ако е инжекцион проблемна ли е електрониката като при М40-ката ,има ли проблем и той с клапани валове и всичките мизерий които са при М40??
М10 тих ли е като мотор?
Има ли достатачно можност?
Лесен ли е за подръжка?
Проблемен ли е общо взето?
Искам сравнително лесен мотор за подръжка с здрава механика и тиха работа.
Но на моята М40-ка двигателя е шумен и се нуждае от ревизия на главата (отново) и тъй като съм на мнение ,че този мотор е най голямата издънка на БМВ се чудя дали направо не си сложа една М10-ка и да си реша проблема.
Не съм запознат с М10 като мотор и искам да знам стаблиен ли е като работа ако е инжекцион проблемна ли е електрониката като при М40-ката ,има ли проблем и той с клапани валове и всичките мизерий които са при М40??
М10 тих ли е като мотор?
Има ли достатачно можност?
Лесен ли е за подръжка?
Проблемен ли е общо взето?
- SammY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: Под е30 ката
- Пол: Мъж
- Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring
Колега тъй и тъй си се решил да влизаш в филм , защо не помислиш за за 6 сериен сериал
или поне м42 ако не ти се разправя нз калпав ли е тоя м10 , но ми се струва че върви по малко от м40 ( поне тоя дето аз съм карал)
п.п.Нали скоро беше си правил главата , сигурен ли си че е тя а не нещо др като биелен лагер примерно...

п.п.Нали скоро беше си правил главата , сигурен ли си че е тя а не нещо др като биелен лагер примерно...
- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
porostorm
защо му говориш такива работи на момчето не знам??
това че ти си карал няква полвин милйон километрова карбураторна м10ка не означава че е лош мотор...
моя е м10 л-жетроник и съм доволен.... помпата е външа и се е пребава в пъти по малко от тая на м40 то....
редовните проблеми които се появяватпри м40-то вобще ги няма при м10 .... той не е с хидравлични повдигачи и това си му е голям плюс
в пъти по здрав е като конструкция и най важното върви повече
(от м40б16 и да речем на равно с запазено м10б18)
виж м42 вече е съвсем друга работа и е най добрия вариянт за 4 цилиндрово е30
защо му говориш такива работи на момчето не знам??
това че ти си карал няква полвин милйон километрова карбураторна м10ка не означава че е лош мотор...
моя е м10 л-жетроник и съм доволен.... помпата е външа и се е пребава в пъти по малко от тая на м40 то....
редовните проблеми които се появяватпри м40-то вобще ги няма при м10 .... той не е с хидравлични повдигачи и това си му е голям плюс

в пъти по здрав е като конструкция и най важното върви повече


виж м42 вече е съвсем друга работа и е най добрия вариянт за 4 цилиндрово е30

Последна промяна E30_M_Tech_ll на 18 Юни 2009, 18:58, променена общо 2 пъти
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
М10 е верния отговор, карал съм почти всичките му разновидности и повечето все още ги имам.Има големи ламери,.....преди време ми докараха една със стикери на форума на която кобилиците бяха в кофа, клапаните и те

ям го с техника, ти много ги разбираш нещата, няма тема дето не си компетентен в нея и твойта кола е най-запазената и най-вървежната, всички останали сме балъци
помпата на м10 е външна за разлика от м40 и се преебава по-рядко
п.п.: към автора, ще сложиш на комбито м10
гледай поне да е м10б20 


помпата на м10 е външна за разлика от м40 и се преебава по-рядко

п.п.: към автора, ще сложиш на комбито м10


Последна промяна porostorm на 18 Юни 2009, 19:06, променена общо 1 път
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Ако не държиш да минаваш към нещо по-мощно си вземи една М10-ка и не се занимавай с глупости.
М10 си е в пъти по-здрав, няма какво да си говорим. Може да е по-стар, да е по-отживял, но не мисля, че това е от голямо значение. Да не забравяме, че М10 има от средата на '60-те (естествено с времето е претърпявал модификации) и явно има някаква причина да го слагат още 20 години на колите си.
Мотора също така е податлив много на доработки, та ако ти се прииска малко мощност понякога винаги може да я имаш лесно и евтино. 



'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
SammY написа:Колега тъй и тъй си се решил да влизаш в филм , защо не помислиш за за 6 сериен сериалили поне м42 ако не ти се разправя нз калпав ли е тоя м10 , но ми се струва че върви по малко от м40 ( поне тоя дето аз съм карал)
п.п.Нали скоро беше си правил главата , сигурен ли си че е тя а не нещо др като биелен лагер примерно...
Колега смених вал и кубилици на моя мотор и сега се разтракаха хидравличните повдигачи и един клапан ми е дал фира и мотора боботи на ниските.
За няма и 7 месеца пак ме вкара в разходи ,отделно някои вакум се ебава и не мога да го открия мами*ата му.

Искам здрав мотор а не бърз затова и не искам да наливам пари за М42 или М20 защото искам да му сложа газ за да ми е изгоден за каране и си мисля ,че ще е грехота да сложа на газ на тия два мотора.

- JoRkAtA_pld
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: 24.11.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E30-ката да си пали джапанките
- Мечтае да кара: E39 M5
Колега аз съм с М10 и немога да се оплача от него, имам Е30-ката от някъде 7-8 години.Единственото нещо което сменям е масло и филтри.Но мое мнение е че по-трудно се намират части за М10, от колкото за М40, такаче помисли добре. 

- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
porostorm написа:ям го с техника, ти много ги разбираш нещата, няма тема дето не си компетентен в нея и твойта кола е най-запазената и най-вървежната, всички останали сме балъци![]()
помпата на м10 е външна за разлика от м40 и се преебава по-рядко
п.п.: към автора, ще сложиш на комбито м10гледай поне да е м10б20
е щом не ми вярваш нека другите да кажат

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
добре де колега, нали сменяш само масло и филтри 8 години, как разбра, че се намират трудно частите за този моторJoRkAtA_pld написа:Колега аз съм с М10 и немога да се оплача от него, имам Е30-ката от някъде 7-8 години.Единственото нещо което сменям е масло и филтри.Но мое мнение е че по-трудно се намират части за М10, от колкото за М40, такаче помисли добре.

Адски много го плюете този М40...това моторче е изчислявано от инжинери специалнист,далеч не е конструиран в на чичо Кольо мазата.Не вярвам,че БМВ корпорейшън са толкова захлюпени М40 да е на пазара под капака на Е30 и на Е36 до 94та година,както и на Е34 518..
перфектни неща няма,но М10 както казаха колегите е остарял мотор,нещата при М40 би трябвало да са доста по-напред в технологиите не мислите ли?
ПП:Аз съм пишман разбирач,нито съм механик,нито от БМВ ми плащат да защитавам М40...не ми се нахвърляйте


ПП:Аз съм пишман разбирач,нито съм механик,нито от БМВ ми плащат да защитавам М40...не ми се нахвърляйте


- E30_M_Tech_ll
-
-
- Мнения: 1402
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e30 318is
а защо си мислиш че новите неща винаги са по добри от старите?
то точно новите въведения в тоя мотор създават проблемите....
пък за инжинерите ... и те са хора и те вода пият и те хляб ядът...
нал исе сещаш че тия съущите инжинери са нарпавили и са смятали 2,5 литровия турбодизелов мотор на бмв
дето го слагат и в е30 и в е36 и в е34 и е39(май не съм сигурен)
ама или нещо не са го сметнали като хората или като са смятали са писали и главата за консуматив

пък за инжинерите ... и те са хора и те вода пият и те хляб ядът...
нал исе сещаш че тия съущите инжинери са нарпавили и са смятали 2,5 литровия турбодизелов мотор на бмв

ама или нещо не са го сметнали като хората или като са смятали са писали и главата за консуматив

Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Кое му е по-напред?mnh написа:перфектни неща няма,но М10 както казаха колегите е остарял мотор,нещата при М40 би трябвало да са доста по-напред в технологиите не мислите ли?


'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани