По ниска работна температура на М50?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 12 Юни 2009, 8:58

Здравей,

Каква е темературата, като се гледа в скритото меню?

При мен, но не вярвам да е само при мен, стрелката е изправна в диапазона от 75 оС до 117 оC. При 118 оC мърда като при показаната снимка .... знам от неволя.

Само да не стане някоя грешка, моя термостат е на 105 оC.(или 103.. не си спомням).

Това ме кара да си мисля, че нямаш проблем с Т а само с показанията. Виж скритото меню.

Сашо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 19.07.2007

Мнение от danko » 12 Юни 2009, 15:26

Странна работа днеска като я карах ..си стояше по средата и по едно време зе да минава малко 12:02 някаде и чак тогава фклучи Виското и пак я върна на средата.
Карах я да ми замерят температурния датчик тоя закачи някви жици и ми :Вика съжелявам ама немога да го намеря тоя датчик ..не ми дава жива информация. нещто ми се стори че пича не му разбира мноого?
Някои може ли да ми каже каде се намира тоя датчик?
Който не харесва моята мелодия бързо да поема свойта лична траектория!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Мнение от ивчо » 14 Юни 2009, 0:33

LiTtLeRoCk написа:
saint85 написа:Колега и мойта стрелка е така 12:01 стои и при мен причината е че термостата ми е на 92 градуса и в дясната част на радиатора има леко запушване мисля защото там е по- малко топъл от другата част - ако си сигорен в това което си направил не виждам къде може другаде да е проблема :roll: То и аз си направих промивка на цялата система обаче радиатора си остана така виж опипай го хубаво целия да няма някаде хладни места когато колата е загряла
Колега приината не е в термостата за лятото си сложих термостат на 80 градуса и пак там на 12:01 си седи температурата и аз не знам защо.

Аз ще ти кажа :winky: Принципа на действие на термостата е на определена температура да пропусне охладителният агент,през радиатора ... Термостата служи за регулиране температурата на двигателя,до едно положение,след това отваря и неговата работа е до тук .... От тук натам е работа на радиатора и въздушната струя да поддържат една определена температура,следователно колкото по-бавно се движиш,толкова по-малко въздух преминава през радиатора,и затова се налага използването на ел или виско вентилатори,за компенсиране потока въздух!
Слагайки термостат на по-ниски градуси,не значи работа на мотора на по-ниски работни температурни режима .... Просто времето за което колата ще загрее се увеличава,нищо повече .... Защото да рече вместо на 88 градуса(за М50) ти слагаш термостат на 82! Ето ти пояснение какво става ... Просто единият започва ДА ОТВАРЯ с 6 градуса по-ниско от другият,и малко по-рано като време .... Печелиш 5 мин. спокойствие и после двата работят еднакво! За да смъкнете температурата на работа ви трябва термостат на 75-76 градуса да речем,което е недопустимо .....
И никой никъде не е написал колко му е плътен антифриза!!! Защото и от много плътен антифриз колата загрява .... Не мога да разбера хора чийто антифриз има точка на замръзване -45/50 градуса .... Да не сме в Сибир?! -26 до макс, -30 пишеше на всички Vw и Audi които идваха в Бг! По натам е безмислено .....
Да обобщя .... Слагайки термостат на по-ниски градуси,значи не по-ниска работна температура,а по-ранно отваряне на клапана и преминаване на охладителната смес през радиатора ... Моторът е на принципа на горене на сместа => се отделя постоянно топлина,която затопля агента ....

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 14 Юни 2009, 11:46

ивчо написа:
LiTtLeRoCk написа:
saint85 написа:Колега и мойта стрелка е така 12:01 стои и при мен причината е че термостата ми е на 92 градуса и в дясната част на радиатора има леко запушване мисля защото там е по- малко топъл от другата част - ако си сигорен в това което си направил не виждам къде може другаде да е проблема :roll: То и аз си направих промивка на цялата система обаче радиатора си остана така виж опипай го хубаво целия да няма някаде хладни места когато колата е загряла
Колега приината не е в термостата за лятото си сложих термостат на 80 градуса и пак там на 12:01 си седи температурата и аз не знам защо.

Аз ще ти кажа :winky: Принципа на действие на термостата е на определена температура да пропусне охладителният агент,през радиатора ... Термостата служи за регулиране температурата на двигателя,до едно положение,след това отваря и неговата работа е до тук .... От тук натам е работа на радиатора и въздушната струя да поддържат една определена температура,следователно колкото по-бавно се движиш,толкова по-малко въздух преминава през радиатора,и затова се налага използването на ел или виско вентилатори,за компенсиране потока въздух!
Слагайки термостат на по-ниски градуси,не значи работа на мотора на по-ниски работни температурни режима .... Просто времето за което колата ще загрее се увеличава,нищо повече .... Защото да рече вместо на 88 градуса(за М50) ти слагаш термостат на 82! Ето ти пояснение какво става ... Просто единият започва ДА ОТВАРЯ с 6 градуса по-ниско от другият,и малко по-рано като време .... Печелиш 5 мин. спокойствие и после двата работят еднакво! За да смъкнете температурата на работа ви трябва термостат на 75-76 градуса да речем,което е недопустимо .....
И никой никъде не е написал колко му е плътен антифриза!!! Защото и от много плътен антифриз колата загрява .... Не мога да разбера хора чийто антифриз има точка на замръзване -45/50 градуса .... Да не сме в Сибир?! -26 до макс, -30 пишеше на всички Vw и Audi които идваха в Бг! По натам е безмислено .....
Да обобщя .... Слагайки термостат на по-ниски градуси,значи не по-ниска работна температура,а по-ранно отваряне на клапана и преминаване на охладителната смес през радиатора ... Моторът е на принципа на горене на сместа => се отделя постоянно топлина,която затопля агента ....

Значи да разбирам че или виското се включва по късно или радиатора е запушен.Но колата никога не ми е загрявала извън нормалното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Мнение от ивчо » 14 Юни 2009, 16:28

Да точно така! Просто времето за което колта загрява се увеличава ;) :)
Нормално е ако загрява да провериш термостата,но ако не поддържа температура,виновният не е той! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 14 Юни 2009, 17:26

ивчо написа:Да точно така! Просто времето за което колта загрява се увеличава ;) :)
Нормално е ако загрява да провериш термостата,но ако не поддържа температура,виновният не е той! :)


термостата освен да отваря, също и затваря. така, че обяснението ти не е съвсем коректно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Мнение от ивчо » 14 Юни 2009, 18:47

Абе аз още не съм видял кола в работен режим на затворен термостат ... Това е вече дефект в термостата
Винаги термостата трябва да е отворен и да пропуска охл. течност през радиатора,ако не стане егати и чайника дето е таз кола ..... Това дето ти казваш е все едно тенджера под налягане,без клапан .... Нали се сещаш какво става ......
Това е все едно да си пуснеш колата по надолнище да и подаваш леко газ и да не охлажда .... Значи има проблем с охл. система!
Термостата служи за принудително охлаждане на антифриза .... Все пак различните коли работят на различни температури,но всички са над 80-82 градуса и стигат до 92-95 при Опел,а все още не съм видял толкова случай на прегрети Опели,колкото БМВ-та! .... По-надолу се счита че колата е още студена ....За да не си помислите че нещо се заяждам на тема Опел/БМВ просто споменавам че тез коли работят с 10 градуса по-висока температура отколкото БМВ/Мерцедес ...
Не знам как да ви го обясня точно! На няколко семихара съм ходил един от които точно на Behr,и там хората засегнаха проблема точно с БМВ .... Във 90% от случайте термостата е работел точно,а поддържащите системи (перки и т.н.) -не ....
Просто работата на термостата се заключва в следното! При достигане на оптималната работна температура,да отвори големият кръг от охладителната система с цел предпазване от прегряване,или да го затвори за да се затопли охлаждащата течност до температурата на нормална работа! И поосле пак да отвори ако стане прекалено гореща,и да затвори ако се преохлади!
Проблема се заключва в другите части на охладителната система,а именно радиатор,виско съединител,водна помпа,паровъздушен клапа ... Като тоз последният е много важен за правилната работа на мотора! Специално при Мерцедес съм виждал проблеми при погрешно подбрана "капачка" за разширително казанче .... Прегряване в повечето случай,поради недостатъчно налягане на водната система(помпата не може да загребва добре антифриза и върти "напразно") и бавното движение на антифриза,въпреки високите обороти на витлото на помпата .... Общо взето това е накратко :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 14 Юни 2009, 21:20

Много ясно че,когато един двигател почне да грее първо се започва с капачката на разширителния съд!Незнам защо повечето тук веднага почват с водни помпи термостари и др :dunno:
Доколкото заседналия термостат и аз съм имал такав случай (не с бмв) да ми заседне термостата и мотора греше дори на дълъг път,бяха се надули маркучите яко та добре че първо почнах с него а не я отворих да сменям гарнитура на глава ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 17 Юни 2009, 14:25

ивчо написа:........


Ивчо, сега аз Опел лли карам :mhihi:

Сашо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 17 Юни 2009, 15:24

ивчо, грешиш... не знам за семинарите, ама и тука сме обсъждали случаи, при които на колеги при спускане колите се преохлаждат, което ще рече че термостатите им не затварят отново в процеса на работа, когато това се налага... а то се налага, вярвай ми ;) ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Мнение от ивчо » 17 Юни 2009, 23:45

Не бе пич :) Да свали малко от работната температура,или по-точно казано да отиде на точката на отваряне(да кажем 82 град.),ама това при положение,че си е работила нормално колата .... Сега незнам как да ти го обясня точно,ама ще ти дам един пример! Пътувам често до Монтана/Видин и като се връщам към Сф., след Люти дол има едно спускане с много завой,веднага след това е Скравена! Та там като те хване някой ТИР,обезателно загряваш ..... При мен стигаше до 90 градуса (перката вкл. на 95) и вече почваме да спускаме .... Леко подавайки газ(не повече от 1500 оборота),за да върти водната помпа по бързо,колата още преди да стигна долу се е охладила до нормалните 82 градуса,а ако случайно слезно по-надолу(малко под 80) термостата затваря,и после в самата Скравена е отворен отново!
Това на Мерца .... Сега БМВ не е по-различно,въпреки че вие сте на виско :uups: :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 19.10.2008

здр

Мнение от borislav.georgiev.1990 » 18 Юни 2009, 8:03

а ако стрелката застава на 12:02 това нещо фатално ли е ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: здр

Мнение от kirililiev » 18 Юни 2009, 8:43

borislav.georgiev.1990 написа:а ако стрелката застава на 12:02 това нещо фатално ли е ?


фаталното е боядисано с червено :D :D :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 18 Юни 2009, 8:51

според мен проблема идва от датчика за отчитане на температура или от самия уред на таблото.
аз съм с нов радиатор бер, нова водна помпа, нов термостат, нова капачка на казанчето, ново виско бер, климатичния радиатор е измит и пак стрелката си стои на 12:01 и не мърда, карах я на -10 градуса външна темп, както и на 30. разлика в показанията няма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 18 Юни 2009, 10:26

Stanchev написа:според мен проблема идва от датчика за отчитане на температура или от самия уред на таблото.
аз съм с нов радиатор бер, нова водна помпа, нов термостат, нова капачка на казанчето, ново виско бер, климатичния радиатор е измит и пак стрелката си стои на 12:01 и не мърда, карах я на -10 градуса външна темп, както и на 30. разлика в показанията няма.


От таблото е проблема, подкрепям и аз :idea:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook