Компресора и вентилатора на климатика работят с прекъсване.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 07 Юни 2009, 16:16

Да направя малко ъпдейт по проблема ми.

Вчера смених компресор - втора употреба (понеже на стария бяха са разбили шлиците на оста и съединителя се клатеше и беше пред изпадане), кондензор чисто нов и дехидратор, но проблема си остана с изключването. Интересно беше, че в дехидратора имаше много боклуци. Не съм го отварял, но на входовете имаше стружки и боклуци, та можех само да си представя какво е вътре в него и цялата система. Сега единственото което не съм сменил и съм почти сигурен, че от там идва проблема е разширителния клапан на изпарителя - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=30 - #2 на схемата.

Някой може ли да каже къде се намира точно тоя клапан, в смисъл дали трябва да се разглабя цялото табло или е на достъпно място.

Ето тук някакъв пич казва, че го е сменял и бил на лесно място - http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=969142 - но нещо ме съмнява дали не говори за таралежа, защото аз разглобих жабката и всичко около нея ама така и не видях това за което пише той.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 08 Юни 2009, 7:16

Благодаря на всички отговорили ;), свалих си TIS и видях как става, днес ще се заема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 08 Юни 2009, 22:27

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 18:03, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Юни 2009, 22:51

WALL написа:
badsharki написа:
Вчера смених компресор - втора употреба (понеже на стария бяха са разбили шлиците на оста и съединителя се клатеше и беше пред изпадане)...


Това е станало от постоянното вкл и изключване. Аз доста отдавна още като си взех кола с АС спазвам - включването на АС само когато е на обороти двигателя. Ако го вкл по време на движение изключвам от скорост или съединител, падат оборотите и тогава включвам. Майстор на клими ми каза, че е най-добре и за самото съединителче. Също и колата с вкл. АС не е хубаво да се изрязва, а да се кара умерено.

Колега аз това за оборотите не го знаех.Мерси за инфото. :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 09 Юни 2009, 9:40

WALL написа:Това е станало от постоянното вкл и изключване.


Да ама според майсторите било нормално да включва и изключва постоянно ... питах ги дали имат много съединители за компресори на склад, та ми казват, че е нормално. :evil:

Вчера продължи одисеята с климатика ми. След като разглобих всичко за да се стигне до ТРВ клапана на изпарителя, остана само един капак с 4 болта, за който нямах толкова дълга отвертка еврейска звезда и го оставих за климатикаджиите. Да, ама не ... майстора го погледна и вика "Оооо тука трябва да се разглобява цялото табло - 300 лева ...... :shock: :shock: :shock: .... викам "Пич ... за 4 (четири) болтчета толкова пари, верно е на неудобно място ама ... 300 лв." и не го смених... След това след дълги спорове как трябва да работи климатика, в крайна сметка единия се светна, че може радиатора да не е точно за мойта кола, в смисъл да е с по- малък обем, и климатика да е презареден. Източиха малко фреон ... и чудо, компресора си заработи спокойно без да се включва и изключва. Вчера беше доста хладно и сега чакам да стане по-горещо времето. да видим дали ще работи нормално и в жегите.......та сами си правете изводите от всичко дотук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 09 Юни 2009, 10:30

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 18:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 09 Юни 2009, 12:21

ххммм на мен до закопчалките на предния капак ми пише 1210 грама фреон че събира системата. А това че не е хубаво да се включва преди да запалиш :!: няма такова нещо, магнитната ролка зацепва чак когато двигатела запали, така че е все едно дали сам ще си включиш климата след като запалиш или ще кажеш на компютъра да я включи тогава. :)

ПС: Някои от вас сменял ли е лагера на магнитната ролка, че моя стърже и трябва да се сменя, интересува ме приблизителна цена на лагера, на труда и дали се сваля компресора или се сменя на място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 09 Юни 2009, 13:39

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 18:02, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 09 Юни 2009, 13:57

WALL написа:
spacepl написа:................


.............................................
Не преди да запалиш включването.... Просто самото включване трябва да става на обороти (празен ход на двигателя), а не примерно на 2,3,4000 об и нагоре т.е. по време на движение разбивал се по бързо съединителя. Така ме посъветва техник на автомобилни АС още преди 5 години. Всеки решава за себе си. ;)


аааа.. виж така съм съгласен :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 09 Юни 2009, 14:25

а ако палиш и гасиш като е пуснат климатика проблем има ли :roll:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 09 Юни 2009, 14:52

Sesko написа:а ако палиш и гасиш като е пуснат климатика проблем има ли :roll:


За паленето няма проблем както е казал @spacepl, но преди гасене на двигателя е хубаво да се спре климатика минута преди това, не за друго ами да се изсуши изпарителя, за да няма гадна миризма после.

Относно фреона до 12/97 е 1210 гр., след това е 750 гр.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Мнение от Sesko » 09 Юни 2009, 15:06

badsharki написа:
Sesko написа:а ако палиш и гасиш като е пуснат климатика проблем има ли :roll:


За паленето няма проблем както е казал @spacepl, но преди гасене на двигателя е хубаво да се спре климатика минута преди това, не за друго ами да се изсуши изпарителя, за да няма гадна миризма после.

Относно фреона до 12/97 е 1210 гр., след това е 750 гр.

:yes:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Мнение от sean-john » 09 Юни 2009, 15:50

А това е то :shock: а аз си мисля че е нормално да се включва и изключва от време на време компресора... на предната ми е36 също беше така сега е39-тката не съм я следил,но съм останал с убеждение,че и тя е така :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 09 Юни 2009, 18:14

sean-john написа:А това е то :shock: а аз си мисля че е нормално да се включва и изключва от време на време компресора... на предната ми е36 също беше така сега е39-тката не съм я следил,но съм останал с убеждение,че и тя е така :confused:


Хич не е нормално, ако не искаш да сменяш съединители през два месеца, а както беше при мен и компресор, понеже китайците са направили съединителя по здрав от оста :evil: .

В крайна сметка колеги, проблема е решен, а той беше, че системата е предозирана, поради горните причини които казах. Днес в жегата не ми се изключи нито веднъж и компресора работеше много леко и спокойно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 17 Юни 2009, 21:14

spacepl написа:...Някои от вас сменял ли е лагера на магнитната ролка, че моя стърже и трябва да се сменя, интересува ме приблизителна цена на лагера, на труда и дали се сваля компресора или се сменя на място.


Колега, има ли някакво развитие при теб, че го слушам и моя се разстъргал. В началото си мислех, че е от перката, ама я изключих и се оказа, че откъм компресора идва стърженето.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook