Компресора и вентилатора на климатика работят с прекъсване.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Да направя малко ъпдейт по проблема ми.
Вчера смених компресор - втора употреба (понеже на стария бяха са разбили шлиците на оста и съединителя се клатеше и беше пред изпадане), кондензор чисто нов и дехидратор, но проблема си остана с изключването. Интересно беше, че в дехидратора имаше много боклуци. Не съм го отварял, но на входовете имаше стружки и боклуци, та можех само да си представя какво е вътре в него и цялата система. Сега единственото което не съм сменил и съм почти сигурен, че от там идва проблема е разширителния клапан на изпарителя - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=30 - #2 на схемата.
Някой може ли да каже къде се намира точно тоя клапан, в смисъл дали трябва да се разглабя цялото табло или е на достъпно място.
Ето тук някакъв пич казва, че го е сменял и бил на лесно място - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=969142 - но нещо ме съмнява дали не говори за таралежа, защото аз разглобих жабката и всичко около нея ама така и не видях това за което пише той.
Вчера смених компресор - втора употреба (понеже на стария бяха са разбили шлиците на оста и съединителя се клатеше и беше пред изпадане), кондензор чисто нов и дехидратор, но проблема си остана с изключването. Интересно беше, че в дехидратора имаше много боклуци. Не съм го отварял, но на входовете имаше стружки и боклуци, та можех само да си представя какво е вътре в него и цялата система. Сега единственото което не съм сменил и съм почти сигурен, че от там идва проблема е разширителния клапан на изпарителя - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=30 - #2 на схемата.
Някой може ли да каже къде се намира точно тоя клапан, в смисъл дали трябва да се разглабя цялото табло или е на достъпно място.
Ето тук някакъв пич казва, че го е сменял и бил на лесно място - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=969142 - но нещо ме съмнява дали не говори за таралежа, защото аз разглобих жабката и всичко около нея ама така и не видях това за което пише той.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
WALL написа:badsharki написа:
Вчера смених компресор - втора употреба (понеже на стария бяха са разбили шлиците на оста и съединителя се клатеше и беше пред изпадане)...
Това е станало от постоянното вкл и изключване. Аз доста отдавна още като си взех кола с АС спазвам - включването на АС само когато е на обороти двигателя. Ако го вкл по време на движение изключвам от скорост или съединител, падат оборотите и тогава включвам. Майстор на клими ми каза, че е най-добре и за самото съединителче. Също и колата с вкл. АС не е хубаво да се изрязва, а да се кара умерено.
Колега аз това за оборотите не го знаех.Мерси за инфото.


- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
WALL написа:Това е станало от постоянното вкл и изключване.
Да ама според майсторите било нормално да включва и изключва постоянно ... питах ги дали имат много съединители за компресори на склад, та ми казват, че е нормално.

Вчера продължи одисеята с климатика ми. След като разглобих всичко за да се стигне до ТРВ клапана на изпарителя, остана само един капак с 4 болта, за който нямах толкова дълга отвертка еврейска звезда и го оставих за климатикаджиите. Да, ама не ... майстора го погледна и вика "Оооо тука трябва да се разглобява цялото табло - 300 лева ......



- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
ххммм на мен до закопчалките на предния капак ми пише 1210 грама фреон че събира системата. А това че не е хубаво да се включва преди да запалиш
няма такова нещо, магнитната ролка зацепва чак когато двигатела запали, така че е все едно дали сам ще си включиш климата след като запалиш или ще кажеш на компютъра да я включи тогава.
ПС: Някои от вас сменял ли е лагера на магнитната ролка, че моя стърже и трябва да се сменя, интересува ме приблизителна цена на лагера, на труда и дали се сваля компресора или се сменя на място.


ПС: Някои от вас сменял ли е лагера на магнитната ролка, че моя стърже и трябва да се сменя, интересува ме приблизителна цена на лагера, на труда и дали се сваля компресора или се сменя на място.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
WALL написа:spacepl написа:................
.............................................
Не преди да запалиш включването.... Просто самото включване трябва да става на обороти (празен ход на двигателя), а не примерно на 2,3,4000 об и нагоре т.е. по време на движение разбивал се по бързо съединителя. Така ме посъветва техник на автомобилни АС още преди 5 години. Всеки решава за себе си.
аааа.. виж така съм съгласен

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Sesko написа:а ако палиш и гасиш като е пуснат климатика проблем има ли
За паленето няма проблем както е казал @spacepl, но преди гасене на двигателя е хубаво да се спре климатика минута преди това, не за друго ами да се изсуши изпарителя, за да няма гадна миризма после.
Относно фреона до 12/97 е 1210 гр., след това е 750 гр.
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
badsharki написа:Sesko написа:а ако палиш и гасиш като е пуснат климатика проблем има ли
За паленето няма проблем както е казал @spacepl, но преди гасене на двигателя е хубаво да се спре климатика минута преди това, не за друго ами да се изсуши изпарителя, за да няма гадна миризма после.
Относно фреона до 12/97 е 1210 гр., след това е 750 гр.

- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
А това е то
а аз си мисля че е нормално да се включва и изключва от време на време компресора... на предната ми е36 също беше така сега е39-тката не съм я следил,но съм останал с убеждение,че и тя е така 


- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
sean-john написа:А това е тоа аз си мисля че е нормално да се включва и изключва от време на време компресора... на предната ми е36 също беше така сега е39-тката не съм я следил,но съм останал с убеждение,че и тя е така
Хич не е нормално, ако не искаш да сменяш съединители през два месеца, а както беше при мен и компресор, понеже китайците са направили съединителя по здрав от оста

В крайна сметка колеги, проблема е решен, а той беше, че системата е предозирана, поради горните причини които казах. Днес в жегата не ми се изключи нито веднъж и компресора работеше много леко и спокойно.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
spacepl написа:...Някои от вас сменял ли е лагера на магнитната ролка, че моя стърже и трябва да се сменя, интересува ме приблизителна цена на лагера, на труда и дали се сваля компресора или се сменя на място.
Колега, има ли някакво развитие при теб, че го слушам и моя се разстъргал. В началото си мислех, че е от перката, ама я изключих и се оказа, че откъм компресора идва стърженето.
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани