Монтаж на панелен филтър KN - 525 TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Монтаж на панелен филтър KN - 525 TDS

Мнение от Peter Angelov » 15 Юни 2009, 9:20

Здрасти на всички, миналата седмица направих покупка на панелен филтър KN за 525 TDS, всичко изглежда прекрасно но имам следното питане! Пускам да се види въпросния филтър и въпросната грес която върви към него:

http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2706

Значи въпроса ми е по отношение на монтажа и по конкретно към тази тубичка с грес която е към комплекта, в листовката пише че са необходими 3 тубички грес а в комплекта има само една. На филътра по периферията му върви един канал в който по листовкта трябва да се напълни с въпросната грес, която служи за уплътняване....
Моля накой който разбира или е поставял подобен филтър да ми даде малко повече светлина по отношение на процедурата по монтажа...

Предварително благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 15 Юни 2009, 17:36

:roll: :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 15 Юни 2009, 18:30

Това си е филтъра за въздух на мотора нали?Аз такова нещо за пръв път виждам.Филтрите си имат гумени или силиконови уплътнения.Просто слагаш и готово. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Юни 2009, 18:32

Това е спортен филтър ,който се пере.За да не си загуби качествата след това се маже със специално масло ,за да се импрегнира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 15 Юни 2009, 18:41

zvetiko написа:Това е спортен филтър ,който се пере.За да не си загуби качествата след това се маже със специално масло ,за да се импрегнира.


Така е,а моя съм го давал да го перът 1 път но ми го връщат готов само да го поставя.
Колега погледни какво пише в опътването на филтара и си го преведи ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 15 Юни 2009, 18:54

Намажи с греста съвсем тънко по ръба (или в канала) на контура на филтъра, предполагам че приложената тубичка ще стигне за целия контур, ако остане намажи още веднъж по другия детайл (първо кутията, после филтъра ако е останало). Дори да не попадне плътно по стените на този "лабиринт", който образуват профила на каналите на филтърната кутия, смисълът на греста е да полепнат по нея малките частички, които евентуално биха били засмукани заради разликата в налягането някъде по дължина на профила на контура на филтъра.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 15 Юни 2009, 21:50

Прочетох инструкцията и ми се струва, че няма причина да имаш само 1 тубичка... освен ако не си го купил от магазин тук, в България, тогава става малко по-обяснимо защо е така.
Въпреки всичко, както пише и там греста е само за уплътняване, което означава, че всяка по-гъста грес ще свърши работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 15 Юни 2009, 22:24

От друга страна тия спортни филтри са си простотия.Но това си е мое мнение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 15 Юни 2009, 22:50

Postman написа:Намажи с греста съвсем тънко по ръба (или в канала) на контура на филтъра, предполагам че приложената тубичка ще стигне за целия контур, ако остане намажи още веднъж по другия детайл (първо кутията, после филтъра ако е останало). Дори да не попадне плътно по стените на този "лабиринт", който образуват профила на каналите на филтърната кутия, смисълът на греста е да полепнат по нея малките частички, които евентуално биха били засмукани заради разликата в налягането някъде по дължина на профила на контура на филтъра.


Здрасти Яворе, благодаря за отговора и аз си прегледах хубаво инструкцията и мене единствено ме притиснява наличието на една тубичка при положение че пише че трябва да се ползват и трите :confused: По отношение на каналите предполагам че става въпрос за тези които са по периферията, демек от черна пласмаса. На инструкцита пишат и показват че точно там се пълни с греста. :confused:Също така за сега не съм си купил комплекта за почистване в койно има нещо като масалце за пръскане след като се пере под формата на флакон, предполагам че за първо ползване е напраскан и готов за монтиране :roll: Другото което ми е интересно е примерно като го почистя след време какво ще ползвам като тази грес при положение че не се предлага като отделен артикул за покупка от KN.
Евентуално предполагам че трябва да се търси нещо като тази грес на термо основа...незнам защо се притиснявам да го ползвам :uups:

P.S. Мисля като дойда на сбора тази седмица задружно да го монтираме и помислим по въпроса...

Благодаря отново, проблема е че повечето ми познати с такива филтри за първи път виждат подобна грес. Да не говорим че моя мотор се оказа този който се монтира в Е39 и че първи път дойде напълно различен по форма и големина филтър при кйто липсваше подобна грес....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 15 Юни 2009, 22:55

Иван Стоянов написа:От друга страна тия спортни филтри са си простотия.Но това си е мое мнение.


Здрасти колега, не е точно така. Имам приятели които ползват и са доволни а и за дизела с турбина един подобен филтър му идва една идея по добре. Смисъл че предполагам знаеш каква разлика има когато сложиш нов филтър, поне при мен колата става чудо, затова и сменям филтър на всеки 2 000 км. Не търся някви коне или други глупости далече съм от тази мисъл, просто се надявам да храни мотора с повече въздух...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 15 Юни 2009, 22:58

zvetiko написа:Това е спортен филтър ,който се пере.За да не си загуби качествата след това се маже със специално масло ,за да се импрегнира.


Да zvetiko, обслужващия комплект. Едно флаконче за прането и после с другото се пръска да се импрегнира. Както писах малко по горе надявам се че при първи монтаж е направено всичко необходимо и няма нужда да го пръскам с масалцето...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София

Мнение от Иван Стоянов » 15 Юни 2009, 23:41

Peter Angelov написа:
Иван Стоянов написа:От друга страна тия спортни филтри са си простотия.Но това си е мое мнение.


Здрасти колега, не е точно така. Имам приятели които ползват и са доволни а и за дизела с турбина един подобен филтър му идва една идея по добре. Смисъл че предполагам знаеш каква разлика има когато сложиш нов филтър, поне при мен колата става чудо, затова и сменям филтър на всеки 2 000 км. Не търся някви коне или други глупости далече съм от тази мисъл, просто се надявам да храни мотора с повече въздух...

Сигурно е така,но аз лично чисто технически не мога да си представя че изпран фитър има същите характеристики като сменен с нов. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 16 Юни 2009, 0:11

Той не се пере не чешмата :mhihi: а си има специална технологиа за това ;)
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 16 Юни 2009, 11:52

Някой може ли да ми каже каква грес да ползвам като заместител :uups:
И дали да напръскам филтъра с това масалце от комплекта за почистване...

Предварително благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 16 Юни 2009, 12:08

Най-обикновен вазелин според мен ще свърши работа, тъкмо после при прането ще се измие и по-лесно може би. Ако настояваш да е автомобилна - Литол 24, има я в тубички като паста за зъби, всъщност точно като оригиналната ти смазка и е удобна за нанасяне в канала.

За пръскането с масло - ако на пипане филтъра е мазен няма нужда да го пръскаш, ако не ти се струва мазен - напръскай го равномерно от външната страна, а ако не те е страх за дебитомера може да го напръскаш и от вътрешната страна.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook