проблем - претрисане между 1 и 2 предавка.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.01.2009

проблем - претрисане между 1 и 2 предавка.

Мнение от mnstefanov » 15 Юни 2009, 20:55

Здравейте,

Първо искам да благодаря на всички във форума за отделеното време.

От известно време чета в темите за да открия сходства с проблем в моята Е39 525тдс (143кс) и до някаква степен се обърках, тъй като вероятните причини могат да са доста, от всичко което прочетох.
Ще обясня проблема с риск да е банална тема за някой хора тук.

Колата е добре поддържана, купих я от мой приятел, който е сериозен човек и не я е тормозил. Имам наблюдения над автомобила от 3 години насам и не е създавал проблеми. Това което съм правил за около година и половина е редовна смяна на филтрите и т.н. консумативи, както и периодична диагностика в бош сервиз, като само 1 път ми регулираха ГНП там. Ходил съм и на диагностика на турбината, която също се оказа безупречна.

Проблемът, който имам се появява периодично, примерно на през 5 - 6 зареждания на гориво, и се изразява в това, че при потегляне усещам ужасно тежък автомобила на 1 скорост, сякаш се мъчи докато подавам газ, след което при натискане на съединителя, докато крака ми още е в натиснато положение на педала се получава нещо като претрисане и в момента в който връщам педала сякаш хода на самия съединител изостава от педала и ме забива. Понякога това е съпроводено с гаснене. Ако потегля примерно на 1 скорост при около 3500 оборота това нещо изчезва, но пак немога да превключва плавно към 2-ра.
Само като добавка ще отбележа, че по мои наблюдения този проблем се е появявал и при влажно време, по време или след дъжд.

Има ли вероятност това да са частично запушени дюзи и на диагностика да не се хваща проблема? В бош сервиз изключиха всички възможни причини освен плочката, но не установиха никакъв проблем и там.

Когато проблема се появи освен, че автомобила става тромав, забелязвам, че и препушва при по рязко подаване на газ. От тук съдя, че може би от преобладаващото градско шофиране се запушва нещо по веригата. Когато карам с добавка примерно Castrol TDA до колкото имам спомени не ми се е появявал този проблем. На през 5000км слагам и STP за почистване.

Тъй като из останалите теми четох и за често срещан проблем с дебитомера, за проба го откачихме в сервиза и покарах 1 ден така, в момент в който усещах проблема, който описах, но не усетих някаква разлика.

Получава се така, че като отида в сервиз, сякаш съм вманиачен тип, който си няма работа и търси проблем, който не съществува, а в действителност е много дразнещо, особено когато се е случвало да ми изгасне докато завивам на кръстовище.

В останалото време колата си върви прилично като за 525тдс и не я намирам за чак толкова тромава. Удобен автомобил с нормален разход около 9-10 градско.

Ще се радвам ако някой помисли внимателно и изрази мнение.

Благодаря Ви.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: проблем - претрисане между 1 и 2 предавка.

Мнение от bmw_n00b » 15 Юни 2009, 21:10

mnstefanov написа:...Ако потегля примерно на 1 скорост при около 3500 оборота това нещо изчезва...
:shock: Брат, тоя тдс да не е с керамичен съединител :shock: Проблемът явно е комплексен. Ще трябва да изолираш едно по едно - ск. кутия, хидравликата на съединителя, самия съединител, двигател... Сменял ли си спирачна течност скоро?
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 15 Юни 2009, 21:25

Колега категорично-електронното управление на гнп ,или както му викат колегите тук плочка,не тьрси друго ,бягаи на диагностика,ще покаже дефект впрьскване всички режими,да не тия които сати регулирали помпата да са я надрусали с гориво,дозацията е 3,5 милиграма стандарто

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.01.2009

Мнение от mnstefanov » 16 Юни 2009, 0:23

Към presko79 - Ходих 3 пъти вече за "плочката" в бош и дори единия път им оставих колата 3 дни да си поиграят внимателно с настройките и да тестват като е студена и тн... явно не е от нея, или хаотично се проявява.

Към bmw_n00b - и аз се съмнявам в някоя от помпите на съединителя по отношение на педала. За спирачната течност, скоро не съм поглеждал, поне от 10к. Какво имаш в предвид за нея. Обясни ми ако не е проблем.

Всички ли изключвате проблема да е в дюзите ? Не е ли добре да ги почистя, и къде във Варна бихте ми препоръчали да го направя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 16 Юни 2009, 0:30

Ами спирачната течност е тази, която се върти из помпите на съединителя. Тя е хигроскопична и с течение на времето сътавът и се изменя, поема влага и губи свойствата си. Поради тази причина е препоръчително да се сменя на всеки 2 години без оглед на изминатите километри.Направи една смяна като начало, обезвъздуши и виж ефекта.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 16 Юни 2009, 0:31

колега дюзите са или запушени или не,запушена дюза трака ,ама не когато и скимне а постоянно,сьюо това нещо е сьпроводено с пушьк и детонация,виж аз правя помпи и дюзи,знам за какво става вьпрос. управлението на гнп е.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.01.2009

Мнение от mnstefanov » 16 Юни 2009, 0:34

Благодаря за бързите отговори. Ще се заема със съединителя и гнп. Ще пиша, когато отстраня проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Re: проблем - претрисане между 1 и 2 предавка.

Мнение от I.V.G. » 16 Юни 2009, 7:39

bmw_n00b написа:
mnstefanov написа:...Ако потегля примерно на 1 скорост при около 3500 оборота това нещо изчезва...
:shock: Брат, тоя тдс да не е с керамичен съединител :shock: Проблемът явно е комплексен. Ще трябва да изолираш едно по едно - ск. кутия, хидравликата на съединителя, самия съединител, двигател... Сменял ли си спирачна течност скоро?
ЩО РИЕЧЕ?Колега карай си газовия котлон и недей обърква хората,аз съм твърдо за плочката на ГНП ,защото знам как беше преди и сега съм с нова, и на мен ми забиваше и гаснеше от1 на 2скорост.Управяне няма само ,нова и си самолет.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 16 Юни 2009, 8:52

При първия прочит съм останал с впечатление, че педалът на съединителя изостава, а то не било така. Колега, напиши, "забива" в търсачката и задай да търси в подфорум е39. Прочети всичко що е за тдс и сравни с твоите симптоми.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook